

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania
#21
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2010 - 21:41
#22
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 12:49
Sluchajcie jak macie to dajcie link schemat albo cos tam jak prawidlowo ma byc podlaczone weze od wody bo ja zaraz wezme mlotka i sie sknczy kadencja tego samochodu no nie mam pojecia co jest nie tak patrzalem na kazdy znany mi sposib i **** a i jeszcze jak ma ktos podlaczenie gazu landirenzo to samo co bingo 2 jak mozecie bo ja nie potrafie znalesc tego a krew mnie ju zalewa z gory dzieki pozdrawiam
Schowaj młotek do szafy. Chętnie bym poratował ale schematu w archiwum brak. Jak znajdę to tu wkleję.
Na zaworze nagrzewnicy są węże zamienione, tak mi to wygląda, ale naprawdę nie wiadomo jak to teraz wygląda.
Trzeba dorwać schemat i krok po kroku prześledzić węże - bo bez tego ani rusz. W tisie powinno być ładnie narysowane chłodzenie.
Jak się zachowuje wskaźnik temperatury po osiągnięciu 92*?
#23
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 14:34
Sluchajcie jak macie to dajcie link schemat albo cos tam jak prawidlowo ma byc podlaczone weze od wody bo ja zaraz wezme mlotka i sie sknczy kadencja tego samochodu no nie mam pojecia co jest nie tak patrzalem na kazdy znany mi sposib i **** a i jeszcze jak ma ktos podlaczenie gazu landirenzo to samo co bingo 2 jak mozecie bo ja nie potrafie znalesc tego a krew mnie ju zalewa z gory dzieki pozdrawiam
A to nie tego szukasz http://forum.omegakl...ead.php?t=32461
#24
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 18:03
Schowaj młotek do szafy. Chętnie bym poratował ale schematu w archiwum brak. Jak znajdę to tu wkleję.
Na zaworze nagrzewnicy są węże zamienione, tak mi to wygląda, ale naprawdę nie wiadomo jak to teraz wygląda.
Trzeba dorwać schemat i krok po kroku prześledzić węże - bo bez tego ani rusz. W tisie powinno być ładnie narysowane chłodzenie.
Jak się zachowuje wskaźnik temperatury po osiągnięciu 92*?
to jest tak wszystko gra do momentu gdy zalaczy sie wiatrak wtedy zaczynaja sie jaja:mad: ale zaczne od poczatku tak jak dzis to zrobilem !
wsiadam odpalam bez zadnych problemow czekam pare minut przelacza mi sie na gaz temp mi ladnie rosnie w samochodzie robi sie cieplutko wszystko tak jak byc powinno ale do momentu jak temp osiagnie 95 stopni np jak stane w korku dluzej wtedy zalacza mi sie wiatrak (normalne w kazdym samochodzie

1.wtedy zaczyna mi leciec zimne powietrze przy nagrzewnicy gorna rurka goraca a dolna zimna
2.po jakims czasie zamarza mi parownik i przeplywka i wtedy samochod chodzi mi tylko na benzynie
3. jak zatrzymam sie to waz z chlodnicy do termostatu jest twardy wystarczy ze odkrece korek w zbiorniczku zakrece poczekam z 10 min i wszystko robi sie jak bym dopiero co wsiadl do samochodu nie wiem co to inaczej juz tego opisac nie moge
#25
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 19:28
to jest tak wszystko gra do momentu gdy zalaczy sie wiatrak wtedy zaczynaja sie jaja:mad: ale zaczne od poczatku tak jak dzis to zrobilem !
wsiadam odpalam bez zadnych problemow czekam pare minut przelacza mi sie na gaz temp mi ladnie rosnie w samochodzie robi sie cieplutko wszystko tak jak byc powinno ale do momentu jak temp osiagnie 95 stopni np jak stane w korku dluzej wtedy zalacza mi sie wiatrak (normalne w kazdym samochodzieale
1.wtedy zaczyna mi leciec zimne powietrze przy nagrzewnicy gorna rurka goraca a dolna zimna
2.po jakims czasie zamarza mi parownik i przeplywka i wtedy samochod chodzi mi tylko na benzynie
3. jak zatrzymam sie to waz z chlodnicy do termostatu jest twardy wystarczy ze odkrece korek w zbiorniczku zakrece poczekam z 10 min i wszystko robi sie jak bym dopiero co wsiadl do samochodu nie wiem co to inaczej juz tego opisac nie moge
niedrozna chlodnica - na to przynajmniej wyglada - do tego jeszcze zle wpiety gaz
#26
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 21:05
niedrozna chlodnica - na to przynajmniej wyglada - do tego jeszcze zle wpiety gaz
NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE DOPIERO PO ZAGOTOWANIU SIE WODY A NIE ODRAZU
JEZELI BY GAZ BYL WPIETY ZLE TO W MOMENCIE KIEDY SIE URUCHOMI POWINNY BYC JUZ JAKIES OBIAWY A TU DOPIERO PO 95 STOPNICH A
A CO DO CHLODNICY TO BYLA PLUKANA PRZED WLOZENIEM I POTEM JAK BYLY TE OBIAWY TO TEZ NO

#27
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 21:48
NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE DOPIERO PO ZAGOTOWANIU SIE WODY A NIE ODRAZU
JEZELI BY GAZ BYL WPIETY ZLE TO W MOMENCIE KIEDY SIE URUCHOMI POWINNY BYC JUZ JAKIES OBIAWY A TU DOPIERO PO 95 STOPNICH A
A CO DO CHLODNICY TO BYLA PLUKANA PRZED WLOZENIEM I POTEM JAK BYLY TE OBIAWY TO TEZ NO
NIE KRZYCZ
i sprawdz w momencie jak sie wlacza wentylator czy cala chlodnica jest rownomiernie nagrzana. wraz ze wzrostem temperatury wzrasta cisnienie cieczy. jak termostat jest zamkniety to plyn krazy na malym obiegu. potem termostat sie otwiera i idzie na chlodnice ale napotykajac opor (zapchana chlodnica ) cisnienie bedzie roslo wiec gdzies musi wywalac.
#28
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 22:26
Chłodnica płukana, ale czasem bywa tak że dopiero pomaga wymiana na nową - czy tak jest u Ciebie - nie wiem.NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE
Powiedz - jak załączy się wentylator i zaczynają się "jaja" to co robi wskaźnik temperatury. Czy spada poniżej 92*.
Po wyłączeniu wentylatora - jak długo trzeba czekać na ogrzewanie i ciepły parownik.
Załóżmy że chłodnica jest nowa i drożna, wtedy
to wygląda tak jakby wyjście z chłodnicy było dodatkowo podłączone w parownik ( w zasilanie prawnika lub odpływ z nagrzewnicy), nie wiem jakieś dodatkowe obejście, przez pomyłkę itp. Wtedy parownik zamarza a płyn z nagrzewnicy jest hamowany przez napór wody z chłodnicy a wszystko trafia do silnika i tak w kółko. Na odległość można tworzyć ale jak to jest naprawdę...
Ten wąż co wychodzi z chłodnicy gdzie idzie, czy nie "zahacza" po drodze parownika?
Szybciej by było jak byś miał schemat. Fotki jak możesz to też zapodaj to może trochę ułatwi.
#29
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 11:51
#30
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 11:53
witam a jak zawór jest usuniety to coś tez może być nie tak bo ja swojego szukam i jakoś znależć nie moge
mozesz mie miec
#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 11:56
#33
OFFLINE
#34
OFFLINE
Napisany 12 marca 2010 - 12:10
Jak masz klimę to dobrze jest mieć ten zawór. Jak go nie ma na samo ogrzewanie to nie wpływa.czyli nic negatwnego sie ma nie dziac jak tego zaworu niema bo chyba był bo przewód do podciśnienia jest za silnikiem ?? czy pod kolektorem ssącym?? bo tutaj jakiś przewód podciśnieniowy u mnie wisi
Zrób jakieś zdjęcie - będzie łatwiej ustalić co i jak.
Coś mi się wydaje że nagrzewnica jest przymulona, robiłeś płukanie układu?
#35
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 21:00
#36
OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2010 - 21:10
A powiedz mi co ma ten zawór do klimy-z ciekawości pytam
jak bys przeczytal ten watek od poczatku to bys wiedzial. w momenci wlaczenia klimy na LOW - na zawor puszczane jest podcisnienie ktore odcina doplyw wody na nagrzewnice co sprawia ze klima dziala troche skuteczniej
#37
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:02
#38
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 20:54
Nawet jak nie włączysz klimy tylko ustawisz na zimne powietrze wtedy czuć różnicę i to konkretnie.
#39
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 21:03
#40
OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2010 - 21:09
Czy jak ustawie na zimne to nadal będzie ciepłe powietrze leciało?
aj dont fink soł
