Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,2DTI umarła i wyświetla P1590


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 listopada 2009 - 19:29

yhm, zgadza sie.

#22 OFFLINE   angerfist1

angerfist1
  • 31 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Ścinawa

Napisany 21 grudnia 2009 - 18:53

zaworek gówno daje,,tez go mam i co ,,poprostu paliwo ci sie cofa i tyle,,pompa puszcza paliwo i tyle ,,także ******* zaworek on ci nic nieda

#23 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 grudnia 2009 - 13:31

No tak. Czas na małe podsumowanie akcji. Pompa zatarła się mechanicznie, to fakt. Nie został wyczyszczony zbiornik paliwa i przewody doprowadzające paliwo ze zbiornika - to fakt nr 2. Regenerowana pompa z firmy DIESELTECHNIKA Lublin pochodziła ok 1h i....zgadnijcie...zatarła się tak samo jak poprzedniczka (na głowicy). Paliwo badałem pod kątem właściwości smarnych na aparacie TIMKEN'a - niby było ok. Niestety to ono i bród
(a właściwie gnój) ze zbiornika spowodowały zarżnięcie 2 pomp pomimo filtra paliwa marki BOSCH. Tak więc pompę odesłałem do Lublina, dopłaciłem do naprawy (gwarancji nie uznano), wywaliłem i wymyłem zbiornik i przewody, założyłem nowy filtr, złożyłem całość do kupy, zalałem paliwo z PKN Orlen i w drogę. Wóz chodzi dobrze, portfel mam czysty...zachciało się DIESLA. TAKŻE STANOWCZO NAMAWIAM - JAK ROBICIE COKOLWIEK PRZY POMPIE, DOPŁAĆCIE PARĘ ZŁOTYCH I NIECH WAM KTOŚ SOLIDNIE WYCZYŚCI ZBIORNIK PALIWA I PRZEWODY, SZCZEGÓLNIE PRZY PRZEBIEGACH POWYŻEJ 200 TYS KM.

#24 OFFLINE   wasik

wasik
  • 15 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: Białogard

Napisany 23 grudnia 2009 - 21:58

Wniosek jest taki,że nasze paliwo jest do d...py i nikt nie myśli o czyszczeniu zbiornika oraz przewodów paliwa do puty coś nie padnie .Ja większą część roku jestem za granicą,i jak rozmawiam z mechanikami to oni nigdy nie czyszczą zbiorników paliwa,ewentualnie wylewają wodę :dziura:

#25 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 20 sierpnia 2010 - 19:34

witam.odswiezam temat. u znajomego (2.2 dti) w trakcie jazdy zapalala sie kontrolka silnika ,autko zaczelo zwalniac i nie reagowalo na nacisniece pedalu gazu (tzw tryb awaryjny). po ok. 30 sek kontrolka gasla i autko jechalo normalnie. w pewnym momencie autko zaczelo zwalniac (kontrolka sie nie zaswiecila) ,nie reagowalo na pedal gazu ,znajomy wcisnąl sprzeglo zeby zmienic bieg z 5 na 4 i autko zgaslo.nie odpalilo -laweta i do domu.na kompie wyszlo P 0190 , P 1590, P 1635.próba odpalenia na kable rozruchowe nie powiodla sie przy tym siwy gryzący dym z rury.co radzicie czy to koniec pompy?
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#26 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 sierpnia 2010 - 07:30

Witam. P1635 wskazuje na świece żarową - moim zdaniem bez wpływu na sytuację.P 0190 opisana jest jako usterka mechaniczna w systemie paliwa (przy częściowym, pełnym obciążeniu silnika lub przy prędkości jałowej), usterka mechaniczna w części wysokiego ciśnienia (sekcje tłoczące, rozdzielacz) pompy wtryskowej (wyciek, zatkanie, utrata sprężania) albo elektryczny obieg pompy wtrysku - zwarcie w obwodzie elektrycznym któregoś z zawórów (najprawdopodobniej wysokiego ciśnienia). Tak więc pompa na 99% do roboty.

#27 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 21 sierpnia 2010 - 10:03

dzieki za odp. po niedzieli bedzie sprawdzane co jest zepsute.poczytalem pare innych tematów -jest nadzieja ze to moze byc min.czujnik od walka ktoś jeszcze pisal ze cos z elektryka przy alternatorze.poczekamy -zobaczymy.jezeli chodzi o pompe to tam co moze byc kaput? czytalem ze siadają sterowniki -to podobno mniejszy koszt , a pozatym jakie moga byc max koszty za naprawe pompy?
a i jeszcze pytanko -podobno w tych omegach byly dwa rodzaje pomp-z jedną wtyczką i z dwoma wtyczkami.podobno te z dwoma wtyczkami są droższe w naprawie.czy w tej omedze(2001r) sa dwie czy jedna wtyka?
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#28 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 26 sierpnia 2010 - 11:21

witam.
mechanik w koncu zajrzal do autka.znajomy mowil ,ze mechanik podejrzewał ,ze cos jest nie tak ze sprezaniem.cos tam posprawdzal i okazalo sie,ze rozsypala sie dżwigienka popychacza zaworowa (tak to zrozumial mój znajomy) .mechanik mowi ze najpierw to wymieni,sprawdzi kompresje i bedzie probowal palic autko.stwierdzil ze rozrzad jest o.k. cos tam wspominal ze jest male prawdopodobienstwo zgiecia zaworu.czy ktos z was mial podobny problem?
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#29 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 31 sierpnia 2010 - 13:17

no i omega kaputt -rozwalony tlok ,zawory, cylinder i glowica.nie warto robic bo duze koszta.czy macie jakies namiary na uzywane silniki np.z angola?w tej omedze jest silnik Y22DTH czy mozna zalozyc Y22DTR (one byly chyba w vectrach)? czy przeszczep silnika to tylko przelozenie i koniec czy cos jeszcze trzeba robic-np zmiana komputera immobilaizer itp.?dzieki za odp.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#30 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 31 sierpnia 2010 - 14:15

Musi być Y22DTH - inne nie pasują - przerabiałem to u siebie - inna miska, inne mocowanie pompy oleju, inne podejście do skrzyni - otwory nie pasują, inny otwór na wałek.

Kolego - jeśli jesteś zainteresowany to mam części, które wymieniłeś do Y22DTH - oddam w dobrej cenie. Szczegóły na priv.