

mapsensor
#21
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 21:40
Obawiam się tylko że jak pojadę do serwisu LPG to będzie tak jak półtora roku temu - skasują mnie doszczętnie i potwierdzą się moje przypuszczenia co do przyczyny. A taki nowy mapsensor (oryginał) mogę kupić za 200 zł w hurtowni, czyli taniej niż na allegro.
#22
OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2010 - 21:18
#23
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 19:45
Prawdopodobnie jutro będę go miał więc dam znać czy pomogło

DZIEŃ PÓŹNIEJ:
Dzisiaj kupiłem nowy mapsensor. Właśnie wróciłem od samochodu i z przykrością stwierdzam że jest tak samo jak było ze starym.
Ale po kolei. Założyłem nowego mapa ale nic się nie poprawiło więc założyłem starego i zacząłem kombinować. Najpierw odkręciłem filtr ten przed reduktorem, później odkręciłem przewód który idzie od tego filtra do reduktora i sprawdziłem czy jest przejście. Na odkręconym filtrze odpaliłem samochód i jak po chwili puściło gaz to aż silnika nie było widać takie poszło ciśnienie – więc ciśnienie dochodzi. Złożyłem wszystko, odpaliłem i zaczął chodzić na gazie. Pracował tak max z 10 sek i przestał. Kilkakrotnie wyłączałem i włączałem silnik ale nic nie pomogło.
Zmieniłem znów mapsensor na nowy i nic. Założyłem stary, odkręciłem przewody od trójnika z którego wychodzą przewody na listwy wtryskowe, odpaliłem i po chwili zaczął pryskać z przewodów gaz. Złożyłem wszystko i znów tylko z 5 sek popracował na gazie. Odkręciłem trójnik ponownie, odpaliłem i ale tym razem gaz nie leciał z przewodów.
Kilkanaście razy odpalałem i gasiłem silnik – chyba jeszcze raz miałem przypadek, że przez chwilę pracował na lpg.
Nie wziąłem ze sobą laptopa więc nie mogłem porównać jakie ciśnienie pokazuje stary map a jakie nowy. Jutro spróbuję to sprawdzić.
Teraz zastanawiam się czy czasem nowy map nie jest walnięty. Zaznaczam że kupiłem oryginał a nie zamiennik. Jak podłączę komputer (chyba) wszystko będzie jasne.
Czy ktoś miał podobny przypadek?
#24
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 21:20
#25
OFFLINE
#26
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 22:05
lendio mnie ubiegł
, jaki masz parownik??
Parownik KME Silver. Właśnie myślałem o tym czymś na parowniku (cewka chyba) - tylko nie wiem jak to sprawdzić? Podłączyć pod 12v?
#27
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 22:19
#28
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 22:24
2. odkręcić kluczykiem 8 nakrętkę na tym elektrozaworze na parowniku
3. odkręcić kluczem 17 lub 19 cały ten trzpień i wyczyścić - uwaga na tłoczek w środku, sprężynuje; lubi się zawiesić z brudu, bardzej wtajemniczeni spiłowywują około 1mm z wewnętrznej części tego tłoczka w środku, takiego kolca, po to, aby cewka bardziej go "wyciągała", żeby ten tłoczek bardziej się otwierał, czasem brud powoduje zbyt mały skok tłoczka a ewentualne spadki napięcia (w końcu sterownik zasila 3 elektrozawory: butla, elektrozawór na filtrze i elektrozawór na parowniku) i tłoczek może zamknąć dopływ gazu.
#29
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 22:48
1. zdjąć przewody z cewki na butli - wypalić gaz z przewodów
2. odkręcić kluczykiem 8 nakrętkę na tym elektrozaworze na parowniku
3. odkręcić kluczem 17 lub 19 cały ten trzpień i wyczyścić - uwaga na tłoczek w środku, sprężynuje; lubi się zawiesić z brudu, bardzej wtajemniczeni spiłowywują około 1mm z wewnętrznej części tego tłoczka w środku, takiego kolca, po to, aby cewka bardziej go "wyciągała", żeby ten tłoczek bardziej się otwierał, czasem brud powoduje zbyt mały skok tłoczka a ewentualne spadki napięcia (w końcu sterownik zasila 3 elektrozawory: butla, elektrozawór na filtrze i elektrozawór na parowniku) i tłoczek może zamknąć dopływ gazu.
Dzięki też tak zrobię. Wydaje mi się że wystarczy jak zakręcę zawór od butli i wypalę gaz ale mogę zdjąć przewody od cewki butli. Chciałem wykręcić już w zeszłym tygodniu trzpień, ale nie mam takiej długiej nasadki

#30
OFFLINE
Napisany 08 czerwca 2010 - 23:09
#31
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 06:29
W "nowożytnych" wielozaworach pokrętło służy do zakręcenia wlewu, elektrozawór zabezpiecza wyjście.
No właśnie też tak myślałem ale jak oma jeszcze działała na lpg i zakręciłem zawór przy butli to po krótki czasie gasła i nie chciała pracować na gazie.
Jednocześnie przy zakręconym zaworze nie można zatankować gazu.
#32
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 06:47
http://forum.omegakl...ead.php?t=21730
#33
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 06:48

#34
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 07:18
driver tu masz foty przy koncy porady (u mnie byl gold, ale eletrozawor taki sam i cewka)
http://forum.omegakl...ead.php?t=21730
Dzięki! Jeśli dam radę dzisiaj, spróbuję to zobaczyć

Wpadka
, zawsze zdejmowałem kable i zakręcałem. Nigdy się nie skusiłem, żeby sprawdzić na samym pokrętle.
Uczymy się przez całe życie

Jeśli się okaże, że to nie była wina mapsensora to ciekawe czy będę mógł go zwrócić

#35
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 11:13
#36
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 11:24
jak załozyłes nowego mapa powinienes zrobić autokalibrację. zrób ja najpierw na nowym mapie zanim zaczniesz wymieniać pół instalacji.
Jesteś pewien, że należy wykonać autokalibrację?
Mam fejsa do mojej instalki i dzisiaj po pracy (o ile nie będzie padać) podłączę kompa żeby porównać jakie ciśnienia pokazują oba mapsensory (stary i nowy).
#37
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 11:37
pozdrawiam
#38
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 12:35
Ale zobaczyć cewkę i trzpień nie zaszkodzi, zwłaszcza że jak ponad pół roku temu wymieniałem membrany w reduktorze to sprzedawca w hurtowni na gwałt próbował mi sprzedać taki trzpień tłumacząc, że to się bardzo często psuje i należy wymienić, Myślałem, że po prostu chce zarobić - ale teraz wiem że to była prawda.
#39
OFFLINE
#40
OFFLINE
Napisany 09 czerwca 2010 - 14:11
Panowie a jakbym ten zaworek, który się znajduje w trzpieniu, wyjął tak na chwilę (na próbę) i wkręcił trzpień bez zaworka – to czy coś by się stało??
Czy zaworek odcina gaz jak nie działa instalacja czy ma jakieś inne zadanie?
Zdjęcie "pożyczone" ze strony http://forum.omegakl...ead.php?t=21730