Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto i czy jest sens czyścić Intercooler


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 maja 2010 - 21:09

vis ja mam wiatrak sprawny,i sprawdzałem bezpiecznik i okazuje się że nie obraca się z wiatrakami klimy ,co morze być


masz manualna klime?

#42 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 18 maja 2010 - 21:12

tak manual

#43 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 maja 2010 - 21:17

wiec cos musisz miec z kablami od IC jesli bezpiecznik dobry.

#44 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 18 maja 2010 - 21:20

ja jest dobry

#45 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 18 maja 2010 - 21:30

sprawdz dokladnie kabelek od IC moze gdzies jest przetarty.

#46 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 21 maja 2010 - 16:43

witam wszystkich wiatrak uruchomił się patrzyłem po kablach poruszałem bezpiecznikami i cud działa po wyłączeniu klimy, już nie zadziałał doszedłem do wniosku że załącza się pod wpływem temperatury .PS.PRZESTROGA jak z ciekawości wyciągacie komputer to odłonczajcie akumlator ja sie pospieszyłem i go spaliłem .po prostu komp poleciał na akumlator .lecz jusz oki kumpel polutował coś i bajka. miałem FARTA.:D

a cha sprostowanie po ponownym załonczaeniu klimy już się nie załonczył po oczyszcceniu intercoolera czuć że małeństwo lepiej się zbiera .

#47 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 21 maja 2010 - 18:58

U mnie nie ma znaczenia temperatura wlanczam klime i chula od razu nawet na zimnym silniku.Chyba jednak cos ci tam nie łączy .

#48 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 24 maja 2010 - 23:50

Ja rozebrałem swój wiatrak od "coolera" i kicha....... zepsuty i zardzewiały silniczek, aż szczotkotrzymacz w silniczku się upalił :( Ale będę miał silniczek z fiata Pandy (najbardziej zbliżony do oryginału jest silniczek z fiata Sienny/Palio no ale z Pandy też da radę :)) i zobaczymy co z tego wyjdzie..........
P.S.
Swoją drogą to ktoś inteligentnie wymyślił "szczelność" tego silniczka jak i sposób jego montażu (wiatrak powinien osłaniać silniczek od wody) a nie tak jak jest to zrobione w dodatku w miejscu narażonym na duże ilości wody w czasie deszczu (poprzedzający pojazd)

#49 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 828 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 maja 2010 - 22:28

Zatem trzeba mi będzie zderzak zrywać. Ale takiego wyniku:shock: zużycia paliwa jak Ty, napewno nie osiągnę, niestety to w tym "wózku" nie realne. W trasie tak, ale w mieście? Może w manualu, w konkurencji "jazda na kropelce";)


No i po akcji. Cooler wymyty (jak nówka), wiatraczek chłodzi (silnik złożyłem z dwóch:D) i....... Nic się nie zmieniło, może troszkę lepiej się zbiera? Ale to chyba "autosugestia", żeby wytłumaczyć się przed sobą. Spalanie na jałowym b/z: 0,8l/h.
Zderzaka nie "zrywałem" i nie bardzo rozumiem po co to robić?( z całym szacunkiem dla kolegów, którzy tak robili). Zdjęcie nadkola wystarczy.

Panowie może wiecie do czego jest to gniazdo w nadkolu?

#50 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 30 maja 2010 - 20:16

No i działa silniczek od pandy.... mocowanie rozstaw idealny tylko tulejki z nakrętek pod śruby trzeba dać bo za głęboko trochę wchodzi, ale to sekunda roboty :)
Rzeczywiście załączając klimę załącza się również silniczek od intercoolera......

#51 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 maja 2010 - 20:26

No i działa silniczek od pandy.... mocowanie rozstaw idealny tylko tulejki z nakrętek pod śruby trzeba dać bo za głęboko trochę wchodzi, ale to sekunda roboty :)
Rzeczywiście załączając klimę załącza się również silniczek od intercoolera......


A jednak! w manualu tak ma byc!

#52 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 30 maja 2010 - 21:49

A jednak! w manualu tak ma byc!


Dokładnie :)

A mnie jeszcze ciekawi taka sprawa, czy jak samochód stoi i pracuje na jałowym to czy czujnik temperatury powietrza nie załączy intercoolera kiedy wyczuje za ciepłe powietrze w kolektorze ? Czy tylko układ coolera jest zespolony z wentylatorami na chłodnicy klimy i czujnik temperatury powietrza nie steruje nim ?

#53 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 maja 2010 - 22:00

Wlaczy sie razem z wentylatorami.Jak zlapie temperaturę

#54 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2010 - 14:07

czujnik temperatury powietrza

który czujnik masz na myśli ?

#55 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 31 maja 2010 - 20:00

który czujnik masz na myśli ?


Ten w kolektorze dolotowym ale wiem że to nie jest tak zaawansowana elektronicznie (całe szczęście) konstrukcja :) Natomiast zauważyłem że jak załączy się ten wentylator "na krótko" w normalnym trybie (temperaturze) pracy silnika to jednak przybywa trochę "powera" szczególnie w ruchu miejskim (wolna jazda, korki) chłodniejsze powietrze = lepszy odlot :) Trzeba będzie jakiś dodatkowe sterowanko wiatraczkiem z kabiny zapuścić co by w cieplejsze dni "dotlenić" lepjej mieszankę :p

#56 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 maja 2010 - 20:10

mi taki silnik spasował od poloneza plusa, ale się automatycznie nie załącza po odpaleniu auta, wcześniej tak było ale ten silniczek się zatarł. więc zrobiłem prowizorke i podłączyłem do stacyjki na stałe, czy może mi ktoś doradzić?

#57 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 czerwca 2010 - 23:00

No i po . Cooler wymyty (jak nówka), wiatraczek chłodzi ( złożyłem z dwóch:D) i....... Nic się nie zmieniło, może troszkę lepiej się zbiera? Ale to chyba "autosugestia", żeby wytłumaczyć się przed sobą. Spalanie na jałowym b/z: 0,8l/h.
nie "zrywałem" i nie bardzo rozumiem po co to robić?( z całym szacunkiem dla kolegów, którzy tak robili). Zdjęcie wystarczy.

Panowie może wiecie do czego jest to gniazdo w nadkolu?


Mi sie zdaje że ta wtyczka to od "NIVO"
GREKU

#58 OFFLINE   Kicu

Kicu
  • 59 postów
  • Dołączył: 09-11-2009
  • Skąd: Olesno / Piaseczno

Napisany 18 października 2010 - 21:01

:)

Witaj! Właśnie dziś dowiedziałem się że mam dodatkowe chłodzenie inter... w postaci wentylatora. I też od początku zakupu wozu, wywala mi bezpiecznik.. i dziś dowiedziałem się od czego on jest i dla czego ciągle się paliii...?!:jump:
Spalanie na postoju ciepłego silnika 0,9 l ..
A powiedz mi czy jest różnica w pracy silnika jak masz teraz sprawny went??? Albo w zużyciu paliwa?? zastanawiam się czy jest sens w ogóle to ruszać..???!? Pozdrawiam