

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD
#1
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:47
Mam problem z moją omegą 2.5 TD od kiedy ją kupiłem. A więc tak silnik odpala na zimnym na ciepłym bez problemu , nie grzeje się ogólnie jest ok poza tym że czasami ( nie zawsze ) na wolnych obrotach szarpie silnikiem po prostu buja go na boki aż czuć na budzie , druga rzecz co mnie denerwuje to strasznie szarpie praktycznie na kazdym biegu od 3 do 5 przy prędkości obrotowej rzedu 1500 - 2500 głownie przy prędkościach 60 km/h 80km/h i 100 km/h ... co to może być , bo naprawde strasznie to denerwujace i męczące przy podróży.
Teraz jeszcze nie dawno dolałem jakegoś uszlachetniacza do ropy to auto słabiej ciągnie powyżej 3,5 tyś obrotów np. na czwartym biegu wiecej jak 135 nie moge sie rozpędzić bo się dławi , wcześniej 160 śmiało mogłem jechać.
Dodam jeszcze że filtr paliwa itp wszystko było wymieniane nie dawno...
Bardzo prosze o pomoc ...
Pozdrawiam !
ahaa spalanie na biegu jałowym , wg. komputera oscyluje się miedzy 1.2 l/h a 1,4l/h w zależności czy światała wączone , ogrzewanie itp.
#2
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:55
#3
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 23:16
Jeżeli lubisz mechanike i masz o tym troche pojęcia to podobnież mozna samemu naprawic nastawnik, ja z zawodu jestem mechanikiem ale nistety nie pracuje w swoim fachu i troche boje się zaryzykować z tą naprawą bo puki co to omega jakoś jezdzi a zamiast polepszyc to moge jeszcze pogorszyć
#4
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 23:27
#5
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 17:57
a jakie to koszta mniej więcej ?? A co sadzisz np. o tym żeby kupić używaną pompę ?
nastawnik sam gdzieś około 1500zł. za pompę całą mniej ale wiadomo jaka będzie.
#6
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 23:44
#7
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2010 - 11:34
#8
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 10:54
#9
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 11:10
#10
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 15:31
wiec tak: szarpanie to najprawdopodobniej nastawnik, mozna go czyscic, nie naprawic, jest to troche roboty ale nic nie zepsujecie jesli bedziecie robic to zgodnie z instrukcja np podana na forum www.bmw-diesel.pl (wpisz "czyszczenie nastawnika", badz "nastawnik")
odnosnie bujania nie mus koniecznie byc to nastawnik, moze bujack kolo dwumasowe, albo poprostu dawka paliwa bedzie zbyt uboga, badz zbyt bogata.
jesli chodzi o pompy wtryskowe to najelpiej oddac do regeneracji jesli wiadomo ze jest uszkodzona, moze byc tylko rozszczelniona (co sie czestro w tych silnikach zdarza) a koszt uszczelnienia to okolo 350zl a fekt... Bedziecie na pewno zadowoleni

najwazniejsze zeby podjechac do dobrego pompiarza i zebyu zdiagnozowal czy to pompa rozszczelniona, czy nastawnik padniety, gdyzby byl padniety to na jalowym biegu widac by bylo falowanie obrotow na obrotomierzu:)
#11
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 16:33
#12
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 19:04
dobra to popatrz poznej czy nie masz czasem mokrej pompy (bedzie rozszczelniona)
tu masz test na sprawdzenie kola dwumasowego (na recznym wlacz jedynke i stzrel ze sprzegla, ale nie do konca):
tu masz uszkodzony nastawnik:
jeszcze moje pytanie: mniej wiecej jakie masz obr na wolnych?? powinno byc kolo 750-800, dokladnie to 723 albo 727
#13
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 10:29
#14
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 10:47
Witam !
Mam problem z moją omegą 2.5 TD od kiedy ją kupiłem. A więc tak silnik odpala na zimnym na ciepłym bez problemu , nie grzeje się ogólnie jest ok poza tym że czasami ( nie zawsze ) na wolnych obrotach szarpie silnikiem po prostu buja go na boki aż czuć na budzie , druga rzecz co mnie denerwuje to strasznie szarpie praktycznie na kazdym biegu od 3 do 5 przy prędkości obrotowej rzedu 1500 - 2500 głownie przy prędkościach 60 km/h 80km/h i 100 km/h ... co to może być , bo naprawde strasznie to denerwujace i męczące przy podróży.
Teraz jeszcze nie dawno dolałem jakegoś uszlachetniacza do ropy to auto słabiej ciągnie powyżej 3,5 tyś obrotów np. na czwartym biegu wiecej jak 135 nie moge sie rozpędzić bo się dławi , wcześniej 160 śmiało mogłem jechać.
Dodam jeszcze że filtr paliwa itp wszystko było wymieniane nie dawno...
Bardzo prosze o pomoc ...
Pozdrawiam !
ahaa spalanie na biegu jałowym , wg. komputera oscyluje się miedzy 1.2 l/h a 1,4l/h w zależności czy światała wączone , ogrzewanie itp.
a więc według wszelkich prawideł i mojej wiedzy na biegu jałowym przy rozgrzanym do temp 93 stopni silniku powinno wsykazywać 0,9l/h max to 1.2l/h a wiec u ciebie jest zdecydowanie nie dobra dawka można samemu ustawić nastawnik i w cale nie jest powiedziane że jest on uszkodzony po prostu ustaw nastawnik na tą dawkę o której napisałem a będzie dobrze. O ustawianiu nastawnika już pisałem w innych postach i nie tylko ja , powodzenia. PS w nastawniku nie ma co się zepsuć a jedynie musisz się zaopatrzyć w uszczelki do pompy i nastawnika przy tej robocie przy okazji można je wymienić bo przy ustawianiu może taka uszczelka później puszczać koszt kompletu uszczelek 37 zł na allegro. Po ustawieniu nastawnika jak się należy obroty powinny oscylować około 700, 600 to zdecydowanie za mało i stąd te ruchy silnika i budy.
A i jeszcze jedno napisz czy to rzucanie silnikiem jest tylko kiedy jest on zimny czy jak ciepły też?
#15
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 10:57
#16
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 11:37
a więc według wszelkich prawideł i mojej wiedzy na biegu jałowym przy rozgrzanym do temp 93 stopni silniku powinno wsykazywać 0,9l/h max to 1.2l/h a wiec u ciebie jest zdecydowanie nie dobra dawka można samemu ustawić nastawnik i w cale nie jest powiedziane że jest on uszkodzony po prostu ustaw nastawnik na tą dawkę o której napisałem a będzie dobrze. O ustawianiu nastawnika już pisałem w innych postach i nie tylko ja , powodzenia. PS w nastawniku nie ma co się zepsuć a jedynie musisz się zaopatrzyć w uszczelki do pompy i nastawnika przy tej robocie przy okazji można je wymienić bo przy ustawianiu może taka uszczelka później puszczać koszt kompletu uszczelek 37 zł na allegro. Po ustawieniu nastawnika jak się należy obroty powinny oscylować około 700, 600 to zdecydowanie za mało i stąd te ruchy silnika i budy.
A i jeszcze jedno napisz czy to rzucanie silnikiem jest tylko kiedy jest on zimny czy jak ciepły też?
Silnikiem rzuca zarówno na Ciepłym jak i na zimnym ...
#17
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 15:37
Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.
mozesz miec niestety do wymiany dwumas... Wtym przedziale obrotow auto wpada w rezonans z kolem dwumasowym i jest bujanie...
#18
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 16:08
Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.
Ten błąd oznacza usterkę nastawnika. Nie powielajcie tych zapytań tyle razy. Wszystko jest już opisane na forum po tysiąckroć i wszyscy mają te same objawy.
#19
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 16:13
#20
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 17:02
mozesz miec niestety do wymiany dwumas... Wtym przedziale obrotow auto wpada w rezonans z kolem dwumasowym i jest bujanie...
A jeżeli przy przyśpieszaniu samochodem nie telepie, tylko przy jeździe ze stałą prędkością (lekko wciśnięty gaz) to też może być dwu-masówka czy to coś ze sterowaniem pompy wtryskowej będzie? ;>