Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyjęcie pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 marca 2014 - 21:19

A może coś więcej?

#62 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2014 - 21:39

haha bardzo proste. Wystarczy kuknąć na schemat i robic. Miedzy bogiem a prawda nie trzeba sciagacza. Ja z Phantomem daliśmy rade bez. Paliła jak nówka

#63 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 marca 2014 - 21:45

Boss może przybliż temat bo zawsze jest jakiś strach że coś pójdzie nie tak.

#64 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2014 - 22:05

haha bardzo proste. Wystarczy kuknąć na schemat i robic. Miedzy bogiem a prawda nie trzeba sciagacza. Ja z Phantomem daliśmy rade bez. Paliła jak nówka

pewnie że można ale tak jest szybciej łatwiej i pewniej

#65 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 21 marca 2014 - 22:44

Ale w moim przypadku tez było łatwo :)

A po co sie pchać w dodatkowe koszta :)

Tam nie może pujśc cos nie tak :)
Koło trzyma łańcuch. pompe z tego co sie ptzypomina trzymają 4 srubki

trzy sa na klucz 13 i jedna 10 trzyma dlasdzke do pompy
Jezeli ktos grzebal to juz 10 nszki nie bedzie

#66 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 marca 2014 - 22:00

I co nie przybliży nikt bardziej jak to zrobić tak krok po kroku?

#67 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 23 marca 2014 - 00:02

ooo maj got dokładnie teraz nie pamietam bo zmienilem omege na 3.0dti i tam to jest troszeczke inaczej
Kolertor ssacy won weżyki zasilajace pompe won
Zaslepka sruby z przodu pompy trzeba odkrecic zeby dotac sie do sruby wałka pompy. Trzeba pamietac o klinie zeby go nie zgubic przy wyciaganiu pompy. ale nie powinien woule sie ruszac.trzy sruby trzymajace pompe i sruba na walku

Podpytaj phantom-a moze on lepiej pamieta a moze sam sie odezwie

#68 OFFLINE   bumbux

bumbux
  • 7 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Kraków

Napisany 23 marca 2014 - 14:31

Wcześniej trzeba zablokować koło zamachowe tak? Czy jeszcze coś trzeba zablokować?

#69 OFFLINE   bjack

bjack
  • 16 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Gorlice

Napisany 23 marca 2014 - 18:37

Zdjęcia pomagające zdemontowanie:

#70 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 25 marca 2014 - 21:54

Ja tam nie pamietam żebym blokował koło :)

#71 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 kwietnia 2014 - 13:44

Znowu mam problem z omegą, wymieniłem pompę wtryskową i teraz pali na ciepłym od strzała ale podczas jazdy nie ma w ogóle mocy jest słaba i nawet jak się jej depnie to niema tego zrywu. Zapewne jest to wina kąta wtrysku bo chciałem go ustawić na op-coma ale ciągle mi skakała wartość kąta wtrysku Pożądany początek wtrysku,2.5 CA taki powinien być według op-coma a mi skakała wartość między 2.0 a 3.4 i nie mogłem przestawić pompy tak że by ta wartość stała w miejscu i że by ustawić na te 2.5 CA i teraz nie wiem co zrobić że by oma chodziła jak powinna bo wartość ciągle skacze i nie da się tego wyregulować. Czujnika zegarowego też nie mam więc nie ustawię na zegar. Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje i co z tym zrobić?

#72 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2014 - 14:23

Pompe i cały rozrząd ustawia się na blokady może coś żle ustawiłeś.

#73 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 10 kwietnia 2014 - 15:18

Jak tak skacze to łańcuch wyciągnięty. Przyjrzyj się regulatorowi kąta wtrysku. Jak na starej nie latało to przełóż.

#74 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 kwietnia 2014 - 19:21

Jak tak skacze to łańcuch wyciągnięty. Przyjrzyj się regulatorowi kąta wtrysku. Jak na starej nie latało to przełóż.


Na starej nie skakało, a który to jest ten regulator konta wtrysku? Chodzi o ten elektrozawór pod głowiczką pompy?

może ktoś podać jakiś przykład z aukcji gdzie można zakupić czujnik zegarowy do ustawiania kąta wtrysku bo nie mogę znaleźć a jak by to nie był duży wydatek to może bym kupił i ustawił sobie na zegar

Pompe i cały rozrząd ustawia się na blokady może coś żle ustawiłeś.


Rozrządu nie ruszałem a z tymi blokadami to bez przesady nie są konieczne pod warunkiem że jak wyjmiesz pompę to nie ruszysz wałem.

#75 OFFLINE   Boss.p21

Boss.p21
  • 136 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:34

najpewniejszą metadą ustawienia konta wtrysku jest ,,Na zegar''
We wrocławiu płaciłem 100 pln i było niebo a ziemia:0
polecam sprubowac. Na początku też ustawialem programem kombinowalem i zawsze bylo żle. w koncu pojechałem na zegar i było git.

#76 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 10 kwietnia 2014 - 20:38

Regulator kąta wtrysku masz na boku pompy. Jak staniesz przy błotniku po stronie kierowcy, to będzie na wprost Ciebie, wychodzi z niego wtyczka.

#77 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 10 kwietnia 2014 - 21:20

Może daj jakieś foto z aukcji czy coś gdzie to jest zaznaczone bo u mnie wychodzi tykli wtyczka z tej kostki pod nastawnikiem i pod głowiczką pompy.

najpewniejszą metadą ustawienia konta wtrysku jest ,,Na zegar''
We wrocławiu płaciłem 100 pln i było niebo a ziemia:0
polecam sprubowac. Na początku też ustawialem programem kombinowalem i zawsze bylo żle. w koncu pojechałem na zegar i było git.


A też miałeś tak że skakał ci kąt i nie można było ustawić, bo u mnie teraz jest że wejdę w bloki i pokazuje np. pożądany 3.0 CA a rzeczywisty 3.5 CA a za chwile wyjdę i znowu wejdę w blok pomiarowy i pożądany pokazuje 3.0 CA a rzeczywisty 2.3 CA i tak za każdym razem jak wyjdę i wejdę to pokazuje inną wartość kąta wtrysku oczywiście pożądany też się później trochę zmienia bo silnik łapie temperaturę ale za którymś razem jak wszedłem w bloki to kąt wtrysku znowu skakał raz pokazywał 1.7 potem 2.5 następnie 3.0 i tak cały czas i w ogóle nie mogę ustawić na fejsa. A jakie miałeś objawy jak ustawiałeś sam kąt wtrysku.

#78 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 11 kwietnia 2014 - 08:39

http://img03.tablica...vp-37-konin.jpg Tutaj wychodzi od niego kabelek. Pod dekielkiem na wprost też jest jego część.

#79 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 kwietnia 2014 - 09:02

No tak to jest to co mowilem taki elektrozawor pod glowiczka i wlasnie go wymienilem na ten z mojej pompy bo w tej co kupilem byly przewody przetarte i stykaly sie ze soba bo przy samym wejsciu do elektrozaworu nie bylo izolacji na przewodach wiec dlatego zalozylem od swojej

No i dzisiaj kombinowałem i nic się nie zmieniło jak nie miała mocy tak niema jak odłączyłem przestawiacz kąta wtrysku to silnik zaczął głośniej chodzić i przy spadaniu z obrotów to szarpnął na końcu. Już sam nie wiem może pomyliłem rurki od pompy do wtrysków i źle podłączyłem coś ale to raczej niemożliwe jest, ale tak dla pewności może ktoś mi dać zdjęcie pompy i opisane która rurka do jakiego wtrysku idzie? I jeszcze jedno jak by czujnik położenia wału źle był ustawiony ta jakie by były objawy?

Dzisiaj odłączyłem przepływomierz i przejażdżka no i oma jedzie jeszcze gorzej potem przestawiacz kąta wtrysku odłączyłem i silnik zaczął klepać a oma też jeszcze gorzej jedzie potem zaślepiłem EGR i bez zmian, wtryski dobrze podłączone są podciśnienia też turbina dobrze pompuje i dawka jest ustawiona na op-coma na 5,2 mgr/str a auto jak nie miało mocy tak niema niby od 2000 lepiej ciągnie niż do 2000 jak się ją dusi ale nie ma siły bo np. przy 80 km/h jak na 5 biegu dam gazu to ledwo się rozpędza i tak samo jak zredukuje na 4 bieg. Może ktoś podpowie bo już nie wiem co mam zrobić a chcę ją uruchomić na dobre.

#80 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 kwietnia 2014 - 21:53

Omega nadal nie ma mocy a jakoś nikt nic mi nie podpowiedział więc mam takie pytanie czy taki czujnik zegarowy + adapter z aukcji będzie się nadawał do ustawienia kąta wtrysku w omedze 2.5 td takze by pompa była ustawiona idealnie tak jak powinna?
http://allegro.pl/cz...4130362889.html
http://allegro.pl/s2...4080687112.html