Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

alternator nie ładuje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kriss0029

kriss0029
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Chełmża/Toruń

Napisany 09 grudnia 2009 - 19:29

Witam wszystkich klubowiczow...mam problem pomozcie..alternator nie laduje akumulatora i lekko zazy sie kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej.wymienilem w alternatorze szczotki wraz z dioda bo powiedzial mi znajomy ze moze nawalac dioda,leczto nie to...nie wiem co moze byc :pokoj:jesli jest ktos kto moze mi pomoc bede wdzieczny za jakies wskazowki pozdro...

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2009 - 19:34

trochę nie w temacie:o masy posprawdzaj , jakie napięcie na akumulatorze jak silnik chodzi ? minimalnie nie powinno spaść poniżej 13,5 v na wolnych obrotach
ooo już przeniesione , chłopaki pilnują:D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 09 grudnia 2009 - 19:51

w alternatorze wymieniłeś to co nadaje się do wymiany ,jednak nie pomogło ,zobacz jaki prąd ładowania na ALTERNATORZE, jeśli jest ok to połączenia lipne ,jeśli nie to alternator do naprawy ,jak kupiłem omegę to pierwsze co zrobiłem to alt. a przyczyną żażenia się lampki była dioda ,wymieniłem cały mostek

#4 OFFLINE   kriss0029

kriss0029
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Chełmża/Toruń

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:07

jak sie sprawdza napiecie akumulatora??

dzieki ziom a jak sprawdza sie napiecie na akumulatorze??

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:49

jak sie sprawdza napiecie akumulatora??
dzieki ziom a jak sprawdza sie napiecie na akumulatorze??


miernik w łapkę - patrz foto nr1 (żółty miernik)
czerwony kabelek do plus (akumulatora) a czarny do minus, jak będzie odwrotnie nic się nie stanie;)
też pokaże tylko na minusie np -14,4V.

poza tym jak sa problemy z ładowaniem:
1.orginalne klemy opla do wywalenia tym bardziej jeżeli się grzeją, kable na końcu.
2.połączenia przy rozruszniku/masa nadwozia pod akumulatorem sprawdzić wymienić, psikanie kontaktem nie ma sensu jak jest stare połączenie i zaśniedziało.
3. Alternator może sie "popsuć w kilku miejscach" - luźny pasek napędzający/zaśniedziałe(czarne) połączenia kabli/regulator napięcia ze szczotkami/mostek prostowniczy/komutator wytarty/uzwojenie i łożyska też jak kol siuada dodał.
4. akumulator padaka

jak będziesz dłubał porób trochę fotek, może poradę dla potomnych ukręcisz.:D

w poradach jest coś o alternatorze;)
i polecam:
http://www.musclecar...l/technika.html
http://www.akumulator.pl/showpage.php

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:51

wymienilem w alternatorze szczotki wraz z dioda

Czy to był mostek diodowy (lutowałeś?) czy może szczotki z regulatorem?
Napięcie na akumulatorze sprawdza się woltomierzem.

Alternator może sie "popsuć w kilku miejscach" - luźny pasek napędzający/zaśniedziałe połączenia kabli/regulator napięcia ze szczotkami/mostek prostowniczy/komutator wytarty/uzwojenie.

jeszcze łożyska też są dość istotne.

#7 OFFLINE   madagaskar

madagaskar
  • 188 postów
  • Dołączył: 07-10-2009

Napisany 09 grudnia 2009 - 20:59

koledzy dobrze podpowiadają ,ale pierw sprawdż prąd ładowania na ALTERNATORZE , to cię naprowadzi na cel ,być może zaoszczędzisz innych napraw,szukania przewodów ,czyszczenia połączeń itp

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 09 grudnia 2009 - 21:10

koledzy dobrze podpowiadają ,ale pierw sprawdż prąd ładowania na ALTERNATORZE


oczywiście można prąd zmierzyć tylko trzeba mieć pokaźny amperomierz -10A to za mało, (oczywiście pod maksymalnym obciążeniem -światła max,klima max, radio max:D i bez obciążenia)
a przy okazji napięcie też można zwykłym miernikiem.

jednak upieram się co do połączeń, tu bym nie oszczędzał.
Kiedyś autoelektryk wymienił wszystko w alternatorze a ładowanie było nadal kulawe.
Jak masz złe połączenia to możesz szybko uszkodzić alternator;)

#9 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 16:56

Witam.
szukałem ale nie znalazłem.
u mnie jest tak: wczoraj założyłem akumulator, ten poprzedni był do bani, ale przez przypadek źle podłączyłem klemy, trwało to kilka sekund, coś zaśmierdziało. odłączyłem, podłączyłem prawidłowo i zaczęła palić mi się kontrolka od ładowania.
odpaliłem silnik, kontrolka zgasła, ale jak zgasiłem silnik i wyciągnąłem kluczyk to kontrolka świeci się cały czas i nie chciał mi się wyłączyć wyświetlacz. Chyba ewidentne zwarcie.
aha, po odłączeniu wszystkiego co mogło pobierać prąd widać, że gdzieś występuje spory pobór prądu bo przykładając klemę do aku aż iskrzy. gdzie szukać, od czego zacząć?
pozdrawiam

#10 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2009 - 16:58

Odłącz alternator i sprawdź najprawdopodobniej poleciał mostek diodowy.

przez przypadek źle podłączyłem klemy

trzeba bardzo uważać

#11 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 17:15

trzeba bardzo uważać


ok panie nieomylny.
dzięki za radę, sprawdzę.

#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 grudnia 2009 - 17:34

panie nieomylny.

Bardzo Cię przepraszam, wybacz proszę

#13 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 02:25

aha, po odłączeniu wszystkiego co mogło pobierać prąd widać, że gdzieś występuje spory pobór prądu bo przykładając klemę do aku aż iskrzy. gdzie szukać, od czego zacząć?


diody w alternatorze- jak możesz to najprościej wymień cały mostek .
urządzenia które mają zabezpieczenie przed zmianą biegunowości ocaleją reszta jest narażona na uszkodzenia.
pobór prądu na postoju sprawdź miernikiem.

#14 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 11:52

czyli muszę wyciągnąć alternator. rozumiem, że to nie jest trudne i nie będę miał problemów z powrotnym założeniem? sorry, jestem w tym temacie póki co zielony więc zadaje pewnie proste pytania.

#15 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:19

czyli muszę wyciągnąć alternator. rozumiem, że to nie jest trudne i nie będę miał problemów z powrotnym założeniem? sorry, jestem w tym temacie póki co zielony więc zadaje pewnie proste pytania.


nie ma sprawy zawsze musi być ten pierwszy raz, :D
lepiej zapytać i uniknąć dodatkowych usterek.

Masz całkiem dobry dostęp do alternatora. Odłącz akumulator przed dłubaniem!
porada do v6 pomże
http://forum.omegakl...ernatorze Delco

jak będziesz robił możesz pstryknąć zdjęcia to będzie porada do R4-2.0

sam mostek do 2.0
http://www.aps.net.p...oducts_id=11105

#16 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 13:36

wow! wielkie dzięki Zygzak! :)
na pewno zrobię zdjęcia żeby inni mogli skorzystać.
aha, widziałem mostek na allegro za połowę ceny tego co jest w linku :D więc nie powinno mnie to sporo wynieść.

#17 OFFLINE   kriss0029

kriss0029
  • 9 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Chełmża/Toruń

Napisany 13 grudnia 2009 - 20:10

dzieki bardzo ziomal za podpowiedz..pozdro..

#18 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 15 grudnia 2009 - 00:23

czy ten mostek będzie dobry??? :).z góry dzięki

http://www.allegro.p...?item=849588072

#19 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 grudnia 2009 - 00:46

czy ten mostek będzie dobry??? :).z góry dzięki
http://www.allegro.p...?item=849588072

optycznie wygląda że tak, niech sprzedawca potwierdzi.
dobłacił bym te 23zł do boscha, ale jak musisz tańszy to tragedii nie będzie.

#20 OFFLINE   dzony

dzony
  • 81 postów
  • Dołączył: 09-10-2009

Napisany 15 grudnia 2009 - 22:58

hej.
wylutowałem stary mostek i sprawdziłem diody układem bateria-żarówka-dioda-bateria. (dioda przepuszcza w jedną stronę, gdyby była walnięta przepuściłaby w obie, tak?). wyszło, że diody są sprawne bo przepuszczają w jedną.czyli chyba winowajcą jest regulator? ale nie da się go sprawdzić w domowych warunkach?? pozdr

kupiłem nowy mostek i regulator, wymieniłem, założyłem wszystko i kontrolka się nie paliła. przekręciłem zapłon i zaczęła mi się żarzyć przy włączonym silniku...przy mocniejszym depnięciu w pedał pulsuje mocniej... co tym razem mogło paść??? help.