

temp 80˚C, nowy termostat... Help
#21
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 17:19
#22
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 19:36
ty to jednak jestes gosc kolego dordzis jak sie nalezy pozdro
Jak zrobisz - podziel się wrażeniami.
#23
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 21:37
Z bata można stwierdzić że tak. A żeby nie mieć wątpliwości, trzeba sprawdzić czy podczas rozgrzewania silnika (z rana) robi się ciepła chłodnica od strony akumulatora. Jeżeli tak, to termostat jest cały czas otwarty i puszcza wodę na chłodnicę. To sprawia że silnik jest nie dogrzany, w trasie jeszcze bardziej się wychładza.
Jeżeli tak nie jest, to pewnie wskaźnik leci w bola.
Jak dodatkowo zrobisz płukanko (przy wymianie termostatu) to na środkowych nawiewach będziesz mógł smażyć jaja na boczku:lol:
ps. u mnie dzisiaj przy -12 w południe, po 5min. na postoju leci ciepłe powietrze, po 5km jest 92* w tym czasie ogrzewanie na max i wentylator na 2-bieg, obieg powietrza otwarty. Ze stoperem nie mierzyłem dane podaje orientacyjnie.
Sprawdzilem weze na zimnym silniku no i sa zimne przed dlugi czas jak dojdzie do okolo 81-82 stopni to zaczna sie robic letni i potem caraz cieplejszy,takze nie wiem teraz czy go wymieniac czy nie,a z tym wentylatorem na 2 biegu to nie wiem kolego czy masz dobrze mi nawet w lato przy tem okolo 28st mi sie nie zalacza na 2 bieg
#24
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 21:50
Sprawdzilem weze na zimnym silniku no i sa zimne przed dlugi czas jak dojdzie do okolo 81-82 stopni to zaczna sie robic letni i potem caraz cieplejszy,takze nie wiem teraz czy go wymieniac czy nie,a z tym wentylatorem na 2 biegu to nie wiem kolego czy masz dobrze mi nawet w lato przy tem okolo 28st mi sie nie zalacza na 2 bieg
hmmm... wsadz termometr w chlodnice przy samej rurze od termostatu - iu porownaj odczyt ze wskaznikeim. moze ten przeklamuje
#25
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 21:52
a wiem ze ty jestes najleprzy przynajmniej cie chala z forum pozdro
#26
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 01:00
Dziwne żeby akurat tak "ładnie" czujnik oszukiwał. Może jest obrośnięty glonami :innySmiech:Sprawdzilem weze na zimnym silniku no i sa zimne przed dlugi czas jak dojdzie do okolo 81-82 stopni to zaczna sie robic letni i potem caraz cieplejszy,takze nie wiem teraz czy go wymieniac czy nie,a z tym wentylatorem na 2 biegu to nie wiem kolego czy masz dobrze mi nawet w lato przy tem okolo 28st mi sie nie zalacza na 2 bieg
Zwykły termometr może łapać "lewą" temperaturę i wynik będzie nie dokładny:hmmm: ...chyba że masz termometr laserowy - fotki niżej.
Można zdjąć wąż od chłodnicy i zobaczyć czy termostat puszcza.

Może spróbuj inaczej bez brudzenia rąk. Jak zagrzejesz auto na postoju powiedzmy do tych 82* wyjedź w "trasę" max 80km/h kilka min - zobacz czy temp spada.
A ogrzewanie masz oki, czy byle jakie i marzniesz?
Nie wiem co masz na myśli... aaa wentylator na chłodnicy - ale ja mówiłem o wentylatorze nadmuchu w czasie rozgrzewania silnika - ustawiłem go na 2-bieg - żeby wnętrze ogrzać. I mimo ogrzewania wnętrza silnik szybko się rozgrzał do temp.92*.a z tym wentylatorem na 2 biegu to nie wiem kolego czy masz dobrze mi nawet w lato przy tem okolo 28st mi sie nie zalacza na 2 bieg

beast ma duże doświadczenie w Omegach i to słychać, widać i czuć,aletak czy tak musze zakupic nowy termostat bo w trasie jak lece to temp mi spada ponzej 80 tylko teraz nie iem jaki zakupic i gdzie aby pasowal na orginalna obudowe GM
a wiem ze ty jestes najleprzy przynajmniej cie chala z forum pozdro

ale tylko skromnie podpowiem i uciekam
1szt. - Termostat termot - wkład (nr. katalogowy T 014.92) cena 39zł.
1szt. - Uszczalka termostatu (nr. katalogowy Opel 13 38 241) cena 4zł.
2szt. - Uszczelka do rury (nr. katalogowy Opel 13 38 471) cena 8zł.
koszt wysyłki 19zł.
Kup tu: http://www.stachowiak.pl/
Pochwal się jak zamówisz.

#27
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2010 - 07:22
Zwykły termometr może łapać "lewą" temperaturę i wynik będzie nie dokładny
termometr z multimetru wsadzony w zeberka chlodnicy daje odczyt max o 1-2 stopnie rozny od prawdziwego -sprawdzanie niejednokrotnie. minus taki - ze tylko po otwarciu termostatu bo musi byc duzy obieg
#28
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2010 - 21:57
http://www.opel-shop...roducts_id=2268