Kupowanie taniego paliwka ON/OO
#41 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 13:58
Na czym opieram moje twierdzenie? na stanie filtrów do palników i składzie spalin regulowanych przezemnie palników.
Przykładowo palnik 4 mW spala około 400 litrów OO na godzinę. Są zakłady przemysłowe w których palniki zasilane olejem opałowym pracują 24/7 przeglądy robi się średnio co pół roku a w zasadzie co rok. I filtry zawrówno przed pompą jak i w dyszach są na ogół czyste, wymieniam je bo tego wymaga przyzwoitość ale zdaję sobie sprawę że w zasadzie to nie jest konieczne. Uprzedzając pytania filtry mają oczka od 50 do 75 um więc tak samo jak w samochodowych filtrach. Jeśli chodzi o zawartość siarki to wynosi ona 0.2% wg specyfikacji a tak naprawdę jest niższa bo normy ochrony środowiska sa naprawdę wyśrubowane OO jest poprostu odsiarczany a zamiast siarki dodawane są dodatki poprawiąjące właściwości smarne.
Aha i temperatura krzepnięcia OO wynosi -20 stopni więc jeśli ktoś ma ochotę to nie ma co się krępować.
Myślę że OO można śmiało lać do wszystkich DIESLI z rotacyjną pompą wtryskową.
A awarie o których się słyszy to poprostu przypadki no chyba że ktoś trzymał OO w zardzewiałej beczce albo w baniakach po CHGW jakiej chemii.
Pozdro
#42 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 14:55
Tak się składa że zawodowo zajmuję się palnikami, gazowymi i olejowymi i mogę powiedzieć jedno OO jest napewno dużo czystszy od ON i napewno jest mniej z nim kombinowane.
Na czym opieram moje twierdzenie? na stanie filtrów do palników i składzie spalin regulowanych przezemnie palników.
Przykładowo palnik 4 mW spala około 400 litrów OO na godzinę. Są zakłady przemysłowe w których palniki zasilane olejem opałowym pracują 24/7 przeglądy robi się średnio co pół roku a w zasadzie co rok. I filtry zawrówno przed pompą jak i w dyszach są na ogół czyste, wymieniam je bo tego wymaga przyzwoitość ale zdaję sobie sprawę że w zasadzie to nie jest konieczne. Uprzedzając pytania filtry mają oczka od 50 do 75 um więc tak samo jak w samochodowych filtrach. Jeśli chodzi o zawartość siarki to wynosi ona 0.2% wg specyfikacji a tak naprawdę jest niższa bo normy ochrony środowiska sa naprawdę wyśrubowane OO jest poprostu odsiarczany a zamiast siarki dodawane są dodatki poprawiąjące właściwości smarne.
Aha i temperatura krzepnięcia OO wynosi -20 stopni więc jeśli ktoś ma ochotę to nie ma co się krępować.
Myślę że OO można śmiało lać do wszystkich DIESLI z rotacyjną pompą wtryskową.
A awarie o których się słyszy to poprostu przypadki no chyba że ktoś trzymał OO w zardzewiałej beczce albo w baniakach po CHGW jakiej chemii.
Pozdro
no to macie super czyste paliwko.
u nas czesem jest tak ze filtr sie zapcha po tygodniu w zwyklym piecu CO.
oczywiscie nie jest to regula, ale paliwko nie jest az tak czyste jak u ciebie.
przy dyszy w palniku filtr nie jest az tak dokladny jak ten co siedzi przed pompa.
#43 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 18:22
mogę powiedzieć jedno OO jest napewno dużo czystszy od ON i napewno jest mniej z nim kombinowane.
na podstawie wlasnych empirycznych doświadczeń moge to potwierdzic.
Jeździlem jedną osobówką na OO na dystansie 60tys km (p205 1,9D)
To bylo jakies 5 lat temu. Auto zmienilo wlasciciela i do dziś jeździ bezproblemowo. Dodatkowo jeździlem kilkoma innymi autami, ale nie zrobilem nimi w sumie takiego dystansu. Nigdy nic złego sie nie stało. Ktoś (celowo nie pisze kto, bo moze sobie tego nie życzyc) jeździl równo ze mną na OO (osobówką i trzema ciężarówkami) i żadnych problemów.
Dodatkowo, tak jak nspialem wczesniej - OO potrafi być lepszej jakoś niż ON z kiepskiej stacji, bo nie ma potrzeb z nim kombinowac. Osobiście widzialem jak star200 po zatankowaniu na stacji ON mial problem z odpalaniem. Po spuszczeniu paliwa i ponownym zalaniu tym razem OO zwyczajnie odżył.
Zaznaczam, ze mialem bardzo pewne źródło OO.
#44 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 13:59
przeglądałem internet i znalazłem olej trasformatorowy, ktoś z was na tym jeżdził?
http://forum.o2.pl/t...hp?id_p=4215239
#45 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 15:50
Chyba chcesz robić remont silnika. Tłoki dostaną po tyłku.o zdecydownie wyzszej temperaturze zapłonu w porównaniu z olejem napedowym
#46 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 17:27
Stachu,
Chyba chcesz robić remont silnika. Tłoki dostaną po tyłku.
tylko zeby uzyskac wyzsza temp. zaplonu trzeba miec bardzo dobra kompresje w silniku.
#47 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 17:35
#48 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 00:23
przeglądałem internet i znalazłem olej trasformatorowy, ktoś z was na tym jeżdził?
To może i dobre do starego "stara" lub W-115-tki" generalnie silników wolnoobrotowych z "młockarni" . Miałem do czynienia z tym olejem ze względów zawodowych w różnych maszynach zgodnie z jego przeznaczeniem - Zwęgla się to mocno w wysokich temperaturach jak cholera więc "delikatny" uturbiony silnik BMW za długo na nim nie polata. Nagary i nieznana (czytaj: zła) temperatura spalania w silniku tłokowym przy obciążeniu załatwią go na amen .
P.S.
słyszałem, że leją to do starych ruskich spychów "deciaków" i do innych w cenie złomu "podobnych" młockarni ze Stalingradu
#49 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:08
#50 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2010 - 22:23
Witajcie ,,,użytkownicy ,,, red-bula,,, - ja śmigam na opale już prawie 3 lata , ( przebieg autka na dzień dzisiejszy - to 350,000 km , na opale jakieś 100,000 , wcześniej była regenerowana pompa wtryskowa przez poprzedniego właściela - ( widać po uszczelnieniach - silikon na uszczelkach ) , jedno co zaobserwowałem ,,w pracy silnika ,, - chwilowe zużycie - na opale 1,1 , na ON - 1,2-1,3 , .red-bula kupuje u jednego ,,,dostawcy ,,, ( tir ) po 50 zeta za 30 -tkę - więc chyba tanio ??? - pozdrawiam ,,kolegów ,, co mają wątpliwości co do - j/w - ale ja śmigam za śmieszne pieniądze już trochę czasu , - ( nie namawiam nikogo do przestępstwa skarbowego ) , ps - filtr paliwa wymieniłem 3 - krotnie , ale nic złego w nim nie było , i jeszcze jedno - chyba ważne - nie dolewam mixolu - leje paliwo prosto z beczki ( przez lejek )
rzeczywiscie taniego masz tego red bulla. Praktycznie w cenie mineralki
#51 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 20:01
A zimą nie masz problemów z odpalaniem?Witajcie ,,,użytkownicy ,,, red-bula,,, - ja śmigam na opale już prawie 3 lata , ( przebieg autka na dzień dzisiejszy - to 350,000 km , na opale jakieś 100,000 , wcześniej była regenerowana pompa wtryskowa przez poprzedniego właściela - ( widać po uszczelnieniach - silikon na uszczelkach ) , jedno co zaobserwowałem ,,w pracy silnika ,, - chwilowe zużycie - na opale 1,1 , na ON - 1,2-1,3 , .red-bula kupuje u jednego ,,,dostawcy ,,, ( tir ) po 50 zeta za 30 -tkę - więc chyba tanio ? - pozdrawiam ,,kolegów ,, co mają wątpliwości co do - j/w - ale ja śmigam za śmieszne pieniądze już trochę czasu , - ( nie namawiam nikogo do przestępstwa skarbowego ) , ps - filtr paliwa wymieniłem 3 - krotnie , ale nic złego w nim nie było , i jeszcze jedno - chyba ważne - nie dolewam mixolu - leje paliwo prosto z beczki ( przez lejek )
P.S.
I nie chwal się tak na forum bo Cię namierzą.
Sasik
#52 OFFLINE
#53 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 12:15
#54 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 23:58
.... ale się boje ....... , ( zaraz zmienię dostawce internetu ) , co do problemów z odpalaniem zimą - takowe nie występują , nie dolewam żadnych uszlachetniaczy przeciwko zamarzaniu ponieważ ,,oo,, ma inną temperature zamarzania - pozdraiam .
przewaznie wyzsza (czyli blizej zera)- z racji tego ze jest skladowane w pomieszczeniach, a nie na zewnatrz, gdzie temp. sa nizsze
#55 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 01:02
zawartość siarki, % n.w. 0,2
pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości podestylacyjnej, % n.w. 0,1
pozostałośc po spopieleniu, % n.w. 0,01
zawartość stałych ciał obcych, % n.w. 0,05
Działanie korodujące w 100°C w ciągu 3h płytkach miedzi, stopień korozji n.w. 1a
gęstość w 15°C, g/cm3 n.w. 0,855
lepkość kinematyczna w 20°C, mm2/s n.w. 7,0
temperatura zapłonu (t.z.), °C) n.n. 56
wartość opałowa, kJ/kg n.n. 42000
temperatura krzepnięcia, °C - lato -5
temperatura krzepnięcia, °C - zima -20
lepkośc względna, °E n.w. 1,57
zawartość znacznika, mg/l n.n. 6,0
zawartość barwnika, mg/l n.n. 6,3
#56 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 04:45
#57 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 08:31
#58 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 10:42
#59 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 11:42
No więc przy temperaturze krzepnięcia -20, w tak srogą zimę jak tegoroczna, wielu miałoby problemy.
a olej napędowy EKODIESEL ORLEN ma zaledwie różnice 5 stopni. letni zamarza przy -5 a zimowy przy -25. teoretycznie tez w tą zimę dużo osób miało by problem z rozruchem.
#60 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 12:43