Czy warto i czy jest sens czyścić Intercooler
#21 OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 18:47
U mnie po tym trochę spadło spalanie.
#22 OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 20:45
#23 OFFLINE
Napisany 08 marca 2010 - 23:29
zgadza się bo było przejście i przypuszczam że kolega ma przypływkę a Ty jej nie masz możesz użyć wszystkiego co stosuje się do mycia silników lub benzyny ekstrakcyjnej
Z tego co wiem to przeplywki montowali chyba od 96
#24 OFFLINE
#25 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 07:44
Silniczka nie udało mi się rozebrać, ale go trochę rozruszałem, nasmarowałem i działa:jump:
Bezpiecznik od intercoolera wymieniłem na nowy, bo wcześniej zastany wiatrak go przepalał. Zobaczę czy wiatrak zadziała jak przyjdą większe upały...
Intercooler wymyłem w nitro a później gorącą wodą i ludwikiem. Ważne żeby po takim zabiegu wszystka woda odparowała ze środka.
Po wyczyszczeniu spalanie chwilowe na biegu jałowym na rozgrzanym silniku 0.6l/h:o
Kilka fotek z czyszczenia:)
#26 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 12:38
Po wyczyszczeniu spalanie chwilowe na biegu jałowym na rozgrzanym silniku 0.6l/h:o
A ile miałeś przed czyszczeniem?
#27 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 14:25
A ile miałeś przed czyszczeniem?
Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100
#28 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 15:47
Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100
Zatem trzeba mi będzie zderzak zrywać. Ale takiego wyniku:shock: zużycia paliwa jak Ty, napewno nie osiągnę, niestety to w tym "wózku" nie realne. W trasie tak, ale w mieście? Może w manualu, w konkurencji "jazda na kropelce";)
#29 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 22:15
Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100
Dziwna sprawa ale to może mieć sens. Zimniejsze powietrze szczególnie po mieście czyta czujnik a komp koryguje korzystniej dawkę Ja też muszę się za to wziąść bo mam silnik spalony . Ciekawe jak nie da go rady naprawić to mam silniczki od wentylatorów chłodnic z Lanosa, Poloneza więc może coś się stworzy (ten z lanosa ty by stykał coś tak widzę )
P.S.
Jakby co to widzę, że od fiata "pandoliny" silniczek by podszedł http://www.allegro.p...fiat_panda.html
#30 OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 20:15
#31 OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 21:15
wystarczy sprawdzić bezpiecznik w trójkątnej skrzynce w przedziale silnika jak jest spalony to niedziała na bankJak sprawdzić czy działa ten wentylator na chłodnicy intercoolera,bez jego wyciągania
#32 OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 21:41
Nie chcę Cię chwalić DamianieSz ale widzę po Twoich postach że Ty kumaty zawodnik jesteś w tych Omegach naszych.Szkoda że tak daleko mieszkasz bo normalnie nie tylko zimne piwo byśmy razem wypili przy naprawach mojej omegi.
#33 OFFLINE
Napisany 15 maja 2010 - 23:28
Przejeb... się do auta
i bezpiecznik okazuje się cały.
Wsadź łapę tam gdzie jest złącze wentylatora i wyciągnij wtykę i rozłącz ją (masz to na zdjęciach wcześniej tylko zdejmij nadkole) i zobacz miernikiem czy wentylator ma przejście ewentualnie podepnij go na krótko.
A ja mam inny plan teraz u siebie Założę wentylator od lanosa (cały z ramką już przyciąłem pod wymiar ) z tyłu intercoolera między chłodniczką a nadkolem i podłączę zamiast zepsutego oryginału ( przymocuje "stripsami") już ponawiercałem wszytko teraz tylko czeka na chwilę wolnego i "final countdown"
#34 OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 00:12
#35 OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 08:48
#36 OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 10:23
no i tu masz racje ponoc on włącza się w momencie jak wentyle od klimy wspomagają chłodzenie, możesz też ręką i śrubokrętem przez otwór we wlocie zderzaka zobaczyć czy się wogóle rusza.Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Kiedy i w jakich warunkach ten wentylator powinien się załączyć i kręcić.
#37 OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 13:45
no i tu masz racje ponoc on włącza się w momencie jak wentyle od klimy wspomagają chłodzenie, możesz też ręką i śrubokrętem przez otwór we wlocie zderzaka zobaczyć czy się wogóle rusza.
Dokladnie to u mnie tak jest wlancza sie razem z klima.
#38 OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 18:13
#39 OFFLINE
Napisany 17 maja 2010 - 18:49
On obraca się razem z wiatrakami klimatyzacji powyżej 95st (lub pow.97st już nie pamiętam dokładnie) i dodaje chłodne powietrze do zwiększenia mocy. ja w sobotę wyjmowałem chłodnice zajeło mi to godzinkę ale wiem że wiatrak był przytarty ale podłoaczyłem go na krótko rozruszałem nasmarowałem i jest git
W manualnej klimie nie ma znaczenia temperatura silnika wlanczasz i wentylatory ruszaja razem z coolerem,nie wiem jak w klimatroniku.
#40 OFFLINE
Napisany 18 maja 2010 - 17:24