Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#521 OFFLINE   Lary

Lary
  • 76 postów
  • Dołączył: 14-06-2014
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 26 lipca 2014 - 20:33

No dobra, zaliczyłem lekturę tego tematu i głupi jestem. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem 2.5 TD ale faktycznie - dynamika tego silnika oraz jego osiągi przyprawiają mnie o czarną rozpacz. Turbodziura w tym aucie to istna masakra, przedtem miałem Clio II 65 KM 1.5 dCi ale jestem przekonany że Omega nie miała by z nią żadnych szans przy starcie od zera. Ale ok nie o tym chcę pisać.
Widzę że jest tu kilka osób znających się na rzeczy dlatego do nich kieruję swe pytanie. Co wg was powinienem sobie posprawdzać przed udaniem się do zachipowania silnika ?
Dodam że sprzęgło poprzedni właściciel wymienił ok 55 000 km temu. Teraz mam 247 +++ km. Przy silniku nie było robione nic.

#522 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 marca 2015 - 17:52

Gdzie można dostać podstawkę do chipa?
I czy to prawda ze do automata wystarczy jedna kość a do manuala muszą być dwie?

Podstawka to służy tylko do szybkiego demontażu i montażu chipa i oryginalnej kości bądź odwrotnie?
Nie można wlutować chipa na stałe tak jak to jest z oryginalną kością?
Musi być ta podstawka?

#523 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 marca 2015 - 18:59

Gdzie można dostać podstawkę do chipa?
I czy to prawda ze do automata wystarczy jedna kość a do manuala muszą być dwie?

Podstawka to służy tylko do szybkiego demontażu i montażu chipa i oryginalnej kości bądź odwrotnie?
Nie można wlutować chipa na stałe tak jak to jest z oryginalną kością?
Musi być ta podstawka?


dziwnie rozumiesz temat podstawki, zeby zmienić chipa należy oryginalnego chipa wylutować(jeśli nie ma podstawki) i wlutować podstawkę żeby chipa z wirusem załoyć, możesz zrobić to bez podstawki lecz gdybyś chciał zmienić ponownie chipa znowu trzeba by lutować, albo gdyby po wymianie na chipa z wirusem silnik nie dawał rady to znowu trzeba by lutować, a tak zmieniamy chipa na innego dosłownie w pare minut,
co do automata nikt ci nie odpowie bo nikt tu nie wie bo każdy chipuje w manualu "bo automat nie daje rady na chipie" tak w tym wątku ludzie piszą, lecz do automatu należy zrobić inny program, tego tez nikt nie wie

#524 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 marca 2015 - 19:00

Gdzie można dostać podstawkę do chipa?

sklep z elektroniką, mają

I czy to prawda ze do automata wystarczy jedna kość a do manuala muszą być dwie?

w manualu na 100% jedna kość

Podstawka to służy tylko do szybkiego demontażu i montażu chipa i oryginalnej kości bądź odwrotnie? Nie można wlutować chipa na stałe tak jak to jest z oryginalną kością?

Tak, można. Jak jest zrobione porządnie, to nawet lepiej, bo nie ma szans, że kość się poluzuje, itp. Ale podstawka daje szansę na powrót do oryginału lub zmiany chipa na inny.

#525 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 marca 2015 - 09:49

miałem 2,5 td po chipie
i śmiem twierdzić że turbo dziura była jeszcze większa :-)
Kuba

#526 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 marca 2015 - 12:13

miałem 2,5 td po chipie
i śmiem twierdzić że turbo dziura była jeszcze większa

To chipa miałeś chyba do traktora:p jeżdzę na chipie od kilku lat i jestem zadowolony. Na mokrej nawierzchni w ostrym zakręcie na trzecim biegu trza jeszcze uważać żeby bokiem nie polecieć :hihi:

#527 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 marca 2015 - 16:22

Jak ta podstawka wygląda, bądź jaki jest typ tej podstawki.
Jakaś fachowa nazwa mnie interesuje bo nie wiem jak szukać, co wpisać
Do każdego chipa idzie jednakowa podstawka czy są różne modele?

#528 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 marca 2015 - 22:10

podstawka pod eprom tylko ile nóżek

#529 OFFLINE   Szymek9333

Szymek9333
  • 2 postów
  • Dołączył: 29-03-2015
  • Skąd: Legnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 kwietnia 2015 - 18:42

Witam. Mam problem z podciagnieciem mojej omegi pomimo zmiany kosci w kompie na wiele mocniejsze (dawka 0,65)nominał 0,51 po kilku przejazdach zmianie przepływki na podłączonym laptopie ciagle wywala w granicahc 0.35-0.37. Co to moze być ??

#530 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2015 - 19:25

http://olx.pl/oferta...D5-ID8zZvX.html ktoś może interesował się tym chipem? Bo cena kusi, tylko pytanie, czy lepiej dorzucić stówkę i mieć pewniaka od Bagora z BMW.

#531 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2015 - 19:57

http://olx.pl/oferta...D5-ID8zZvX.html ktoś może interesował się tym chipem? Bo cena kusi, tylko pytanie, czy lepiej dorzucić stówkę i mieć pewniaka od Bagora z BMW.


Ciężko powiedzieć. Teraz do omegi jest tego tyle, że nie dziwię się taką ceną. Zadzwoń, zapytaj się o coś w stylu gwarancji etc. ;)

#532 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:19

Ja mam tego chipa i jestem zadowolony, mija prawie rok. Jedynie co zauwazylem to wzrost temp. silnika o 2,5 stopnia. Zuzycie paliwa na kolach 16" 225/50 wg wskazania komp. 9,5-9,8/ 100km

#533 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:21

Wszystko pięknie, ale jestem ciekaw jaki jest rzeczywisty przyrost. Przydałoby się, żebyś jakieś kreski z hamowni pokazał ;):D

#534 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2015 - 22:53

a faktycznie ile wzrosło Ci spalanie? Dużo kilometrów najeździłeś?

#535 OFFLINE   michal omega B

michal omega B
  • 165 postów
  • Dołączył: 25-05-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2015 - 05:26

Spalanie nie wzrasta tylko maleje, ten typ tak ma. 10,1 spadło na 9,5/9,8 zależy w jaki dzień mam cieżkie buty. Wzrost mocy i momentu znacznie czuć, tyle że po mocniejszym wciśnieciu pedału gazu potrafi dobrze zakopcić. "Diesel musi dymić" Jeżdżę dopiero na tym wirusie pierwszy rok ale zrobilem z nim ok 12tyś.km

#536 OFFLINE   Monsteer

Monsteer
  • 101 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 maja 2015 - 20:38

... co do automata nikt ci nie odpowie bo nikt tu nie wie bo każdy chipuje w manualu "bo automat nie daje rady na chipie" tak w tym wątku ludzie piszą, lecz do automatu należy zrobić inny program, tego tez nikt nie wie


A ja odpowiem bo jeżdżę automatem na chipie od hmm... 4 lat i nic złego się nie podziało ze skrzynią. Auto jest dynamiczniejsze, żywsze, mniej pali. Dodam może, że jeżdżę normalnie ale nie na "emeryta". Trzeba to i buta dostanie czy to na autostradzie czy jak trzeba szybko po browar skoczyć bo suszy.

#537 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 22 maja 2015 - 14:25

Hej Pany
podczepię sie pod temat...
miałem okazję być blisko kolegi z forum, który sprzedawał owy chip, wiec zanabyłem go drogą kupna przy okazji.
Niestety po montażu objawy takie:
1. Po montażu w miejsce sugerowane przez sprzedającego auto odpala i wisi na dużo wyższych obrotach (nie można stwierdzić jakich bo obrotomierz nie bangla w tej wersji zamontowania chipa), a gdy chce ruszyć co by sprawdzić rumaki, które zagościły gaśnie...
2. Po montażu w drugie miejsce w sumie nie ma różnicy poza tym, że raczej mniej koniów i więcej dymi oraz świeci kontrolka silnika :masakra:

Co może być nie tak? Trzeba coś jeszcze oprócz podmiany kości zrobić?
Na chipie jest wycięcie, które pokazuje którą stroną ma być włożony...czy może być odwrotnie coś i powinienem spróbować odwrotnie włożyć, czy raczej tego nie próbować?
Z góry dzięki z ewentualne podpowiedzi...:pokoj:

#538 OFFLINE   debug

debug
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 23 maja 2015 - 00:54

ad.1 (itd)
założyłeś scalaka z programem nie pod swoje ECU silnika,normalny objaw,
odczytaj trzy końcowe cyfry z naklejki na ECU,były na peweno dwa lub trzy sterowniki silnika i trzeba mieć kość pod swój sterownik ECU.

#539 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 maja 2015 - 01:13

Może kość z silnika z przepływką, a u Ciebie z opisu wynika że masz bez.

#540 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 23 maja 2015 - 17:51

Jego auto też bez przepływki i dlatego wziąłem... Nie wiedziałem, że były 3 wersje komputerów i pod każdy ma być inna kość...
U mnie jest 214 na końcu numeru...