

wymiana sprężyn
#1
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2007 - 18:47
#2
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2007 - 19:29
Opel miał w ofercie 20 rodzai sprężyn do omegi B.
Też chcę zmienić na bardziej miękkie, i nieco niższe (ja mam wysokie i stosunkowo twarde)
Dla ułatwienia, zobacz na sprężyny jakie mają oznaczenia tj, takie kolorowe dwie kropki na jednym zwoju. Np. pomarańczowa oraz niebieska. Kropki mają średnice ok 2cm, ciężko je znaleźć, ale to jedyny wyznacznik jak odlaleźć się w sprężynach. (która jets która)
Niby mają one przypisane numery katalogowe wg GM, ale na samych sprężynach, numeru nie ma
zobacz tak że tu
http://forum.omegakl...
ps. amorki powinny być te same, tak mi się wydaje
#3
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2007 - 20:49
#4
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2007 - 21:22
a czy kolor calych sprezyn tez ma znaczenie
myśle, że tak. Oryginały GM są czarne, ale sportowe zamienniki są malowane w całości pod kolor twardości jaki "serwują"

#5
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2007 - 20:15

#6
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 13:49
pozdro
#7
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 20:56
mnie denerwowalo ze za nisko siedzi z przodu wiec wymienilem sprezynki na nowe GM i co sie okazalo - dalej tak nisko siedzi :bad: amorki sa w idealnym stanie(sprawdzone). Sa jakies sprezynki do mojej kluski aby przod stal wyzej??nawet wolno jadac przez policjanta wale katalizatorem(juz ostro zryty jest). 2.5td z klima manualna co radzicie??najwazniejsze aby stal wyzej moga byc tez twardsze;)
pozdro
To bedziesz mial problem bo silnik diesla jest ciezszy

#8
OFFLINE
Napisany 17 lutego 2007 - 21:05
#9
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2007 - 12:06
#10
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2007 - 21:31
teamc co to za podkladki ? qmpel cos mi kiedys wspominal o jakiejs gumie ktora podkladalo sie w sprezyny do malucha i bylo to dosc popularne. a czy unas w omach to jest bezpieczne? o ile da sie tak podniesc bryke?
NIe gumy! Tylko teflonowe dystanse do unoszenia autka! Taki bajer ale sprawdza sie. Pojezdzij po zakladach zajmujacycjh sie wymiana amorkow moze cos takiego znajdziesz! Znajomy robil to na zamowienie u tokaza

#11
OFFLINE
#12
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2007 - 20:45
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2007 - 21:41
#15
OFFLINE
Napisany 21 lutego 2007 - 22:13

chyba to bedzie tak: odrecic przeguby, potem amorki i chyba wachacz tak opadnie na dol ze bedziesz mogl wyjac sprezyny... ale nie pamietam czy jednej sruby wachacza nie trzeba odkrecic i czy nie ma zadnych zabezpieczen sprzeynki... to chyba jakos tak bylo :neutral: nie wiem dokladnie bo ja robieralem cala i wyciagalem wszystko co przeszkadzalo, ale pamietam ze latwo wyszly...


ZWYKŁY KLUBOWICZ
#16
OFFLINE
Napisany 22 lutego 2007 - 03:38
#17
OFFLINE
Napisany 07 maja 2007 - 21:01
Dane z TIS
Wskazówka: Oryginalne sprężyny są oznakowane za pomocą ostatnich 4 cyfr numeru części umieszczonych na końcu sprężyny.
Jeśli jest to konieczne należy usunąć lakier z końca sprężyny i przy wymianie zważać na odpowiedni numer części.
#18
OFFLINE
Napisany 25 października 2007 - 21:31
#19
OFFLINE
Napisany 20 czerwca 2010 - 18:55
W B i w C sa takie same . Ja wymienialem u siebie z seryjengo na sportowe. Jak masz orginalne amorki to wystarczy kupic sprezyny orginalne- odrazu ci podwyzsza o okolo 5 cm i bedziesz miał seryjne. Stare sprezyny bez problemu sprzedaz. Wymniana sprezyn z tyłu to no problem, ale z przodem juz wieksza robota bo tzreba wykrecic całe MCpersony - to juz robota w zakladzie. Pozniej musisz jechac na stacje disgnostyczna która ustawi ci zbieznosc i karosarz pochylenia kół. Generlanie koszt nowych dobrych seryjnych srezyn na tyl( nie orginalnych GM to 300zł) . Przód pewnie podobnie.
Gdzie znajdę jakiś opis wymiany sprężyn w kombi??
#20
OFFLINE
Napisany 24 września 2010 - 21:43