Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

alternator nie ładuje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 16 grudnia 2009 - 19:09

hej.
wylutowałem stary mostek i sprawdziłem diody układem bateria-żarówka-dioda-bateria. (dioda przepuszcza w jedną stronę, gdyby była walnięta przepuściłaby w obie, tak?).
wyszło, że diody są sprawne bo przepuszczają w jedną.czyli chyba winowajcą jest regulator? ale nie da się go sprawdzić w domowych warunkach?? pozdr


Tak na pierwszy strzał diody są dobre ale nie wiesz czy pod obciążeniem też są dobre.
Regulator zostaw, na 99% jest dobry i wymień/podmień mostek.

Jeżeli chcesz możesz sprawdzić regulator napięcia- potrzebny jest regulowany zasilacz zakres 10-16 V o wydajności prądowej 2A i żarówka samochodowa 12V\21W.

#22 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 19:40

jak niżej napisałem wymieniłem jedno i drugie. ale teraz niestety po włączeniu silnika pali mi się kontrolka ładowania, jak mocniej wciskam gaz to mocniej świeci. co może być przyczyną?

#23 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 20:07

zaraz spali ci się kontrolka w desce , moim zdaniem coś żle zrobiłeś a wg opisu stawiał bym na mostek diodowy

#24 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 grudnia 2009 - 20:58

a sprawdziłeś oporność wirnika i czy pierścienie te po których szczotki chodzą nie są już zużyte...

#25 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 23:14

oporności nie sprawdzałem, jak to zrobić?jedna ścieżka na komutatorze na osi wirnika była nieźle wyrobiona. a mostek i regulator podłączyłem dobrze, wg schematu więc tam raczej jest ok. czyli sugerujecie, że to szczotki do wymiany albo komutator?

#26 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 17 grudnia 2009 - 00:43

oporności nie sprawdzałem, jak to zrobić?jedna ścieżka na komutatorze na osi wirnika była nieźle wyrobiona. a mostek i regulator podłączyłem dobrze, wg schematu więc tam raczej jest ok. czyli sugerujecie, że to szczotki do wymiany albo komutator?


To wygląda na szczotki i komutator (pierścienie) szczególnie że optycznie widzisz zużycie ale to by było za proste. Może być też mostek -małe diody wzbudzania ale wymieniony jest cały mostek...
Może też okablowanie ale to pewnie sprawdziłeś.
Co dokładnie kupiłeś i wymieniłeś?
A przekaźnik jest ok ten zabezpieczający - różowy na foto.
Jakie napięcie ładowania masz aktualnie bez i z obciążeniem.

#27 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 17 grudnia 2009 - 00:44

nie rozumiem jednej rzeczy jak mogłeś wymienić regulator napięcia a szcaotek nie przecież to jest integralna część ,a komutatora się nie wymienia ,jeśli wymieniłeś mostek i regulator napięcia i podpiołeś przewody to musi chodzić a jakbyś miał jakieś zwarcie to dym by ci poszedł

#28 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 grudnia 2009 - 07:11

panowie , pomyślał któryś o zwarciu między celami na akumulatorze :rolleyes:
ostatnio w 2.5td to przerabiałem
palił jakby się rozrusznik kończył , trzeba było go ostro targać żeby zaskoczył
zmierzyłem ładowanie - 10.5v
nic tylko alternator
nawet do głowy mi nie przyszło że może to byc akumulator
kontrolka na wolnych migotała , lampy w nocy również (lepiej widoczne to było)
pojechałem do elektryka - popatrzył , zmierzył - diagnoza : alternator + rozrusznik
ot myśle , ze 300zł pęknie jak w pysk strzelił + nastepne 300 akumulator bo ten wizualnie i czasami zachowawczo wyglądał na spracowany
ale mój elektryczek o godz.11 powiedział mi że do wieczora MOOOOOOOŻE się wyrobi
wiec tyłek w autko i do innego - bardziej cywilizowanego
wjechałem do pięknego warsztatu
pan poprosił o zgaszenie silnika (mimo iż mówiłem że nie odpali)
podpiął prostownik iiiiiiiiiii .... po niespełna 3-4min gotowanko akumulatora :smiech:
wymienić akumulator i będziemy szukać dalej zabrzmiała wstepna expertyza :D
nowy aku zainstalowany , podłączenie przyrządów pomiarowych - expertyza -cyt. "panie , do czego pan się chcesz przyp....ć , wszystko jak ta lala"
ot i cała historyjka
p.s. czasami przy awarii alternatora zapala się kontrolka airbag'u i potrzeba na komputerek podjechac

#29 OFFLINE   axxis

axxis
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: śląsk

Napisany 24 grudnia 2009 - 14:53

Witam
I od razu podepnę się pod temat.
Wczoraj jechałem samochodem po czym po przejechaniu paru km zapaliły mi się wszystkie kontrolki po czym po przejechaniu jeszcze 2 km auto zgasło i nie dało się go już odpalić (wyczerpany akumulator) po zaholowaniu do domu podładowałem aku i auto odpaliło lecz świeciła się kontrolka silnika która po przegazowaniu zgasła sprawdziłem woltomierzem czy jest ładowanie okazało się ze nie ma.Dodam że mam 2letni aku. Jak myślicie co w moim przypadku może być do wymiany??W golfie miałem podobny problem z tym ze jak uderzyłem młotkiem w obudowę alternatora to odwiesiły się szczotki i zaczeło ładować wtedy wiedziałem ze to one były przyczyną tego że alternator nie ładuje natomiast tu również popukałem w obudowę ale alternator dalej nie zaczął ładować.Powiem tylko że jestem laikiem w tych sprawach ale szybko się uczę
Pozdrawiam

#30 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 24 grudnia 2009 - 23:24

witam.
sprawę mojej awarii ogłaszam za zamkniętą, powód błahy: lut nie złapał uzwojenia stojana i mostka - słaba lutownica. po ponownym przelutowaniu i złożeniu, wszytko gra!
pozdrawiam, uważajcie na karpie :D

#31 OFFLINE   slav-kiler

slav-kiler
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-08-2008
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 13 stycznia 2010 - 17:21

Witam
I od razu podepnę się pod temat.
Wczoraj jechałem samochodem po czym po przejechaniu paru km zapaliły mi się wszystkie kontrolki po czym po przejechaniu jeszcze 2 km auto zgasło i nie dało się go już odpalić (wyczerpany akumulator) po zaholowaniu do domu podładowałem aku i auto odpaliło lecz świeciła się kontrolka silnika która po przegazowaniu zgasła sprawdziłem woltomierzem czy jest ładowanie okazało się ze nie ma.Dodam że mam 2letni aku. Jak myślicie co w moim przypadku może być do wymiany??W golfie miałem podobny problem z tym ze jak uderzyłem młotkiem w obudowę alternatora to odwiesiły się szczotki i zaczeło ładować wtedy wiedziałem ze to one były przyczyną tego że alternator nie ładuje natomiast tu również popukałem w obudowę ale alternator dalej nie zaczął ładować.Powiem tylko że jestem laikiem w tych sprawach ale szybko się uczę
Pozdrawiam


Ja mam to samo , czyli : Wczoraj jechałem samochodem po czym po przejechaniu paru km zapaliły mi się wszystkie kontrolki po czym po przejechaniu jeszcze 2 km auto zgasło i nie dało się go już odpalić (wyczerpany akumulator) po zaholowaniu do domu podładowaniu aku i auto odpaliło , sprawdziłem woltomierzem czy jest ładowanie okazało się ze nie ma , mam nowy aku , więc to nie jego wina . Ktoś z gdańska zerknął by do autka i poradził co do naprawy jest?

#32 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 stycznia 2010 - 17:48

regulator napięcia , ciesz się że ci jeszcze kontrolka AirBag się nie zapaliła na stałe
wykręć alternator - 10min roboty i sam sobie wymień - koszt max 50zł

#33 OFFLINE   axxis

axxis
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: śląsk

Napisany 13 stycznia 2010 - 22:01

Ja w końcu wymieniłem wszystko szczotki, regulator napięcia, mostek,a nawet łożyska na alternatorze i teraz wszystko działa, a wszystkie te częsci kosztowały mnie 120 zł z czego najdroższe to chyba były te łożyska.

#34 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2010 - 01:02

a powiedz mi kolego kto ci wcisnął regulator i szczotki skoro regulator jest szczotkotrzymaczem ze szczotkami w jednym :D

#35 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 stycznia 2010 - 16:50

skoro regulator jest szczotkotrzymaczem ze szczotkami w jednym

Nie koniecznie. Zależy od alternatora.

#36 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2010 - 16:53

w x20xev faktycznie są 2 modele ale oba mają jedno rozwiązanie - szczotkotrzymacz z wbudowanym regulatorem ...
a kolega takowy motorek posiada

#37 OFFLINE   axxis

axxis
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: śląsk

Napisany 14 stycznia 2010 - 18:41

A widzisz ja mam alternator firmy delphi ( chyba tak sie pisze) i owszem w zmontowanym całym alternatorze regulator i szczotki są ze sobą połączone razem taką blaszką którą przy demontażu trzeba odlutować ponieważ do tego modelu w sklepie szczotki i regulator dostajesz osobno.Jak znajdę stare części to zrobię zdjęcie.
PS. O ile sobie przypominam to regulator również w taki sam sposób jest połączony z mostkiem.:D W załączniku wrzuciłem zdjęcie regulatora jaki jest u mnie zamontowany.
Poszukam jeszcze szczotkotrzymacza i jak znajdę to wrzucę.

#38 OFFLINE   slav-kiler

slav-kiler
  • 41 postów
  • Dołączył: 15-08-2008
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 14 stycznia 2010 - 20:45

Ja mam to samo , czyli : Wczoraj jechałem samochodem po czym po przejechaniu paru km zapaliły mi się wszystkie kontrolki po czym po przejechaniu jeszcze 2 km auto zgasło i nie dało się go już odpalić (wyczerpany akumulator) po zaholowaniu do domu podładowaniu aku i auto odpaliło , sprawdziłem woltomierzem czy jest ładowanie okazało się ze nie ma , mam nowy aku , więc to nie jego wina . Ktoś z gdańska zerknął by do autka i poradził co do naprawy jest?


zapomniałem dodać że w ogule nie świeci i nigdy nie świeciła się ikonka ładowania w desce rozdzielczej pod zegarami.

#39 OFFLINE   axxis

axxis
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-06-2009
  • Skąd: śląsk

Napisany 14 stycznia 2010 - 20:56

Ja też tak miałem że w ogóle się nie świeciła. Na początku myślałem że się spaliła ale po wymianie elementów(w alternatorze)okazało się że wcale się nie spaliła tylko wynikało to z awarii. Nie jestem mechanikiem i ciężko mi powiedzieć ale zarówno mój przypadek jak i twój to wina albo regulatora napięcia albo mostka(stawiałbym na regulator tak jak to stwierdził kolega PIT_DIABLO ) A dlatego mi ciężko powiedzieć bo wymieniłem wszystkie części naraz.A jakiej firmy masz alternator??

#40 OFFLINE   priv86

priv86

    Fomek

  • 326 postów
  • Dołączył: 03-05-2008
  • Skąd: Koźmin Wlkp

Napisany 14 stycznia 2010 - 21:14

foto przedstawia sztotko trzymacz w alternatorach Bosch 120 oryginal coś koło 80 zł
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Fomasz
CB PrEsIdEnT wAlKeR + pReSiDeNt AlAbAmA :)
http://pl.youtube.co...h?v=Dd-hPKc1V30