

Poprawne ustawienie Stag300 - mapa wtrysków Stag 300
#1
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 20:41
Panowie w niedziele bedę ustawiał moją instalke na nowo, jeżeli ktoś może to prosiłbym bardzo o wklejenie fotek z waszymi ustawieniami instalki. Powodem nowej kalibracji jest ciągle wysokie spalanie teraz na poziomie 18 litrów ehh.
#2
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 21:18
#3
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 11:26
Dodam że nie dawno miałem przerabiane grzanie reduktora bo jak sie okazało bym cały czas nie dogrzany( przy przełączaniu na gaz, strasznie śmierdziało gazem w środku) po czym problem zniknął. Dziwne jest to że przez jakiś czas było dobrze tzn nie śmierdziało a teraz znowu śmierdzi ehhh mam wrażenie że w tym momencie spalany jest gaz w postaci płynnej a nie lotnej. Poprawienie grzania miało zmniejszyć spalanie bo oscylowało ciągle w okolicach 16-17 litrów lecz nic to nie dalo

#4
OFFLINE
#5
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2010 - 15:24
Dobrze by było, gdybyś znał jeszcze średnice dysz
Z tego co mówił mi magik od gazu to 2,5 wcześniej były podobno mniejsze po poprzedni własciciel je rozwiercał
#6
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 21:19


#7
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 22:11
#8
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2010 - 23:41
Na pewno trzeba będzie rozwiercać dysze, co dalej zobaczymy jak wkleisz nowe screeny,
#9
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 00:36

2 po modyfikacji

#10
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 02:25
#11
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 09:50

#12
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 10:04
#13
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 10:08
kurtco3, wklej screena z jazdy z butem w podłodze i z zakładki parametry.
#14
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 10:16
Następną rzeczą jest temp gazu i reduktora. Temp. reduktora stanowczo za mała. W tych modelach powinna być przy rozgrzanym silniku co najmniej 80C.
Na waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.
Jeżeli temp układu jest za niska stag będzie obcinał mu gaz ze względu na swoja korekcję temperaturową.
Jeszcze bym zaktualizował oprogramowanie w sterowniku.
#15
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 11:20
Ustawienie mnożnika jest ładnie opisana w instrukcji dla instalatorów.
Sory, ale widzę, że się naczytałeś instrukcji i nie masz pojęcia. Mnożnik powinien być taki, żeby wtryskiwacze się wyrabiały na wolnych obrotach i przy butowaniu wtryski się nie zapętlały. Oczywiście w zależności od reduktora można go ustawić wyżej lub niżej. Uważasz, że zapętlanie to normalne zjawisko? Zapętlone wtryski = zazwyczaj uboga mieszanka = wypalanie zaworów - powodzeniaNa waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.

Oprogramowanie 27 jest najnowsze.Jeszcze bym zaktualizował oprogramowanie w sterowniku.
#16
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 12:04
Nie jestem samozwańczym specjalistą jak TY, który pozjadał wszystkie rozumy. Bo takich specjalistów ja Ty czyt. "gamoni" to tu się roi na tym forum.
Na zapętlanie się wtrysków ma tez wpływ charakterystyka wtryskiwaczy i spadek ciśnienia na reduktorze podczas pełnego obciążenia a tutaj nie wiesz o ile mu spada ciśnienie.
#17
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 12:39
Dlatego prosiłem o screena z jazdy przy max bucie.Nie wiesz jak stoi sonda przy zapętlonych wtryskiwaczach przy tej mapie co on ma, na pewno jest na bogato. Zainstalowałem już sporo instalacji w omegach i innych samochodach żeby móc się wypowiadać się ten temat.
Jak wyżej. Dokładnie, ale nawet na screenie widać, że albo kolega ma wyłączoną opcję "wyłącz przy pierwszym" albo przełączanie na benzyne powyzej pewnych obrotów.Na zapętlanie się wtrysków ma tez wpływ charakterystyka wtryskiwaczy i spadek ciśnienia na reduktorze podczas pełnego obciążenia a tutaj nie wiesz o ile mu spada ciśnienie.
A skąd wiesz, że ja nie montuje?Nie jestem samozwańczym specjalistą jak TY, który pozjadał wszystkie rozumy. Bo takich specjalistów ja Ty czyt. "gamoni" to tu się roi na tym forum.


#18
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 18:50
1-Parownik tomasetto najprawdopodobniej alaska - bo kto by artica zamontował a w minikitach nie bywał - do wymiany na wydajniejszy, z urzędu...
2-Ciśnienie na wolnych 1,2-1,3 bara mnożnik 1,3; mnożnik 1,2 przy maks bucie (15ms) ze zrzutu "po modyfikacji" co świadczy o małych dyszach i patrz pkt1-za mało wydajny parownik.
3-Trochę zimny ten parownik, temperaturze gazu się jak na razie nie dziwię, bo jak się maskę otworzy i trochę odczeka to i odczytywana temperatura gazu maleje; ja do odczytów i kalibracji przy takich mrozach maskę opuszczam. Masz sprawny termostat??
4-Zavoli Zeta; dysze 2,5mm; ciśnienie 1,1 bara; może inne wtryski, jeśli Valteki już nalatały; nowe filtry gazu; autokalibracja po nagrzaniu silnika, podłączona sonda i wtedy można dawać oscyloskopy z jazdy.
To pisał ja, "samozwańczy specjalista i gamoń" bo "etatowi" fachmani forum też czasem mają gorsze dni.
#19
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 20:20
no iZainstalowałem już sporo instalacji w omegach i innych samochodach żeby móc się wypowiadać się ten temat.
;]Na waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.
btw. zorro22 jak do każdego auta wsadzasz alaske i valteki to nie dziwie się, że Ci zapętla

#20
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2010 - 22:37