Tez planuje zmianę z pół syntetyka na pełny, tylko za bardzo nie wiem co wybrać. Co polecacie w średniej półce cenowej?


Sposób na stukający popychacz..
#41
OFFLINE
#42
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2017 - 19:38
Teoria rozszczelnienia silnika po zmianie z półsyntetyka na syntetyk to jakieś bzdury rodem z PRL-u gdzie gdzie fiaty i polonezy jezdziły na jakims mazucie a nie oleju a pan Kazio co robił na warsztacie wtedy- do dzisiaj opowiada takie fanaberie- a ludzie mu wierzą- masakra. Też zmieniłem z 10w40 motula na 5w40 też motula x-class- czy jakoś tak (wcześniej przepłukałem silnik płukanką z liqui moil a póżniej przelałem jeszcze 5,5l olejopodobnym wyrobem 10w40 z GM) i nie widze żadnych skutków ubocznych. Moja smoczyca ma 200tyś z groszami na liczniku a w pamieci pewnie jeszcze ze 150tyś
Edytowany przez dudek840, 26 kwietnia 2017 - 19:39.
#43
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2017 - 21:13
Mechaniory tak mówią, bo nie chcą na siebie brać żadnej odpowiedzialności- druga sprawa dla mnie to też już w tym momencie głupi mit, który się powiela bo dziad pradziad lał 20w80 i no chodziło panie. zmieniłem z 10w40, ile to ja sie nasłuchałem, że korba bokiem, że będzie ciekło bo nagar bo to ma juz 200 tyś na liczniku, szklanki i silnik się ucyszyły a to tylko 50 zł więcej rocznie na olej...
#44
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2017 - 21:59
Teoria rozszczelnienia silnika po zmianie z półsyntetyka na syntetyk to jakieś bzdury rodem z PRL-u gdzie gdzie fiaty i polonezy jezdziły na jakims mazucie a nie oleju a pan Kazio co robił na warsztacie wtedy- do dzisiaj opowiada takie fanaberie- a ludzie mu wierzą- masakra. Też zmieniłem z 10w40 motula na 5w40 też motula x-class- czy jakoś tak (wcześniej przepłukałem silnik płukanką z liqui moil a póżniej przelałem jeszcze 5,5l olejopodobnym wyrobem 10w40 z GM) i nie widze żadnych skutków ubocznych. Moja smoczyca ma 200tyś z groszami na liczniku a w pamieci pewnie jeszcze ze 150tyś
sprawdź ciśnienie manometrem bo ostatnio wychodzą dziwne przypadki po zalaniu "markowego" oleju
#45
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2017 - 23:02
Dlaczego każdy mechanik odradza zmianę na pełen syntetyk?
No tak przecież wiesz wszystko lepiej
Może jeszcze płukankę zrobić przed zmianą? Co tam stare sparciałe uszczelniacze wytrzymają.
Tak, każdy mechanik tak twierdzi Wiem więcej od ciebie i to mi wystarczy.
Płukanki robie przed każdą zmianą oleju, w różnych autach wczesniej, swoich, najbliższych, baa nawet leje specjalne oleje płuczące i jeżdzę na tym 2 tys. km, jestes w stanie to ogarnąć ?
Mam jeszcze (choć lada chwila wystawie na sprzedaż) starą vectre 2.0 dti, gdybyś widział jak wygląda na bagnecie olej po 9 tys. to byś nie uwierzył że to diesel.
#46
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2017 - 14:04
Tak, każdy mechanik tak twierdzi
Wiem więcej od ciebie i to mi wystarczy.
Płukanki robie przed każdą zmianą oleju, w różnych autach wczesniej, swoich, najbliższych, baa nawet leje specjalne oleje płuczące i jeżdzę na tym 2 tys. km, jestes w stanie to ogarnąć
?
Mam jeszcze (choć lada chwila wystawie na sprzedaż) starą vectre 2.0 dti, gdybyś widział jak wygląda na bagnecie olej po 9 tys. to byś nie uwierzył że to diesel.
No tak tak dobrze. Ciesze się również
Na poważnie jak silnik bierze Ci sporo oleju czy jak w przypadku trzymania się tematu popychaczy. Wszystko to się kończy remontem dołu i góry silnika przy okazji stukających popychaczy.
Nawet najlepszy olej, czy ceramizer nic Ci tu nie pomoże.