Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwny problem z ogrzewaniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   STELMA

STELMA

    na drugie mam TOMEK

  • 24 postów
  • Dołączył: 09-12-2009
  • Skąd: POZNAŃ

Napisany 13 stycznia 2010 - 23:32

[quote name='puzicha']Witam mam problem w oplu vectrze z 95roku i klima jest taki problem ze wiatrak wlancza sie ciagle bae znaczenia yemperatury na polu czy plus 30 czy tez teraz minus 17 stopni. S srodku lekko cieplo ale brakuje goracego powietrza tak jak np a drogim aucie moim calibra jest goraco w 5 minut nozna sie rozbierac. Prosze o pomos


wyciągnij przekażnik od wentylatora i sprawdź czy stanie, najprawdopodobniej się zespawał przy którymś załączeniu , jak tak to zdejmij tę plastikową obudowę i sprawdź styk, ewentualnie rozewrzyj go

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 stycznia 2010 - 10:38

panowie a czy ta dodatkowa pompka przy chłodnicy powinna chodzić cały czas??


ostatni post:
http://forum.omegakl...8316#post398316
prawie praca dyplomowa;)

#23 OFFLINE   eemeryt

eemeryt

    Rodowity

  • 80 postów
  • Dołączył: 17-08-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 stycznia 2010 - 12:36

Pompy wspomagające chłodzenie są dwie jedną masz pod zbiorniczkiem wyrównawczym i ta powinna chodzić cały czas. Natomiast ta druga obok chłodnicy powinna załączyć się razem z wentylatorem.

#24 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2010 - 22:47

panowie a czy ta dodatkowa pompka przy chłodnicy powinna chodzić cały czas??bo tej pod zbiorniczkiem nie zauważyłem u siebie, dzisiaj odłączyłem wtyczkę i jest na niej tylko masa plusa brak ale na krótko jak podłączyłem pompkę to ładnie chodzi


w b fl jest jakiś problem z zasilaniem tych pompek, albo ja się nie znam. Uruchamia ją panel klimy, lecz mi się wydaje że tranzystor (lub inny podzespół który nią steruje) łatwo pada i pompka jest martwa. U wielu osób ta pompka po prostu nie chodzi, u mnie też (tzn. była martwa, teraz mam ją podłączoną na krótko do zasilania po stacyjce)

#25 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 24 stycznia 2010 - 23:39

teraz mam ją podłączoną na krótko do zasilania po stacyjce)


Opel coś wymodził z tą elektryką, może ktoś ma schemacik do podsunięcia żeby to jakoś zhakować.
Najlepszą opcją (tak mi się wydaje) do sterowania tą pompką przy chłodnicy było by wykorzystanie sygnału z czujnika temperatury - ale to nie jest takie prościutkie - jak się nad tym zastanowiłem, może ktoś podsunie pomysł?!

#26 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 stycznia 2010 - 10:52

w b fl jest jakiś problem z zasilaniem tych pompek, albo ja się nie znam. Uruchamia ją panel klimy, lecz mi się wydaje że tranzystor (lub inny podzespół który nią steruje) łatwo pada i pompka jest martwa. U wielu osób ta pompka po prostu nie chodzi, u mnie też (tzn. była martwa, teraz mam ją podłączoną na krótko do zasilania po stacyjce)



a jakie miałeś objawy i co dało(jak korzyści ew.minusy) podłączenie pod stacyjkę pompki przy chłodnicy ???

#27 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 11:01

korzyści dwojakie: przestał się przegrzewać latem, zimą jest lepsze ogrzewanie. Zauważyłem, że bez pompki na postoju nie przełącza się na gaz - reduktor się nie nagrzewa odpowiednio

#28 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 25 stycznia 2010 - 11:08

czyli od momentu przekręcenia zapłonu i odpalenia ona chodzi cały czas??
Ja chyba u siebie też wykonam taki zabieg i zobaczę czy się coś polepszy

#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2010 - 11:17

tak właśnie mam
w skrzynce bezpieczników (tej trójkątnej obok aku) jest taka dziwna wtyczka 6-pinowa z wchodzącym do niej tylko jednym kablem. Kabel prowadzi do panelu klimy, wtyczka łączy bezpośrednio z pompką. Wypiąłem kabelek i do wtyczki podłączyłem +12 po zapłonie - pompka działa

#30 OFFLINE   max1

max1
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Sandomerz

Napisany 25 stycznia 2010 - 18:51

mam pytanko,czy w 2.5 td pompka pod zbiorniczkiem powinna chodzic cały czas,czy z wentylatorami?

#31 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:33

mam pytanko,czy w 2.5 td pompka pod zbiorniczkiem powinna chodzic cały czas,czy z wentylatorami?

Według mnie cały czas w każdej wersji silnikowej, bo wspomaga ogrzewanie i nic do silnika nie ma.
Z wentylatorem tylko ta przy chłodnicy.

#32 OFFLINE   max1

max1
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-04-2009
  • Skąd: Sandomerz

Napisany 25 stycznia 2010 - 21:28

ok dzięki!