Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,2DTI umarła i wyświetla P1590


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 23 listopada 2009 - 20:27

Witam forumowiczów. Wczoraj podczas normalnej jazdy w trakcie przełączania biegu z 4 na 5 przy intensywnym przyspieszaniu do 4 tys obr/min mój silnik nagle się zatrzymał. Po zatrzymaniu pojazdu próbowałem go uruchomić, kręci niby normalnie, sprężanie jest ale nie odpala. OpelScanner pokazuje błąd P1590 i nic więcej. Podczs prób rozruchu mam odczyty obrotów wału i pompy, dawek paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku, wszystkich temperatur itp. Wszystko wygląda zupełnie poprawnie, a auto nawet nie mruknie. Silnik mechanicznie też wydaje się być OK, niedawno miał uczczelniane wtryski (zapowietrzał sie i puszczał olej do paliwa). Co to może być? Jakieś połączenie elektryczne czy sterownik pompy się skończył...

#2 OFFLINE   jezolek

jezolek
  • 11 postów
  • Dołączył: 25-01-2009
  • Skąd: W MIESZKANIU

Napisany 23 listopada 2009 - 22:58

witam kolego.
ja w mojej mam cos podobnego co ty tylko mi sie zapowietrza na zimnym i cieplym silnku mam problem z uruchomieniem ,kreci ale nie odpala co to moze byc .pozmienialem wezyki przelewowe i nic nie dalo co mam zrobic i jaki ewentualnie jest koszt naprawy.pozdro dla ciebie

co do twojej usterki to nie pomoge tobie kolego

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2009 - 06:16

ten blad co Ci wyskoczył to błąd włącznika zapłonu doplyw napiecia poza limitami, przyczyna okablowanie alternator, info z autodaty

#4 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 listopada 2009 - 07:38

bawiłes sie z tym 1590? tzn ze nalezy sprawdzic styki alternator - akumulator lub cos w tym stylu?

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2009 - 09:45

rajfa nie bawiłem się tak jest napisane w autodacie.

#6 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 listopada 2009 - 20:26

No to jest diagnoza - pompa wtryskowa jest sprawna elektrycznie (są wszelkie sygnały a zawory dawki i przestawiacza wtrysku są wysterowywane), przyczyna tkwi w części mechaniczno - hydraulicznej. Dzisiaj pompa się wyjmuje, jutro trafi na stół. Napiszę co poleciało i co dalej. Pozdr
Ps. Po regeneracji wytrzymała ledwo 50.000 km...

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 listopada 2009 - 22:09

gdzie regenerowales i co bylo robione przy pompie?
Gdyby to byla pompa, mialbys na 99% blad na kompie...

#8 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 26 listopada 2009 - 15:16

Pompa była regenerowana w PEZAL Gdańsk. Ponoć całosciowo (poprzedni właściciel kluchy to robił). Dzisiaj oglądałem moją pompę po rozbiórce - zatarła się głowica rozdzielacza i pękł zabierak, czyli ogólnie masakra - stąd nie wywalało błędu bo przecież nie ma diagnostyki wysokiego ciśnienia, a pompa wstępna pracowała i przestawiacz wtrysku też. Ogólnie to kicha z tą pompą - jedziesz, jedziesz, nagle trach i stoisz...

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2009 - 21:22

no smutne...
wlasnie dzis wydarłem swoją pompę. wytrzymala 30 dni od wstawienia. Wiozę jutro do mototronika. U mnie auto odpalało i gasło po odpaleniu. DOpiero jak przytrzymalem na gazie i sie rozgrzal silnik - wtedy nie gasl.Dymil na niebiesko. Kąt wtrysku pokazywal gdzies ok 20st - tzn przestawiony na maksa

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 26 listopada 2009 - 21:49

Panowie - jak coś - mam sprawną pompkę do 2.2 DTI z 2001 roku.
Dam gwarancję - tanio - reszta na priv.

#11 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 26 listopada 2009 - 22:31

witam kolego.
ja w mojej mam cos podobnego co ty tylko mi sie zapowietrza na zimnym i cieplym silnku mam problem z uruchomieniem ,kreci ale nie odpala co to moze byc .pozmienialem wezyki przelewowe i nic nie dalo co mam zrobic i jaki ewentualnie jest koszt naprawy.pozdro dla ciebie

co do twojej usterki to nie pomoge tobie kolego


zmiana wężyków nic nie daje poprostu pompa nie trzymie paliwa musisz zamontować zawór zwrotny na wężyk lub pompke ręczną (gruszkę ) ja taką mam i zawsze rano podpompuje i dopiero odpalam auto , też mi paliwo się cofa do zbiornikaq można też zamontować pompe elektryczną podającą jak mają diesele 2.5 td
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2009 - 22:38

eee, nie sprowadzaj kolegi na manowce. gruszka czy tam zaworek zwrotny to tylko prowizorka na krotka mete.jak ci cieknie kran to podstawiasz kubek czy sprawiasz by nie ciekł?
Trzeba znaleźć przyczyne zapowietrzania i ja usunąc zanim zaniedbanie spowoduje wydatki. Prawdziwe wydatki.
Miałem przez pewien czas gruszke z zaworkiem zwrotnym. dobre na bardzo krotki czas. daruj sobie

#13 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 26 listopada 2009 - 22:48

eee, nie sprowadzaj kolegi na manowce. gruszka czy tam zaworek zwrotny to tylko prowizorka na krotka mete.jak ci cieknie kran to podstawiasz kubek czy sprawiasz by nie ciekł?
Trzeba znaleźć przyczyne zapowietrzania i ja usunąc zanim zaniedbanie spowoduje wydatki. Prawdziwe wydatki.
Miałem przez pewien czas gruszke z zaworkiem zwrotnym. dobre na bardzo krotki czas. daruj sobie


powie tak jest to leczenia syfa pudrem można zrobić coś tańszym kosztem i można zapłacić kupe kasy wszystko działa tak samo tyle że nie załatwisz elektroniki w pompie z powodu braku paliwa które ją chłodzi nawet jak kiedyś ci zabraknie paliwa (oby nigdy to się nie stało ) to taka gruszka się przydaje . ja mam i działa miałem w roverze 600 i też działała więdz nie wiem dlaczego u niego by miała działać na krótką mete skoro ja kożystam i nie musiałem narazie grzebać pompy a jak pompa się zepsuje to wtedy itak musze wydać te same pieniądze na inną
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2009 - 23:20

gumowa gruszka wczesniej czy pozniej zacznie szwankowac - to w koncu guma a guma w rekacji z ropa traci swoje wlasciwosci. Jak juz nie ma kasy na zrobienie usterki to lepiej zalozyc pomkę podobna do takich w nissanie bodajrze, z tloczkiem i calą z metalu. Mialem prawie rok taka gruszkę z gumy i wiecej bylo z tym czasami klopotow niz pozytku. musialbys rozciac przewody paliwowe, dobrze uszczelnic polaczenie z gruszką i do konca nie mialbys pewnosci czy pompa wtryskowa nie zasysa przez gruszke powietrza. Jedyny plus gruszki to przy wymianie filtra paliwa - wtedy przyjemnie pozbedziesz sie powietrza z obudowy filtra.
Jezeli puszcza pompa to paliwko i tak cofnie sie przez powrot i gruszka na zasilaniu pompy go..no da. Podpompowujac gruszka tylko doprowadzisz paliwko do pompy ale w pompie dalej bedzie powietrze, bo nie wtloczysz ON w cala pompe. Poza tym jesli bedziesz lapal powietrze w przewody wysokiego cisnienia to tylko bedziesz zażynał rozrusznik kazdego niemal poranka. Sporo tego przerabialem, i w koncu na szczescie pozbylem sie gruszki.
Jak chwilowo nie stac cie na usuniecie przyczyn zapowietrzania to taka gruszka od biedy spelni swoja role. Przyznam ze nie raz mi uratowala tylek. Pozniej tylko ciezko bylo znalezc uzywane przewody aby usunac slad tej gruszki /w serwisie przewod z filtra do pompy ok 500zł/. Wszystko ma swoje wady i zalety. Przemysl czy chcesz miec pewne auto czy załataną chwilowo niesprawnosc. U mnie gruszka dzialała ok 8 miesiecy po czym bylo tylko gorzej z odpaleniem....
I tak pompa do roboty a ile mniej niepewnosci ze auto nie odpali... Z gruszką paliłem czasem na 2 razy, raz jak zgasla wysiadalem, pompowalem do twardosci i znowu krecilem...

#15 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 27 listopada 2009 - 00:00

no to u mie jak zapalił to już chodził. Jaki koszt uszczelnienia miałeś ?
można przecież zamontować gruszkę zaraz przy filtrze , wtedy nie przecinasz wężyków tylko dodajesz jeden wężyk dwie tulejki metalowe do połaczenia gruszki z wężykiem od filtra i do wężyka prowadzącego do pompy dwie obejmy i zamontowane . napisz jaki był koszt uszczelnienia pompy by się paliwo nie cofało .
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 listopada 2009 - 07:43

koszt uszczelnienia pompy waha sie od ok 200zł w zwyz. srednio jak szukalem to ok 300zł. Plus wymontowanie, jak przyjechales autem, bo pompe trzeba wydzierac z auta. U mnie podczas jazdy przy odejmowaniu nogi z gazu wystepowaly szarpniecia autem tak jakby na moment ktos w ciagu 0,5 sk kilka razy wcisnal hamulec. Mocna szarpniecia. Powoli chyba zacierala sie pompa.
Zdecydowalem sie na wymiane pompy /regeneracje/, koszt wiekszy ale pozniej powinienes spac spokojniej. Od tamtej pory juz nie szarpało... a uszczelniasz głównie simering na wałku pompy /wymiana na nowy/.

#17 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 27 listopada 2009 - 12:28

Panowie, problemy które opisujecie, jakieś gruszki, pompki, zaworki to pic na wodę. Trzeba poszukać przyczyny zapowietrzania i koniec. Jeżeli po nieudanej próbie odpalenia rozepniecie przewód powrotu paliwa do zbiornika, spróbujecie zaciągnąć paliwo przez pompę strzykawką z apteki 100ml, i pojawią wam się bąble, a paliwo będzie miało ciemny kolor (to na powrocie), to na 99,9% walnięte są uszczelniacze wtryskiwaczy! Ten 0,1% to inne przyczyny (np simmerring na wałku pompy). Można jeszcze spróbować wytworzyć podciśnienie na przewodzie łączącym przelewy z króćcem ssawnym pompy. Jeżeli z przelewów pójdzie olej silnikowy to uszczelniacze wtrysków (trawers - łączników wtryskiwaczy) do roboty. W moim trupie tak było, a objawy: odpalał od kopa, chodził 5 s i zdychał. Potem tylko porządne przeciąganie paliwa przez pompę pomagało... Zrobiłem jedno to zarżnęła się pompa - ogólnie zawiodłem się na tym DTI...

#18 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 27 listopada 2009 - 23:43

koszt uszczelnienia pompy waha sie od ok 200zł w zwyz. srednio jak szukalem to ok 300zł. Plus wymontowanie, jak przyjechales autem, bo pompe trzeba wydzierac z auta. U mnie podczas jazdy przy odejmowaniu nogi z gazu wystepowaly szarpniecia autem tak jakby na moment ktos w ciagu 0,5 sk kilka razy wcisnal hamulec. Mocna szarpniecia. Powoli chyba zacierala sie pompa.
Zdecydowalem sie na wymiane pompy /regeneracje/, koszt wiekszy ale pozniej powinienes spac spokojniej. Od tamtej pory juz nie szarpało... a uszczelniasz głównie simering na wałku pompy /wymiana na nowy/.


te szrpanie to objawy zanieczyszczonego nastawnika
[SIGPIC][/SIGPIC]Jeżeli fotoradar strzeli ci fotkę to znaczy że masz za wolne auto :p
Nie próbuj przechytrzyć fotoradaru ! bo tylko mi zdąży zrobić zdjęcie samej maski :smiech:
Jeżeli masz jakieś pytanie lub chciał byś znaleźć odpowiedź na twoje pytanie to tu masz rozwiązanie i odpowiedź na twoje pytanie [KLICK]

#19 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 listopada 2009 - 17:18

W dti nie ma nastawnika.

#20 OFFLINE   pawelbuk

pawelbuk
  • 37 postów
  • Dołączył: 18-02-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 listopada 2009 - 13:34

...jest tylko tzw. przestawiacz wtrysku który odpowiada za kąt początku tłoczenia. Dawką paliwa steruje elektromagnetyczny zawór wysokiego ciśnienia...łot taki boschowski wynalazaek (z resztą pompy np. LUCAS też tak działają)