


mapsensor
#61
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 22:01

#62
OFFLINE
Napisany 15 czerwca 2010 - 22:06
- na biegu jałowym komputer pokazuje spalanie
0,8-0,9 l/h (wcześniej na starym ciągle 1,1-1,2, czasem spadało do 1,0 a sporadycznie i tylko na moment do 0,9);
to nie jest wyznacznik. sprawdz jakie jest spalanie na benzynie. bedzie kolo 1.1-1.0 i taka powinna sie utrzymac po przelaczeniu na lpg. jesli po przelaczeniu na lpg spada to masz za bogato jesli wzrasta to za ubogo.
#63
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 06:43
Chyba wyżej/wcześniej
I tak wiemy o co chodzi

to nie jest wyznacznik. sprawdz jakie jest spalanie na benzynie. bedzie kolo 1.1-1.0 i taka powinna sie utrzymac po przelaczeniu na lpg. jesli po przelaczeniu na lpg spada to masz za bogato jesli wzrasta to za ubogo.
OK zobaczę co i jak. Najwyżej skoryguje ustawienia lpg

#64
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 22:01
Mam pytanie odnosnie tego mapsensora. Mam instalacje shirocco - sekwencja. Ostatnio mialem problem z wylaczaniem gazu na trasie lecz moglem z tym zyc. Niestety teraz auto wogole nie przelacza sie na gaz. Po osiagnieciu odpowiedniej temperatury slychac "pstrykniecie" w elektrozaworze pod reduktorem ale nie ma "pstrykniecia" na elektrozaworze na butli. Podlaczalem don 12V i "pstrykniecie" bylo. Sprawdzilem rowniez miernikiem czy podczas proby przelaczenia na gaz, zostanie podane 12v na elektrozawor na butli lecz miernik pokazywal 0V
Niedawno poruszalem troche mapsensorem (ps-cc2) i bylo slychac syczenie na przewodach gumowych a auto zaczelo przelaczac sie na gaz. Niestety teraz nawet gdy nim poruszam to nic nie syczy i nie przelacza na gaz.
Czy to wlasnie mapsensor steruje otwieraniem zaworu na butli? Zastanawialem sie czy nie podac mu na chama 12V na elektrozawor na butli i sprobowac odpalic ale troszke sie boje takiego zabiegu

#65
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 22:08
#66
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 22:29


Oto fotki, dodam, ze te luzne wtyczki takie juz byly

http://img690.images...1/img0177fd.jpg
http://img708.images...8/img0179mi.jpg
http://img59.imagesh...4/img0180uj.jpg
a pewnie nawet tam gazownik zacisnął w jednym konektorze dwa kable.
Dokladnie, sa dwa niebieskie a w drugim jeden brazowy.
#67
OFFLINE
Napisany 16 czerwca 2010 - 22:50
Powinno się pociągnąć osobno podwójny przewód"+" i "-" z przodu auta na elektrozawór i osobno potrójny (a był na pewno w zestawie, był) na czujnik poziomu gazu. Logicznie to to ujdzie, fizycznie brzydko wygląda, użytkowo-mogą być zakłócenia, spadki napięcia etc (AC na przykład nawet zabrania takich rozwiązań).
Z przodu auta, do cewki przed reduktorem masz podłączony ten niebieski, który leci na butlę -właśnie w tamtych okolicach spotyka się z niebieskim (najczęściej) wyjściem z ECU gazu, no i jeśli tam jest po załączeniu 12V a na butli nie ma, to oznacza, że gdzieś w tym odcinku reduktor-butla jest przerwa w obwodzie, no chyba, że widząc zdjęcia, butla ma słabą masę (może mieć-masa nie jest kablem podana na butlę). Stawiam jednak na przerwę w obwodzie niebieskiego kabelka. Na wszystkim oszczędzają, robota, kable...
#68
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2010 - 22:13

Dziekuje jeszcze raz.
Miales racje szefie. Gaz dziala jak zloto (przerwany przewod pod autem) ale nie wyswietla mi stanu gazu na centralce w aucie natomiast pokazuje na tym czujniku na butli. Stad moje pytanie - czy to prawidlowe polaczenie ?
Na zdjeciu przed dzisiejsza zamiana kabli:
Czerwony (+) idzie to miedzianej obudowy a nie wychodzi z kabla zasilajacego. Niebieski to z kolei minus (przynajmniej z oznakowania na cewce (nie sprawdzalem miernikiem)).
http://img52.imagesh...79/img0180z.jpg
Obecnie mam to troszke inaczej podlaczone i wlasnie moze stad moj problem.
Jesli polaczenie na zdjeciu jest napewno dobre to musze je zmienic na wlasnie takie bo przez to cale kombinowanie wszystko pochrzanilem.
I ostatnie. Co sie stanie jezeli na cewke na butli zostanie podane zasilanie odwrotnie tzn. zamieniony + z - ?
Pozdrawiam.
#69
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2010 - 22:37
Znaczenie kolorów kabli tylko wyjątkowo w Twoim przypadku:
Czujnik: Biały-sygnał poziomu gazu połączyć z brązowym wchodzącym spod auta, Czerwony-zasilanie czujnika, połączyć z niebieskim wchodzącym spod auta i dalej na "+" elektrozaworu, Czarny-masa, połączyć z masą butli, kabelkiem spod śruby wielozaworu (nie odkręcaj śrub na pełnej butli

Elektrozawór: "+" połączyć z niebieskim wchodzącym spod auta; "-" połączyć z masą butli.
Kabel spod auta: Niebieski-w Twoim przypadku zasilanie elektrozaworu i czujnika poziomu gazu, Brązowy-sygnał z czujnika poziomu gazu do ECU gazu.
Po takim połączeniu powinno wszystko grać, mimo, iż tak naprawdę do czujnika powinien być odrębny 3 żyłowy przewód w kolorach: biały, czerwony, czarny-podłączony pod maską do kabli z ECU gazu a drugi przewód: brązowy=masa z wyjścia sterownika gazu lub konkretnego punktu masowego i niebieski=+ z wyjścia sterownika gazu do zasilania elektrozaworów.
#70
OFFLINE
#71
OFFLINE
#72
OFFLINE
#73
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 22:04
#74
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 22:23
To tak, na butli masz czujnik hallotronowy. Gazownik pociągnął 2 kabelki: Plus zasilania elektrozaworu(niebieski) i kabel sygnałowy-ilośc gazu (brązowy). W obecnej sytuacji plus(niebieski) zasila i cewkę i czujnik(przejście na czerwony), brązowym wraca sygnał(biały z czujnika), masa na elektrozawór brązowym z butli i masa na czujnik czarnym.
Powinno się pociągnąć osobno podwójny przewód"+" i "-" z przodu auta na elektrozawór i osobno potrójny (a był na pewno w zestawie, był) na czujnik poziomu gazu. Logicznie to to ujdzie, fizycznie brzydko wygląda, użytkowo-mogą być zakłócenia, spadki napięcia etc (AC na przykład nawet zabrania takich rozwiązań).
Z przodu auta, do cewki przed reduktorem masz podłączony ten niebieski, który leci na butlę -właśnie w tamtych okolicach spotyka się z niebieskim (najczęściej) wyjściem z ECU gazu, no i jeśli tam jest po załączeniu 12V a na butli nie ma, to oznacza, że gdzieś w tym odcinku reduktor-butla jest przerwa w obwodzie, no chyba, że widząc zdjęcia, butla ma słabą masę (może mieć-masa nie jest kablem podana na butlę). Stawiam jednak na przerwę w obwodzie niebieskiego kabelka. Na wszystkim oszczędzają, robota, kable...
No i niestety bez zmian. Wydaje mi sie, ze centralka umarla bo juz podlaczalem na milion sposobow i nic

#75
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 22:25
#76
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 22:38
stabio, a czujnik w programie dobrze wybrany?? Ale gaz działa tylko czujnik nie??
Wszystko gralo do czasu przerwania przewodow pod autem (te dwa co ida oc cewki). Po polaczeniu ich gaz dziala bez zarzutu. Na butli poziom gazu pokazuje slicznie no i moge regulowac poziom rezerwy obracajac do okola wlasnej osi ale w aucie na centralce ciagle swieci rezerwa


#77
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 23:10

Ech, ty masz "swiatełka", Sirocco z czujnikami PW1/PW2, AEB1050 lub EMER1D. Mi coś świta, ale to tylko świta, że jak się w KME odłączy czujnik to się samo ustawia na domyślne 0-90ohm - ale to tylko moje przypuszczenia. http://www.pliki.dry...4fdae847c4b.htm
#78
OFFLINE
Napisany 15 lipca 2010 - 23:26
#79
OFFLINE
Napisany 16 lipca 2010 - 04:59
na taki jaki miałem czyli 1.3. Gaziarz pomylił się ze mogę zrobić upgrade. a tak długo czekałem na przejsciówkę i czujnik. zachował się honorowo i na następny dzień ze swojej kasy kupił mi stary-nowy czujnik. jednak miał ajkieś mikropęknięcie które powodowało skoki cisnienia przełączające układ do beny.Na jaki??