Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przedmuchy w 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:03

Jeżeli kontrolka się zapaliła to musi być jakiś błąd, zacznij od podłączenia pod kompa celem odczytu błędu bo tak nic nie wymyślimy.
Przyczyn może być wiele albo tylko jakaś drobnostka.

#22 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:19

miałem tak jak ty.
Pompa.
1400zł
Mototronik

#23 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 10 stycznia 2010 - 15:43

Jeżeli kontrolka się zapaliła to musi być jakiś błąd, zacznij od podłączenia pod kompa celem odczytu błędu bo tak nic nie wymyślimy.
Przyczyn może być wiele albo tylko jakaś drobnostka.


a to pewnie jutro...
postaram się doturlać do mechanika
co ciekawe - silnik o tak niskim momencie ma znakomite właściwości antypoślizgowe ;)
zmiana prędkości (przy możliwych max obrotach ok. 1500rpm) realizowana przez szybkie zmiany biegów...
--

ale wracając do wątku... bardzo nie równej pracy i wręcz szarpania, po rozruchu...
czy słaba pompa może tłumaczyć szarpanie silnikiem?
to raczej wina jakiegoś nie równego pozostałym cylindra...
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#24 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 17:03

no niekoniecznie, jak padła w jakimś stopniu pompa i mieszanka jest nie taka jak byc powinna to rozne cuda będą. U mnie na zimnym odpalał i zaraz gasł po 1-2 sek. Jak przytrzymałem gaz to zapalał sie check ale autko jeszcze chodziło. Po kilkudziesięciu sekaundach jak juz sie troche rozgrzał, moglem zgasic i odpalic, ale caly czas byl niebieski dym z rury, baaaardzo słabe auto - łatwo gasł jak sie nie dało gazu, i chodził nierówno.
Pompa została wymieniona, ale miałem taką kombinowaną. U ciebie moze byc kwestia mechaniki lub elektroniki ale w tym wypadku zrobic nalezy całość. Troche uderzy po kieszeni

#25 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 10 stycznia 2010 - 17:09

no niekoniecznie, jak padła w jakimś stopniu pompa i mieszanka jest nie taka jak byc powinna to rozne cuda będą. U mnie na zimnym odpalał i zaraz gasł po 1-2 sek. Jak przytrzymałem gaz to zapalał sie check ale autko jeszcze chodziło. Po kilkudziesięciu sekaundach jak juz sie troche rozgrzał, moglem zgasic i odpalic, ale caly czas byl niebieski dym z rury, baaaardzo słabe auto - łatwo gasł jak sie nie dało gazu, i chodził nierówno.
Pompa została wymieniona, ale miałem taką kombinowaną. U ciebie moze byc kwestia mechaniki lub elektroniki ale w tym wypadku zrobic nalezy całość. Troche uderzy po kieszeni


początek roku
i już trzeba plany finansowe zmieniać :(

---
po raz kolejny analizuję zdarzenie - prawdopodobną przyczynę przesilenia

zimny silnik, odpalenie silnika i natychmiastowe buksowanie i praca na wyższych obrotach -->> to może być przyczyna powstania problemu

problem - to coś co uległo przesileniu... np. pierścienie... a może pompa... itd
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#26 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 17:22

Sprawdz błedy bo bez tego to mozna sobie gdybac, wrzuc pozniej numery błędów.
to podstawa...

#27 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 10 stycznia 2010 - 20:04

jest do polecenia jakiś spec od Omć w Pruszkowie (ew. okolicach)?
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#28 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 20:09

chyba gdzies w kobyłce jest taki co ma jakies calkiem calkiem pojecie o mechanice. teraz nie mam telefonu, moze jeszcze znajde..

#29 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:28

chyba gdzies w kobyłce jest taki co ma jakies calkiem calkiem pojecie o mechanice. teraz nie mam telefonu, moze jeszcze znajde..


może jak będzie konieczny spec od remontu generalnego (oby nie był konieczny)
wybrał bym się w tak daleką trasę ;)

http://maps.google.c...13&ie=UTF8&z=11

Trasa 38,7 km 47 min - a w tym stanie silnika... to pewnie ze 2 godziny jazdy :(

odkryłem na tym forum, że kod kompa da się odczytać za pomocą spinacza :)
spinamy pin 5 i 6 od góry w prawym rzędzie - a kod miganiem pokaże CHECK ENGINE

strasznie mnie to ucieszyło...
może uda mi się pierwszy etap diagnostyki wykonać własnoręcznie
ale już ciśnienie w cylindrach - to już magia wymagająca instrumentów...
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#30 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 stycznia 2010 - 21:42

no to sprubuj tak zczytac bledy u siebie... powodzenia. Jest taki przycisk SZUKAJ....

#31 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 11 stycznia 2010 - 13:54

nie udało mi się odczytać kodu na spinacz.. jakoś nie mrugało
---
Mechanik pierwszego kontaktu, Sczytał kod błędu:
"regulacja początku wtrysku"
i Stwierdził, iż trzeba szukać speca od pomp
..Polecił kogoś z Ożarowa... (jeszcze nie odebrałem auta, więc nie znam szczegółowych namiarów)
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#32 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 stycznia 2010 - 14:07

przeciez na forum jak wół napisane jest wiele razy ze w tych silnikach sie na spinacz nie da...
trzeba troche chęci a wiele mozna odnaleźć w postach
Zczytał kod błędu "regulacja kąta wtrysku" ? Jak z dziećmi, wszytko da im sie wmówić. Wiec jaki to w koncu numer błędu?
A nie wyświetliło mu się "100-wka sie należy" ?

#33 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 11 stycznia 2010 - 14:58

"regulacja początku wtrysku" kod 1220
ponoć dobry pompiarz jest w Ołtarzew 408A (k. Ożarowa)

Ołtarzew ul.Poznańska 408A, na 459 kilometrze 7 słupek w prawo, szutrowa droga
Diesel service, pompy, wtryski, naprawa, regulacja.
P. Sławek Polak
Tel. 602 690 035


--->> czy ktoś poleca tę firmę?
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#34 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 11 stycznia 2010 - 15:09

w nadarzynie masz profesjonalną firmę co zajmuje się pompami. ul.pruszkowska 32 G

#35 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 12 stycznia 2010 - 11:56

w nadarzynie masz profesjonalną firmę co zajmuje się pompami. ul.pruszkowska 32 G


czyli

CHOJNACKI MOTOR SYSTEM
ul. Pruszkowska 32
Nadarzyn k. Warszawy
(22) 729 88 33
profesjonalny tuning
http://chojnacki.com.pl/


a zadzwonię...

okazuje się, że pod adresem Pruszkowska 32 - jest więcej niż jeden servis samochodowy ;)
ten od pomp - jest pod 32G ->> ten ma telefon 606-82-07-68 (ale nie odbierany)

ale nie odbiera telefonów :(

Omcia odstawiona do pompiarza w Ołtarzewie
czekam na werdykt...
--->> werdykt jest --->>> pompa do regeneracji...
trzeba czekać na to z 6 dni -- ciekaw jestem rezultatu...
----
wtorek 2010.01.19
Omcia odebrana
koszt regeneracji pompy dotkliwy
ale Omcia ładnie pracuje + 1 rok gwarancji mechanika... liczę na dłuższą pracę tej pompy ;)

zgodnie z zaleceniem mechanika - zacznę dolewać nieco MIXOLa
czytałem już http://forum.vectrak...ic/30616-mixol/
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl

#36 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 31 marca 2010 - 10:18

Panowie a jaki stopień sprężania powinien być w naszych 2.5td - 26bara czy 32bara?

Czy efektem przedmuchów będzie plujący olej przez rurke odmy(ta która łączy sie z rura od filtra powietrza) przy glowicy ? Silnik nie dymi. Pali od strzała. Możliwe? Turbina - 0 luzów nie rzuca olejem.

Pytam, bo mimo porobienia różnych rzeczy przy autku(min turbo) nadal mam olej w dolocie. Jedyna rzeczą jaka zauwazylem to od 2000tys obr pluje olejem przez tą rurke odmy

#37 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 31 marca 2010 - 10:25

Pytam, bo mimo porobienia różnych rzeczy przy autku(min turbo
) nadal mam olej w dolocie. Jedyna rzeczą jaka zauwazylem to od 2000tys obr pluje olejem przez tą rurke odmy


Olej w dolocie to normalna sprawa w tdesie :) Dopóki nie wsówa 1 litra na tysiąc km i nie dostaje samozapłonu to nie ma problemu :)

#38 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 31 marca 2010 - 10:32

a co do tego ciśnienia? jakie powinno być?:) i czy czyszczenie odmy da coś, że nie będzie lecieć z tej rurki ?

#39 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 31 marca 2010 - 14:28

Mnie mechanik od "turbo" powiedział że olej w turbo znaczy defekt turbiny(nie tylko), może być efektem przedmuchów w silniku.

#40 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 01 kwietnia 2010 - 08:55

To jakie powinno być to ciśnienie :) ?