Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozrusznik nie kręci (trudny temat)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   paveell

paveell
  • 8 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Końskie / Warszawa

Napisany 04 maja 2010 - 20:25

Panowie miałem podobny problem przy 2.5 V6, samochód stał pewien czas, po czym ja kluczyk do stacyjki, a tam nic a nic, nawet nie drgnął. Po wielu godzinach na forum, jak również po podłączeniu do kompa nic nie wykazało!
Okazało się, że pomogła ruska metoda, czyli duży klucz, tudzież młotek w rękę i napierdzielanka w niego. Jak ręką odjął:) Coś się widocznie zawiesiło, więc jakby ktoś miał podobny problem, polecam na początek tą właśnie metodę, a dopiero potem sprawdzanie styków czy stacyjki i immo.

#22 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 października 2010 - 19:14

Witam!
Od pewnego czasu mam problem z Omegą 2.5TD 1996r, a polega on na tym, ze auto w ogóle nie kręci. Przekręcam kluczyk, kontrolki świecą tak jak powinny, przekręcam na rozruch i nic, rozrusznik milczy, odpalam go na popych i czasami zaraz po wyłączeniu silnika, auto odpala normalnie. Parę razy się zdarzyło, że na drugi dzień odpalił, ale od pewnego momentu już w ogóle nie reaguje. Wymontowałem rozrusznik niby wszystko ok, dorwałem się do stacyjki, sprawdziłem przewody i tu jest mały problem bo ciężko mi się połapać z tymi kabelkami, potrzebował bym jakiś schemat instalacji z stacyjki do rozrusznika jak te kable idą jakimi kolorami są oznaczone, czy po drodze jest jakiś przekaźnik? wyczytałem, że w okolicy pedału sprzęgła powinien być różowy przekaźnik (ale to dla silników benzynowych) ja mam tam tylko czerwony i szary. Bardzo proszę o pomoc.

#23 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 października 2010 - 08:01

To padło teraz na mnie. Po przekręceniu stacyjki słychać tylko trykanie w rozruszniku i równocześnie migają kontrolki dodatkowo zapala się na stałe kontrolna TC.
Zasadniczo jest jakiś problem pewnie z okablowaniem bo mam złodzieja prądu dodatkowo. W poniedziałek muszę jechać do elektryka tak czy owak ale może do tego czasu komuś przyjdzie co mądrego do głowy i napisze.

Wczoraj przy okazji wykasowałem błędy, które już nie występują 48 i 144 (słaby aku i blokada rozrusznika od immo ale ten drugi zawsze wyskakuje jak za ostro walczę ze stacyjką)

#24 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 października 2010 - 17:04

Zając czasami bywa tak że pada dioda w alternatorze i tworzy się zwarcie które kradnie prąd, ale to wyjdzie przy pomiarach ładowania, co rozrusznika to jak ma za mało prądu, lub przepalił się komutator, albo cewka to potrafi tak zrobić że cyka bendiks ale nie rusza silnik rozrusznika...


ps. co do podkradania prądu to próbowałeś wyciągać bezpieczniki po kolei na noc ? ja bym tak zrobił na noc wyciągnął bym jeden bezpiecznik...i tak po kolei aż trafisz na winnego... jak nic nie da przekaźniki po kolei ;) żmudne ale kiedyś trafi się :p

#25 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 października 2010 - 07:12

ps. co do podkradania prądu to próbowałeś wyciągać bezpieczniki po kolei na noc ? ja bym tak zrobił na noc wyciągnął bym jeden bezpiecznik...i tak po kolei aż trafisz na winnego... jak nic nie da przekaźniki po kolei żmudne ale kiedyś trafi się

Po pierwszym lekkim padzie aku podłączyłem multimetr i wyciągałem po kolei każdy bezpiecznik i przekaźnik. Pobór prądu nie zmniejszył się nawet o 1mA. Sądzę, że w rozruszniku albo altku siedzi winowajca. Dzisiaj się dowiem bowiem wczoraj odbyło się ceremonialne palenie na pych (nie mam katów więc co mi tam :p) i dotoczyłem się majestatycznie do elektryka :D

#26 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 14:59

przekaznik rózowy po zdjęciu osłon nad pedałami w pobliżu pedału sprzegła....zewrzyj go na stykach


Gdzie znajde ten rozowy przekaznik ?? Nad sprzeglem sa przeciez tylko bezpieczniki ??

#27 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 18:04

Za deską. Wyjmij gniazdo z bezpiecznikami (2 śrubki) i powinieneś ujrzeć.
Co do mojego złodzieja prundu to jednak źle sprawdzałem bezpieczniki (zawiódł operator multimetra - ja wyciągałem bezpieczniki :)) klakson ma zwarcie.

#28 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 18:22

Za deską. Wyjmij gniazdo z bezpiecznikami (2 śrubki) i powinieneś ujrzeć.
Co do mojego złodzieja prundu to jednak źle sprawdzałem bezpieczniki (zawiódł operator multimetra - ja wyciągałem bezpieczniki :)) klakson ma zwarcie.


Znalazlem... tylko ze tam jest czerwony z napisem servotronic (to ten niby rozowy ??) na srodku szary a po lewej brak :o

#29 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 19:17

Znalazlem... tylko ze tam jest czerwony z napisem servotronic (to ten niby rozowy ??) na srodku szary a po lewej brak :o


Tu masz przekaźniki i bezpieczniki do 2.5V6:)

#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2010 - 19:20

Lukasboss a ty masz immo na podczerwień czy transponderowe bo zdaje się czytając temat od początku to chodzi o immo starszego typu ;)

ps. Robert mnie ubiegł, ale tak przypuszczałem ;)

Za deską. Wyjmij gniazdo z bezpiecznikami (2 śrubki) i powinieneś ujrzeć.
Co do mojego złodzieja prundu to jednak źle sprawdzałem bezpieczniki (zawiódł operator multimetra - ja wyciągałem bezpieczniki :) ) klakson ma zwarcie.


Drugi raz nie zaszkodziło sprawdzić ;) dobrze że znalazłeś :D

#31 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 października 2010 - 19:27

dobrze że znalazłeś

Bardzo dobrze, bo już miałem kupować nowy aku.

#32 OFFLINE   pawello84

pawello84
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-05-2011

Napisany 10 maja 2011 - 16:19

Witam panowie posiadam Omegę 2.0 16v.Od jakiegos czasu zauważyłem że rozrusznik nie kręci tak jak powinien,a wczoraj wogule nie zakrecił.Kontrolki sie swiecą tak jak powinny a rozrusznik nie kręci,co może byc przyczyną????.Prosił bym o rady,z góry dziękuje.:pokoj:

#33 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2011 - 17:12

przyczyna moze byc uszkodzony rozrusznik... szczotki, wirnik itd.

#34 OFFLINE   pawello84

pawello84
  • 2 postów
  • Dołączył: 09-05-2011

Napisany 10 maja 2011 - 17:49

Tak też myśle, więc postanowiłem kupic drugi,zobaczymy co z tego wyniknie.A jeśli chodzi o szczotki to jaki jest koszt wymiany tak orientacyjnie i czy warto wogule??Czy lepiej kupic nowy rozrusznik,bo przypuszczam ze to moga byc szczotki właśnie.I jeszcze jedno pytanko do pasjonatów Opli,obroty silnika spadają do 700 a nawet do 500 co z tym zrobic?Po odpaleniu 1100 a jak pochodzi troche obroty spadają.Prosze o rady.Pozdrawiam.:pokoj:

#35 OFFLINE   Gros

Gros
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-12-2011

Napisany 17 lutego 2012 - 11:28

Nie wiem czy w odpowiednim dziale -
Otóż mam kłopot wieczorem postawiłem auto 2.16v automat a ranio nie kręci nawet nie słychac by elektromagnes wrzucał -kiedy przytrzymam dłużej kluczyk w pozycji start gasna wtedy kontrolki jak by cos połykało prąd
Proszę o porade mam daleko do domu a nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić

#36 OFFLINE   mechu159

mechu159
  • 45 postów
  • Dołączył: 17-03-2011
  • Skąd: Długołęka

Napisany 17 lutego 2012 - 11:34

Tak też myśle, więc postanowiłem kupic drugi,zobaczymy co z tego wyniknie.A jeśli chodzi o szczotki to jaki jest koszt wymiany tak orientacyjnie i czy warto wogule?


ja za regeneracje wymiana szczotek itp dałem 150 zł i rozrusznik ładnie kręci i wbija nie mam teraz problemu z odpaleniem

#37 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 17 lutego 2012 - 11:40

Sprawdzić połączenia przy akumulatorze, oczyścić. Sprawdzić masę, czy nie poluzowana po stronie nadwozia, oczyścić. Sprawdzić przewody na rozruszniku, prądowy i sterujący ze stacyjki, czy ok. Próbować kluczykiem, może załapie. Jeśli nie, pewnie zdechł automat. Jak ASB, to na popych nie odpali, sznurek pozostaje.

#38 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2012 - 11:41

Otóż mam kłopot wieczorem postawiłem auto 2.16v automat a ranio nie kręci nawet nie słychac by elektromagnes wrzucał -kiedy przytrzymam dłużej kluczyk w pozycji start gasna wtedy kontrolki jak by cos połykało prąd
Proszę o porade mam daleko do domu a nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić


Prawdopodobnie akumulator padł.Spróbuj na kable czy ruszy.Jak kable nie pomogą to rozrusznik siedzi.Ale obstawiam akumulator.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#39 OFFLINE   Gros

Gros
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-12-2011

Napisany 17 lutego 2012 - 11:44

dzieki
będę kombinował gdzie indziej pozdrawiam

#40 OFFLINE   lukasz1987

lukasz1987
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 02 marca 2012 - 15:19

gdzie szukac tego magicznego rozowego przekaznika w rocznikach 98-99, bo mam problem, po drobnej stluczce przodem (ledwie zderzak uszkodzony) rozrusznik nie kreci, a wczesniej nie bylo problemu i podejrzewam, ze poprostu poluzowal sie on w gniezdzie od wstrzasu...