Przedmuchy w 2,5 td
#1 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2009 - 23:48
#2 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 10:08
sprawdź rurkę EGRProsze o pomoc. Od poczatku jak kupilem omege na ciepłym silniku ciężko zapalała, jak sie dowiedziałem( po fakcie) kącząca sie pompa wtryskowa. Od dwuch dni autko zaczelo odpalac normalnie ale........po wcisnieciu gazu i wkreceniu jej na 1800 obrotów słychac w srodku takie dziwne odgłosy jak by przedmuchiwało cos...no własnie co?????a z ryry kupa czarnego dymu czy ktos wie czy to pompa sie zupełnie konczy a moze tyrbo sie rozsypało. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
#3 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 14:16
dym niebieskawy - podbieranie oleju...... pierścienie, gumki na zaworach... pierścienie - niebieski dym cały czas, gumki - niebieski dym na rozruchu...
przykapcanie czarnym dymem jak w dizlu, padnięte końcówki wtryskiwaczy lub padnięte uszczelki trzonką zaworów.... zarówno dla benzyny...
#4 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 14:58
Przerabialem ten temat juz w wielu dieslach.
#5 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 18:35
#6 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 18:53
raczej pierscienito objaw tak ja pisales: pierscieni lub zaworów?
#7 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 19:34
Damian, twoim zdaniem jedank pierscienie?
#8 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2009 - 23:39
#9 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2009 - 08:02
Rajfa tak bo przy uszczelniaczach poprostu olej by palila a ona przez pierscienie moze kompresje traci i dlatego taka slabaauto potrafi jechac a raczej toczyc sie.... jak zlapie juz troche temperatury to chodzi w miare rowno..,
Damian, twoim zdaniem jedank pierscienie?
tak jak najbardziejczy mógł sie sam przestawić?
#10 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2009 - 09:33
Problem jest tego typu że wczesniej na ciepłym silniku nie chciała odpalać a teraz odpala na dotyk. czy może to wina nastawnika pompy? czy mógł sie sam przestawić?
a z mocą jest ok. wkręca się..
#11 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2009 - 11:36
#12 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2009 - 15:27
#13 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2009 - 12:56
http://forum.omegakl...ead.php?t=27152
#14 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2009 - 17:37
#15 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2009 - 19:24
#16 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2009 - 20:00
kolego od 2000 tyś to dopiero się życie zaczyna. a z tymi przedmuchami to rurka EGR strzeliła i spaliny zamiast napędzać turbo to wylatują bokiem i wtedy nie ma mocy...Wkręca sie bez problemów z mocą też ok ale tylko do 2000 a potem słabnie i pojawiają sie przedmuchy. A powiedzcie mi z pod kolektora ssacego odchodzi weżyk, gdzie powinien byc podłączony, zauważyłem że obok tej pompki podcisnienia jest taka jagby fajka i tam też jest wężyk taki krutki, na odpalonym silniku jak zatkam palcem to wciąga powietrze a na tym z pod kolektora wydmuchuje czy one nie powinny byc połączone razem? Sprawdzalem podłączenie IC i tam jest wszystko wpożądku.
#17 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2009 - 09:53
zmierz ciśnienie na sucho a potem na mokro znaczy z olejem i zobacz jaka różnica bedzie pomiędzy pomiarami i będziesz wiedzał czy pierścionki powiedziały papa.po pomiarze cisnienia bedzie wiadamo...
#18 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2009 - 21:23
#19 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2009 - 22:23
Domyślnie
Wkręca sie bez problemów z mocą też ok ale tylko do 2000 a potem słabnie i pojawiają sie przedmuchy. A powiedzcie mi z pod kolektora ssacego odchodzi weżyk, gdzie powinien byc podłączony, zauważyłem że obok tej pompki podcisnienia jest taka jagby fajka i tam też jest wężyk taki krutki, na odpalonym silniku jak zatkam palcem to wciąga powietrze a na tym z pod kolektora wydmuchuje czy one nie powinny byc połączone razem?
pewnie nie masz wpietego "map sensora" i dlatego takie spadki mocy, porostu elektronika go dławi
#20 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2010 - 14:30
mam podobny problem jak w temacie
postaram się opisać historię i stan
autko mam z roku 2003 z 2.2 litra na ropę
po mroźnej nocy (z piątku na sobotę) - miałem problem z wyjechaniem z zaśnieżonego parkingu, trochę buksował, ale dałem większe obroty zaczął się posuwać, niestety pojawił się sygnał CHECK ENGINE i spadła moc... i brak możliwości wejścia na wyższe obroty...
dojechałem omcią do pracy (7km) na bardzo osłabionym silniku przy ciągle włączonej kontrolce CHECK ENGINE
powrót... rozruch silnika był nie ciekawy, silnikiem strasznie szarpało po odpaleniu oraz pojawił się NIEBIESKI DYM i CHECK ENGINE na kontrolce
autko z słabym silniczkiem przez zaśnieżone drogi jakoś dowiozło mnie do domciu
dziś postanowiłem się przyjrzeć omci jeszcze raz, to samo - rozruch utrudniony.. zimny gasł ze dwa razy, silnik strasznie buja autem, CHECK ENGINE i NIEBIESKI DYM
po rozgrzaniu silnik zaczyna pracować równo, i daje się nawet odpalić go tak aby nie zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE i nie dymi na NIEBIESKO, ale przy podwyższeniu obrotów (powyżej 2000rpm) dym NIEBIESKI się pojawia oraz CHECK ENGINE
---
czy nie równa praca silnika oznacza nieszczelność pierścienia?