Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne drgania silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:27

[quote name='Adi'][quote name='danus00']spalanie chwilowe na biegu jałowym to 1,2 do 1,4

nie spada niżej

za duże te spalanie powinno być 0,8-0,9[/QUOTE]
im mniejsze spalanie chwilowe 0,8-0,9 l/h to większa dawka 1,4 to za mała..

#22 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:29

[quote name='rafi195'][quote name='Adi']
im mniejsze spalanie chwilowe 0,8-0,9 l/h to większa dawka 1,4 to za mała..[/QUOTE]

ale pisze ze od 1.2 do 1.4 przeciez zaraz po uruchomieniu silnika nie ma od razu stalej wartosci, odebralem wczoraj samochod z bosch serwisu (nastawnik) oddajac mialem 0.9 a po odebraniu mam wlasnie 1.2 i auto lepiej przyspiesza przy tym zadnych innych problemow

#23 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:36

[quote name='waski-11'][quote name='rafi195']

ale pisze ze od 1.2 do 1.4 przeciez zaraz po uruchomieniu silnika nie ma od razu stalej wartosci, odebralem wczoraj samochod z bosch serwisu (nastawnik) oddajac mialem 0.9 a po odebraniu mam wlasnie 1.2 i auto lepiej przyspiesza przy tym zadnych innych problemow[/QUOTE]
no nie wiem możne wyświetlacz na midzie nie halo u ciebie albo z innego autka ale jak jest lepiej to oki. a tobie ustawiali na kompie i nie pamiętam jaka wartość ma być ale niedawno ktoś pisał o tym..
a jak się zagrzeje i bez odbiorników masz te 1,2 l/h

#24 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:42

mida mam ori a wysterowanie nastawnika do pompy za pomoca komputera i dawce mg/cos tam i skala w zakresie obrotow zielona optymalna zolta dopuszczalna i oczywiscie czerwona i u mnie wcalym zakresie obrotow skala porusza sie na zielono bylem przy tym oczywiscie na wolnych obrotach przy ok 92 stopni a 762obr/min nie sadze zeby kolega tak precyzyjnie odczytal obroty ale to napewno ma znaczenie co do dawki wskazywanej na midzie, obrotow mi nie podnosili tylko pozostaly takie jak im odstawilem

#25 OFFLINE   Jopeka

Jopeka
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 02 grudnia 2009 - 23:49

waski-11 rozumiem ze u Ciebie bylo cos z nastawnikiem? Zapewne mrygajaca kontrolka silnika przy zmianie biegow... bo tez to mam.. Moglbys powiedziec co zrobili i ile zaplaciles?

#26 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 03 grudnia 2009 - 08:09

dziś rano to już była naprawdę tragedia jak odpaliłem , tak jakby chciał wyskoczyć przy tym tak kopcił, wczoraj byłem na u kumpla i podłączyliśmy pod kompa to żadnych błędów nie ma! już nie wiem co się dzieje, tak jak by brakowało paliwa po chwili wrzucał mu dużą dawkę i może dlatego tak drga

#27 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 03 grudnia 2009 - 09:38

Po prostu nie chodzi na wszystkich cylindrach. Kiedy wymieniałeś świece żarowe? Może ciśnienie Ci ucieka?(uszczelka pod głowicą, a może zużycie w układzie tłok-cylinder). W przeszłości miałem już kilka takich doświadczeń z dieslami. Postawiłbym na świece.
Mam wrażenie, że się trochę miotasz z tą Twoją Omką. Zanim kupisz cokolwiek z części do niej, porządnie wszystko zdiagnozuj i upewnij się czy to na pewno to. Nie wydawaj kasy niepotrzebnie.

#28 OFFLINE   kammaj

kammaj
  • 17 postów
  • Dołączył: 05-12-2008

Napisany 03 grudnia 2009 - 11:20

Podłączę się do tematu bo mam (w zasadzie miałem) podobne objawy tzn. po odpaleniu na zimnym telepanie silnikiem i kopcenie. Płyn ubywa ale tylko troszkę. Pojechałem z tym do mechanika aby zdiagnozował. Wyczyścił całą górę silnika (dolot, wtryski, powymieniał jakieś podkładki...). Podobno wszystko zasmolone że ho ho. Sprawdził jeszcze kompresję i niestety kopara mi opadła bo zamiast ok 30 to jest od 10-16. Zasugerował pierścionki ale to już trzeba cały silnik rozbierać i koszty rosną niebotycznie. Kazałem mu auto poskładać i oddawać bo 3000 na dzień dobry to nie mam. Odebrałem auto i generalnie chodzi lepiej, nie kopci, rano na zimnym drgnął tylko raz, więc poprawa jest. Ale! Przed mechanikiem auto było żwawe i wkręcało się na obroty aż wciskało w fotel a teraz po dodaniu gazu reaguje z opóźnieniem i rusza jak żółw. Przy wyższych obrotach jest lepiej. Przy wyprzedzaniu auto przyspiesza i nagle lekko zwalnia i tak na zmianę. Co może być przyczyną, czy czegoś nie dokręcił, czy zaszkodziło mu czyszczenie?

#29 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2009 - 21:06

waski-11 rozumiem ze u Ciebie bylo cos z nastawnikiem? Zapewne mrygajaca kontrolka silnika przy zmianie biegow... bo tez to mam.. Moglbys powiedziec co zrobili i ile zaplaciles?


dozo by pisac ale gdy chcesz oddac do boscha musisz sie liczyc z kosztami u mnie diagnoza - koszt 80 zeta cala naprawa po podliczeniu 1300zl ale kazdy przypadek jest indywidualny oni przedstawiaja ci sprawe a ty godzisz sie albo nie w moim przypadku pompa byla demontowana i tu koszt 350zeta za montaz i demontaz warunkiem gwaranci byl nowy filtr paliwa i oczywiscie bosch nowe uszczelki pod kolektor sprawdzenie pompy na maszynie z wydrukiem sprawnosci komplet uszczelnien i regeneracja nastawnika = 1300 zl , i tak jak mowisz obiawy kontrolki mialem jakies 3-4 tygodnie temu az zaczela nie reagowac na gaz po zmianie biegu a to stawalo sie niebezpieczne zielone na skrzyzowaniu ja dwujke a auto nie jedzie balem sie wyprzedzac i nie mialem innej mozliwosci jak naprawa

#30 OFFLINE   Jopeka

Jopeka
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 04 grudnia 2009 - 17:16

I jak teraz? Wszystko dziala, chodzi ladnie? Czyli mowisz ze warto do nich oddac... i zaplacic troche wiecej...

#31 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 grudnia 2009 - 17:35

hmmm pisalem ze kazda pompa to sprawa indywidualna i ceny moga sie roznic kolega lysy10 pisal ze w poznaniu za wade nastawnika biora 350zl zakladaja swoj a twoj idzie w zamian i tez w boschu, to z czego mozna sie cieszyc gdy oddaje sie samochod to to ze profesjonalnie podchodza do tematu i maja sprzet mialem juz stycznosc z innymi fachowcami ale tu wiesz za co placisz i przynajmniej glowa spokojna ze w razie jakichs problemow nie odesla cie z kwitkiem
ale dowiedzialem sie od kolegi Thina ze mozna zalatwic nowke nastawnik juz za 1200zeta regolacja w boschu to jakies 150 i wtedy masz juz nowe serducho wszystko zalezy od decyzji jaka kazdy mosi podjac

#32 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 08 grudnia 2009 - 08:00

Po prostu nie chodzi na wszystkich cylindrach. Kiedy wymieniałeś świece żarowe? Może ciśnienie Ci ucieka?(uszczelka pod głowicą, a może zużycie w układzie tłok-cylinder). W przeszłości miałem już kilka takich doświadczeń z dieslami. Postawiłbym na świece.
Mam wrażenie, że się trochę miotasz z tą Twoją Omką. Zanim kupisz cokolwiek z części do niej, porządnie wszystko zdiagnozuj i upewnij się czy to na pewno to. Nie wydawaj kasy niepotrzebnie.


wlałem płyn chłodniczy po korek pojeździłem kilka dni i dziś w zbiorniku jest połowa, więc możne to być coś z uszczelką pod głowica

dziś oddaje auto do mechaniora i będziemy sprawdzać

#33 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 grudnia 2009 - 21:24

wlałem płyn chłodniczy po korek pojeździłem kilka dni i dziś w zbiorniku jest połowa, więc możne to być coś z uszczelką pod głowica

dziś oddaje auto do mechaniora i będziemy sprawdzać

nie chciałeś słuchać a popatrz na moje posty wcześniej pisałem o uszczelce bo miałem to samo i nową uszczelkę trza było...:jump:

#34 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 11 grudnia 2009 - 08:20

Panowie nowe fakty w tej sprawie , wpadłem na to dopiero wczoraj . Przed tym jak zaczął mi drgać silnik dzień wcześniej zatankowałem samochód na jakiej pipidówie do pełna wczoraj zapaliła się kontrolka rezerwy więc znowu zalałem go do pełna tym razem na ORLEN i po 5-6 km objawy wszystkie znikły , nie drży , rano normalnie odpala nie kopci,na wolnych obrotach spalanie chwilowe to 0,8. Czy tylko wina paliwa czy może jednak coś tam u mnie nie tak

#35 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2009 - 09:21

dowiedzialem sie od kolegi Thina ze mozna zalatwic nowke nastawnik juz za 1200zeta regolacja w boschu


Dokładnie ja załatwiłem za 1275zł z montażem - nastawnik pochodził z firmy BOSCH w Poznaniu a montował go mechanik który załatwiał ten że nastawnik. Zamówił go w hurtowni, która ma zniżki w BOSCH'u a on sam ma zniżki w tej hurtowni, więc tyle wyszło. Jak ja zadzwoniłem do tego BOSCH'a zapytać o nastawnik to mi powiedzieli 2100zł netto

 


#36 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 11 grudnia 2009 - 09:51

"Przed tym jak zaczął mi drgać silnik dzień wcześniej zatankowałem samochód na jakiej pipidówie.."
A nafty lotniczej przypadkiem sobie nie zalałeś?

#37 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 11 grudnia 2009 - 10:10

nie , ale mam dojście do nafty lotniczej, a co nafta tak źle działa na te silniki - bo zastanawiałem się by wlać do silnika TDI wlewałem i spoko było

#38 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2009 - 16:00

a przypadkiem to niebył biodiesel

#39 OFFLINE   MMike

MMike
  • 2 postów
  • Dołączył: 06-06-2009

Napisany 12 grudnia 2009 - 10:43

No ale jak chcesz zrobić z omy helikopter to nie ma sprawy. Wydaje mi się, że te drgania to była próba startu. Pomyślałeś o tym jak wylądować?

#40 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 14 grudnia 2009 - 08:36

czemu , poprzednie samochody diesla jakie posiadałem bez problemu jeździły na nafcie w proporcji 20l nafty 40l ropy