Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwna maz, kozuch w zbiorniczku wyrownawczym ukladu chlodzenia.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Blackhevy

Blackhevy
  • 12 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Chełm

Napisany 24 stycznia 2011 - 23:16

Pozwólcie,że się dołączę. Miałem dokładnie ten sam problem w Omce 2.5 V6 i u mnie winowajczynią okazała się nieszczęsna chłodniczka oleju ;/ Z tym ze u mnie był cały zbiorniczek wyrównawczy tej mazi. Przy okazji olej uszkodził zawór trójdrożny,przez co wyrzucało mi cały płyn z układu chłodzenia. A teraz uwaga,bo nie uwierzycie...Jako że odjechałem kawałek od domu,kiedy zawór trójdrożny padł,to zeby wrócić do domu średnio co 5-10km musiałem zjeżdzać na stacje benzynowe i wlewac okolo 4l wody. Po przejechaniu kilkudziesiesiu km na wodzie (wydaje mi się,żę chłodniczka zaszła kamieniem z wody) bo oleju przestało ubywać. Wypłukałem układ i później już było wszystko ok.

#22 OFFLINE   CEDROWA

CEDROWA
  • 54 postów
  • Dołączył: 23-08-2009

Napisany 25 stycznia 2011 - 19:38

U mnie przy takich objawach była uszkodzona chłodniczka oleju

#23 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 marca 2011 - 09:11

Panowie mam podobny problem jak wielu z Was. Wczoraj zauważyłem maź w zbiorniczku, od razu popatrzyłem na bagnet oleju i na pierwszy rzut oka olej czyściutki. Więc przedemną chyba dwie opcje chłodnica oleju albo uszczelka. Dziś wyjąłem chłodniczkę sprawdziłem powietrzem w wodzie pod ciśnieniem i żadych bąbli powietrza nie widać. Nic wcześniej robione nie było więc pozostałości po wcześniejszych remontach nie ma mowy.
Powiedzcie mi czy zostaje mi już uszczelka pod głowicą, czy jest może jeszcze jakaś opcja? Szczerze przyznam się że uszczelkę to chciałbym sobie oszczędzić:(

Przy okazji wyjmowania chłodniczki zauważyłem powód ubywania mi płynu w chłodnicy W tym dekielku nad chłodnicą mam dziurkę tak jakby wyrzartą przez kamień czy coś, bo zauważyłem ją jak wydłubałem kamień.

Jest może jeszcze jakaś inna opcja by olej dostawał się do wody w okolicach chłodniczki skoro ona wydaje się szczelna gdy ja sprawdzałem powietrzem? Czy pozostaje juz tylko uszczelka?

#24 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 15 sierpnia 2011 - 03:16

mam 2,5V6 i taki sam problem zmienilem plyn ale nadal woda mi sie miesza z olejem w zbiorniczku wyrownawczym i gotuje sie woda zaraz za zbiorniczkiem juz nie wiem co mam robic wymnienielm termostat i pompe wody jakies sugesteie czy to uszczelka pod glowica czy chlodniczka oleju po wyczyszczeniu wszystkiego jest niby ok ale po chwili woda zaczyna sie gotowac i momentalnie w zbiorniczku robi sie budyn stan oleju w silniku jest ok

mma naki sam problem zmienilem plyn ale nadal woda mi sie miesza z olejem w zbiorniczku wyrownawczym i gotuje sie woda zaraz za zbiorniczkiem juz nie wiem co mam robic wymnienielm termostat i pompe wody jakies sugesteie czy to uszczelka pod glowica czy chlodniczka oleju


moj nr gg porosze o pomoc 6355994

#25 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2011 - 08:17

mam 2,5V6 i taki sam problem zmienilem plyn ale nadal woda mi sie miesza z olejem w zbiorniczku wyrownawczym i gotuje sie woda zaraz za zbiorniczkiem juz nie wiem co mam robic wymnienielm termostat i pompe wody jakies sugesteie czy to uszczelka pod glowica czy chlodniczka oleju po wyczyszczeniu wszystkiego jest niby ok ale po chwili woda zaczyna sie gotowac i momentalnie w zbiorniczku robi sie budyn stan oleju w silniku jest ok



moj nr gg porosze o pomoc 6355994

Naucz się czytać, ze zrozumieniem i poczytaj po forum.
Sorry ale problem stary jak Omega a z Twojej strony zero woli żeby dociec w czym problem, starczyło by poczytać temat w którym piszesz, 15 minut na forum i wszystko wiesz. Chłodnica oleju to masz do wymiany na 99,99% a uszczelka też jest prawdopodobna.

#26 OFFLINE   CEDROWA

CEDROWA
  • 54 postów
  • Dołączył: 23-08-2009

Napisany 15 sierpnia 2011 - 11:18

chłodniczka na 99%

#27 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 17 sierpnia 2011 - 10:17

hhhmmmmm nie oplaca mie sie tego naprawiac mam do sprzedania zaglowki z lcd do omegi tak jak na zdjeciu profilowym

jaki koszt calkowity naprawy???

#28 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2011 - 10:25

chłodniczka 250zł + robocizna...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#29 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 02 września 2011 - 10:03

a jak sie okaze ze to uszczelka pod glowica????

#30 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 września 2011 - 14:28

a jak sie okaze ze to uszczelka pod glowica????


Jak UPG to koszty duże V-ce.

#31 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 września 2011 - 23:17

a jak sie okaze ze to uszczelka pod glowica????


to bedzie chlodniczka:)

#32 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 03 września 2011 - 11:58

juz postanowione bedzie wymaian uszczelek planowanie glowic itd wszystko w ciagu 2 tyg w poniedzielek start omcia juz stio na lawecie zastanawiam sie jescze nad nowymi tlokami???jakies sugestie

#33 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 03 września 2011 - 12:40

juz postanowione bedzie wymaian uszczelek planowanie glowic itd wszystko w ciagu 2 tyg w poniedzielek start omcia juz stio na lawecie zastanawiam sie jescze nad nowymi tlokami???jakies sugestie


to moze odrazu drugi (najlepiej nowy) silnik zaloz,
nie rozumiem po co wywalac zbednie kase ?? na czesci i robocizna bez potrzeby.
ale to twoje pieniadze i troje auto , tylko zebys potem nie byl rozczrowany jak wydasz kupe kasy a tu znowu cos padnie

#34 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 03 września 2011 - 14:31

no to bedzie najlepsza opcja jak wymnienie chlodniczke oleju a po czasie padnie uszczelka pod glowica to co bedzie sene jeszcze raz wszystko rozbierac jak do wyminay chlodnicy oleju i tak trzeba zdjac glowice...

dojda tylko koszty planu glowicy i w sumie nic po za tym no i nowy rozrząd

widzialaem na allegro sam silnik bez niczego z wymnienionymi uszczelkami 3000zl to dopiero strata kasy plus robota......

#35 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2011 - 15:14

do wyminay chlodnicy oleju i tak trzeba zdjac glowice...

ale po co??

#36 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2011 - 15:18

jak do wyminay chlodnicy oleju i tak trzeba zdjac glowice...


A kto Ci tak powiedzial??

#37 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 03 września 2011 - 18:07

tak wyczytalem na forum i mechanik tez potwierdzil a jest jakas inna opcja

#38 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 września 2011 - 21:50

Jest xD
Wykręcić bez zwalania głowic.

#39 OFFLINE   hassz23

hassz23
  • 29 postów
  • Dołączył: 05-11-2009
  • Skąd: brzeg

Napisany 04 września 2011 - 07:50

czy dam rade sam to zrobic???

i jeszcze jedna sprawa nie wlaczaja sie wiatraki

#40 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2011 - 17:18

Witam , skoro juz jest podobny temat to moze sie podlacze.
Mianowicie kupilem jakis czas temu 2 omege miala byc na czesci , ale o dziwo jest w lepszym stanie nic moj tastas(odkad zalozyli mi gaz) chcialem sobie wszystko na spokojnie posprawdzac pozamieniac itp .
Po dokladniejszych ogledzinach i sprawdzeniu bledow ,itp. okazalo sie ze chyba warto ja reanimowac ??
Jeden maly szkopul, a mianowicie pomieszany olej z plynem chlodzacym , w stanie zaawansowanym , czyli najprawdopodobniej UPG , glowice wczoraj zdjete i na dniach idzie do planowania .
Czy cos jeszcze warto sprawdzic jak juz silnik jest prawie caly rozebrany ??
Jakie wartosci powinny byc przy dokrecaniu walkow i ogolnie glowicy gdzies mi sie obilo o oczy ze glowica 24Nm , ale walki tez chyba musza byc dokrecone z jakas wartoscia ??
Czytalem o tej chlodniczce oleju jak sprawdzic czy wszystko z nia ok ??

Ps. Jak ktos ma walki ssace do 3,0 v6 to poprosze o wiadomosc bo tak czy inaczej bede musial kupic i zmienic 8-) bo jak juz sie w tym babram to strzele podmianke kompa na lekko przerobiony to moze sie omci bedzie lepiej napedzac :D

Czym najlepiej wyczyscic przewody chlodnice i cala raszte z tej mieszanki oleju wody i plynu chlodzacego bo ma to konsystencje gestego oleju i podejzewam ze nie da rady tego normalnie wyplukac.