Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Akumulatory


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:51

witam
mam podobny problem. mam akumulator 72Ah 2-letni i przy ostatnich mrozach powyzej -20st C musze troche pokrecic zeby mi odpalił z rana na zimnym silniku. do -18st C palił mi bez problemu za pierwszym góra za drugim razem. wczoraj przy -23st akumulator mi padł. dopiero na kablach za któryms razem odpalił. dzisiaj po naładowaniu odpalił tez za 4 czy 5 razem przy temp -25st C. i tu pojawia sie moje pytanie. co moze byc skoro do -18 pali za góra drugim razem a powyzej -20 ledwo zapala za 4 lub 5 razem?

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:54

kręci wolniej i lipa nie załapie..te parę stopni a różnica wielka..

#23 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2010 - 19:58

czyli na rozruch masz prąd 100A to ja mam tylko 720 i kurna może dlatego mi tak słabo kręci po nocy..:(



ja mam u siebie 100Ah pojemnosci i 900A na rozruch
i nie zdarzylo mi sie zeby mi aku wykorkowal fakt na duzym mrozie nie kreci zbyt szybko przez pierwsze kilka obrotow ale tutaj wina lezy przedewszystkim po stronie oleju w silniku, wiadomo czym zimniej tym gestszy

poprzedni mial okolo 850A i tez smigal az milo , jak mu sie pierwszy raz zdarzylo zdechnac to odpalilem auto przez kable od znajomego i pojechalem po nowy bez zastanawiania sie czy cos z niego bedzie

#24 OFFLINE   tomekomega

tomekomega
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: iwonicz

Napisany 26 stycznia 2010 - 21:14

Witajcie ja mam aku zapp niby taki sobie 100 ah 720 rozruchu i rano wiadomo kręcić trzeba trochę dłużej ale max 10 sek. I autko pali dodam że jeżdzę na mineralnym. Więc może dobrze by było mieć więkrzy do strzała np 800 ale jak odpala to jest oki.pozdrawiam

#25 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 05 lutego 2010 - 18:51

Ja kupilem w środę Bosch Silver S5 12/100/830, pasuje jak ulał :jump: nawet do pokrowca...trochę jednak kosztuje...Używali takiego moi znajomi w Audicach i Mercach nawet ze słabszymi alternatorami i byli super zadowoleni...a poza tym chciałem mieć jak najpojemniejszy ze wzgledu na ogrzewanie postojowe...

#26 OFFLINE   paco1975

paco1975
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Mielec

Napisany 05 lutego 2010 - 19:11

Ja kupilem w środę Bosch Silver S5 12/100/830, pasuje jak ulał :jump: nawet do pokrowca...trochę jednak kosztuje...Używali takiego moi znajomi w Audicach i Mercach nawet ze słabszymi alternatorami i byli super zadowoleni...a poza tym chciałem mieć jak najpojemniejszy ze wzgledu na ogrzewanie postojowe...


witam a jaki alternatore masz bosch pozdrawi;)am

#27 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 05 lutego 2010 - 21:35

ja mam aku 92ah i gdy odpalam auto po nocy to kreci duzo slabiej. I ostatnio mialem wieksze problemy z odpalanie auta. Ale od 3 dni jest OK(odpukac). Aku kreci dosc slabo(jak wczesniej) a auto odpala po 3 obrotach walu.
Myslalem ze u mnie winny jest aku a to taka niespodzianka. Oby tak dalej:)

#28 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2010 - 10:58

witam a jaki alternatore masz bosch pozdrawiam


Pewnie taki jak w pozostałych 2.5 DTI, czyli 150A by VALEO

#29 OFFLINE   bodzio77

bodzio77
  • 22 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Skąd: Siedlce
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2010 - 11:24

ja mam aku w 2,5 TD 95ah czerwoną TOPLĘ i nie miałem problemów przy -23*C , wiadomo kręci trochę dłużej bo przy takim mrozie pojemność akumulatora spada i to znacząco

#30 OFFLINE   paco1975

paco1975
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Mielec

Napisany 06 lutego 2010 - 15:20

Pewnie taki jak w pozostałych 2.5 DTI, czyli 150A by VALEO


to o ile mnie pamiec nie myli reg. napiecia 14,5v bez obawy smialo doladuje ta pojemnosc 12/100/830 pozdrawiam

#31 OFFLINE   arbuz

arbuz
  • 112 postów
  • Dołączył: 04-10-2008
  • Skąd: Konin

Napisany 06 lutego 2010 - 19:55

Witam ja tylko na chwile się podłącze do tematu bo nikt o tym nie pisze czy wiecie że pojemność akumulatora i moc rozruchowa spada z wiekiem akumulatora??? Bo na przykład akumulator 100ah i 800 mocy rozruchowej po na przykład 3 latach uzytkowania ma co najwyżej 70 góra 75% pojemności gdy był nowy???

#32 OFFLINE   paco1975

paco1975
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Mielec

Napisany 06 lutego 2010 - 20:07

Witam ja tylko na chwile się podłącze do tematu bo nikt o tym nie pisze czy wiecie że pojemność akumulatora i moc rozruchowa spada z wiekiem akumulatora??? Bo na przykład akumulator 100ah i 800 mocy rozruchowej po na przykład 3 latach uzytkowania ma co najwyżej 70 góra 75% pojemności gdy był nowy???


Tak wszystko uzywajac sie niszczy to jest normalne wiec trzeba od czasu do czasu kontrolowac np.ladowanie bo jak reg. napiecia bedzie sie konczyl to moze przeladowywac a jest to zabojstwo dla akum. ( zmniejsza jego pojemnosc momentalnie)I takie tam ale sie rozpisalem jak profesor sorki pozdrawiam:)