Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ocynk w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Tom_alfik

Tom_alfik

    Sprzedam swoją omegę

  • 117 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Stolica Karkonoszy

Napisany 24 listopada 2010 - 15:13

Niue wiem na ile prawdziwa jest informacja ze strony "myomega", ale stoi tam tak:

Omega B w pierwszych trzech latach czasu jego produkcji walczyła z różnymi problemami: lakiery bazie wodnej zostały miejscowo źle użyte tak, że w wielu pojazdach stały się niezbędne rozległe lakierowania. (...)
Pojazdy do roku modelowego 2000 były ledwie lepiej zabezpieczone przeciw korozji niż poprzednik - Omega A. (...)
Pierwszy raz od roku modelowego 2000 Opel przyznał 12 letnią gwarancje na korozje ‘na wylot’.

Sadząc po jakości języka - było to tłumaczenie z niemieckojęzycznego źródła, nie wiem jakiego.
Natomiast jeśli dalej drążyć temat tej gwarancji, opel musiał w jakiś sposób poprawić zabezpieczenie antykorozyjne. Wiem coś o tym - poprzednią omegę sprzedałem wyłącznie z powodu ataku tlenku żelaza :), a miała 10 lat i blacha nie była nigdzie naprawiana.
[you:bb82a89dc7] pamiętaj o włączeniu świateł !!!

Moja Kluska jest ze Szwajcarii!!!

#22 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 listopada 2010 - 15:17

ehh, z tym ocynkiem to coś mi się wydaje jest jak z wielką stopą - wszyscy o nim mówią a nikt nie widział :D:D:D



 


#23 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 listopada 2010 - 17:17

Ktos tutaj na forum pisal, ze porownywal (przeprowadzal eksperymenty) Omegę z kontynentu z tą z Wysp i wyspowa byla lepiej zabezpieczona...

#24 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 listopada 2010 - 18:57

poczytajcie poniżej w temacie, bo to ja robiłem taki test w autem powypadkowym (europejskim) i anglikiem ściągniętym na części.

#25 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 24 listopada 2010 - 22:19

że ta reguła tyczy się Mercedesa (niekoniecznie z Wysp, ale nie z Polski) to wiedziałem, może być podobnie w przypadku Omegi. Ja mam swoją ze Szwajcarii i szczerze mówiąc, ostatnio oglądałem jakieś tam delikatne odpryski od kamieni na masce i zero żółtego nalotu. W ogóle na aucie nie ma grama rdzy.

#26 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 24 listopada 2010 - 23:28

zauważcie, że nawet Mazdy6 z 2005r potrafia mieć rude na tylnych błotnikach(ale to wersji produkowane w Turcji zazwyczaj na rynek Polski) - Wersje produkowane na rynek brytyjski poważnych koncernów są dodatkowo zabezpieczane z tego co widziałem to Mercedes Anglik czy Mazda Anglik to wogole nie ta blacha - tam prawie wszystkie się dobrze trzymaja (po 2001r) i nawet w miejscach gdzie były głebsze rysy nie było oznak korozji. Taką właśnie rzecz zaobserwowałem kupując aktualne autko.


Dodam, że wcześniej miałem wersje europejską omegi i musiałem tam chyba wszystkie poprawki blacharskie robić od błotników aż po podłogę. Nawet raz podgłobę musiałem wycinać aby wstawić nową :-P Mam teraz anglika i zero rdzy :) aha i podłoga nie wygląda jak normalna zabezpieczona tylko jest całkowicie biała jak aluminium - może to jakiś ocynk, ale tego nie badałem co to dokładnie u mnie jest.

#27 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 25 listopada 2010 - 19:18

Może na Anglię były faktycznie dodatkowo zabezpieczone niż na Europę bo bardziej wilgotny klimat (prawie non stop deszcze) , Anglia-wyspa-sól ?:D

#28 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2010 - 19:45

Jakoś mnie to nie przemawia. Angol rocznikowo młodszy od mojej potrafi być zjedzony na wylot.

#29 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2010 - 19:58

ostatnio oglądałem jakieś tam delikatne odpryski od kamieni na masce i zero żółtego nalotu. .

moze podkałdu ci nie odbiło i dlatego nie bedzie. u mnie jest podobnie,ale podkład nie tkniety;)

W ogóle na aucie nie ma grama rdzy.

a pod?? :D

#30 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 listopada 2010 - 20:55

pod też nie wygląda to źle. Ostatnio przy zczytywaniu numeru silnika miałem okazję dobrze obejrzeć. Końcowy tlumik miałem wymieniany w ASO (w kwietniu będzie 2 lata) i wciąż wygląda jak nowy.

#31 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 listopada 2010 - 21:05

maska i błotniki mają solidny ocynk. Inne części już nie - to samo mam w espero - pas między światłami i maska ma zdarty lakier do gołej blachy i nic się nie dzieje od trzech lat - za to drzwi... progi... masakra

#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 listopada 2010 - 21:15

Może na Anglię były faktycznie dodatkowo zabezpieczone niż na Europę bo bardziej wilgotny klimat (prawie non stop deszcze) , Anglia-wyspa-sól ?:D


Jaka sol? Pierwszy raz sol Anglia zobaczyla chyba w zeszlym roku. Wecie pod uwage, ze nie sama woda powoduje rdze, a wlasnie glownie solanki i niska temperatura. U nas jest mokro, ale cieplej i nie ma tyle soli (lub innej chemii).

#33 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 25 listopada 2010 - 21:34

Nawalony Zając masz rocznik 97 a ja tutaj sprawdzałem auta z lat 2002 2003 więc to trochę różnica. Fakt omegi sprzed 2002 mogą nie być aż tak zabezpieczone. Wyjaśnię dlaczego tak myślę:

Parę dni temu byłem u rzeczoznawcy ze swoim autem okazało się, że omega bfl dzieli się na dwa typy modelowe od 1999 do 2001 i od 2002 do 2003. Wydaje mi się, że jeśli tak faktycznie jest i to jest jakiś lifting po liftingu (widziałem powyżej 2002 parę rzeczy się różni m.in. grill), więc możliwe, że i dodali parę zmian w zabezpieczeniu antykorozyjnym dla aut sprzedawanych do UK


eliks
jaki masz kolor podłogi (od spodu)? taki jak pokryty barankiem do zabezpieczenia antykorozyjnego czy jakaś biała blacha?


Mam pod blokiem jedną omegę z 95r (anglik) to podłogi tam już prawie nie ma, ale boki sie trzymają bardzo dobrze a np jeszcze jedna biała z 95r stoi to prawie już drzwi nie ma i ręce do środka można włożyć

#34 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 listopada 2010 - 21:59

eliks jaki masz kolor podłogi (od spodu)? taki jak pokryty barankiem do zabezpieczenia antykorozyjnego czy jakaś biała blacha?

Nic szczególnego tam nie widziałem. Zabezpieczenia antykorozyjnego nie widać. Ale blacha jest zdrowa, ma "dobry" kolor, tyle że przybrudzone jest błotem, piachem itp.

#35 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 25 listopada 2010 - 22:03

ciekawi mnie czy masz taki spod jak roczniki sprzed 99 czy gola biala blache badz moze aluminium?

#36 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 25 listopada 2010 - 22:21

wygląda jak goła blacha, tyle że przypudrowana kurzem

#37 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 grudnia 2010 - 12:43

Czy od jakiegoś rocznika Omega jest dobrze zabezpieczona przed korozją? Dobrze, czyli tak że nie trzeba nic robić z nadwoziem a nie malowac tylko raz w roku.

Mam rok 1997 i dla mnie tam nie ma żadnego zabezpieczenia.
Ktoś pisał o popraiwe zabezpieczeń w roku 2000. Czyli od 2001 nie ma problemu z korozją?

#38 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2010 - 12:59

Czy od jakiegoś rocznika Omega jest dobrze zabezpieczona przed korozją? Dobrze, czyli tak że nie trzeba nic robić z nadwoziem a nie malowac tylko raz w roku.

Mam rok 1997 i dla mnie tam nie ma żadnego zabezpieczenia.
Ktoś pisał o popraiwe zabezpieczeń w roku 2000. Czyli od 2001 nie ma problemu z korozją?


Ponoc dopiero Omegi od 2004 nie maja problemow z korozja ;)
Reszta ma.

#39 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2010 - 13:04

Ponoc dopiero Omegi od 2004 nie maja problemow z korozja

zapomniałeś jeszcze o tych z przed 1986 r.;)

Czy od jakiegoś rocznika Omega jest dobrze zabezpieczona przed korozją? Dobrze, czyli tak że nie trzeba nic robić z nadwoziem a nie malowac tylko raz w roku.


nie ma takich Omeg , prędzej czy później każda zrudzieje

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#40 OFFLINE   siepator

siepator
  • 49 postów
  • Dołączył: 28-10-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 grudnia 2010 - 23:59

To kiepska sprawa z tą korozją. Chciałem wymienić omegę na młodszą ale jeśli ruda to poprisowy numer to raczej pomyślę o innym samochodzie. Strasznie irytująca jest ta rdza, moja oma ma 13 lat a korozja wygląda jak w 20 kilku letnim samochodzie.