Przedmuchy w 2,5 td
#21 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 15:03
Przyczyn może być wiele albo tylko jakaś drobnostka.
#22 OFFLINE
#23 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 15:43
Jeżeli kontrolka się zapaliła to musi być jakiś błąd, zacznij od podłączenia pod kompa celem odczytu błędu bo tak nic nie wymyślimy.
Przyczyn może być wiele albo tylko jakaś drobnostka.
a to pewnie jutro...
postaram się doturlać do mechanika
co ciekawe - silnik o tak niskim momencie ma znakomite właściwości antypoślizgowe
zmiana prędkości (przy możliwych max obrotach ok. 1500rpm) realizowana przez szybkie zmiany biegów...
--
ale wracając do wątku... bardzo nie równej pracy i wręcz szarpania, po rozruchu...
czy słaba pompa może tłumaczyć szarpanie silnikiem?
to raczej wina jakiegoś nie równego pozostałym cylindra...
#24 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 17:03
Pompa została wymieniona, ale miałem taką kombinowaną. U ciebie moze byc kwestia mechaniki lub elektroniki ale w tym wypadku zrobic nalezy całość. Troche uderzy po kieszeni
#25 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 17:09
no niekoniecznie, jak padła w jakimś stopniu pompa i mieszanka jest nie taka jak byc powinna to rozne cuda będą. U mnie na zimnym odpalał i zaraz gasł po 1-2 sek. Jak przytrzymałem gaz to zapalał sie check ale autko jeszcze chodziło. Po kilkudziesięciu sekaundach jak juz sie troche rozgrzał, moglem zgasic i odpalic, ale caly czas byl niebieski dym z rury, baaaardzo słabe auto - łatwo gasł jak sie nie dało gazu, i chodził nierówno.
Pompa została wymieniona, ale miałem taką kombinowaną. U ciebie moze byc kwestia mechaniki lub elektroniki ale w tym wypadku zrobic nalezy całość. Troche uderzy po kieszeni
początek roku
i już trzeba plany finansowe zmieniać
---
po raz kolejny analizuję zdarzenie - prawdopodobną przyczynę przesilenia
zimny silnik, odpalenie silnika i natychmiastowe buksowanie i praca na wyższych obrotach -->> to może być przyczyna powstania problemu
problem - to coś co uległo przesileniu... np. pierścienie... a może pompa... itd
#26 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 17:22
to podstawa...
#27 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 20:04
#28 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 20:09
#29 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 21:28
chyba gdzies w kobyłce jest taki co ma jakies calkiem calkiem pojecie o mechanice. teraz nie mam telefonu, moze jeszcze znajde..
może jak będzie konieczny spec od remontu generalnego (oby nie był konieczny)
wybrał bym się w tak daleką trasę
http://maps.google.c...13&ie=UTF8&z=11
Trasa 38,7 km 47 min - a w tym stanie silnika... to pewnie ze 2 godziny jazdy
odkryłem na tym forum, że kod kompa da się odczytać za pomocą spinacza
spinamy pin 5 i 6 od góry w prawym rzędzie - a kod miganiem pokaże CHECK ENGINE
strasznie mnie to ucieszyło...
może uda mi się pierwszy etap diagnostyki wykonać własnoręcznie
ale już ciśnienie w cylindrach - to już magia wymagająca instrumentów...
#30 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 21:42
#31 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 13:54
---
Mechanik pierwszego kontaktu, Sczytał kod błędu:
"regulacja początku wtrysku"
i Stwierdził, iż trzeba szukać speca od pomp
..Polecił kogoś z Ożarowa... (jeszcze nie odebrałem auta, więc nie znam szczegółowych namiarów)
#32 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 14:07
trzeba troche chęci a wiele mozna odnaleźć w postach
Zczytał kod błędu "regulacja kąta wtrysku" ? Jak z dziećmi, wszytko da im sie wmówić. Wiec jaki to w koncu numer błędu?
A nie wyświetliło mu się "100-wka sie należy" ?
#33 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 14:58
ponoć dobry pompiarz jest w Ołtarzew 408A (k. Ożarowa)
Ołtarzew ul.Poznańska 408A, na 459 kilometrze 7 słupek w prawo, szutrowa droga
Diesel service, pompy, wtryski, naprawa, regulacja.
P. Sławek Polak
Tel. 602 690 035
--->> czy ktoś poleca tę firmę?
#34 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 15:09
#35 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 11:56
w nadarzynie masz profesjonalną firmę co zajmuje się pompami. ul.pruszkowska 32 G
czyli
CHOJNACKI MOTOR SYSTEM
ul. Pruszkowska 32
Nadarzyn k. Warszawy
(22) 729 88 33
profesjonalny tuning
http://chojnacki.com.pl/
a zadzwonię...
okazuje się, że pod adresem Pruszkowska 32 - jest więcej niż jeden servis samochodowy
ten od pomp - jest pod 32G ->> ten ma telefon 606-82-07-68 (ale nie odbierany)
ale nie odbiera telefonów
Omcia odstawiona do pompiarza w Ołtarzewie
czekam na werdykt...
--->> werdykt jest --->>> pompa do regeneracji...
trzeba czekać na to z 6 dni -- ciekaw jestem rezultatu...
----
wtorek 2010.01.19
Omcia odebrana
koszt regeneracji pompy dotkliwy
ale Omcia ładnie pracuje + 1 rok gwarancji mechanika... liczę na dłuższą pracę tej pompy
zgodnie z zaleceniem mechanika - zacznę dolewać nieco MIXOLa
czytałem już http://forum.vectrak...ic/30616-mixol/
#36 OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 10:18
Czy efektem przedmuchów będzie plujący olej przez rurke odmy(ta która łączy sie z rura od filtra powietrza) przy glowicy ? Silnik nie dymi. Pali od strzała. Możliwe? Turbina - 0 luzów nie rzuca olejem.
Pytam, bo mimo porobienia różnych rzeczy przy autku(min turbo) nadal mam olej w dolocie. Jedyna rzeczą jaka zauwazylem to od 2000tys obr pluje olejem przez tą rurke odmy
#37 OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 10:25
Pytam, bo mimo porobienia różnych rzeczy przy autku(min turbo
) nadal mam olej w dolocie. Jedyna rzeczą jaka zauwazylem to od 2000tys obr pluje olejem przez tą rurke odmy
Olej w dolocie to normalna sprawa w tdesie Dopóki nie wsówa 1 litra na tysiąc km i nie dostaje samozapłonu to nie ma problemu
#38 OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 10:32
#39 OFFLINE
Napisany 31 marca 2010 - 14:28