Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwna maz, kozuch w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 27 marca 2012 - 21:22

Bada ilość i wyskakuje właśnie jak spadnie poniżej połowy stanu, po prostu V6 lubi mieć dużo oleju;)

#62 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 27 marca 2012 - 21:23

To nie Mercedes, mierzony jest tylko stan.

#63 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 27 maja 2012 - 12:18

moze ktos napisac jak wyciagnczy chlodniczke?? do gory skosem, do góry bokiem czy cos jeszcze mi przeszkadza w wyciagnieciu??

#64 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2012 - 10:28

Jak pada chłodniczka do w ułamku sekundy masz 2 litry oleju w układzie chłodzenia. A jak wyjąć... hmm nie takie proste, bo przeszkadzaje metalowe rury. Najlepiej odkrecić je od bloku a potem do dzieła. Musisz wykręcić wszystko, dwie wielkie śruby i co najgorsze dwie nakrętki bo inaczej nie wyjdzie. Może się zdarzyć że gwint szlak trafi, a wtedy jesteć w D...

#65 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 20 lipca 2012 - 07:04

wyminienilem chlodniczke, zalalem woda z proszkiem do przeplukania... jezdzilem 2 godizny, auto wchodzilo na temperature i schodzilo czyli niby ok,
po 2 godzinach chcialem zlac ta megaa mazz...
odkrecilem kranik, zaczal leciec brud, odkrecilem korek zbiorniczka (znaczy z oporami, bo nim tez zaczal leciec plyn ale w koncu sie udalo) i plyn lecial kranikiem i zbiorniczkiem,
w koncu przestal ze zbiorniczka ale auto zaczelo lapac czerwone pole temperatury...,
dolewalem wody i nie chcialo juz zejsc z czerwonego pola
cos sie zalepilo na amen??

#66 OFFLINE   krycho515

krycho515
  • 46 postów
  • Dołączył: 20-11-2009
  • Skąd: Wschowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 20 lipca 2012 - 18:17

Tyle co jestem po wymianie tej chłodniczki w swoim aucie i juz 2 tydzień śmigam na wodzie żeby wyczyścić cały układ. Z tego co wiem to nie sypali mi żadnego proszku do czyszczenia. Rozłożyli cały układ, kilka razy przepłukali zmontowali i powiedzieli żebym jeszcze jezdził na wodzie tak by przeczyścić wszystko i sprawdzić czy jest ok. Kilka razy byłem syfu było coraz mniej, aż w końcu go nie ma :)

#67 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 14 grudnia 2012 - 00:29

Koledzy mam ważne pytanie.
Z dnia na dzień zrobiła mi się z zbiorniczku czarna maź (olej poszedł do płynu). Pod korkiem płynu chłodniczego jest delikatne masełko. Korek jak i wlew oleju czysty. Niedawno robiłem uszczelki pod głowicami plus planowanie (2,5 tys km temu). Oleju nie ubyło na miarce wgl.
Na ile jest możliwe, że poszła uszczelka pod głowicą? :(... Czy to może jednak na szczęście tylko chłodniczka oleju... Jak to sprawdzić?

#68 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 16 grudnia 2012 - 19:43

podobny efekt jest przy niedogrzanym silniku ale w drugą stronę to znaczy masło w oleju najprawdopodobniej spaprany remont głowice powinno się dociągnąć po około 100km nie pisze to w specyfikacjach al uwierz jest co dokręcać albo gość niepoprawnie splanował głowicę niestety duża bolączka polskich tanich zakładów tak czy inaczej zostaw auto zapalone na wolnych aż do włączenia wentylatorów z odkręconym korkiem i obserwuj co się dzieje olej ubywa?

#69 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 grudnia 2012 - 19:45

podobny efekt jest przy niedogrzanym silniku ale w drugą stronę to znaczy masło w oleju najprawdopodobniej spaprany remont głowice powinno się dociągnąć po około 100km nie pisze to w specyfikacjach al uwierz jest co dokręcać albo gość niepoprawnie splanował głowicę niestety duża bolączka polskich tanich zakładów tak czy inaczej zostaw auto zapalone na wolnych aż do włączenia wentylatorów z odkręconym korkiem i obserwuj co się dzieje olej ubywa?


glowic w tych silnikach sie nie dociaga. dokrecasz na nowe sruby momentem potem kątami i nic sie nie dociaga. maz w zbiorniczku moze byc z padnietem chlodniczki albo slabo wyplukanego ukladu po jej awarii.


VeRay - poszla ci chlodniczka. wyciagnij ja - umyj dokladnie, zalej na noc mlekiem i postaw w cieplym - rano beda plamy




 


#70 OFFLINE   milosz

milosz
  • 21 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: koszalin

Napisany 18 lutego 2013 - 16:51

panowie sprawdzal ktos chlodniczke od Kolino,swoja sprawdzalem powietrzem,przy 1 atmosferze puscila pod woda,pecherze jak pierd komara ale jednak,orginalu raczej nie kupie,i czy uszczelki na mostku wodnym i dolocie wymieniac wszystkie?

#71 OFFLINE   wallezy

wallezy
  • 114 postów
  • Dołączył: 04-07-2009
  • Skąd: Pasłęk

Napisany 19 lutego 2013 - 08:01

Ja mam u siebie chłodniczkę od kolegi Kolino i już dwa lata śmiga i nic się nie dzieje. A przy wymianie i późniejszym składaniu trzeba pamiętać o wszystkich podkładkach i uszczelkach co by się nie okazało, że po rozgrzaniu leje się płyn. Tak było u mnie. Nie zauważyłem, że spadła jedna miedziana spod śruby tej wkręcanej na ukos i po poskładaniu wszystkiego miałem lekkiego nerwa, że trzeba rozkładać wszystko od nowa :masakra: