

silniki turbo opla - da się?
#1
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 00:42
#2
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 01:15
#3
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2009 - 08:25
Próbowałem kiedyś na żywca przełożyć ECU z X20XEV z Viki do Omegi - nie działa to tak.
Widziałem też silnik C20LET (coś z Turbo z Cali) zamontowany w Fronterze A - i hulało to cudnie. Przełożył silnik plus sterownik na żywca, bez żadnych przeróbek napędów itd.
#4
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 03:39
Jak na razie nic nie chcę zrobić. Orientuję się jakie są możliwości przeszczepów silnika do kluchy. Wiem na przykład, że bez problemu podchodzi c20let z calibry (ktoś to zrobił, tylko że nie w omedze, ale był let i skrzynia z omegi właśnie). Bardziej chodzi o to, na ile różnią się bloki silnika w wersjach z 'Z' na początku oznaczenia. Ta pierwsza litera oznacza jakieś normy emisji spalin czy coś takiego, ale sama konstrukcja motoru też może być inna.co chcesz zrobić?
A właśnie, kolejne pytania:
jak się mają koszta eksploatacji silnika 2.0 turbodoładowanego względem 2.5/3.0 v6? Zapewne w v6 bardziej skomplikowany rozrząd, więc droższy. Kabli i świec jest 6, a nie 4, miejsca w komorze mniej, więc jakies większe naprawy sa trudniejsze do zrobienia bez wyjmowania silnika, czyli droższe. Jak jest z silnikiem turbo?Na pewno dochodzi spreżarka i system kontroli cisnienia doładowania, które mogą się popsuć. Czy części w rodzaju rozrządu, sprzęgła, paska klinowego zużywają się szybciej w silnikach turbo niż w atmosferycznych o podobnych parametrach? (zakładam w miarę normalne użytkowanie, bez większego pałowania)
#5
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 08:35
#6
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 09:56
Problemy są 2. Były 2 rodzaje simteców. W tym momencie wtyczki nie pasują.Próbowałem kiedyś na żywca przełożyć ECU z X20XEV z Viki do Omegi - nie działa to tak.
Druga kwestia to immo, które jest w ECU, stąd pewnie problemy.
Z20LET bez problemu da się założyć zamiast x20xev, bo bloki są praktycznie takie same.
Kwestia tylko przełożyć koło zamachowe z omegi.
Bo to najlepsze rozwiązanie. Przełożyć silnik wraz z właściwą do niego wiązką. Wtedy nie mamy żadnych problemów.Widziałem też silnik C20LET (coś z Turbo z Cali) zamontowany w Fronterze A - i hulało to cudnie. Przełożył silnik plus sterownik na żywca, bez żadnych przeróbek napędów itd.
Nie. Zużywają się tak samo.Czy części w rodzaju rozrządu, sprzęgła, paska klinowego zużywają się szybciej w silnikach turbo niż w atmosferycznych o podobnych parametrach? (zakładam w miarę normalne użytkowanie, bez większego pałowania)
Po to, żeby mieć pss pss?tylko po co wsadzac i kombinować z silnikiem o mocy <200KM skoro oryginalne mają 211 i nie trzeba nic przerabiac?

#7
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 10:31
O niczym innym nie myślałem.Przełożyć silnik wraz z właściwą do niego wiązką.
Generalnie to znajomy zajmuje się ściąganiem aut różnych marek na części, to może by i się jakiś opelek turbo albo saab trafił. Wtedy pewnie za 3k mogę silnik+graty kupić. Tylko najpierw musze wiedzieć czy to ma ręce i nogi.
tylko po co wsadzac i kombinować z silnikiem o mocy <200KM skoro oryginalne mają 211 i nie trzeba nic przerabiac?
pewnie dlatego, że możliwości podniesiania mocy czy zmiany charakterystyki w v6 są prawie żadne. No chyba że ktoś chce 10KM za 800zł. Silnik doładowany łatwiej jest dostosować do swoich potrzeb przez zmianę programu.
No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.
A jesli chodzi o tuning silnika i lpg: co za różnica czy jak stoje w korku godzinę, to czy mi spala lpg czy pb? Mozna tak ustawić lpg, że przełącza na benzynę powyżej 50% otwarcia przepustnicy

Zresztą nie traktuję swojej kluchy jak rajdo-cipko-umpa-umpa-wozu, że musi mieć pst-pst, po prostu zastanawiam się jak zyskać trochę KM i nie montować V6
#8
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 11:00
Tyle, że saabowskie 2.0 i 2.3 to zupełnie inne silniki.Generalnie to znajomy zajmuje się ściąganiem aut różnych marek na części, to może by i się jakiś opelek turbo albo saab trafił. Wtedy pewnie za 3k mogę silnik+graty kupić. Tylko najpierw musze wiedzieć czy to ma ręce i nogi.
Jedynie 2.5 i 3.0 v6 to silnik oplowskie, tyle, że w 3.0 turbo saab użył swojej wiązki(trionic to się zwie bodajże) i pewnie nie będzie tak łatwo to połączyć.
A jesteś pewien, że ta instalacja obsłuży jak należy takiego c20let lub z20let?No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.
#9
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 12:47
pewnie dlatego, że możliwości podniesiania mocy czy zmiany charakterystyki w v6 są prawie żadne. No chyba że ktoś chce 10KM za 800zł. Silnik doładowany łatwiej jest dostosować do swoich potrzeb przez zmianę programu.
No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.
No wiec tak. Mocy mozesz se podkręcić oprogramowaniem zmieniając cisnienie, jednak to są nie wielkie przyrosty. Powiedzmy 20%, bo inaczej musisz już dłubać mechanicznie i to mocno. Nadal nie uzyskasz takiego efektu jak np. oryginalny 3,0V6, a mozliwości wcale aż tak znów mało nie jest. Ponad to - nawet jesli weźmiesz wiązki, czujniki i wszystko co potrzebne to nadal pozostaje naprawde kupa roboty i małe drobne problemiki, ktore powodują, ze operacja jest bardziej hobbistyczna, niż efektywna.
A co do LPG. Jesli problemem dla Ciebie jest kupno Staga-300 za 1200 zł do V6 i sprzedaz tego co masz za 300-400 zl to montaż silnika turbo Cie wykonczy.
Ps. nie wspominając o tym, ze to co masz i tak pewnie nie obsłuży silnika turbo (bo nie każda instacja to potrafi) i nie mówie tylko o wydajności liczonej w KM ale po prostu sterownik moze sie do tego nie nadawac programowo.
#10
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 13:10
#11
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 13:32
Cita nie zgadzam się z tobą chłopaki z calibra swoje lety wyciągają na prawie 300km i500 niutków zmiany polegają na wymianie kulera programu i ciśnienia paliwa bez ingeręcji w silnik.Koszt takiej modyfikacji to około 3000pln z własnym udziałem przy pracach
A ile taki silnik jest w stanie wytrzymać kilometrów?
ps. co kosztuje 3000PLN skoro to tylko cooler, pompa paliwa i soft a do etgo udzial własny?
Żeby byla jasność - ja tam nie mam nic przeciwko turbo. Sam chcialem z resztą sie za to zabierac (choć myslałem o c30se). Niektorym na forum nawet kibicuje i to przy zamiarach uturbiania 20se.
Tu jednak z jednej strony ma być tanio i kolega chce zaoszczędzić na instalacji gazowej (choć zmiana na większą do V6 kosztowalaby go ok 1000 zł z robocizną) a z drugiej strony ma byc turbo. To sie wyklucza, bo albo będzie tanie turbo o mocy mniejszej niz oryginalne V6 albo będzie mocne auto ... ale koszty będą nie takie znów małe.
SIlnik 2,0LET to pewnie lekko licząc 5 tys zł. Koszty przekladki to kolejne tysiące, nawet jak z silnikiem dostanie wiązki, czujniczki i full komplet, bo pozostaje sprawa przeniesienia napędu i tysiąca małych szczególików - a ktoś to musi zrobic.
Później jeszcze ten gaz, a obawiam sie, ze instalacja ta, ktorą ma i tak nie będzie dzialac z turbobenzyną.
Szacuje, ze koszty mogą wahać sie w okolicach 7-8 tys lekko licząc.
A teraz jeszcze mamy apetyt na dodatkowe konie, zeby bylo wiecej niż w 3,0V6
wiec nawet jesli jest jak mówisz (a nie mam wielu podstaw, zeby wątpić) to kolejne 3kPLN to już ponad 10 tys zł w wątpliwie skuteczny projekt.
Sprzedaż omegi i kupno 3,0 wyjdzie taniej.
Wsadzenie 3,0V6 wyjdzie taniej (a nawet nowa w stanach na ebayu to ok 1700$)
Wsadzenie 3,0V6, założenie mostu 4,22, powerpuszka, moze kolektory rurowe i dobry wydech - wyjdzie taniej.
Po co sie męczyc?
ps. a przecież mialo być niewielkim kosztem i to jest jedyna moja wątpliwość.
Jedyny rozsądny argument to ten
Po to, żeby mieć pss pss?
#12
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 13:36
Co do zmian w programie, to stage 2 dyno-softu ma zmierzone 272km z c20let w calibrze.
#13
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 13:43
Co do zmian w programie, to stage 2 dyno-softu ma zmierzone 272km z c20let w calibrze.
na samym sofcie?
Więc tak: stag 4 obsługuje turbo bez problemu (sprawdzone).
no to ok.
A na jaką moc masz parownik? 300KM? Raczej wątpie
Jakiej srednicy jest miedz?
Czy wtryski dzadzą rade?
#14
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 13:47
#15
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 15:41
#16
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 16:31
#17
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2009 - 16:34
ja mówie o same przeróbce silnika bez kosztów jego zakupu udział własny mam na myśli że trzeba się pobrudzić i zrobić większość prac samemu
aaa no to teraz sie rozumiemy ;-) i zaczyna mi sie wszytsko zgadzac

#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 07:23
proponuje z tymi chlopakami z CT co maja turbasy w calibrach i nie tylko, w corsie A zimka tez niezle let smiga ma pod 300KM i wierzcie mi nie jest to seryjny silnik
i porozmawiac co robili, maja 300km 500NM na seryjnych gratach i nic nie zmienili(nie mowie o wymianie wydechu ale o innych przerobkach) bo to co niektorzy pisza to stek bzdru(bez urazy)
serducho gsi irmscher
#20
OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 11:21
Tu została też seria. Tylko, że chyba sam blok :-D