

Alternator Bosch 120A
#1
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 18:06
0 123 510 063 14V 120A.
#2
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 18:51
widocznie masz już zmieniany altek
#3
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:31
#4
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:52
np Auto-bendix w poznaniu i po nr altka dadzą Ci nr regulatora:)
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 21:54
120A były tylko w silnikach V6
widocznie masz już zmieniany altek
taki sam altek mialem w 2.0 16v z 1994 roku wiec nie jest to regułą, regulator to pewnie jest sprawny, sprawdz połaczenia elektryczne przy altku, klemach ( wymien klemy jesli sie grzeją ) itp warto sprawdzic miernikiem napięcie ładowania na słupkach akumulatora i na klemach - moga byc spadki napiecia jak wspomnialem na starych slabo stykających z kablami klemach.
#7
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 00:03
No całkiem możliwe, ale mi chodzi jaki tam jest potrzebny regulator napiecia.
Silniki: 20SE,X20SE,X20XEV,Y22XE,Z22XE
Stosowane alternatory: (nie tylko te, inne "mniejsze" też były).
Bosch 120A 0123510063 (Opel 62 04 063)
Bosch 120A 0124515086 (Opel 62 04 110)
Regulator 14V 120A (do tych alternatorów) Bosch 1197311214 (GM 90486255 / Opel 12 04 271)
Regulator można kupić tu:
http://www.wegasklep...?productid=1603
Najlepiej kupić oryginał lub sprawdzony zamiennik - zresztą taka reguła dotyczy wszystkich części samochodu a szczególnie tych najbardziej wrednych.
Regeneracja alternatora - (oprócz tego co jest już w sprawdzonych poradach)
http://www.oichan.or...lter/alter2.htm
http://www.rangerove...chaltrepair.htm
Dodam że wymiana samego regulatora może nie załatwić tego problemu – przyczyn słabego ładowania może być kilka.
Duże znaczenie ma jakość obwodu wzbudzania alternatora, również reszta połączeń zaczynając od klem.
W innych wersjach silnika też występowały alternatory 120A. Co ciekawe w V6 były też stosowane 100A.120A były tylko w silnikach V6
widocznie masz już zmieniany altek
Przykładowe fotki regulatora.
#8
OFFLINE
Napisany 15 lutego 2010 - 23:04
#9
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2010 - 07:21
#10
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 15:48
Czy moge założyć altek 120A boscha zamiast 70A Delco co mam aktualnie zamontowane w aucie?
Pozdrawiam
#11
OFFLINE
Napisany 07 marca 2010 - 20:46
Witam, odgrzebię troszke temat, mam pytanie:
Czy moge założyć altek 120A boscha zamiast 70A Delco co mam aktualnie zamontowane w aucie?
Pozdrawiam
jesli pasuje mocowanie to nic nie stoi na przeszkodzie
#12
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 08:03
Chodzi o mocowania bo elektrycznie wiem, że nic złego nie narobię a chcę wrzucić pojemniejszy akumulator aby Webasto miało co jeść.
#13
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 12:35
nie wiem o co wam chodzi z tymi dużymi akumulatorami, częściowo naładowany akumulator 72 Ah nie jest w stanie przyjąć większego prądu niż kilka- może kilkanaście A, więc to jakiś mit, że im większy akumulator tym większy musi być alternator.
Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła.
#14
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 12:47
Zakladamy ze masz altka 70A (standardowy delco z x20xev). Wsadzasz baterie 72/74Ah i juz na samym starcie masz ujemny bilans nawet przy supersprawnej instalacji ktora niegubi nigdzie napiecia. Altek moc nominalna osiaga dopiero powyzej jakichstam obrotow silnika - czesto jest to powyzej 3000. Nawet przy nieznacznie wiekszej pojemnosci baterii niz moc elektrowni pytanie nie brzmi czy ale kiedy aku padnie.Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła
EDIT:
Dane dla x20xev RM97 - zalecana bateria 55Ah, wydajnosc altka delco - 72A przy 6000RPM.
#15
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 12:47
Bo nie wszyscy wiedzą, że mniejszy alternator i akumulator są lżejsze i dlatego małe silniki maja małe altki i akumki, żeby mogły jakoś jechać :hmm:bo to dla mnie jakieś gusła.
#16
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 12:53
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 13:05
ano dlatego,że ktoś jedzie do pracy 5 minut w jedna stronę.Akumulator więcej oddaje na rozruch niż przyjmie w ciągu 5 minut.Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła.
#18
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 15:11
#19
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 15:56
no dobrze, a co za różnica czy akumulator będzie mały czy duży przy ujemnym bilansie ?
Duży szybciej utonie w siarce, a mały trochę dłużej pożyje:p
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#20
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 17:05
A żeby to więcej pojemności było dostatecznie ładowane to potrzebny większy alternator.