

dziwny problem z ogrzewaniem
#1
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 13:18
#2
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2009 - 13:28
więc chyba to nie jej wina? co i jak moge teraz dalej sprawdzać??
wydaje mi się że na forum ostatnio był podobny problem a ogólnie nie jeden z climatronikiem i jego sterowaniem.
ps.
chyba
zdążyłem przed zamknięciem tematu.

#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 12:04
w climatronicu nie mam żadnych błędów
resecik pomógł czy coś innego?
#5
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 13:38
resecik pomógł czy coś innego?
slaby przeplyw przez nagrzewnice i stad wentylator na wyzszych biegach dmucha zimnym. albo nagrzewnica, albo pompa wody albo pompka dodatkowa albo zapowietrzony uklad
#6
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 13:58
#7
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 14:18

swoją drogą ciśnienie ze zbiorniczka i tak schodzi sobie przez korek ( specjalny zaworek upustowy) , choć nie widziałem tego zbiorniczka, może faktycznie był klejony jak piszesz aczkolwiek wątpie czy to jest przyczyną chlodnego powietrza, wymień nagrzewnicę będziesz mial świety spokój
#8
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 14:39
slaby przeplyw przez nagrzewnice i stad wentylator na wyzszych biegach dmucha zimnym. albo nagrzewnica, albo pompa wody albo pompka dodatkowa albo zapowietrzony uklad
Zgadza się, tylko Adzioll napisał że węże od nagrzewnicy są gorące ten wychodzący troszkę mniej -ale to normalne jakby był bardzo wystudzony (duża różnica) to się zgodzę.
Andziol jak dasz na full ogrzewanie to ta dolna rurka od nagrzewnicy się wychładza bardzo, czy dalej jest gorąca?
Przy wyższych obrotach zaczyna grzać lepiej?
Silniczek/pompka dodatkowa pod zbiorniczkiem pracuje?
Ktoś pompkę wywalił jak nie działała tzn. zrobił obejście i gitara.
poza tym
Jak jest nieszczelność w układzie to się zapowietrzyć potrafi i nie grzeje.
Węże przy samej nagrzewnicy muszą być cały czas gorące
Termostat jeżeli utknął w pozycji otwartej (częściowo) to też będzie słabo grzało - ale to łatwo sprawdzić w trasie bo temp silnika spada dużo poniżej normy.
Ten sposób na wycięcie kawałka materiału (obicia deski) jest super - szkoda że producent nie pomyślał bo mógł tam zamocować zamek błyskawiczny, guziki itp:lol:
mam ogólne wrażenie że omegi bardzo dobrze grzeją w porównaniu z innymi autami - jeżeli oczywiście jest wszystko sprawne.
#9
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 14:48


#10
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 16:44
#11
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2009 - 16:47
u mnie temperatura 90stopni non stop , włanczam wentylator ciepłe leci 10 sekund po czym zimne , wciskam gaz zaczyna lecieć cieplejsze ale tylko troche , węże od nagrzewnicy górny gorący ,dolny ciepły ale po chwili robi się zimny jak lód.:
nagrzewnica do wymiany
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 19:03
nasuwa mi sie pytanko, temp przelaczania na gaz mam 60stopni, co sie dzieje jak temp spadnie ponizej 60? przelacza sie na benz?
#14
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 19:13
ja mam to samo, jak stoje to zimne leci jak jade- cieple i do tego swiruje mi temp na blacie idzie plynnie do 90 i po chwili plynnie spada do 60 i tak w kolo, a jak jade to jest ok 90 i cieplo jest....
nasuwa mi sie pytanko, temp przelaczania na gaz mam 60stopni, co sie dzieje jak temp spadnie ponizej 60? przelacza sie na benz?
dobra,
wygląda na przekłamanie na blacie czujnik lub przymarznięta/zaśniedziała wsuwka na czujniku.
Zapowietrzenie i obieg wody go bani.
Winowajca pompa główna lub nieszczelność zapowietrzyła układ.
poważnie masz temp na sekwencji 60stopni, coś dużo i może jeszcze źle wpięty parownik.
jak stoisz i przytrzymasz obroty 1,5-2,5 tys. to robi się cieplej?
#15
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 19:36
jak na postoju depne troszke gazu to sie robi cieplej, ale temp na blacie dalej sobie swiruje, uspokaja sie jak jade, wczoraj spedzilem w korku 3 godziny, i tak sobie obserwowalem, nawet chwilami wiatrak sie wlaczal, jutro posprawdzam te przewody od nagrzewnicy czy cieple czy zimne, dzis juz mi sie niechce zlazic, bo zimno

aha w sluzbowym sebringu jest dokladnie ten sam motyw, tam servis wymienial obudowe termostatu, a w omi przeciez gasss zakladali, moze trzebaby odpowietrzyc oba uklady...
#16
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 20:53
a o wkładce zapomnieli i jest pusto:laugh:j servis wymienial obudowe termostatu,
a na poważnie wydaje mi się że coś namieszali z podpięciem parownika.
Po odpowietrzeniu się okaże.
#17
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2009 - 21:01
#18
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 18:45
wymiana nagrzewnicy pomgła:)
u mnie pomogła , mam teraz ukrop w aucie , dzięki za pomoc.
#19
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2010 - 17:04
Witam mam problem w oplu vectrze z 95roku i klima jest taki problem ze wiatrak wlancza sie ciagle bae znaczenia yemperatury na polu czy plus 30 czy tez teraz minus 17 stopni. S srodku lekko cieplo ale brakuje goracego powietrza tak jak np a drogim aucie moim calibra jest goraco w 5 minut nozna sie rozbierac. Prosze o pomoc
#20
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 22:02