Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

zamiana kierownicy ze sterowaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
50 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2007 - 20:03

pod kostkę A (zasilającą) pod pin 2 podłącza się przewód sterujący -od kierownicy, pozostałe to masa i plus podłączony pod kostkę zasilającą w przewód sterowania anteną (razem jest ich trzy)

#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 20:08

a jakie to ma klory i dlaczego ja widze tylko 2 kable: niebieski z czerwonym paskiem - pod PIN 2 i szary - chyba podświetlenie

#23 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2007 - 20:12

to musi brakować masy i dlatego nie działa. Na stronie studio24.prv w dziale kablomania i później piloty jest opisane podłączenie sterowanie z kierownicy opla

#24 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 20:21

No wiem ze brakuje jednego kable, dlatego się pytam o kolory. może ktos zerknie pod pokrywe kolumny kierowniczej na ta wtyczke od zwijaka jakie mu tam kolory wychodza - ja mam zółty i zółty z białym paskiem (airbag); brązowy i brązowy z białym paskiem (klakson); niebieski z czerwonym paskiem i szary (sterowanie z kiery), ale czegoś mi tu brakuje

#25 OFFLINE   cwiara

cwiara
  • 169 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2007 - 20:30

to zmierz który z klaksonu to masa i podłącz ją w środku kierownicy do trzeciego wolnego przewodu od przycisków sterowania. Bo muszą wychodzić trzy, kolory dwóch przewodów juz znasz

#26 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 20:40

Ja chyba coś nie wyraźnie piszę - u mnie wychodzą tylko 2 wiem, który jest co chciałby tylko wiedzieć który przewód jest u mnie brakujący - znaczy się jaki kolor. Moja wtyczka od taśmy i dalej w instalacje jest z Vectry - musiałem ją tam dołozyc bo miałem kierownicę starego typu. I z niej wychodziły przewody o których juz pisałem. Brakuje mi tylko jednego i chciałby wiedziec jaki to kolor, albo ewwentualnie jakie kolory u was wychodzą do sterowania radiem. Mam nadzieję że teraz jest wystarczająco jasno


PS: Sorka za lekko ostrą wypowiedź ale zaczynaliśmy błądzić w kółko

#27 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 października 2007 - 20:43

Roozga, czy mógłbyś robić jakieś fotki całego zabiegu. Przymierzam sie do zmiany kierownicy i nie chcę odkrywać wszystkiego od początku. Rozumiem że oprócz kierownicy potrzebny jest jakis zwijak, ile to wszystko kosztowało?

#28 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2007 - 20:45

Na razie walczę z problemami - zwijak z nowej nie przypasował mi do starej kolumny kierowniczej i teraz nie odbija mi kierunkowskaz. Zrobie cały manual jak to całe cholerstwo podłącze. Mam nadzieje ze się uda.


EDIT

OK zwijak juz wpasowany, ale problem sterowników wciąż istnieje.

Dwa kable idą dlatego ze sterowanie mam z masy od klaksonu już w fabrycznej instalacji, pozostaje problem, ze te 2 kable nalezy wpiąć odpowiednio w kostkę ISO A w pin 2 - sygnał sterownika, w pin 5 sygnał autoatycznej anteny, chyba do podświetlenia wskaźników. Problem polega na tym że jak te kable podłączyłem tak jak to ma byc, nic sie reagowały sterowniki, a w momencie gdy zamieniłem bieguny, naciskając jakikolwiek ze sterowników, na wyłączonym radiu podświetlał się MID i znikała data. Wynika z tego że sterowniki są całe bo reagują. Pytanie tylko co może byc nie tak, gdzie ja to źle podłączam??

Czy ktos mi może pomóc w tej materii?? np sprawdzic jak to jest u niego rozwiązane, podac kolory kabli jakie wchodzą w odpowiednie piny, jaka kolejność ułożenia w koskach i tak dalej. No normalnie musze to podłączyć bo juz sfrustrowany jestem strasznie

#29 OFFLINE   xeo151

xeo151
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 09 lutego 2011 - 15:26

Mam nieco inne pytanie, jaki jest rodzaj klinu przy kierownicy, bo zastanawiam się czy da radę zamontować w Omedze kierownicę trójramienną z Vectry B ze sterowaniem ?

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 15:36

Mam nieco inne pytanie, jaki jest rodzaj klinu przy kierownicy, bo zastanawiam się czy da radę zamontować w Omedze kierownicę trójramienną z Vectry B ze sterowaniem

w VB nie było 3 ramiennej

#31 OFFLINE   xeo151

xeo151
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 09 lutego 2011 - 15:38

Były jedynie w Vectrach B Sport, wiem bo mam takie auto.

#32 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 16:37

Były jedynie w Vectrach B Sport, wiem bo mam takie auto

pokaż fotkę tej kierowajki jak możesz

#33 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 09 lutego 2011 - 16:40

Były jedynie w Vectrach B Sport, wiem bo mam takie auto.


i to poliftowych

To taka kiera:
http://allegro.pl/op...1448282429.html


też się nad nią zastanawiam...
Teoretycznie skoro zwykła kiera pasuje z VB, a ta jest z nią w Vectrach zamienna, do Omegi też powinna pasować;)

#34 OFFLINE   xeo151

xeo151
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 09 lutego 2011 - 16:51

Dokładnie taka, nie wiedziałem, że zwykła pasuje do Omegi, ale skoro, więc i ta powinna, być może jedynie nieco zabawy będzie z wiązką, kostkami i poduszką. Na pewno da się to zrobić, mając trochę czasu, a wrażenia bezcenne i mniejsza poręczna kierownica.

#35 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2011 - 18:12

Wrazenia to bezcenne jak masz kiere irmiego :D

#36 OFFLINE   xeo151

xeo151
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 09 lutego 2011 - 19:12

Widziałem już kilka razy zarówno w Vectrze jak i Omedze, fajne "tytanowe" wstawki.

#37 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2011 - 20:08

bo zastanawiam się czy da radę zamontować w Omedze kierownicę trójramienną z Vectry B ze sterowaniem ?

da radę , bez kombinowania o ile masz w omie nowszą kierę , wtedy przekładasz plug & play:D samą kierownicę , jak masz starą kierę to musisz wsadzić kierownicę + zwijak + uchwyt manetek

edit. teraz widzę że masz FL - przekładasz samą kierę o ile masz sterowanie , jak nie to kiera + zwijak

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#38 OFFLINE   xeo151

xeo151
  • 5 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 09 lutego 2011 - 20:11

Dzięki za konkretną odpowiedź, bo ta 4 ramienna wcale mi się nie podoba.

#39 OFFLINE   Tyczol

Tyczol

    Kluskowo-Pyzowy Fanatyk

  • 86 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: Gorzow Wlkp.

Napisany 10 lutego 2011 - 14:52

U kolegi w warsztacie widzialem kiedys Astre '94 ale z kierwonica od nowych modeli (Astra nowa, insignia). Na dodatek wszystkie przelaczniki w niej dzialaly. Do tej pory jak o tym mysle to mi sie oczy swieca... :)
Kamil.
--------------------------------------------------------
Omega to wspaniale auto...

#40 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 16 kwietnia 2011 - 23:09

troche odswieze.

mam kiere irmiego w drewnie, ale ze starego typu poduszka.
miala pasowac do starej omegi z 94r. teraz mam omege 98r, i ze sterowaniem.
gdzies czytalem na forum, ze ktos sobie dorobil sterowanie. moglby mnie ktos pokierowac na dobra droge?:D
myslalem, zeby te stara kiere przelozyc do siebie, poduszke do niej mam, tylko kable jakies trzebaby pociagnac. bo jesli to jakos typowo trudne, etc, za duzo zabawy, to dalej bede sie bawil w sprzedaz tej kiery. bo jak narazie, to tylko lezy :(

z gory dzieki za jakas pomoc :D