

Akumulatory
#1
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 19:04
#2
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 19:32
moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika
wg. mnie to wyglada na aku

ja mam w swojej Bosch silver 680 -> jest -20 st.
i odpala od pierwszego strzała (choc tez kreci troszke wolniej jak w ciepłe dni)
ps. a słabo kręci na zimny czy rozgrzany silnik?
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:00
#5
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:24
Zalecane przez producenta do twojego modelu:\moja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika
Napięcie [V] 12 / Pojemność akumulatora [Ah] / Prąd rozruchowy, EN [A]
12 / 85 / 800
lub,
12 / 80 / 740
#6
Guest_stasiek30_*
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:47
wg. mnie to wyglada na aku
ja mam w swojej Bosch silver 680 -> jest -20 st.
i odpala od pierwszego strzała (choc tez kreci troszke wolniej jak w ciepłe dni)
ps. a słabo kręci na zimny czy rozgrzany silnik?
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?
A jak zapala się ABS to co?
#7
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:50
ja u siebie juz drugi 100ah mecze:Dmoja omega z silnikem 2,5 td słabo kręci czy to wina akumulatora . Jaki powinien być do takiego silnika
daje rade w kazdych warunkach nawet 15 minut krecenia rozrusznikiem wytrzymal w celu odpowietrzenia pompy
varta blue miala 6 lat a teraz mam od roku centre future i nie mialem problemow zadnych a dodam ze czesto odpalam auto i jezdze na krotkich trasach i prostownika nie widzial ani jeden ani drugi czyli sie doladowuje bez problemu
#8
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 20:57
czyli na rozruch masz prąd 100A to ja mam tylko 720 i kurna może dlatego mi tak słabo kręci po nocy..ja u siebie juz drugi 100ah mecze:D
daje rade w kazdych warunkach nawet 15 minut krecenia rozrusznikiem wytrzymal w celu odpowietrzenia pompy
varta blue miala 6 lat a teraz mam od roku centre future i nie mialem problemow zadnych a dodam ze czesto odpalam auto i jezdze na krotkich trasach i prostownika nie widzial ani jeden ani drugi czyli sie doladowuje bez problemu

#9
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:03
#10
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:10
Adam, nie musi to być wina akumulatora. Ja mam zupełnie nowy, kontrolka naładowania świeci na zielono, a mimo to wczoraj przy -18 mulił rozrusznik. W zimie duże znaczenie ma gęstość oleju. Jeżeli masz silnik zalany olejem mineralnym to przy niskiej temperaturze tym bardziej jest mu trudno zakręcić.
No ale jaki masz prąd rozruchowy ile A. bo może być nowy ale siły brak np. 650A.
ja trochę zawaliłem kupiłem w marcu 2009 i ma 720 A a mogłem mieć więcej.
a olej to jedynie ful syntetyk bo 10 W i 15W mają podobną gęstość
#11
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:20

#12
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:24
Rafi, mam Centra Futura 72/720, założony w połowie grudnia. Myślisz że to zbyt mało by uruchomić tds'a na mrozie? Więcej nie chciałem, bo często jeżdżę na krótkich odcinkach, więc musiałbym chyba co miesiąc ładować z prostownika
nie musiał byś.. bo masz 72Ah a to pojemność aku do danego autka jak producent radzi, jak byś miał np 100Ah to bym się zastanowił ale kolega pisał ze na takim śmiga. a ten 720A to moc rozruchowa(kopnięcie) to 800A możne by było lepiej
#13
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:57
i jak krecisz to zapala się kontrolka ABS ?[/QUOTE]
Co oznacza paląca się kontrolka ABS-u podczas rozruch?
#14
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 21:59
#15
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 22:56
oznacza, że sterownik abs wykrył duży spadek napięcia, co oznacza że akumulator wymaga wymiany lub doładowania
Nie no bez przesady z tą wymianą. Ja mam 75/750 kupiony w marcu i też mi się przy takich mrozach zapala ABS podczas odpalania (tak mi się wydaje). W taką pogodę spadek napięcia na aku przy odpalaniu jest oczywisty.
#16
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 23:03
Wczorajszej nocy u mnie było -23, omcia stała całą noc cały dzien i bez większych problemów odpaliła ale nie czarujmy się, przy tak niskich temperaturach olej w aucie jest gęsty co powoduje że akumulator i rozrusznik przy rozruch cierpią.
#17
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 23:06
Nie no bez przesady z tą wymianą. Ja mam 75/750 kupiony w marcu i też mi się przy takich mrozach zapala ABS podczas odpalania (tak mi się wydaje). W taką pogodę spadek napięcia na aku przy odpalaniu jest oczywisty.
w sumie masz rację - przesadziłem z koniecznością wymiany, niemniej jednak przy sprawnym akumulatorze nie powinny występować duże spadki napięcia.
Ale
dopóki kręci i odpala - akumulator zostawiamy w spokoju
#18
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 23:29
#19
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 18:06
#20
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2010 - 18:09