Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

dziwne drgania silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 01 grudnia 2009 - 12:58

po odpaleniu silnika dziwnie drga na wolnych obrotach , rzuca silnikiem tak jakby się dławił i kopci na biało, gdy dodam gaz i trzyma go na 1000 obrotów wszytko jest oki, jak się rozgrzeje to te drgania występują raz na 30sek drgnie, potem raz na 5sek drgnie i tak rożnie, co może być przyczyną?

#2 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 grudnia 2009 - 13:52

Zabrzmi to banalnie...
pompa?

Nie ubywa tobie płynu chłodzącego? nie pływa coś w zbiorniku?

#3 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 01 grudnia 2009 - 14:09

Zabrzmi to banalnie...
pompa?

Nie ubywa tobie płynu chłodzącego? nie pływa coś w zbiorniku?


wiesz co właśnie zerknąłem do zbiornika z płynem chłodzenia i nie ma nic , co do jakiś nie czystości to się nie dopatrzyłem

ale co może mieć wspólnego pompa paliwa z ubywanie płynu chłodzącego

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 grudnia 2009 - 14:31

sama pompa nic ale pisales ze masz bialy dym. To albo para wodna albo spalasz pewne ilosci plynu chlodzenia. Para jest niemal zawsze natomiast spalałbyś płyn gdybyś miał np. uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Skoro drga wolnych skłaniałbym się ku pompie i z tym co z nią związane... muszą sie wypowiedziec uzytkownicy TD

#5 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 grudnia 2009 - 14:55

Zabrzmi to banalnie...
pompa?

i ja tez tak mysle ewentualnie nastawnik jak sprawdzisz bledy na kompie jedna zecz bedziesz mogl wykluczyc u mnie skonczylo to sie wizyta w boschu

#6 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 01 grudnia 2009 - 16:18

nie zawsze musi pokazywać błąd na kompie przy uszkodzonym nastawniku. ja miałem padnięty i ani check engine sie nie swiecił ani żadnych błędów nie było. danus00 a jakie masz chwilowe spalanie na wyświetlaczu na biegu jałowym?

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 grudnia 2009 - 19:18

po odpaleniu silnika dziwnie drga na wolnych obrotach , rzuca silnikiem tak jakby się dławił i kopci na biało, gdy dodam gaz i trzyma go na 1000 obrotów wszytko jest oki, jak się rozgrzeje to te drgania występują raz na 30sek drgnie, potem raz na 5sek drgnie i tak rożnie, co może być przyczyną?

na sto procent uszczelka pod głowicą miałem identyko jestem już po wymianie:szpital:
a spróbuj na odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego albo popuść go i wtedy nie będziesz miał drgań ani dymienia...

#8 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 01 grudnia 2009 - 19:47

jeżeli stan płynu masz taki sam jak zawsze to uszczelka wporzo, stawiam 98%nastawnik,1%pompa,1%świece

#9 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 grudnia 2009 - 20:00

jeżeli stan płynu masz taki sam jak zawsze to uszczelka wporzo, stawiam 98%nastawnik,1%pompa,1%świece

no powiem tak przez 2 tygodnie jazdy z takimi objawami też mi płynu nie ubywało tylko kopcił na biało i przerywał takie drganie silnika jak przygazowałem. wkurzało mnie to i szukałem aż wyeliminowałem to drgania i biały dymek.popuszczam korek i ustaje wszystko nie dymi nie przerywa nic. jeździłem z popuszczonym korkiem 7 dni i było oki tylko się grzała.jak dokręciłem korek to wtedy dymiła na wolnych obrotach, a na wyższych i jak się zagrzała to nic się nie działo płynu nie ubywało..to tyle kolega może sprawdzić wszystko. to moja podpowiedz pozdrawiam...

#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 grudnia 2009 - 20:24

a moze odpowietrznik w korku nie hula?
powinien dzialać powyżej pewnego cisnienie /upuszczac nadmiar/

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 grudnia 2009 - 20:42

a moze odpowietrznik w korku nie hula?
powinien dzialać powyżej pewnego cisnienie /upuszczac nadmiar/

tylko jak by nie puszczał to co silniejsze wąż gumowy, nagrzewnica, chłodnica . ja myślę ze wtedy poszła by chłodnica lub nagrzewnica jakby urosło ciśnienie.

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 grudnia 2009 - 21:00

mozliwe... nie mialem takiego przypadku wiec tylko zgaduje

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 grudnia 2009 - 21:12

kolega posprawdza i na pewno dojdzie czego wina..;)

#14 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 02 grudnia 2009 - 08:26

nie zawsze musi pokazywać błąd na kompie przy uszkodzonym nastawniku. ja miałem padnięty i ani check engine sie nie swiecił ani żadnych błędów nie było. danus00 a jakie masz chwilowe spalanie na wyświetlaczu na biegu jałowym?


spalanie chwilowe na biegu jałowym to 1,2 do 1,4

nie spada niżej

a jak sprawdzić czy padł nastawnik ?

i mówiliście coś o odpowietrzniku w korku , jak to też sprawdzić

#15 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 02 grudnia 2009 - 09:33

Drgania występują również przy uszkodzonym lub nadmiernie zużytym napinaczu paska wieloklinowego, szczegó;)lnie w fazie początkowej. Przy rozgrzanym silniku objawy praktycznie ustępują. Co do białego dymu, zdarza się, że objaw ten występuje w poczatkowej fazie przy zimnym silniku. Ustępuje w miarę gdy silnik rozgrzewa się.
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#16 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 02 grudnia 2009 - 11:04

Drgania występują również przy uszkodzonym lub nadmiernie zużytym napinaczu paska wieloklinowego, szczegó;)lnie w fazie początkowej. Przy rozgrzanym silniku objawy praktycznie ustępują. Co do białego dymu, zdarza się, że objaw ten występuje w poczatkowej fazie przy zimnym silniku. Ustępuje w miarę gdy silnik rozgrzewa się.


pasek był wymieniany 2 miesiące temu, to nie są drgania tylko po prostu rzuca silnikiem a dym leci w momęcie gdy się tak jakby zakrztusił żuci nim i i biały dym potem kilka sekund normalnie pracuje i znowu to samo

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 grudnia 2009 - 12:34

jakby łapał lewe powietrze stąd moze to rzucanie albo tracil wtrysk na cylindrze i zaczyna na moment nierowno pracowac.... ciezko cos zasugerowac...
szkoda bo twoja omcia to calkiem calkiem...

#18 OFFLINE   danus00

danus00
  • 73 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 02 grudnia 2009 - 12:50

jakby łapał lewe powietrze stąd moze to rzucanie albo tracil wtrysk na cylindrze i zaczyna na moment nierowno pracowac.... ciezko cos zasugerowac...
szkoda bo twoja omcia to calkiem calkiem...



no szkoda a ostatnio to w nią tyle kaski władowałem i już myślałem że będzie oki a tu znowu coś ,

dziś podjadę na kompa i zobaczę co pokaże

#19 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 grudnia 2009 - 16:50

pasek był wymieniany 2 miesiące temu, to nie są drgania tylko po prostu rzuca silnikiem a dym leci w momęcie gdy się tak jakby zakrztusił żuci nim i i biały dym potem kilka sekund normalnie pracuje i znowu to samo

pisałem pisałem miałem takie same objawy . odkręć po prostu korek od wyrównawczego i sprawdź na otwartym korku czy masz te drgania i kopcenie i napisz...:mad:


tak jakby interesowało tysiak nie twój przy dobrej głowicy...

#20 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 grudnia 2009 - 19:11

[quote name='danus00']spalanie chwilowe na biegu jałowym to 1,2 do 1,4

nie spada niżej

za duże te spalanie powinno być 0,8-0,9