Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator Bosch 120A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 lutego 2012 - 18:15

A żeby to więcej pojemności było dostatecznie ładowane to potrzebny większy alternator.


Oczywiście :tak:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#22 OFFLINE   marek.n

marek.n

    Marek

  • 94 postów
  • Dołączył: 03-01-2009
  • Skąd: NBR
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lutego 2012 - 20:58

tylko pamiętajcie że aku jest ładowany nadmiarem prądu , najpierw są zasilane wszystkie odbiorniki a to co zostaje trafia do aku , mały altek + full wyposażenie elektryczno/elektroniczne i dla aku nic nie zostaje albo zostaje bardzo mało , dlatego moc alternatora ma jak najbardziej znaczenie .


trochę nie kumam to dlaczego kabel od alternatora jest połączony z klemą akumulatora nie jest tak że altek ładuje aku. a od akumulatora prąd płynie dalej ? :o

#23 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 23:40

nie jest tak że altek ładuje aku. a od akumulatora prąd płynie dalej ?


gdyby tak było to po odpaleniu auta z rozładowanym aku , nie powinny w nim działać żadne urządzenia elektryczne do momentu naładowania akumulatora ;) ,akumulator znajduje się tak jakby po drodze do urządzeń zasilanych prądem i do akumulatora trafia tylko nadmiar prądu , kiedy włączamy co raz więcej odbiorników coraz mniej prądu trafia do akumulatora i przez to wydłuża się czas jego ładowania

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#24 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2012 - 00:15

dla mnie to bzdura - mały akumulator na rozruchu straci powiedzmy 5Ah (tak teoretycznie)
Duży straci również 5 Ah - bo nie ma żadnego powodu by stracił więcej. Z tym, że dla 72 Ah 5 Ah to 7% pojemności, dla 55Ah to już ponad 9%. Więc jakby nie patrzeć mały aku jest bliżej zasiarczenia niż duży. Kompletnie nie widzę uzasadnienia dla konieczności wsadzania większego alternatora po zwiększeniu pojemności aku.

Niech ktoś przedstawi jakiś logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy z jakimiś choćby przybliżonymi obliczeniami by uzasadnić dlaczego większy aku wymaga większego alternatora.

#25 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 05 lutego 2012 - 11:22

Jak auto ma więcej odbiorników prądu to potrzebny jest większy alternator i większa bateria ale bateria musi być większa nie dlatego że jest większy alternator tylko z powodu większej ilości odbiorników prądu.

#26 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 14:12

Z tym, że dla 72 Ah 5 Ah to 7% pojemności, dla 55Ah to już ponad 9%.


tylko że ten brak przy jednakowym prądzie dostarczanym z altka szybciej uzupełnisz w mniejszym aku bo procentowo do pojemności aku ten prąd dla mniejszego aku będzie większy

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#27 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 lutego 2012 - 20:52

Alternator dobiera się do ilości urządzeń elektrycznych.
Pojemność akumulatora nie ma tu znaczenia. Akumulator jest tylko urządzeniem dostarczającym prąd do rozruchu silnika.

Dla nie potrafiącym tego zrozumieć spróbuję przedstawić to na zasadzie wody - prąd i woda zachowują się tak samo, tylko napięcie = ciśnienie, prąd = przepływ wody.

Akumulator to pojemnik z wodą pod jakimś tam cisnmieniem. To cisnienie pozwala zakręcić silnikiem (oczywiście cisnienie tylko troszkę spadnie w pojemniku podczas rozruchu). alternator wytwarza troszkę wieksze cisnienie w tym samym układzie i zaczyna działać jak silnik się zacznie kręcić. Tak więc cisnienie z alternatora "dobije" akumulator oraz będzie zasilać wszystkie odbiorniki, które po włączeniu zapłonu - dopuszczą ciśnienie do nich.

Po rozruchu silnika akumulator się doładowuje. Jego pojemność nawet lepiej jak jest wieksza. Wiekszy akumulator ma mniejszy opór wewnętrzny dzieki czemu szybciej się doładuje.

Jedyny problem jaki może wystąpić przy sprawnym układzie ładowania to:
-na tyle krótkie okresy pracy silnika że alternator nie zdąży doładować akumulatora.
-używanie dużej ilości odbiorników elektrycznych (ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja, nadmuch na max, sprzęt audio z mocnym wzmacniaczem rozkręconym na max) przy małej prędkości obrotowej silnika (np. długotrwałe stanie w korkach). Trzeba pamiętać że alternator ma swoją wydajność prądową na pewnych (nie znam dokładnie) wyższych obrotach. Gdy za bardzo obciażymy alternator ten po prostu nie da rady i napięcie w instalacji spadnie do napięcia akumulatora i zacznie się rozładowywanie akumulatora aż do wyłączenia odbiorników prądu.

Troszkę się rozpisałem, mam nadzieję że komuś to się przyda :)

Tak na marginesie - mam po regeneracji alternator bosha 120A, napięcie bez powłączanych odbiorników 14,15V na klemach akumulatora. Po włączeniu świateł, dmuchawy, ogrzewania tylnej szyby, lusterek i klimy (1 bieg) spada mi na wolnych obrotach napięcie do 13,5V, po podgazowaniu mam 13,85V. Czyli alternator nie daje rady na niskich obrotach... A że mam 13,85 a nie ponad 14V to znaczy że jeszcze gdzieś mam spadek na którymś złączu - nie sprawdzałem tylko rozrusznika - a wydaje mi się (na logikę) że kabel z altka idzie do rozrusznika, i z rozrusznika do akumulatora.

PS. Aby długie lata cieszyć się z akumulatora - napięcie ładowania powinno być zawsze 14..14,3V :)

:hihi:

#28 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 października 2012 - 13:01

Nie bede zakładał tematu tylko pociągne ten. Mianowicie- czy moge założyc do x20xev np. alternator bosch 120A jesli beda pasowac mocowania? Obecnie mam dalco 100A w którym padł chyba wirnik bo ma przebicie z wirnika na obudowe. Chce kupić używany i jesli nie spotkam takiego jak mam to czy bede mógl kupic boscha, wydaje mi sie ze one sa bardziej popularne? Proszę o pomoc.

#29 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 18 października 2012 - 19:35

aku boscha sa lepsze dalco bardziej awaryjne co do mozliwosci jesli tylko mocowanie pasuje to moze byc mocniejszy alternator napewno niczemu nie zaszkodzi