Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#501 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 kwietnia 2014 - 20:33

Potwierdzam słowa kolegi, bagor zna się na swojej robocie, Omega z ociężałej (szczególnie w automacie) kluski zmienia się w ekspres kluchę. Przy optymalnym chipie automat spisuje się bez zarzutu. Teraz czekam na chip pod większe ciśnienie doładowania, dam znać jak zamontuję.
Mam pytanie czy przy chipowaniu warto zmienić dawkę z 5mg/cykl na bogatszą?


ja zmniejszyłem dawkę o 1mg, mam chipa mocniejszego specjalnie dla mnie :D i jak dam pedał w deche to jest czarno ale huhu, wyrywa az miło, zmniejszyłem dawkę bo jak skrzynia przy 140km/h włączała ostatni bieg (gaz w podłodze, tryb bez sportu) to tak walneło myślałem że auto się rozpołowiło i bałem sie o skrzynie, dałem dawkę mniejszą o 1mg i tylko lekko szarpnie na ostatnim biegu, troszkę słabsza jest ale i tak porównując do serii to wystrzał jak z procy
zresztą widzieliście filmiki które nagrałem, hehe

#502 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 kwietnia 2014 - 21:07

Już gdzieś zamieszczałem...
to są te tzw. Wickowe
Trzeba sobie kupić 2 epromy 27C256, wyczyścić je w kasowniku UV i zaprogramować tymi wsadami. W manualu działało, w automacie szalała skrzynia. Wsady były zgrane z komputera Speeda, który podobno był we Wrocku na chiptuningu...

nazwy plików to numery które są na naklejkach na ori kościach - tak należy podmienić :)


Możesz podać jakieś miejsce gdzie można taki eprom kupić ewentualnie link do aukcji czy coś no i czym to wgrać jaki program i co jest do tego potrzebne że by to wgrać? Oczywiście chodzi mi o taki czysty eprom.

#503 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 kwietnia 2014 - 23:26

Jak tylko odbiorę swoją furę od lakiernika, to zabieram się za chipa. Wezmę dwie wersje, mocniejszą i optymalną.

Dobra, chip już zakupiony i przetestowany.
Wrażenia - prawie ŻADNE! :dziura:
Okazało się, że ktoś już grzebał przy mojej Omce i wsadził chipa :masakra:. Niestety, zrobił to w taki sposób, że dopiero dokładne oględziny starego chipa pokazały, że był już podmieniany. I zamiast dać podstawkę, to ktoś wlutował go w płytę kompa, tak jak fabryka, więc nic nie podejrzewałem.
Co prawda, z nowym programem od Bagora idzie porównywalnie z dołu, ale lepiej ciągnie powyżej 160. Za to z mocniejszym programem jest większy kop przy ok 2500obr, idzie wyraźnie szybciej, za to od 190 do 200 jest dziura, i to spora.
Cóż, żyłem w przeświadczeniu, że mam silnik w serii i trochę dziwiłem się narzekaniom niektórych, że 2.5TD nie jedzie, ale miałem apetyt na więcej. Kurna chata! - to jak jedzie seryjne 2.5TD? Muszę gdzieś dorwać jakiegoś na próbę, choćby z komisu, dla porównania.
Aha, mam teraz jedną kość pod komputer z oznaczeniem JL i końcówką 427 za dużo :D
W sumie to mam teraz 3 kości z programem - 2 ~160KM i jedna mocniejsza. Przydałaby się sesja na hamowni, żeby mieć porównanie, co jest co. Muszę zorientować się, ile kosztowałoby 3-krotne hamowanie auta na jednej sesji :)

#504 OFFLINE   bajowsado

bajowsado
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-04-2014

Napisany 30 kwietnia 2014 - 21:32

Witam, za dużo stron a odpowiedź szybka by się zdała, wystarczy tylko podmienić ecu już z kością po chipie i będzie chodziło czy immo będzie przeszkadzało?

#505 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 kwietnia 2014 - 22:00

wymieniasz jedną kość. Można przelutować, albo wlutować podstawkę i włożyć nową kość.
Kość powinna być dobrana do nr sterownika, jaki masz w aucie.

#506 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 maja 2014 - 13:28

wymieniasz jedną kość. Można przelutować, albo wlutować podstawkę i włożyć nową kość.
Kość powinna być dobrana do nr sterownika, jaki masz w aucie.


jak podmieni ECU będzie to samo, bez zabawy w lutowanie

#507 OFFLINE   elcoupe

elcoupe
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-05-2012

Napisany 25 maja 2014 - 07:26

Cóż, żyłem w przeświadczeniu, że mam silnik w serii i trochę dziwiłem się narzekaniom niektórych, że 2.5TD nie jedzie, ale miałem apetyt na więcej. Kurna chata! - to jak jedzie seryjne 2.5TD?

Oma w serii w automacie w ogóle nie jedzie tylko się byle jak odpycha od asfaltu.
W moim przypadku w seri od 0-96 miałem wg gtecha prawie 12s. Po skręceniu sztangi na turbo na maxa ,które pompuje teraz w piku 1,5 bar ,a w serii 0,9, wsadzeniu sportowego wkładu filtra powietrza, zwiększeniu deko dawki na pompie, oraz wsadzeniu max mocnego chipa od bagora od 0-96 mam 8,4s.
Z minusów na max mocnym pochipowaniu
-automat ar 25 już prawie nie ma wstecznego, czyli kończy żywot ,ale do końca ogarnia moc (nie szarpie), wymieniam na ar35
-pęknięta chłodnica (po zmianie chłodnicy + płyn prestone już się tak nie grzeje),
-przy max bucie daje z komina jak ze starej lokomotywy.

Moja rada dla posiadaczy automatów
chip optymalny od bagora, deczko skręcenie sztangi na turbo ,gąbkowa wkładka filtra pow.
Na takich ustawieniach miałem od 0-96 poniżej 10s zero dymienia ,zero grzania i oma już jechała.

#508 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2014 - 12:53

które pompuje teraz w piku 1,5 bar ,a w serii 0,9

a co to jest?

#509 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 maja 2014 - 13:17

a co to jest?


koledze chodzilo chyba o peak czyli doladowanie w szczycie...

#510 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 maja 2014 - 18:27

koledze chodzilo chyba o peak czyli doladowanie w szczycie...


chciałem się upewnić bo szyfrem wali. W tej sytuacji mogę stwierdzić że to co zrobił jest 'druciarstwem' a jego rady unikałbym szerokim łukiem;)

Ingerowanie w przeliczone ustawienie gruszki? Zabawa niesprawnym turbo?
Podejście mocno nieprofesjonalne jeśli chodzi o pokręcenie diesla. Kolega sprawdził jakie są jego parametry? Czy wszystko jest sprawne? W mojej opinii silnik za jakiś czas siądzie i to nie z powodu przegrzania a samonapędzenia się turbo :D Kłótni proszę nie rozpoczynać ewentualne wątpliwości na PW:p

#511 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 25 maja 2014 - 22:37

Podepnę się..

Trochę szukałem ale nie znalazłem (albo tego nie ma albo ja kiepsko szukam :o)

Otóż mam swoją omę od roku i zrobiłem w niej już sporo - na tyle sporo, że ni jak nie opłaca mi się jej sprzedawać. Jedyne co mi zostało do zrobienia pod maską to pompa wtryskowa, regenracja turbo i wymiana IC. Robiłem blok, głowice, chłodzenie itd.

I teraz pytanie bo jak już robić to do końca, żeby się nie martwić a potem zawirusować/zachipować : Co jeszcze sprawdzić? Co może stać na przeszkodzie do
prawidłowego działania po chipie?

skrzynia manual, obecny przebieg 270kkm (teoria a w praktyce nikt nie wie)

Jeżeli spamuje to powiedzcie :D Dzięki

#512 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 maja 2014 - 23:21

rozrząd? Zalecana wymiana jest przy 250kkm, warto sprawdzić o ile jest wyciągnięty łańcuch. U mnie był w już w górnym zakresie tolerancji, ale za to ślizgi napinacza były w lepszym stanie niż przypuszczałem.

#513 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 maja 2014 - 20:34

rozrząd? Zalecana wymiana jest przy 250kkm, warto sprawdzić o ile jest wyciągnięty łańcuch. U mnie był w już w górnym zakresie tolerancji, ale za to ślizgi napinacza były w lepszym stanie niż przypuszczałem.


250? chyba żart

#514 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 maja 2014 - 21:53

a powie mi ktoś może czy da się i jak podkręcić turbo w 2.5td ??

#515 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 26 maja 2014 - 22:16

250? chyba żart


jak nie co 250 to co ile?

#516 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 maja 2014 - 22:25

bsje27,
ja wiem, że wytrzymuje on sporo więcej, ale czytałem o zaleceniach, jakie daje BMW. Być może jestem w błędzie, jeżeli posiadasz sprawdzone informacje które przeczą moim, to bardzo chętnie o nich poczytam.
No chyba że należysz do szerokiego grona, które uważa że rozrząd na łańcuchu jest wieczny :)

#517 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2014 - 19:02

bsje27,
ja wiem, że wytrzymuje on sporo więcej, ale czytałem o zaleceniach, jakie daje BMW. Być może jestem w błędzie, jeżeli posiadasz sprawdzone informacje które przeczą moim, to bardzo chętnie o nich poczytam.
No chyba że należysz do szerokiego grona, które uważa że rozrząd na łańcuchu jest wieczny :)


poprzednia omega
na blacie 370 tyś
rozrząd nie ruszany, i wszystko było w normie ;-)
Kuba

#518 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 27 maja 2014 - 19:35

bsje27,
ja wiem, że wytrzymuje on sporo więcej, ale czytałem o zaleceniach, jakie daje BMW. Być może jestem w błędzie, jeżeli posiadasz sprawdzone informacje które przeczą moim, to bardzo chętnie o nich poczytam.
No chyba że należysz do szerokiego grona, które uważa że rozrząd na łańcuchu jest wieczny :)


Dla świętego spokoju sprawdzę po powrocie do Polski co i jak z rozrządem - dam znać. Do tego czasu chce skolekcjonować wszystkie potrzebne zabawki potrzebne do reanimacji Omy, o których już pisałem.
Szczerze powiem tylko, że nie ufam licznikowi i jego 270kkm :D
Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się: zmieniać IC na jakiś większy albo kombinować coś z dolotem? Czy programy dostępne na forum są pisane pod standardowy osprzęt?

#519 OFFLINE   elcoupe

elcoupe
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-05-2012

Napisany 28 maja 2014 - 14:37

a powie mi ktoś może czy da się i jak podkręcić turbo w 2.5td ??


Tu masz wątek o podkręcaniu turba w tds za pomocą manual boost controllera
http://bmw-diesel.pl...1&t=6380#p50704

#520 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 maja 2014 - 19:39

jak nie co 250 to co ile?


odchodzimy od tematu, nie mylmy pojęcia takiego jak kontrola stanu części przy określonym przebiegu a wymiana części przy określonym przebiegu.
z tego co wiem ma on wytrzymac co najmniej 400 000km