Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator Bosch 120A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 18:06

Panowie jest problem, otóż nie doładowywuje akumulator i jest tez słabe ładowanie, pewnie jest do wymiany regulator napiecia, czy ktoś może mi pokazać jak wygląda taki regulator. Bardzo proszę o fotkę lub link jak on wygląda. A dodam że altek ma nr
0 123 510 063 14V 120A.

#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 18:51

120A były tylko w silnikach V6
widocznie masz już zmieniany altek

#3 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 19:31

No całkiem możliwe, ale mi chodzi jaki tam jest potrzebny regulator napiecia.

#4 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2010 - 19:52

Robert zadzwoń np do sklepu specjalizującego się w częściach do altków
np Auto-bendix w poznaniu i po nr altka dadzą Ci nr regulatora:)

#5 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 21:53

I tak będę musiał zrobić.

#6 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 21:54

120A były tylko w silnikach V6
widocznie masz już zmieniany altek


taki sam altek mialem w 2.0 16v z 1994 roku wiec nie jest to regułą, regulator to pewnie jest sprawny, sprawdz połaczenia elektryczne przy altku, klemach ( wymien klemy jesli sie grzeją ) itp warto sprawdzic miernikiem napięcie ładowania na słupkach akumulatora i na klemach - moga byc spadki napiecia jak wspomnialem na starych slabo stykających z kablami klemach.

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 lutego 2010 - 00:03

No całkiem możliwe, ale mi chodzi jaki tam jest potrzebny regulator napiecia.


Silniki: 20SE,X20SE,X20XEV,Y22XE,Z22XE
Stosowane alternatory: (nie tylko te, inne "mniejsze" też były).
Bosch 120A 0123510063 (Opel 62 04 063)
Bosch 120A 0124515086 (Opel 62 04 110)
Regulator 14V 120A (do tych alternatorów) Bosch 1197311214 (GM 90486255 / Opel 12 04 271)
Regulator można kupić tu:
http://www.wegasklep...?productid=1603
Najlepiej kupić oryginał lub sprawdzony zamiennik - zresztą taka reguła dotyczy wszystkich części samochodu a szczególnie tych najbardziej wrednych.

Regeneracja alternatora - (oprócz tego co jest już w sprawdzonych poradach)
http://www.oichan.or...lter/alter2.htm
http://www.rangerove...chaltrepair.htm

Dodam że wymiana samego regulatora może nie załatwić tego problemu – przyczyn słabego ładowania może być kilka.
Duże znaczenie ma jakość obwodu wzbudzania alternatora, również reszta połączeń zaczynając od klem.


120A były tylko w silnikach V6
widocznie masz już zmieniany altek

W innych wersjach silnika też występowały alternatory 120A. Co ciekawe w V6 były też stosowane 100A.

Przykładowe fotki regulatora.

#8 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2010 - 23:04

Zygzak, poprostu nie mam słów na Ciebie chłopie, szacuneczek. Wielkie dzięki. A tak nawiasem mówiąc znalazłem sklep w Szczecinie, gdzie sie zajmują reg., naprawą i spraedażą części, maja taki regulator za 25 PLN.

#9 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2010 - 07:21

no za 25 zeta to ten regulator to raczej najwyzszej jakości nie będzie , nie żałuj kasy - kup troche droższy albo przynajmniej napisz jakie proponuja ( producenta), wyżej kolega podał zamiennik ( bardzo dobrej marki - magneti marelli ) za ok 40 zeta

#10 OFFLINE   macin87

macin87
  • 33 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 marca 2010 - 15:48

Witam, odgrzebię troszke temat, mam pytanie:

Czy moge założyć altek 120A boscha zamiast 70A Delco co mam aktualnie zamontowane w aucie?

Pozdrawiam

#11 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2010 - 20:46

Witam, odgrzebię troszke temat, mam pytanie:

Czy moge założyć altek 120A boscha zamiast 70A Delco co mam aktualnie zamontowane w aucie?

Pozdrawiam


jesli pasuje mocowanie to nic nie stoi na przeszkodzie

#12 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 08:03

Czy da się go fizycznie zamontować do X20XEV?
Chodzi o mocowania bo elektrycznie wiem, że nic złego nie narobię a chcę wrzucić pojemniejszy akumulator aby Webasto miało co jeść.

#13 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2012 - 12:35

Zostaw alternator ten co masz.

nie wiem o co wam chodzi z tymi dużymi akumulatorami, częściowo naładowany akumulator 72 Ah nie jest w stanie przyjąć większego prądu niż kilka- może kilkanaście A, więc to jakiś mit, że im większy akumulator tym większy musi być alternator.
Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła.

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 12:47

Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła

Zakladamy ze masz altka 70A (standardowy delco z x20xev). Wsadzasz baterie 72/74Ah i juz na samym starcie masz ujemny bilans nawet przy supersprawnej instalacji ktora niegubi nigdzie napiecia. Altek moc nominalna osiaga dopiero powyzej jakichstam obrotow silnika - czesto jest to powyzej 3000. Nawet przy nieznacznie wiekszej pojemnosci baterii niz moc elektrowni pytanie nie brzmi czy ale kiedy aku padnie.


EDIT:
Dane dla x20xev RM97 - zalecana bateria 55Ah, wydajnosc altka delco - 72A przy 6000RPM.

#15 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 12:47

bo to dla mnie jakieś gusła.

Bo nie wszyscy wiedzą, że mniejszy alternator i akumulator są lżejsze i dlatego małe silniki maja małe altki i akumki, żeby mogły jakoś jechać :hmm:

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 12:53

tylko pamiętajcie że aku jest ładowany nadmiarem prądu , najpierw są zasilane wszystkie odbiorniki a to co zostaje trafia do aku , mały altek + full wyposażenie elektryczno/elektroniczne i dla aku nic nie zostaje albo zostaje bardzo mało , dlatego moc alternatora ma jak najbardziej znaczenie .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 13:05

Wyjaśnijcie proszę dlaczego akumulator miałby być "niedoładowany" bo to dla mnie jakieś gusła.

ano dlatego,że ktoś jedzie do pracy 5 minut w jedna stronę.Akumulator więcej oddaje na rozruch niż przyjmie w ciągu 5 minut.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lutego 2012 - 15:11

no dobrze, a co za różnica czy akumulator będzie mały czy duży przy ujemnym bilansie ?

#19 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 lutego 2012 - 15:56

no dobrze, a co za różnica czy akumulator będzie mały czy duży przy ujemnym bilansie ?


Duży szybciej utonie w siarce, a mały trochę dłużej pożyje:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#20 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 17:05

Ale ja potrzebuję więcej pojemności dla Webasto.
A żeby to więcej pojemności było dostatecznie ładowane to potrzebny większy alternator.