Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kupowanie taniego paliwka ON/OO


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 12 lutego 2010 - 13:58

Tak się składa że zawodowo zajmuję się palnikami, gazowymi i olejowymi i mogę powiedzieć jedno OO jest napewno dużo czystszy od ON i napewno jest mniej z nim kombinowane.
Na czym opieram moje twierdzenie? na stanie filtrów do palników i składzie spalin regulowanych przezemnie palników.
Przykładowo palnik 4 mW spala około 400 litrów OO na godzinę. Są zakłady przemysłowe w których palniki zasilane olejem opałowym pracują 24/7 przeglądy robi się średnio co pół roku a w zasadzie co rok. I filtry zawrówno przed pompą jak i w dyszach są na ogół czyste, wymieniam je bo tego wymaga przyzwoitość ale zdaję sobie sprawę że w zasadzie to nie jest konieczne. Uprzedzając pytania filtry mają oczka od 50 do 75 um więc tak samo jak w samochodowych filtrach. Jeśli chodzi o zawartość siarki to wynosi ona 0.2% wg specyfikacji a tak naprawdę jest niższa bo normy ochrony środowiska sa naprawdę wyśrubowane OO jest poprostu odsiarczany a zamiast siarki dodawane są dodatki poprawiąjące właściwości smarne.
Aha i temperatura krzepnięcia OO wynosi -20 stopni więc jeśli ktoś ma ochotę to nie ma co się krępować.
Myślę że OO można śmiało lać do wszystkich DIESLI z rotacyjną pompą wtryskową.
A awarie o których się słyszy to poprostu przypadki no chyba że ktoś trzymał OO w zardzewiałej beczce albo w baniakach po CHGW jakiej chemii.


Pozdro

#42 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 lutego 2010 - 14:55

Tak się składa że zawodowo zajmuję się palnikami, gazowymi i olejowymi i mogę powiedzieć jedno OO jest napewno dużo czystszy od ON i napewno jest mniej z nim kombinowane.
Na czym opieram moje twierdzenie? na stanie filtrów do palników i składzie spalin regulowanych przezemnie palników.
Przykładowo palnik 4 mW spala około 400 litrów OO na godzinę. Są zakłady przemysłowe w których palniki zasilane olejem opałowym pracują 24/7 przeglądy robi się średnio co pół roku a w zasadzie co rok. I filtry zawrówno przed pompą jak i w dyszach są na ogół czyste, wymieniam je bo tego wymaga przyzwoitość ale zdaję sobie sprawę że w zasadzie to nie jest konieczne. Uprzedzając pytania filtry mają oczka od 50 do 75 um więc tak samo jak w samochodowych filtrach. Jeśli chodzi o zawartość siarki to wynosi ona 0.2% wg specyfikacji a tak naprawdę jest niższa bo normy ochrony środowiska sa naprawdę wyśrubowane OO jest poprostu odsiarczany a zamiast siarki dodawane są dodatki poprawiąjące właściwości smarne.
Aha i temperatura krzepnięcia OO wynosi -20 stopni więc jeśli ktoś ma ochotę to nie ma co się krępować.
Myślę że OO można śmiało lać do wszystkich DIESLI z rotacyjną pompą wtryskową.
A awarie o których się słyszy to poprostu przypadki no chyba że ktoś trzymał OO w zardzewiałej beczce albo w baniakach po CHGW jakiej chemii.


Pozdro


no to macie super czyste paliwko.
u nas czesem jest tak ze filtr sie zapcha po tygodniu w zwyklym piecu CO.
oczywiscie nie jest to regula, ale paliwko nie jest az tak czyste jak u ciebie.

przy dyszy w palniku filtr nie jest az tak dokladny jak ten co siedzi przed pompa.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#43 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2010 - 18:22

mogę powiedzieć jedno OO jest napewno dużo czystszy od ON i napewno jest mniej z nim kombinowane.


na podstawie wlasnych empirycznych doświadczeń moge to potwierdzic.
Jeździlem jedną osobówką na OO na dystansie 60tys km (p205 1,9D)
To bylo jakies 5 lat temu. Auto zmienilo wlasciciela i do dziś jeździ bezproblemowo. Dodatkowo jeździlem kilkoma innymi autami, ale nie zrobilem nimi w sumie takiego dystansu. Nigdy nic złego sie nie stało. Ktoś (celowo nie pisze kto, bo moze sobie tego nie życzyc) jeździl równo ze mną na OO (osobówką i trzema ciężarówkami) i żadnych problemów.
Dodatkowo, tak jak nspialem wczesniej - OO potrafi być lepszej jakoś niż ON z kiepskiej stacji, bo nie ma potrzeb z nim kombinowac. Osobiście widzialem jak star200 po zatankowaniu na stacji ON mial problem z odpalaniem. Po spuszczeniu paliwa i ponownym zalaniu tym razem OO zwyczajnie odżył.

Zaznaczam, ze mialem bardzo pewne źródło OO.

#44 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 13 lutego 2010 - 13:59

źródło miałbym pewne, kuzyn ma stacje i jest dystrybutorem, bierze prosto z rafinerii, także jak jest kombinowane to tylko raz.

przeglądałem internet i znalazłem olej trasformatorowy, ktoś z was na tym jeżdził?
http://forum.o2.pl/t...hp?id_p=4215239

#45 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 15:50

Stachu,

o zdecydownie wyzszej temperaturze zapłonu w porównaniu z olejem napedowym

Chyba chcesz robić remont silnika. Tłoki dostaną po tyłku.

#46 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 lutego 2010 - 17:27

Stachu,

Chyba chcesz robić remont silnika. Tłoki dostaną po tyłku.


tylko zeby uzyskac wyzsza temp. zaplonu trzeba miec bardzo dobra kompresje w silniku.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#47 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 17:35

No dobrze, ale lejąc paliwo o wyższej temp zapłonu, załóżmy, że silnik na tym chodzi i jest wszystko ok, ale łatwo sobie tym silnik wykończyć. Wyższa temp zapłonu = wyższa temp. spalin. Tłoki dostaną, turbo dostanie. Ja bym się na takie coś nie pisał.

#48 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 14 lutego 2010 - 00:23

przeglądałem internet i znalazłem olej trasformatorowy, ktoś z was na tym jeżdził?


To może i dobre do starego "stara" lub W-115-tki" generalnie silników wolnoobrotowych z "młockarni" :) . Miałem do czynienia z tym olejem ze względów zawodowych w różnych maszynach zgodnie z jego przeznaczeniem - Zwęgla się to mocno w wysokich temperaturach jak cholera więc "delikatny" uturbiony silnik BMW za długo na nim nie polata. Nagary i nieznana (czytaj: zła) temperatura spalania w silniku tłokowym przy obciążeniu załatwią go na amen :ksiadz:.
P.S.
słyszałem, że leją to do starych ruskich spychów "deciaków" i do innych w cenie złomu "podobnych" młockarni ze Stalingradu :)

#49 OFFLINE   kapsel62

kapsel62
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 17 lutego 2010 - 22:08

Witajcie ,,,użytkownicy ,,, red-bula,,, - ja śmigam na opale już prawie 3 lata , ( przebieg autka na dzień dzisiejszy - to 350,000 km , na opale jakieś 100,000 , wcześniej była regenerowana pompa wtryskowa przez poprzedniego właściela - ( widać po uszczelnieniach - silikon na uszczelkach ) , jedno co zaobserwowałem ,,w pracy silnika ,, - chwilowe zużycie - na opale 1,1 , na ON - 1,2-1,3 , .red-bula kupuje u jednego ,,,dostawcy ,,, ( tir ) po 50 zeta za 30 -tkę - więc chyba tanio ??? - pozdrawiam ,,kolegów ,, co mają wątpliwości co do - j/w - ale ja śmigam za śmieszne pieniądze już trochę czasu , - ( nie namawiam nikogo do przestępstwa skarbowego ) , ps - filtr paliwa wymieniłem 3 - krotnie , ale nic złego w nim nie było , i jeszcze jedno - chyba ważne - nie dolewam mixolu - leje paliwo prosto z beczki ( przez lejek )
kapsel62

#50 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 17 lutego 2010 - 22:23

Witajcie ,,,użytkownicy ,,, red-bula,,, - ja śmigam na opale już prawie 3 lata , ( przebieg autka na dzień dzisiejszy - to 350,000 km , na opale jakieś 100,000 , wcześniej była regenerowana pompa wtryskowa przez poprzedniego właściela - ( widać po uszczelnieniach - silikon na uszczelkach ) , jedno co zaobserwowałem ,,w pracy silnika ,, - chwilowe zużycie - na opale 1,1 , na ON - 1,2-1,3 , .red-bula kupuje u jednego ,,,dostawcy ,,, ( tir ) po 50 zeta za 30 -tkę - więc chyba tanio ??? - pozdrawiam ,,kolegów ,, co mają wątpliwości co do - j/w - ale ja śmigam za śmieszne pieniądze już trochę czasu , - ( nie namawiam nikogo do przestępstwa skarbowego ) , ps - filtr paliwa wymieniłem 3 - krotnie , ale nic złego w nim nie było , i jeszcze jedno - chyba ważne - nie dolewam mixolu - leje paliwo prosto z beczki ( przez lejek )


rzeczywiscie taniego masz tego red bulla. Praktycznie w cenie mineralki :)

#51 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 18 lutego 2010 - 20:01

Witajcie ,,,użytkownicy ,,, red-bula,,, - ja śmigam na opale już prawie 3 lata , ( przebieg autka na dzień dzisiejszy - to 350,000 km , na opale jakieś 100,000 , wcześniej była regenerowana pompa wtryskowa przez poprzedniego właściela - ( widać po uszczelnieniach - silikon na uszczelkach ) , jedno co zaobserwowałem ,,w pracy silnika ,, - chwilowe zużycie - na opale 1,1 , na ON - 1,2-1,3 , .red-bula kupuje u jednego ,,,dostawcy ,,, ( tir ) po 50 zeta za 30 -tkę - więc chyba tanio ? - pozdrawiam ,,kolegów ,, co mają wątpliwości co do - j/w - ale ja śmigam za śmieszne pieniądze już trochę czasu , - ( nie namawiam nikogo do przestępstwa skarbowego ) , ps - filtr paliwa wymieniłem 3 - krotnie , ale nic złego w nim nie było , i jeszcze jedno - chyba ważne - nie dolewam mixolu - leje paliwo prosto z beczki ( przez lejek )

A zimą nie masz problemów z odpalaniem?

P.S.
I nie chwal się tak na forum bo Cię namierzą.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#52 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 19 lutego 2010 - 09:25

...o ile już tego nie zrobili:D

#53 OFFLINE   kapsel62

kapsel62
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 19 lutego 2010 - 12:15

.... ale się boje ....... , ( zaraz zmienię dostawce internetu ) , co do problemów z odpalaniem zimą - takowe nie występują , nie dolewam żadnych uszlachetniaczy przeciwko zamarzaniu ponieważ ,,oo,, ma inną temperature zamarzania - pozdraiam .
kapsel62

#54 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2010 - 23:58

.... ale się boje ....... , ( zaraz zmienię dostawce internetu ) , co do problemów z odpalaniem zimą - takowe nie występują , nie dolewam żadnych uszlachetniaczy przeciwko zamarzaniu ponieważ ,,oo,, ma inną temperature zamarzania - pozdraiam .


przewaznie wyzsza (czyli blizej zera)- z racji tego ze jest skladowane w pomieszczeniach, a nie na zewnatrz, gdzie temp. sa nizsze
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#55 OFFLINE   kapsel62

kapsel62
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-02-2007
  • Skąd: sosnowiec

Napisany 20 lutego 2010 - 01:02

WŁAŚCIWOŚCI ,,, EKOTERM,, ( dla zainteresowanych )
zawartość siarki, % n.w. 0,2
pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości podestylacyjnej, % n.w. 0,1
pozostałośc po spopieleniu, % n.w. 0,01
zawartość stałych ciał obcych, % n.w. 0,05
Działanie korodujące w 100°C w ciągu 3h płytkach miedzi, stopień korozji n.w. 1a
gęstość w 15°C, g/cm3 n.w. 0,855
lepkość kinematyczna w 20°C, mm2/s n.w. 7,0
temperatura zapłonu (t.z.), °C) n.n. 56
wartość opałowa, kJ/kg n.n. 42000
temperatura krzepnięcia, °C - lato -5
temperatura krzepnięcia, °C - zima -20
lepkośc względna, °E n.w. 1,57
zawartość znacznika, mg/l n.n. 6,0
zawartość barwnika, mg/l n.n. 6,3
kapsel62

#56 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 20 lutego 2010 - 04:45

No więc przy temperaturze krzepnięcia -20, w tak srogą zimę jak tegoroczna, wielu miałoby problemy.

#57 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 20 lutego 2010 - 08:31

a jak się ma OO do czipa?

#58 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 10:42

OO nie ma nic do tego. Słuchaj Szymon, musisz do mnie przyjechać w jakiś dzień, bo Twoja ma strasznego muła... Podejrzewam podciśnienia.

#59 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 20 lutego 2010 - 11:42

No więc przy temperaturze krzepnięcia -20, w tak srogą zimę jak tegoroczna, wielu miałoby problemy.


a olej napędowy EKODIESEL ORLEN ma zaledwie różnice 5 stopni. letni zamarza przy -5 a zimowy przy -25. teoretycznie tez w tą zimę dużo osób miało by problem z rozruchem.

#60 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 20 lutego 2010 - 12:43

panowie ! oo w oryginale jest koloru zwyklego napedu , koloru czerwonego nabiera dzieki tzw.markerowi akcyzowemu , skrzynke temu co odrozni oo od on - przecietny traktor kosztuje 10 razy wiecej niz nasz skromy td lub tdi hehe