yhm, zgadza sie.


2,2DTI umarła i wyświetla P1590
Rozpoczęte przez
pawelbuk
, 23 lis 2009, 20:27
29 odpowiedzi na ten temat
#21
OFFLINE
Napisany 29 listopada 2009 - 19:29
#22
OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2009 - 18:53
zaworek gówno daje,,tez go mam i co ,,poprostu paliwo ci sie cofa i tyle,,pompa puszcza paliwo i tyle ,,także ******* zaworek on ci nic nieda
#23
OFFLINE
Napisany 22 grudnia 2009 - 13:31
No tak. Czas na małe podsumowanie akcji. Pompa zatarła się mechanicznie, to fakt. Nie został wyczyszczony zbiornik paliwa i przewody doprowadzające paliwo ze zbiornika - to fakt nr 2. Regenerowana pompa z firmy DIESELTECHNIKA Lublin pochodziła ok 1h i....zgadnijcie...zatarła się tak samo jak poprzedniczka (na głowicy). Paliwo badałem pod kątem właściwości smarnych na aparacie TIMKEN'a - niby było ok. Niestety to ono i bród
(a właściwie gnój) ze zbiornika spowodowały zarżnięcie 2 pomp pomimo filtra paliwa marki BOSCH. Tak więc pompę odesłałem do Lublina, dopłaciłem do naprawy (gwarancji nie uznano), wywaliłem i wymyłem zbiornik i przewody, założyłem nowy filtr, złożyłem całość do kupy, zalałem paliwo z PKN Orlen i w drogę. Wóz chodzi dobrze, portfel mam czysty...zachciało się DIESLA. TAKŻE STANOWCZO NAMAWIAM - JAK ROBICIE COKOLWIEK PRZY POMPIE, DOPŁAĆCIE PARĘ ZŁOTYCH I NIECH WAM KTOŚ SOLIDNIE WYCZYŚCI ZBIORNIK PALIWA I PRZEWODY, SZCZEGÓLNIE PRZY PRZEBIEGACH POWYŻEJ 200 TYS KM.
(a właściwie gnój) ze zbiornika spowodowały zarżnięcie 2 pomp pomimo filtra paliwa marki BOSCH. Tak więc pompę odesłałem do Lublina, dopłaciłem do naprawy (gwarancji nie uznano), wywaliłem i wymyłem zbiornik i przewody, założyłem nowy filtr, złożyłem całość do kupy, zalałem paliwo z PKN Orlen i w drogę. Wóz chodzi dobrze, portfel mam czysty...zachciało się DIESLA. TAKŻE STANOWCZO NAMAWIAM - JAK ROBICIE COKOLWIEK PRZY POMPIE, DOPŁAĆCIE PARĘ ZŁOTYCH I NIECH WAM KTOŚ SOLIDNIE WYCZYŚCI ZBIORNIK PALIWA I PRZEWODY, SZCZEGÓLNIE PRZY PRZEBIEGACH POWYŻEJ 200 TYS KM.
#24
OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 21:58
Wniosek jest taki,że nasze paliwo jest do d...py i nikt nie myśli o czyszczeniu zbiornika oraz przewodów paliwa do puty coś nie padnie .Ja większą część roku jestem za granicą,i jak rozmawiam z mechanikami to oni nigdy nie czyszczą zbiorników paliwa,ewentualnie wylewają wodę

#25
OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:34
witam.odswiezam temat. u znajomego (2.2 dti) w trakcie jazdy zapalala sie kontrolka silnika ,autko zaczelo zwalniac i nie reagowalo na nacisniece pedalu gazu (tzw tryb awaryjny). po ok. 30 sek kontrolka gasla i autko jechalo normalnie. w pewnym momencie autko zaczelo zwalniac (kontrolka sie nie zaswiecila) ,nie reagowalo na pedal gazu ,znajomy wcisnąl sprzeglo zeby zmienic bieg z 5 na 4 i autko zgaslo.nie odpalilo -laweta i do domu.na kompie wyszlo P 0190 , P 1590, P 1635.próba odpalenia na kable rozruchowe nie powiodla sie przy tym siwy gryzący dym z rury.co radzicie czy to koniec pompy?
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#26
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2010 - 07:30
Witam. P1635 wskazuje na świece żarową - moim zdaniem bez wpływu na sytuację.P 0190 opisana jest jako usterka mechaniczna w systemie paliwa (przy częściowym, pełnym obciążeniu silnika lub przy prędkości jałowej), usterka mechaniczna w części wysokiego ciśnienia (sekcje tłoczące, rozdzielacz) pompy wtryskowej (wyciek, zatkanie, utrata sprężania) albo elektryczny obieg pompy wtrysku - zwarcie w obwodzie elektrycznym któregoś z zawórów (najprawdopodobniej wysokiego ciśnienia). Tak więc pompa na 99% do roboty.
#27
OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2010 - 10:03
dzieki za odp. po niedzieli bedzie sprawdzane co jest zepsute.poczytalem pare innych tematów -jest nadzieja ze to moze byc min.czujnik od walka ktoś jeszcze pisal ze cos z elektryka przy alternatorze.poczekamy -zobaczymy.jezeli chodzi o pompe to tam co moze byc kaput? czytalem ze siadają sterowniki -to podobno mniejszy koszt , a pozatym jakie moga byc max koszty za naprawe pompy?
a i jeszcze pytanko -podobno w tych omegach byly dwa rodzaje pomp-z jedną wtyczką i z dwoma wtyczkami.podobno te z dwoma wtyczkami są droższe w naprawie.czy w tej omedze(2001r) sa dwie czy jedna wtyka?
pozdro
a i jeszcze pytanko -podobno w tych omegach byly dwa rodzaje pomp-z jedną wtyczką i z dwoma wtyczkami.podobno te z dwoma wtyczkami są droższe w naprawie.czy w tej omedze(2001r) sa dwie czy jedna wtyka?
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#28
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2010 - 11:21
witam.
mechanik w koncu zajrzal do autka.znajomy mowil ,ze mechanik podejrzewał ,ze cos jest nie tak ze sprezaniem.cos tam posprawdzal i okazalo sie,ze rozsypala sie dżwigienka popychacza zaworowa (tak to zrozumial mój znajomy) .mechanik mowi ze najpierw to wymieni,sprawdzi kompresje i bedzie probowal palic autko.stwierdzil ze rozrzad jest o.k. cos tam wspominal ze jest male prawdopodobienstwo zgiecia zaworu.czy ktos z was mial podobny problem?
pozdro
mechanik w koncu zajrzal do autka.znajomy mowil ,ze mechanik podejrzewał ,ze cos jest nie tak ze sprezaniem.cos tam posprawdzal i okazalo sie,ze rozsypala sie dżwigienka popychacza zaworowa (tak to zrozumial mój znajomy) .mechanik mowi ze najpierw to wymieni,sprawdzi kompresje i bedzie probowal palic autko.stwierdzil ze rozrzad jest o.k. cos tam wspominal ze jest male prawdopodobienstwo zgiecia zaworu.czy ktos z was mial podobny problem?
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#29
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 13:17
no i omega kaputt -rozwalony tlok ,zawory, cylinder i glowica.nie warto robic bo duze koszta.czy macie jakies namiary na uzywane silniki np.z angola?w tej omedze jest silnik Y22DTH czy mozna zalozyc Y22DTR (one byly chyba w vectrach)? czy przeszczep silnika to tylko przelozenie i koniec czy cos jeszcze trzeba robic-np zmiana komputera immobilaizer itp.?dzieki za odp.
pozdro
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie
#30
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2010 - 14:15
Musi być Y22DTH - inne nie pasują - przerabiałem to u siebie - inna miska, inne mocowanie pompy oleju, inne podejście do skrzyni - otwory nie pasują, inny otwór na wałek.
Kolego - jeśli jesteś zainteresowany to mam części, które wymieniłeś do Y22DTH - oddam w dobrej cenie. Szczegóły na priv.
Kolego - jeśli jesteś zainteresowany to mam części, które wymieniłeś do Y22DTH - oddam w dobrej cenie. Szczegóły na priv.