Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ile km wytrzymują oryginalne amortyzatory?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 lutego 2010 - 16:47

nigdy się nie osiągnie 100 % ba nawet 90% się nie osiągnie.

Prawda, miałem w golfie założone Koni Sport i ustawione tak ze zęby na dołach dzwoniły, na diagnostyce wychodziło 95%.
Samochód był zdecydowanie za twardy.

#22 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 08 lutego 2010 - 18:11

Tak, tylko na ile to jest wiarygodne.

Jeśli jest nowoczesna aparatura pomiarowa i ciężkie auto to jest to bardzo wiarygodne.

#23 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 lutego 2010 - 18:24

A dlaczego nie będzie 100% ?

#24 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 lutego 2010 - 19:16

A dlaczego nie będzie 100% ?

Bo to by oznaczało że sprężyna ci się nie ugina ani trochę.
100%= zero ugięcia sprężyny czyli amortyzator nie poddał się nawet o milimetr.

#25 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 09 lutego 2010 - 23:14

na początku lutego był przegląd przód 77 i 76 % tył po 80% zauważcie jedno że jak się zamontuje nówki nigdy się nie osiągnie 100 % ba nawet 90% się nie osiągnie.


dokładnie dwa lata temu w fiacie seicento mojej żonki z przodu załadowałem nowiuśkie amorki po kilku miesiącach na badaniu okresowym wykazało sprawnosc na poziomie niespełna 70% lipa jak nic. Całe szczęście autko służy wyłącznie do jazdy miejskiej:driver:

#26 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 15 lutego 2010 - 18:57

panowie takie testy na ścieżce diagnostycznej to mierzą tłumienność całego układu amortyzującego. Opona, sprężyna amortyzator.
Do badania amortyzatorów są specjalne maszyny do których trzeba wymontować amorek z auta i tam zamontować. Wtedy mierzy się sam amortyzator.

#27 OFFLINE   Marco21

Marco21
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 lutego 2010 - 08:18

Moje musiałem wymienic na tyle przy 250tys, olej sie z niech wylewał. Teraz mam 280tys i przód juz czuć ze słabo trzyma. Dodam że auto nie zrobiło calego tego przebiegu w polsce, bo w takim wypadku wymiana konieczna pewnie by byla w granicach 100tys km :p

#28 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 lutego 2010 - 10:09

U mnie przód właśnie się wymienia - 170kkm. Tył póki co jest ok. Zobaczymy jak długo pojeżdżę. Acha - cały przebieg w Polsce, udokumentowany.
> Radek <

#29 OFFLINE   malinn

malinn
  • 132 postów
  • Dołączył: 28-02-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 lutego 2010 - 10:20

Średnio na naszych drogach wytrzymują 170-200tyś km i tyczy się to nie tylko opli.

#30 OFFLINE   Marco21

Marco21
  • 56 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Krakow

Napisany 19 lutego 2010 - 12:33

Ja juz kiedys wymienialem w fiacie przy 60tys amortyzatory z tylu bo zaczeły lac i nie ukrywam ze bardzo dobrze daly mi znac ze w ogole nie trzymaja. Dokladniej mowiac to daly mi znac ze sa do wymiany na zakrecie, w momecie gdy przod samochodu skrecil a tyl nie, spowodowalo to obrót o ponad 180 stopni na drodze. Od tego czasu bardzo zwracam uwage na amortyzatory. To 60 tys to było głownie po miescie, to tez ma na pewno wpływ jak i oczywiscie przeznaczenie auta. Czy czesto bagaznik szura po ziemi czy raczej jest to auto rodzinne.

#31 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 19 lutego 2010 - 13:10

jeśli chodzi o Fiata kolego, to problemy z tylnymi amorami to standard i to w modelu od Cinquecento po Grande Punto.

#32 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 20 lutego 2010 - 16:22

W mnie przód i tył wytrzymały 175kkm z czego 135kkm w Niemczech a 40kkm w Polsce.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#33 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 lutego 2010 - 17:53

fiacie przy 60tys

W naszych służbowych pandach max 70tyś, w Corsie troszkę lepiej. Ogólnie fiatowskie amory to porażka, tak samo jak sprzęgła w multijetach (za słabe do mocy silnika).

#34 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 20 lutego 2010 - 19:08

Prawda, miałem w golfie założone Koni Sport i ustawione tak ze zęby na dołach dzwoniły, na diagnostyce wychodziło 95%.


W mojej A po zamontowaniu Bilstein b4 na diagnostyce wybadało skuteczność 100%; jest twardo. Sprzęt pomiarowy MAHA praktycznie nowy.

#35 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 13:47

po 260tys. wylały tylne (nivo), przednie tylko lekko się pociły - 220tys. w Niemczech, 40tys. po polskich "drogach"

#36 OFFLINE   ZET

ZET
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 21 lutego 2010 - 17:09

Moje tylne ( nivo ) pociły się dosyć długo ale ostatnio stwierdziłem, że ich żywot dobiegł końca ( mrozy chyba dopomogły ), zaczęły mocno się tłuc, etc. - 277 tys.
Przy okazji może ktoś ma namiar na sklep, w którym to cudo dostanę chociaż w ASO "specjaliści" już chcą mi je sprzedać za 550 zł/szt. więc nie wiem czy kupię taniej

#37 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 lutego 2010 - 17:18

Moje tylne ( nivo ) pociły się dosyć długo ale ostatnio stwierdziłem, że ich żywot dobiegł końca ( mrozy chyba dopomogły ), zaczęły mocno się tłuc, etc. - 277 tys.
Przy okazji może ktoś ma namiar na sklep, w którym to cudo dostanę chociaż w ASO "specjaliści" już chcą mi je sprzedać za 550 zł/szt. więc nie wiem czy kupię taniej


Ja swoje nowe nivo oryginalne GM znalazłem na alledrogo za ok 680zł komplet z nowymi gumkami. Pofiluj czasem są wrzucane. Pamiętaj że inne pompowane nie będą pasować bo są inne gniazda do podłączenia przewodów powietrznych.