Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyjęcie pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 15 października 2011 - 11:13

rurek od pompy do wtrysków chyba sie nie da pomylić(ale sprawdż),tu masz więcej http://forum.omegakl...ead.php?t=46101

#42 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 15 października 2011 - 11:23

rurek od pompy do wtrysków chyba sie nie da pomylić(ale sprawdż),tu masz więcej http://forum.omegakl...ead.php?t=46101


Dzięki za ten link :) Myślisz że warto to sobie kupić?? http://moto.allegro....1860525840.html

#43 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 października 2011 - 19:32

Dzięki za ten link :) Myślisz że warto to sobie kupić?? http://moto.allegro....1860525840.html


Do tego auta bardzo przydatny fejsik ja osobiście korzystam z OP-COMA od kolegi Beastb z forum,

#44 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 01 listopada 2011 - 18:15

Wkręć czujnik w miejsce śruby pośrodku głowiczki pompy, kręć wałem w kierunku obrotów silnika , aż wskazówka zatrzyma się ( tłoczek nie porusza się), ustaw na tarczy czujnika położenie "0", kręć wałem do górnego położenia pierwszego tłoka . Przy prawidłowym ustawieniu pompy wskażnik powinien pokazać wychylenie 0,95mm . Precyzyjnie ustawisz górny punkt pierwszego tłoka przy pomocy kołka o średnicy 11mm wkładanego w otwór pod rozrusznikiem prostopadle do koła zamachowego ( jest w w nim otwór , który jest wtedy ustawiony na wprost otworu w obudowie sprzęgła) Ustawienie należy sprawdzić kilkakrotnie wykonując pełny obrót wału. Otwór w obudowie sprzęgła jest zwykle zaślepiony plastikowym kołkiem , który na czas regulacji należy wyjąć.


Mam takie pytanko.Skąd można wziąść taki czujnik??W sklepie internetowym kosztuje z kompletem nasadek 399zł... Pompa złożona po uszczelnieniu,założyłem nowy wałek (używany ale w lepszym stanie-nie jest wytarty w miejscu simmeringu),rozrząd ustawiony a Oma nic...nawet dymek nie poleci z wydechu...Pompa podaje paliwo na "sucho" na stole i w aucie na wtryski,bo odkręciłem 1-szy wtrysk i leci książkowa mgiełka,więc nic nie spaprałem przy składaniu pompy,pompa trafiła na klin,silnik ładnie kręci a tu nic... przyspieszałem i opóźniałem wtrysk obracając pompę w jedną i drugą stronę a tu nic... samostart nic nie pomaga... jakieś rady bo nie chcę holować go do żadnych Diesel-Serwisów...:masakra:

no .niestety,do ustawienia,wał- pompa(łańcuchy),wałek rozrządu i na koniec kąt pompy.


Gdzie jest zaznaczony punkt ustawienia pompy wtryskowej względem wałka rozrządu??

#45 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 listopada 2011 - 18:25

może się przyda
http://forum.omegakl...ead.php?t=46101

#46 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 01 listopada 2011 - 19:04

może się przyda
http://forum.omegakl...ead.php?t=46101


Dzięki za link,ale już go miałem wcześcniej :)
Jak początek tłoczenia paliwa jest źle ustawiony to jest szansa że silnik odpali?? Jak pisałem wcześniej opóźniałem i przyspieszałem zapłon "na oko",bo nie mam czujnika i nie było żadnej różnicy... i tak nie zapalił...będe wdzięczny za odp.

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2011 - 21:01

Jak początek tłoczenia paliwa jest źle ustawiony to jest szansa że silnik odpali

jeśli nie wiele to tak

#48 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 01 listopada 2011 - 22:48

Sprawdzę jeszcze raz rozrząd i zobaczymy co dalej.

jeśli nie wiele to tak


Na OP-COM-ie lub Opel Commanderze będzie wyświetlany kąt wyprzedzenia zapłonu??

#49 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 13 listopada 2011 - 12:27

Witam.Po dziesiątkach prób,w końcu zawiozłem pompę do sprawdzenia w serwisie.Tam ją odpowiednio złożyli,zamontowałem ją w aucie,pojechałem na regulacje.I w końcu chodzi.Paliwo nie cieknie,spalanie w mieście 9L,żadnych innych wycieków(przy okazji demontażu dekla wymieniłem pompę wody i simmering wału),ale mam jedną uwagę.Przy schodzeniu z obrotów na luzie równo schodzi do 1000,przy 1000 na chwile jakby przyhamuje i spada normalnie do ~700,a na biegu obojętnie jakim schodzi do ~1300 ładnie,od 1300 do 1000 obroty schodzą,ale nie równo tzn.obrotomierz zaczyna drżeć,a nie płynnie opadać i silnik trochę "chrapie".Tj. 95 rok i nie ma przepływomierza.Czy może to być wina opóźnionego zapłonu(tak stwierdził mechanik).Byłem w tym serwisie diesla i mi powiedzieli że ustawili go tak jak chciała fabryka i z tym ok bo to auto trochę odżyło,ale może nie wzięli pod uwagę rozciągnięcia łańcucha?? Co wy na to??

#50 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 16:30

Przy schodzeniu z obrotów na luzie równo schodzi do 1000,przy 1000 na chwile jakby przyhamuje i spada normalnie do ~700,a na biegu obojętnie jakim schodzi do ~1300 ładnie,od 1300 do 1000 obroty schodzą,ale nie równo tzn.obrotomierz zaczyna drżeć,a nie płynnie opadać i silnik trochę "chrapie"


dla mnie za wysoka dawka paliwa ustawiona i dlatego się tak dzieje ..masz spalanie chwilowe na wyświetlaczu jak tak to powinno być 0,9 litra/h na jałowym jak nie to kompa podepnij i ustaw prawidłową około 5,7mg masz w poradach jak to zrobić

#51 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 13 listopada 2011 - 19:40

Nie mam mida.Obroty na jałowym ~700 gdy ciepły,jak zimny to wiadomo więcej.Jutro w szkole go podłącze na stacji diagnostycznej i zobacze jaka jest dawka.Dodam tylko że idealnie wchodzi na obroty,utrzymuje wolne tak,że można kieliszek wódki położyć,lecz podczas demontażu pompy,założyłem inny wałek główny,bo stary był wytarty od simmeringu.Szczerze mi to nie przeszkadza,nawet trudno to wyczuć,ale operacja polegająca głownie na uszczelnieniu pompy wyniosła mnie ok.900zł więc chcem mieć wszystko ok. i akurat na 5-tym biegu jadać 70 mam te 1200obr. i jak trochę przyspiesze lub zwolnie to go minimalnie telepie....

#52 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 listopada 2011 - 20:13

zmniejszysz dawkę i będzie git

#53 OFFLINE   Grzesiek11199

Grzesiek11199
  • 4 postów
  • Dołączył: 18-04-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 00:11

Witam
mam problem z pompą wtryskową tzn. ciekła więc uszczelniłem po włożeniu po poskładaniu zamontowałem i teraz się schody zaczynają bo paliwo dochodzi do pompy i chyba wraca powrotem do zbiornika a na wtryski nie daje więc dorwałem drugą pompę podobno 100% sprawna z gwarancją i chyba to samo się dzieje a w między czasie zdechł immobilajzer więc mechanik go wykasował teraz więc stoi omcia ok 2 miesiące i nie chce zagadać

#54 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 20 listopada 2011 - 01:48

U mnie było to samo z moją pompą.Przed rozbiórką(uszczelnienie) chodziła elegancko,ale ciekła.Wymieniłem uszczelki itp. pompę złożyłem i nic....Paliwo na wtryski dawała raz na kilka obrotów.Zawiozłem pompę do Diesel Serwisu,tam ją jeszcze raz rozebrali,złożyli i chodzi jak ta lala i nic nie cieknie.Niepotrzebnie zdejmowałem osłony od rozrządu itp.Z przestawieniem rozrządu są różne wersje,ale teraz wiem że warto się zaopatrzyć w ściągacz pompy.

#55 OFFLINE   Grzesiek11199

Grzesiek11199
  • 4 postów
  • Dołączył: 18-04-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 22:22

A ile wzieli za te rozebranie i złożenie bo chyba też tak zrobię chyba że ktoś podrzuci inny pomysł?

#56 OFFLINE   adamospro

adamospro
  • 40 postów
  • Dołączył: 24-10-2009
  • Skąd: Bydgoszsz

Napisany 20 listopada 2011 - 22:32

Zależnie od serwisu,ale 400 zł musisz liczyć bo potem trzeba wyregulować początek tłoczenia paliwa i dawke,ale to oczywiście jak auto zapali i będzie chodzić.Jeśli nie masz pompki wspomagającej w baku lub jest zepsuta,to pompce w pompie ciężko będzie zaciągnąć paliwo.dziwne jest to,że kupiłeś 2-gą pompę,a auto nie chce zapalić.To raczej nie powód pompy...

#57 OFFLINE   Grzesiek11199

Grzesiek11199
  • 4 postów
  • Dołączył: 18-04-2010

Napisany 20 listopada 2011 - 22:42

też tak sądze ale podejrzenie pada wtedy na kompa który to wszystkim steruje

#58 OFFLINE   bumbux

bumbux
  • 7 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Kraków

Napisany 21 marca 2014 - 17:21

witam
potrzebuje krótkiej instrukcji jak wymienić pompę wtryskową bez ruszania rozrządu

#59 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 marca 2014 - 19:34

Ja chętnie też się dowiem bo szykuję się do wymiany w swojej omedze.

#60 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2014 - 20:40

potrzebujesz takiego ściągacza Dodany obrazek