Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Akumulatory


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adam 1000

adam 1000
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: mrągowo

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:04

moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika

#2 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:32

moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika


wg. mnie to wyglada na aku :p

ja mam w swojej Bosch silver 680 -> jest -20 st.
i odpala od pierwszego strzała (choc tez kreci troszke wolniej jak w ciepłe dni)

ps. a słabo kręci na zimny czy rozgrzany silnik?
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?

#3 OFFLINE   adam 1000

adam 1000
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2008
  • Skąd: mrągowo

Napisany 25 stycznia 2010 - 19:57

słabo kręci jak zimny

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:00

kolego przy tych mrozach to chyba każdemu słabo kręci ja mam roczny centra i nie daje rady jak -20 jak postoi trochę.ja biorę do domku jak taki mróz i nie ma problemu. jak 10 godz stoi to pali od pierwszego razu ale dzień i noc to lipa

#5 OFFLINE   Marszal 1

Marszal 1

    MB S210 220CDI FL

  • 23 postów
  • Dołączył: 10-01-2010
  • Skąd: Polanica PL-Boxtel NL-Herford DE

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:24

moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika

Zalecane przez producenta do twojego modelu:\

Napięcie [V] 12 / Pojemność akumulatora [Ah] / Prąd rozruchowy, EN [A]
12 / 85 / 800

lub,

12 / 80 / 740

#6 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:47

wg. mnie to wyglada na aku :p

ja mam w swojej Bosch silver 680 -> jest -20 st.
i odpala od pierwszego strzała (choc tez kreci troszke wolniej jak w ciepłe dni)

ps. a słabo kręci na zimny czy rozgrzany silnik?
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?


A jak zapala się ABS to co?

#7 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:50

moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika

ja u siebie juz drugi 100ah mecze:D
daje rade w kazdych warunkach nawet 15 minut krecenia rozrusznikiem wytrzymal w celu odpowietrzenia pompy
varta blue miala 6 lat a teraz mam od roku centre future i nie mialem problemow zadnych a dodam ze czesto odpalam auto i jezdze na krotkich trasach i prostownika nie widzial ani jeden ani drugi czyli sie doladowuje bez problemu

#8 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:57

ja u siebie juz drugi 100ah mecze:D
daje rade w kazdych warunkach nawet 15 minut krecenia rozrusznikiem wytrzymal w celu odpowietrzenia pompy
varta blue miala 6 lat a teraz mam od roku centre future i nie mialem problemow zadnych a dodam ze czesto odpalam auto i jezdze na krotkich trasach i prostownika nie widzial ani jeden ani drugi czyli sie doladowuje bez problemu

czyli na rozruch masz prąd 100A to ja mam tylko 720 i kurna może dlatego mi tak słabo kręci po nocy..:(

#9 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:03

Adam, nie musi to być wina akumulatora. Ja mam zupełnie nowy, kontrolka naładowania świeci na zielono, a mimo to wczoraj przy -18 mulił rozrusznik. W zimie duże znaczenie ma gęstość oleju. Jeżeli masz silnik zalany olejem mineralnym to przy niskiej temperaturze tym bardziej jest mu trudno zakręcić.

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:10

Adam, nie musi to być wina akumulatora. Ja mam zupełnie nowy, kontrolka naładowania świeci na zielono, a mimo to wczoraj przy -18 mulił rozrusznik. W zimie duże znaczenie ma gęstość oleju. Jeżeli masz silnik zalany olejem mineralnym to przy niskiej temperaturze tym bardziej jest mu trudno zakręcić.


No ale jaki masz prąd rozruchowy ile A. bo może być nowy ale siły brak np. 650A.
ja trochę zawaliłem kupiłem w marcu 2009 i ma 720 A a mogłem mieć więcej.
a olej to jedynie ful syntetyk bo 10 W i 15W mają podobną gęstość

#11 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:20

Rafi, mam Centra Futura 72/720, założony w połowie grudnia. Myślisz że to zbyt mało by uruchomić tds'a na mrozie? Więcej nie chciałem, bo często jeżdżę na krótkich odcinkach, więc musiałbym chyba co miesiąc ładować z prostownika :)

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:24

Rafi, mam Centra Futura 72/720, założony w połowie grudnia. Myślisz że to zbyt mało by uruchomić tds'a na mrozie? Więcej nie chciałem, bo często jeżdżę na krótkich odcinkach, więc musiałbym chyba co miesiąc ładować z prostownika :)


nie musiał byś.. bo masz 72Ah a to pojemność aku do danego autka jak producent radzi, jak byś miał np 100Ah to bym się zastanowił ale kolega pisał ze na takim śmiga. a ten 720A to moc rozruchowa(kopnięcie) to 800A możne by było lepiej

#13 OFFLINE   max1

max1
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Sandomerz

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:57

ps. a słabo kręci na zimny czy rozgrzany silnik?
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?[/QUOTE]

Co oznacza paląca się kontrolka ABS-u podczas rozruch?

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:59

oznacza, że sterownik abs wykrył duży spadek napięcia, co oznacza że akumulator wymaga wymiany lub doładowania

#15 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2010 - 22:56

oznacza, że sterownik abs wykrył duży spadek napięcia, co oznacza że akumulator wymaga wymiany lub doładowania


Nie no bez przesady z tą wymianą. Ja mam 75/750 kupiony w marcu i też mi się przy takich mrozach zapala ABS podczas odpalania (tak mi się wydaje). W taką pogodę spadek napięcia na aku przy odpalaniu jest oczywisty.

#16 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 23:03

Ja kupiłem nowy akumulator i dałem rozrusznik do regerenacji i teraz kręci jak wariat.
Wczorajszej nocy u mnie było -23, omcia stała całą noc cały dzien i bez większych problemów odpaliła ale nie czarujmy się, przy tak niskich temperaturach olej w aucie jest gęsty co powoduje że akumulator i rozrusznik przy rozruch cierpią.

#17 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 23:06

Nie no bez przesady z tą wymianą. Ja mam 75/750 kupiony w marcu i też mi się przy takich mrozach zapala ABS podczas odpalania (tak mi się wydaje). W taką pogodę spadek napięcia na aku przy odpalaniu jest oczywisty.


w sumie masz rację - przesadziłem z koniecznością wymiany, niemniej jednak przy sprawnym akumulatorze nie powinny występować duże spadki napięcia.
Ale
dopóki kręci i odpala - akumulator zostawiamy w spokoju

#18 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 23:29

Mam roczny GM 66ah i jak dluzej postoi przy tych mrozach tez zapalaja sie na chwile kontrolki - to normalne.

#19 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:06

Ja w swojej poprzedniej TD miałem Centre Future+ 76/860 i paliła bez problemu, teraz włożyłem ten aku do obecnej i też pali na dotyk nawet przy -24, dodam że aku ma już 3 lata i jest naprawdę dobry, więc polecam.

#20 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2010 - 18:09

to ja mój aku sprzedam i kupię lepszy. bo mam 720 A na rozruch mało:(