

mapsensor
#1
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 22:59
#2
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 23:07
#3
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 23:07
Regulacja jednak jest i tak wskazana od czasu do czasu.
#4
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 23:15
Moze byc mapsensor, ale tez moga byc inne przyczyny.mapsensor . z uwagi na to iz instalacja stag 300 w czasie jazdy samoczynnie przelacza na pb a gazownicy po podpieciu pod kompa nic nie stwierdzaja samodzielnie postanowilem zabrac sie za to i na poczatek od tego chyba zaczne ze wymienie czujnik cisnienia ps 01 .w zwiazku z tym moje pytanie jak stary zdemontuje nowy zaloze to musze jechac na kompa czy nie , a wogle moze sie myle i ktos ma moze inny sprawdzony sposob na zlikwidowanie tego zjawiska , zaznaczam ze to nie dzieje sie non stop szczegulnie wieczorem i w trasie
Map sensor kosztuje cos 150zł, dlatego w ciemno to troche ruletka, ale nieraz jedyne wyjscie jak usterka jest trudna to znalezienia (bo znajac zycie to jak pojedziesz do fachowca to bedie wszystko git)
#5
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 23:21
#6
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2009 - 08:53
Co do mierzenia czujnika, to sam kiedys pytalem co i jak na forum gazowym, ale nikt nieodpisal.a czy mozn sprawdzic ten czujnik jakas metoda ,a na co jeszcze panowie obstawiaja
Czy w jakis konkretnych warunkach sie ta usterka powtarza ? (zwroc na to uwage)
Zeby cos wiecej sie dowiedziec musialbym podpiac sie pod staga i obserwowac co sie dzieje z cisnieniem z temp red i moze wtedy dojdziesz (jak bedzie blad cisnienia to wywali kominikat w stagu w momencie spadku)
U mnie np. cewka pod red sie przytopila i to bylo przyczyna komunikatu "cisnienie za niskie", ale moze tez np red marznac.....i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn.
#7
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 15:54
#8
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 21:08

#9
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 21:31
Sens wymiany z 013 na 025 jest wtedy, gdy wraz z nowym firmware sterownika dochodzą poprawki od samego ECU gazu do obciążenia-podciśnienia. Siggi, jaką masz instalkę??
#10
OFFLINE
Napisany 14 maja 2010 - 21:46
#11
OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 22:38

#12
OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 22:14
Florek, moja instalka to sekwencja kme, diego, shirocco. Na tej instalce zrobiłem juz ponad 100 tys. km. Powoli sprzęt zaczyna sie sypać. Teraz kolej na mapa
Też mam sterownik sirocco, reduktor kme silver.
Jakoś półtora roku temu też przełączał mi się sam na benzynę. Z czasem nasilało się to coraz bardziej, aż w końcu zaczęły się problemy z „wyłączeniem gazu” – wciskałem przycisk na włączniku a on i tak nie reagował, tylko piszczał i piszczał. Trzeba było naciskać kilkanaście razy zanim się wyłączył. Gaziarze wymienili mapsensor (250 zł część+wymiana) i wszystko wróciło do normy.
Wczoraj w trasie znów zaczął mi się przełączać na Pb. Pomyślałem, że to może wina kiepskiej jakości gazu. No ale jak przyszła pora zatankować problem się pogorszył – silnik przestał pracować na gazie. Jak tylko włącza się gaz – to od razu przełącza się na benzynę a włącznik „piszczy” i znów mam problem żeby go wyłączyć. Pewnie znów mapsensor. Już dzwoniłem w Łodzi do hurtowni (w której zaopatrują się gaziarze z mojej okolicy) i jest oryginał za 200 zł. Zastanawiam się czy kupić w ciemno i wymienić czy pojechać do gaziarzy. No ale jeszcze nad tym pomyślę, może kupię fejsa do sirocco, samemu sprawdzę co się dzieje.
Zastanawiam się czy padanie czujników PS-CC1 to nie jest czasem przypadłość tych instalacji.
#13
OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 22:50
#14
OFFLINE
Napisany 31 maja 2010 - 23:09
A czy przewód ,który idzie od wtryskiwaczy do mapsensora (jest to chyba ciśnienie gazu) musi być jakiś specjalny, zbrojony? Bo u mnie jest twardy jak skała i też chyba go wymienię.
Ten drugi (chyba od podciśnienia – bo tam jest podłączony) jest miękki i rozciągliwy.
#15
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 09:51
#16
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 10:48
A może ktoś z Łodzi lub okolic w swoim samochodzie ma założoną sekwencję SIROCCO i mapsensor PS-CC1? Może byłaby możliwość chwilowej podmiany owego czujnika w celu sprawdzenia czy to on u mnie siadł?
#17
OFFLINE
#18
OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2010 - 13:23
W takim razie może ktoś z Łodzi lub okolic w swoim samochodzie ma założoną sekwencję SIROCCO lub DIEGO i mapsensor PS-CC1?
Może byłaby możliwość chwilowej podmiany owego czujnika w celu sprawdzenia czy to on u mnie siadł?
#19
OFFLINE
Napisany 04 czerwca 2010 - 21:39
I wiecie co się stało? Jak wszystko złożyłem odpaliłem samochód i zaczął pracować na gazie. Ale moja radość nie trwała długo. Zgasiłem, odpaliłem i znów to samo – nawet nie chce przez chwilę pracować na gazie.
Czujnika ciśnienia (mapsensor) jeszcze nie kupiłem ale od dzisiaj posiadam już fejs do mojej instalacji.
Zastanawiam się czy jeśli nawet nie chce przez chwilę chodzić na gazie to czy za pomocą fejsu coś sprawdzę?
2 godz. później

Właśnie wróciłem od samochodu, podpiąłem Interfejs od LPG i już wiem że wszystko widać

No ale po kolei. Kurcze już sam nie wiem czy wysiadł czujnik ciśnienia czy może reduktor. Oto co pokazywał mi program tzn. jakie ciśnienie gazu (to co pamiętam):
-Najpierw odpaliłem samochód a jak wyłączyłem silnik i włączyłem zapłon to pokazywało mi ciśnienie – (minus!) 0,08.
-Zdjąłem przewód którym płynie gaz od parownika, strzelił gaz (było ciśnienie w przewodach od LPG), odczekałem 2 sek i pokazało ciśnienie -(minus) 0,01.
-Mam silnik V6 więc są dwie listwy wtryskowe. Gaz płynie przewodem z parownika, dalej jest trójnik od którego idą dwa przewody do listew wtryskowych. Zdjąłem ten przewód, którym gaz idzie na prawą listwę (z tyłu tej listwy wychodzi mały przewodzik który idzie do mapsensora)…zacząłem dmuchać w ten przewód i czujnik pokazał ciśnienie 0,10 bar. Wydaje mi się, że trochę mało…a dmuchałem z całej siły! (Nie palę papierosów)
-Założyłem wszystkie przewody i wtedy pokazało ciśnienie 0,00.
-Odpiąłem wtyczkę od mapsensora i pokazał 0 (NIE 0,00!)
-Jeśli chodzi o błędy to właśnie wyświetla się za niskie ciśnienie gazu.
-Jak silnik pracował na benzynie to ciśnienie skakało ale chyba nawet 1 bar nie przekroczyło.
-Zacząłem kręcić imbusem w parowniku w celu zwiększenia ciśnienia ale po chwili wystraszyłem się zostawiłem tak jak jest.
Próbowałem zmniejszyć ciśnienie przy którym samochód przełącza się na Pb (najniższe było chyba 0,2) ale nawet przez chwilę nie chciał chodzić na LPG:(
I jeszcze dodam jedno. Dzisiaj odpiąłem wszystkie przewody od wtryskiwaczy, którymi gaz dostarczany jest do silnika. Zaślepiłem te przewody aby do cylindrów nie dostawało się lewe powietrze i odpaliłem. Jak przełączył się na LPG to ze wszystkich wtryskiwaczy zaczęło strzelać gazem ale wiadomo od razu przełączał się na Pb. Zrobiłem tak kilka razy, po czym wszystko złożyłem i o dziwo zaczął pracować na LPG. Stałem tak z 2 min i nic się nie działo. Wyłączyłem silnik, włączyłem i znów nie chciał pracować na LPG.
Teraz to już sam nie wiem czy to map sensor czy coś innego. Wydaje mi się, że człowiek ma w płucach większą parę niż 0,10 bar – bo tyle mi pokazał program jak dmuchałem. Szkoda, że nie mam z kim podmienić mapsensora – miałbym pewność.
A może ktoś wie jak sprawdzić mapensor?
#20
OFFLINE
Napisany 06 czerwca 2010 - 21:07