


Drift Naszymy Autkami.
#201
OFFLINE
Napisany 16 maja 2011 - 22:28
<a href=http://programmo-mania.info>
#202
OFFLINE
Napisany 16 maja 2011 - 22:30
Pamietaj...im to juz wszystko jedno
jak sie u ciebie zjawi zaloga Giwszędzie społeczniaki i niebiescy

nie no.. jak na aftomat, to daje rade:) keep it up
ide nyny
Pozdro
DaVe
#203
OFFLINE
#204
OFFLINE
Napisany 08 września 2011 - 15:24
#205
OFFLINE
#206
OFFLINE
Napisany 08 września 2011 - 16:03
bo jest mokro
to zadne wytlumaczenie , powinno topic asfalt

#207
OFFLINE
#208
OFFLINE
Napisany 08 września 2011 - 16:49
Więc następnym razem jak będziesz miotał nią jak szatan na wyrazowie to daj znać to pomiotamy razem.hehe to ja i moja omcia
#209
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 11:06
Innymi słowy, czy jak na przykład ktoś wejdzie w ciasny zakręt z ograniczeniem do 70 z prędkością 180, to jedyne, co mu grozi, to wypadnięcie z drogi, bo auto nie da rady tak zacieśnić skrętu, czy może właśnie ostre zacieśnienie skrętu jest w stanie przewrócić samochód?
Itd. itp.
Powiedzmy, że mówimy konkretnie o Omedze na standardowym zawieszeniu i felgach 17 cali.
Bo do wywrócenia SUV-a to wystarczy byle zając i kobieta za kierownicą ;-)
#210
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 11:17
:hmmm:Powiedzmy, że mówimy konkretnie o Omedze na standardowym zawieszeniu
http://forum.omegakl...postcount=25511
tu były zakrety :oonie:czy jak na przykład ktoś wejdzie w ciasny zakręt
http://forum.omegakl...t=74382&page=31
#211
OFFLINE
#212
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 11:52
ale oczekujesz teoretycznych dywagacji??No i gdzie tam są odpowiedzi na moje pytania, hę?
bo wiesz w teori to wszystko ładnie i pięknie, tylko z praktyką różnie:?
uczę na L-ce już parę lat, a "młodzi" kierowcy i tak dopuki nie "poczują" na własnej skórze to nie uwierzą:nie:
nie wolno:czego nie wolno robić
zawsze rozsądek, a jak chce się spróbować "ile" to jest ta "przesada" to jedziemy na TOR :up:bo jak się przesadzi, to się wywróci auto.
wiele czynników,czy jak na przykład ktoś wejdzie w ciasny zakręt z ograniczeniem do 70 z prędkością 180, to jedyne, co mu grozi, to wypadnięcie z drogi, bo auto nie da rady tak zacieśnić skrętu, czy może właśnie ostre zacieśnienie skrętu jest w stanie przewrócić samochód?
opony-> rozmiar, zużycie, firma...
nawierzchnia-> mokra/sucha, równa/wyboista...
zakręt/łuk drogi -> promień łuku jest obliczny dla prędkości projektowej (wiem to z racji pracy w Zarządzie Dróg;)) i taka prędkość gwarantuje, że pojazd przy granicznych dozwolonych prędkościach nie wypadnie z drogi:D
no i każdy pojazd ma homologacje i podane wartości, po przekroczeniu których "lecisz" na własne ryzyko:D
nie wydaje mi się że dostaniesz odpowiedź, z jaka prędkością max na np ul. Hetmańskiej w Gdańsku możesz utrzymać się w zakręcie....

#213
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 11:56
Bo tak sobie myślę, że jak mamy pustą, równą drogę przez pola i jest zakręt i znak 70, to on jest dobrany pod najgorszy przypadek, żeby potem ktoś się nie procesował z władzą, że jechał 70, a wypadł. Więc ograniczenia ustawia się np. pod Żuka na oponach balonach z bieżnikiem 1,6 mm, zakładając jeszcze pewnie jazdę w deszczu. Mam rację?
I czy w ogóle jest możliwe wywrócenie takiego auta jak Omega na równej, dobrej nawierzchni tylko przez to, że za mocno się skręci na łuku przy zbyt dużej prędkości lub np. przez dodanie/odjęcie gazu w takim zakręcie.
#214
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:13
własnie na torze w Toruniu "żółtek" Davea wypadał :tak: ale się nie wywrócił :oonie:I czy w ogóle jest możliwe wywrócenie takiego auta jak Omega na równej, dobrej nawierzchni tylko przez to, że za mocno się skręci na łuku przy zbyt dużej prędkości lub np. przez dodanie/odjęcie gazu w takim zakręcie.
a do wypadku nie potrzeba łuku, czy zakrętu :nie:
ja miałem na prostej drodze w zimie przy prędkości ok 40 km/h (wg opinii biegłego z dziedziny wypadków ok 35 km/h), zarzuciło tyłem - Fiat Punto i wylądowałem na drzewie
napewno jest, tylko jak to obliczyć??:hmmm:czy w ogóle jest możliwe wywrócenie takiego auta jak Omega
ja sprawdzał nie będę :nie:
#215
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:16
napewno jest, tylko jak to obliczyć??:hmmm:
ja sprawdzał nie będę :nie:
Hej, Panowie!
Może ktoś ma jakąś starą sztruclę, którą go już tak wnerwia, że chętnie odda do crash-testów?

#216
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:18
Nie, omega ma za nisko położony środek cięzkości.I czy w ogóle jest możliwe wywrócenie takiego auta jak Omega na równej, dobrej nawierzchni tylko przez to, że za mocno się skręci na łuku przy zbyt dużej prędkości lub np. przez dodanie/odjęcie gazu w takim zakręcie.
Musisz albo w coś uderzyć (np. zahaczyć kołem o krawężnik lub dziurę w nawierzchni), albo wjechać w dół/rów/górkę/coś co zmieni kierunek sił działających na auto.
Wiem bo to przerobiłem

#217
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:21
Nie, omega ma za nisko położony środek cięzkości.
Musisz albo w coś uderzyć (np. zahaczyć kołem o krawężnik lub dziurę w nawierzchni), albo wjechać w dół/rów/górkę/coś co zmieni kierunek sił działających na auto.
Wiem bo to przerobiłem
I o to mi chodziło. Dzięki.
Gdyby nie Ty, musiałbym podpuścić Pogromców Mitów, pisząc do nich:
Czy to prawda, że nie da się wywrócić Holdena jakiegośtam?

#218
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:21
Ja mialem przygode na prostej drodze zima, bez sniegu, seryjna omega przy 115kmh w poslizg wpadla i tez nic. Takze 115kmh jest bezpieczna jeszczeja miałem na prostej drodze w zimie przy prędkości ok 40 km/h

#219
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:22
np bardzo dobre opony i nawierzchnia drogi a zbyt duża prędkość co doprowadzi do tzw "tarki":?co zmieni kierunek sił działających na auto.
Eryk tak gadał, a on sie na tym zna :tak:
#220
OFFLINE
Napisany 05 września 2012 - 12:24
np bardzo dobre opony i nawierzchnia drogi a zbyt duża prędkość co doprowadzi do tzw "tarki":?
Eryk tak gadał, a on sie na tym zna :tak:
A po ludzku?
