Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przedmuchy w 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 20 listopada 2009 - 23:48

Prosze o pomoc. Od poczatku jak kupilem omege na ciepłym silniku ciężko zapalała, jak sie dowiedziałem( po fakcie) kącząca sie pompa wtryskowa. Od dwuch dni autko zaczelo odpalac normalnie ale........po wcisnieciu gazu i wkreceniu jej na 1800 obrotów słychac w srodku takie dziwne odgłosy jak by przedmuchiwało cos...no własnie co?????a z ryry kupa czarnego dymu czy ktos wie czy to pompa sie zupełnie konczy a moze tyrbo sie rozsypało. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 listopada 2009 - 10:08

Prosze o pomoc. Od poczatku jak kupilem omege na ciepłym silniku ciężko zapalała, jak sie dowiedziałem( po fakcie) kącząca sie pompa wtryskowa. Od dwuch dni autko zaczelo odpalac normalnie ale........po wcisnieciu gazu i wkreceniu jej na 1800 obrotów słychac w srodku takie dziwne odgłosy jak by przedmuchiwało cos...no własnie co?????a z ryry kupa czarnego dymu czy ktos wie czy to pompa sie zupełnie konczy a moze tyrbo sie rozsypało. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

sprawdź rurkę EGR

#3 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 listopada 2009 - 14:16

czarny dym... to za dużo paliwa w mieszance, złe dawkowanie - patrz komponenty odpowiedzialne za skład mieszanki, sondy, przepływomierze, pompa wtórnego obiegu powietrza, a takżę zabite katalizatory o inne, może też być czarno jak dodamy mocno gazu nawet na rozgrzanym sinliku...

dym niebieskawy - podbieranie oleju...... pierścienie, gumki na zaworach... pierścienie - niebieski dym cały czas, gumki - niebieski dym na rozruchu...

przykapcanie czarnym dymem jak w dizlu, padnięte końcówki wtryskiwaczy lub padnięte uszczelki trzonką zaworów.... zarówno dla benzyny...

#4 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 21 listopada 2009 - 14:58

Jak wali czarnum dymem z rury, slychac szum powierza(w siniku) przy przyspieszaniu i traci moc to wedlug mnie jest walniety jakis przewod od IC.
Przerabialem ten temat juz w wielu dieslach.
din;)))))

#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2009 - 18:35

niebieski dym caly czas i brak mocy, gasniecie silnika sekunde po odpaleniu przy zimnym silniku, jakas tam praca przy rozgrzanym troche silniku ale calkowity brak mocy i caly czas niebieski dym /im wiecej gazu tym wiecej niebieskiego/ - to objaw tak ja pisales: pierscieni lub zaworów?

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 listopada 2009 - 18:53

to objaw tak ja pisales: pierscieni lub zaworów?

raczej pierscieni

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 listopada 2009 - 19:34

auto potrafi jechac a raczej toczyc sie.... jak zlapie juz troche temperatury to chodzi w miare rowno..,
Damian, twoim zdaniem jedank pierscienie?

#8 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 listopada 2009 - 23:39

Problem jest tego typu że wczesniej na ciepłym silniku nie chciała odpalać a teraz odpala na dotyk. czy może to wina nastawnika pompy? czy mógł sie sam przestawić?

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2009 - 08:02

auto potrafi jechac a raczej toczyc sie.... jak zlapie juz troche temperatury to chodzi w miare rowno..,
Damian, twoim zdaniem jedank pierscienie?

Rajfa tak bo przy uszczelniaczach poprostu olej by palila a ona przez pierscienie moze kompresje traci i dlatego taka slaba

czy mógł sie sam przestawić?

tak jak najbardziej

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 listopada 2009 - 09:33

Problem jest tego typu że wczesniej na ciepłym silniku nie chciała odpalać a teraz odpala na dotyk. czy może to wina nastawnika pompy? czy mógł sie sam przestawić?


a z mocą jest ok. wkręca się..

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 listopada 2009 - 11:36

DamianSz, wlasnie cos mi sie wydaje ze pali olej bo poza brakiem mocy i gasnieciem na zimnym silniku tuz po przekreceniu kluczyka, caly czas dymi na niebiesko. czarnego dymu nie widac... Nawet jak ppo kilkudziesieciu sekundach zlapie temp to i tak caly czas kopci na niebiesko. Im wiecej gazu - tym wiecej niebieskiego.... mysle ze pierscien/pierscienie....

#12 OFFLINE   sloneczko

sloneczko
  • 102 postów
  • Dołączył: 11-12-2008
  • Skąd: Poznań

Napisany 22 listopada 2009 - 15:27

Wkręca sie bez problemów z mocą też ok ale tylko do 2000 a potem słabnie i pojawiają sie przedmuchy. A powiedzcie mi z pod kolektora ssacego odchodzi weżyk, gdzie powinien byc podłączony, zauważyłem że obok tej pompki podcisnienia jest taka jagby fajka i tam też jest wężyk taki krutki, na odpalonym silniku jak zatkam palcem to wciąga powietrze a na tym z pod kolektora wydmuchuje czy one nie powinny byc połączone razem? Sprawdzalem podłączenie IC i tam jest wszystko wpożądku.

#13 OFFLINE   trabi

trabi
  • 39 postów
  • Dołączył: 23-08-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 24 listopada 2009 - 12:56

Tu masz schemat jak powinny być podłączone wszystkie wężyki do podciśnień.
http://forum.omegakl...ead.php?t=27152

#14 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 24 listopada 2009 - 17:37

taki niebieskawy dymek .. to równiez malo paliwa duzo powietrza.. znaczy turbo ładuje ok ale pompa nie wyrabia... sprawdz najpierw zasilanie... w paliwo.. ile daje pompa na wtryski o ile masz czym jak nie to podjedż do pompiarza. silnik zawsze zdażysz rozebrać.. miałem kiedys przypadek wciągneło filtr paliwa do pompy (sekcji niskiego cisnienia) zatkało przez co pompa nie miała jak zaciagnąc paliwa.. po czyszczeniu pompy wsio wróciło do normy(audi) a już wielcy mechanikowie chcieli silnik rozbierać auto wkręcało sie do max 2500 obr. a z rury niebieski dym.

#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 listopada 2009 - 19:24

tez mialem taka sugestie ze to moze byc i pompa...No zobaczymy moze w czwartek, po pomiarze cisnienia bedzie wiadamo...

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 listopada 2009 - 20:00

Wkręca sie bez problemów z mocą też ok ale tylko do 2000 a potem słabnie i pojawiają sie przedmuchy. A powiedzcie mi z pod kolektora ssacego odchodzi weżyk, gdzie powinien byc podłączony, zauważyłem że obok tej pompki podcisnienia jest taka jagby fajka i tam też jest wężyk taki krutki, na odpalonym silniku jak zatkam palcem to wciąga powietrze a na tym z pod kolektora wydmuchuje czy one nie powinny byc połączone razem? Sprawdzalem podłączenie IC i tam jest wszystko wpożądku.

kolego od 2000 tyś to dopiero się życie zaczyna. a z tymi przedmuchami to rurka EGR strzeliła i spaliny zamiast napędzać turbo to wylatują bokiem i wtedy nie ma mocy...

#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2009 - 09:53

po pomiarze cisnienia bedzie wiadamo...

zmierz ciśnienie na sucho a potem na mokro znaczy z olejem i zobacz jaka różnica bedzie pomiędzy pomiarami i będziesz wiedzał czy pierścionki powiedziały papa.

#18 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 listopada 2009 - 21:23

cisnienie wyszlo 26bar, niemal rowno na wszystkich cylindrach. wiec chyba pompa poszla sie pier&^^@#!!#@#ć

#19 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 26 listopada 2009 - 22:23


Domyślnie
Wkręca sie bez problemów z mocą też ok ale tylko do 2000 a potem słabnie i pojawiają sie przedmuchy. A powiedzcie mi z pod kolektora ssacego odchodzi weżyk, gdzie powinien byc podłączony, zauważyłem że obok tej pompki podcisnienia jest taka jagby fajka i tam też jest wężyk taki krutki, na odpalonym silniku jak zatkam palcem to wciąga powietrze a na tym z pod kolektora wydmuchuje czy one nie powinny byc połączone razem?


pewnie nie masz wpietego "map sensora" i dlatego takie spadki mocy, porostu elektronika go dławi :)

#20 OFFLINE   markcomp77

markcomp77
  • 10 postów
  • Dołączył: 18-10-2008
  • Skąd: k/W-wy

Napisany 10 stycznia 2010 - 14:30

Witam,

mam podobny problem jak w temacie :(
postaram się opisać historię i stan
autko mam z roku 2003 z 2.2 litra na ropę

po mroźnej nocy (z piątku na sobotę) - miałem problem z wyjechaniem z zaśnieżonego parkingu, trochę buksował, ale dałem większe obroty zaczął się posuwać, niestety pojawił się sygnał CHECK ENGINE i spadła moc... i brak możliwości wejścia na wyższe obroty...

dojechałem omcią do pracy (7km) na bardzo osłabionym silniku przy ciągle włączonej kontrolce CHECK ENGINE

powrót... rozruch silnika był nie ciekawy, silnikiem strasznie szarpało po odpaleniu oraz pojawił się NIEBIESKI DYM i CHECK ENGINE na kontrolce :(

autko z słabym silniczkiem przez zaśnieżone drogi jakoś dowiozło mnie do domciu

dziś postanowiłem się przyjrzeć omci jeszcze raz, to samo - rozruch utrudniony.. zimny gasł ze dwa razy, silnik strasznie buja autem, CHECK ENGINE i NIEBIESKI DYM
po rozgrzaniu silnik zaczyna pracować równo, i daje się nawet odpalić go tak aby nie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE i nie dymi na NIEBIESKO, ale przy podwyższeniu obrotów (powyżej 2000rpm) dym NIEBIESKI się pojawia oraz CHECK ENGINE :(

---
czy nie równa praca silnika oznacza nieszczelność pierścienia?
---
z poważaniem
MARKcomp77
http://forum-cnc.pl