Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pochipowani - X25DT


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
559 odpowiedzi na ten temat

#441 OFFLINE   artixa

artixa
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-01-2009

Napisany 03 września 2012 - 09:54

Witam,

Chip od Wicka mam od kwietnia 2010, pamiętam że zakładał mi go dokładnie w 21 kwietnia (katastrofa w Smoleńsku - pamiętam jak jeszcze w radiu i na cb o tym gorące rozmowy trwały tym bardziej że 200km dojazdu po chip miałem z Piotrkowa Tryb.). Obenie mieszkam i pracuję w Poznaniu, ale mam służbowe więc oma częściej stoi od pół roku aniżeli jeździ, lecz...jeśli już mam okazję to coś pięknego po prostu.
Przejechałem już ok. 25000 od tamtego czasu i jedyne co wymieniłem to sprzęgło pół roku po chipie, i ew. teraz trochę już kopci więcej niż "normalnie", ale:
1) pompa dalej git, odpala od razu na ciepłym i zimnym
2) nie czyściłem nastawnika długo długo, ale i tak wszystko działa jak sprzed ponad dwóch lat
3) spalanie standardowo w okolicach 7l z tym, że w zeszłe wakacje jak przedmuchałem znów przepływkę i parę innych miejsc jadąc z Olsztyna do Piotrkowa i z prowrotem tego samego dnia więcej jak 6.5 nie spaliła na pewno, to około 660km i to nie po dwu pasmowej trasie gdzie można na tempomacie przelecieć...
4) ostatnio na urlopie przez dwa tyg. jeździłem dzień w dzień po 20 km na zlecenie w innej pracy i przy okazji znów na Olsztyn dwu dniowa wycieczka i pięknie się sprawowała
5) przyśpieszenie takie jak na początku po chipie, spalanie też trzyma w " dobrych granicach"

Ogólnie jestem po ponad dwóch latach bardzo zadowolony z chipa'a i dalszego eksploatowania babci (łącznie już mam z nią ponad 6 lat jazdy), tym bardziej, że dbam o nią...
Jedynym wielkim minusem jest to, iż jeśli nie dostanę podwyżki to będę się musiał jak najszybciej pozbyć z wielkim żalem, bo banki nie paczą tylko biorą co swoje :/
A pomyśleć, że tak pięknie reaguje na trasie na 5 biegu, że nie dość że komfortowo i wygodnie w fotelu to jeszcze zawsze bezpieczne wyprzedzanie na naszych wąskich i krętych drogach....

Dzięki jeszcze raz Wicek.
Pozdrawiam
artixa

#442 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 15 września 2012 - 18:36

Heja! Ma może ktoś wsad sprawdzonego i dobrego chipa? Może ktoś by zgrał i się podzielił bądź też wystawił na sprzedaż jak coś takiego posiada?

#443 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 16 września 2012 - 15:25

widzę że do awtomatu nikt nie opanował tematu?


Od paru dni jestem posiadaczem Omegi z 98r, X25TD, automat. Z ciekawości zacząłem oglądąc ją we wszystkich zakamarkach no i natknąłem się na jakiś chip box na którym pisze ALPINE IST lub STI (nie pamietam). Jest podłączony przez złącze RS i idzie do złącz komputera w trójkątnej skrzynce. No i to tyle co narazie o nim wiem. Jeśli chodzi o automat to wypowiem się jutro ponieważ jestem umówiony z Beastem na wymiane skrzyni (jest AR25 będzie AR35). Omcie kupiem świadomie z padniętą skrzynią. Może ktoś się kiedyś spotkał z takim chipem, to niech się wypowie. W necie jest dosyć mało na ten temat. Wyczytałem tylko że podnosi moc o ok 20KM i zmniejsza zużycie paliwa do 15%, no ciekawostka, że Mazda montuje go fabrycznie wpisując ten fakt w dokumentację auta. W wolnej chwili zapodam fotkę jak to wygląda u mnie.

#444 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2012 - 20:16

Od paru dni jestem posiadaczem Omegi z 98r, X25TD, automat. Z ciekawości zacząłem oglądąc ją we wszystkich zakamarkach no i natknąłem się na jakiś chip box na którym pisze ALPINE IST lub STI (nie pamietam). Jest podłączony przez złącze RS i idzie do złącz komputera w trójkątnej skrzynce. No i to tyle co narazie o nim wiem. Jeśli chodzi o automat to wypowiem się jutro ponieważ jestem umówiony z Beastem na wymiane skrzyni (jest AR25 będzie AR35). Omcie kupiem świadomie z padniętą skrzynią. Może ktoś się kiedyś spotkał z takim chipem, to niech się wypowie. W necie jest dosyć mało na ten temat. Wyczytałem tylko że podnosi moc o ok 20KM i zmniejsza zużycie paliwa do 15%, no ciekawostka, że Mazda montuje go fabrycznie wpisując ten fakt w dokumentację auta. W wolnej chwili zapodam fotkę jak to wygląda u mnie.


napisz jak po wymianie skrzyni auto jeździ

#445 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 września 2012 - 07:49

Od paru dni jestem posiadaczem Omegi z 98r, X25TD, automat. Z ciekawości zacząłem oglądąc ją we wszystkich zakamarkach no i natknąłem się na jakiś chip box na którym pisze ALPINE IST lub STI (nie pamietam). Jest podłączony przez złącze RS i idzie do złącz komputera w trójkątnej skrzynce. No i to tyle co narazie o nim wiem. Jeśli chodzi o automat to wypowiem się jutro ponieważ jestem umówiony z Beastem na wymiane skrzyni (jest AR25 będzie AR35). Omcie kupiem świadomie z padniętą skrzynią. Może ktoś się kiedyś spotkał z takim chipem, to niech się wypowie. W necie jest dosyć mało na ten temat. Wyczytałem tylko że podnosi moc o ok 20KM i zmniejsza zużycie paliwa do 15%, no ciekawostka, że Mazda montuje go fabrycznie wpisując ten fakt w dokumentację auta. W wolnej chwili zapodam fotkę jak to wygląda u mnie.


a ja jestem ciekaw tej puszki co ja tam masz:o

#446 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2012 - 11:14

oby to nie byla puszka od podgrzewania świec na cieplym silniku ...:masakra:

#447 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 września 2012 - 17:04

napisz jak po wymianie skrzyni auto jeździ


Skrzynia wymieniona. Zrobiłem 130km z Kwidzyna do Gdyni i wszysko ok. Jeśli chodzi o tego chipa to z automatem wydaje mi sie, że dobrze współpracuje bo nie zauważyłem, żeby coś było nie tak. Spróbuje go odłączyć i pojeżdzić bez niego, wtedy się okaże czy jest coś warty, jeśli chodzi o osiągi.

#448 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 września 2012 - 17:41

Skrzynia wymieniona. Zrobiłem 130km z Kwidzyna do Gdyni i wszysko ok. Jeśli chodzi o tego chipa to z automatem wydaje mi sie, że dobrze współpracuje bo nie zauważyłem, żeby coś było nie tak. Spróbuje go odłączyć i pojeżdzić bez niego, wtedy się okaże czy jest coś warty, jeśli chodzi o osiągi.


chip jak chip - d*py nie urywa. fakt ze na nastawniku jest zla dawka + do tego nieszczelnosc gdzies na dolocie. ale auto jezdzi jak seryjna 130'tka. tyle ze bardzo ladnie sie wkreca na obroty.




 


#449 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 17 września 2012 - 20:37

chip jak chip - d*py nie urywa. fakt ze na nastawniku jest zla dawka + do tego nieszczelnosc gdzies na dolocie. ale auto jezdzi jak seryjna 130'tka. tyle ze bardzo ladnie sie wkreca na obroty.


No i wszystko w temacie :D

#450 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2012 - 07:41

No i wszystko w temacie :D


i nie jest to oszukiwacz. sprawnosc tego ustrojstwa bedzie mozna sprawdzic po naprawie kilku drobnych usterek (wczoraj zlikwidowalem mu blad 41 oraz uruchomilem EGR)




 


#451 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2012 - 17:08

Dzisiaj zdemontowałem tego chipa i pojeździłem troche po Gdyni. Wydaje mi sie ,że słabiej wkręca się na obroty, ale z drugiej strony jakby skrzynia pracowała "kulturalniej".
Chodzi mi o to, że z tym chipem jakoś dłużej trzymała na trójce. W sumie nie wiem, bo to pierwsza moja omega z automatem i nie mam odniesienia. Może to tylko moje subiektywne odczucie. Jak by ktoś z 3-city chciał to wypróbować u siebie w aucie to zapraszam.:)

#452 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2012 - 18:43

i nie jest to oszukiwacz. sprawnosc tego ustrojstwa bedzie mozna sprawdzic po naprawie kilku drobnych usterek (wczoraj zlikwidowalem mu blad 41 oraz uruchomilem EGR)


Jak ja żałuje ze ty masz ten warsztat trochę daleko bo w mojej klusce serducho do kapitalki jest do zrobienia :mad:

#453 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2012 - 19:39

Jak ja żałuje ze ty masz ten warsztat trochę daleko bo w mojej klusce serducho do kapitalki jest do zrobienia :mad:


130 km to daleko ?


jacek - niestety automatu nie shamujesz na hamowni poprawnie wiec mozliwosc sprawdzenia faktycznego tego chipsa jest tylko po przekladce go do manualnej skrzyni




 


#454 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2012 - 20:07

130 km to daleko ?


jacek - niestety automatu nie shamujesz na hamowni poprawnie wiec mozliwosc sprawdzenia faktycznego tego chipsa jest tylko po przekladce go do manualnej skrzyni


No ja musial bym ci zostawic auto na tydz a jak bym wrocil :D

#455 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2012 - 20:08

No ja musial bym ci zostawic auto na tydz a jak bym wrocil :D


PW - nie robmy OT




 


#456 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2012 - 20:18

PW - nie robmy OT


PW poszedl

#457 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 18 września 2012 - 21:36

jacek - niestety automatu nie shamujesz na hamowni poprawnie wiec mozliwosc sprawdzenia faktycznego tego chipsa jest tylko po przekladce go do manualnej skrzyni


Bardziej od tego chipsa wolałbym, żeby omcia trzymała poprawnie parametry z fabryki. 130KM, automat, wygodne fotele i jazda na emeryta hihi.
Co do chipa to może będzie ktoś chętny do założenia u siebie np. w manualu to poeksperymentujemy z jego mozliwościami.

To link do strony o tym chipie http://www.alpin-tun...emid=12&lang=de

#458 OFFLINE   pawel23l

pawel23l
  • 33 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Gubin[FKR_04SV]

Napisany 19 września 2012 - 06:30

Bardziej od tego chipsa wolałbym, żeby omcia trzymała poprawnie parametry z fabryki. 130KM, automat, wygodne fotele i jazda na emeryta hihi.
Co do chipa to może będzie ktoś chętny do założenia u siebie np. w manualu to poeksperymentujemy z jego mozliwościami.

To link do strony o tym chipie http://www.alpin-tun...emid=12&lang=de


Mam takie ustrojstwo w swoim ale nie wiem czy to dobry chip.
Być może że mi coś psuje w silniku(patrz temat "gaśnie jak wyciskam sprzęgło")
ładnie się kręci od 2000 obr i ma powera aż do 4500. na każdym biegu poza 5tym.
Ten potrzebuje 2500 obr. żeby dawał radę.
Ale tak jak już ktoś tu pisał" d*py NIE URYWA"
Byla Omega, byla Astra i jest Vectra B 2.0 16V DTI...

#459 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 września 2012 - 13:16

...jak już pisałem wcześniej, tylko zmiana programu w ECU naprawdę jest dobra, żadne "czipy" zewnętrzne !
Zamiast zewnętrznego badziewia można "za darmo" w TDS-ie minimalnie przestawić nastawnik, ale zaowocuje to zwiększonym pożeraniem paliwa. Działanie takie jest w zasadzie prawie identyczne z "czipowaniem" zewnętrznym. "Czip" np. nie ingeruje w turbinę (albo robi to nieprawidłowo), ponieważ komunikacja przez ODB jest bardzo wolna i czasem następuje "zwis", etc, etc..
Natomiast zmiana programu w ECU, oraz jednoczesna kontrola jednostki na hamowni, zaowocuje nie tylko większą mocą i momentem obrotowym (nawet o 30 %, jak ktoś nie chce zrobić tylko ok. 50 tyś kilometrów danym silnikiem, bo się rozleci :D ), ale również mniejszym zużyciem paliwa. Takiej mocy "fabryka" nie dała w tych silnikach tylko z tego względu, że zaczęły obowiązywać po...ne, nowe normy europejskie dotyczące emisji spalin. Praktycznie więc zmiana bezpośrednio w ECU to "przywrócenie" faktycznej mocy silnika (175 KM) przewidzianej przez producenta czyli przez Steyr, Austria, bo tej firmy mamy (BMW tyż, cała seria TDS-ów) silniczki x2.5 i nowsze y2.5.

#460 OFFLINE   Manciarz

Manciarz
  • 48 postów
  • Dołączył: 20-10-2010

Napisany 05 października 2012 - 18:49

...jak już pisałem wcześniej, tylko zmiana programu w ECU naprawdę jest dobra, żadne "czipy" zewnętrzne !
Zamiast zewnętrznego badziewia można "za darmo" w TDS-ie minimalnie przestawić nastawnik, ale zaowocuje to zwiększonym pożeraniem paliwa. Działanie takie jest w zasadzie prawie identyczne z "czipowaniem" zewnętrznym. "Czip" np. nie ingeruje w turbinę (albo robi to nieprawidłowo), ponieważ komunikacja przez ODB jest bardzo wolna i czasem następuje "zwis", etc, etc..
Natomiast zmiana programu w ECU, oraz jednoczesna kontrola jednostki na hamowni, zaowocuje nie tylko większą mocą i momentem obrotowym (nawet o 30 %, jak ktoś nie chce zrobić tylko ok. 50 tyś kilometrów danym silnikiem, bo się rozleci :D ), ale również mniejszym zużyciem paliwa. Takiej mocy "fabryka" nie dała w tych silnikach tylko z tego względu, że zaczęły obowiązywać po...ne, nowe normy europejskie dotyczące emisji spalin. Praktycznie więc zmiana bezpośrednio w ECU to "przywrócenie" faktycznej mocy silnika (175 KM) przewidzianej przez producenta czyli przez Steyr, Austria, bo tej firmy mamy (BMW tyż, cała seria TDS-ów) silniczki x2.5 i nowsze y2.5.


Po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nigdy nie jeździłeś omką z chipem WICKA !!! a te Twoje wypociny to schowaj między książki. Bo zaraz będą pisać: no program to też mało - lepiej było by wsadzić większe turbo większy intercooler, i miliardy pierdół. to może poprostu zmienić omke na MV6 ??? Ja powiem jedno mam dość zdrowy silnik 2,5 TD a nie jakiś TDS bo w oplach nie występują oryginalnie i po wsadzeniu chipa od WICKA ten silnik dostał skrzydeł. Jeździ ciszej, kulturalniej ma większą- odczuwalną moc, spalanie to niewielka różnica ale na + (znaczy mniej pali) i kilka ludzi których wiozłem a mają ten sam silnik robili wielkie oczy pytając czy to jest też ten 2,5 TD co oni mają bo chodzi zupełnie inaczej. A WIĘC te chipy robią swoje i z czystym sercem polecam. A na chipie jeżdzę już jakieś 1,5 roku i nic prócz oleju nie wymieniałem jeszcze.