Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ocynk w omedze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sznyro

sznyro
  • 94 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Radom

Napisany 19 listopada 2009 - 20:28

z tego co wiem to omegi nie wychodziły w ocynku, rozwiejcie moje wątpliwości spójrzcie na opis
http://www.otomoto.p...ow&id=C10578064

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:31

no ja jeszcze łomegi B w ocynku nie widzialem... ale oczywiście połowa ludków twierdzi, ze Omegi takowy po korymś tam roku mialy.
Cóż .. wszystkie gniją .. wiec ktoś chyba przesadza z tym ocynkiem :D

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 20:32

wychodziły

ale ocynk jednostronny i tylko w newralgicznych punktach (nadkola ranty drzwi itd)

powiem tak - lipa nie ocynk - dlatego gniją

i po roku RM97 :D



 


#4 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 20:33

http://pl.wikipedia.....281994-1999.29
pisze jak byk popatrz czasami i nie przesadzaj:pokoj:
po 97r

#5 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:34

Ocynk :D:D:D:D . ******* nie cynk , tak jak pisze kmolega CITA, wszystkie gniją, aż słychać jak je wpiernicza.

#6 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2009 - 20:37

http://pl.wikipedia.....281994-1999.29
pisze jak byk popatrz czasami i nie przesadzaj:pokoj:
po 97r


1. wikipedia jako powietrdzenie danych .. troche naciągane to :D
(ps. jest też napisane, ze klimatronik wychodził od 97 roku ... a ja smiem twierdzić, ze już wczesniej był..)
2. mam Omege 97 (RM98 ) i moge Ci pokazać ocynk :D
Dwoje drzwi oraz nadkole na tylnym błotniku - taki ocynk, ze aż z zewnątrz mozna by chomiczka do srodka wpuścic :D

#7 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 20:41

chomiczka do srodka wpuścic


hmmm znam jednego heheheheh

oraz nadkole na tylnym błotniku


to witam w klubie

#8 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 19 listopada 2009 - 20:43

z tego co wiem to omegi nie wychodziły w ocynku, rozwiejcie moje wątpliwości spójrzcie na opis
http://www.otomoto.p...ow&id=C10578064


a czy czwarte zdjęcie, lewe tyle nadkole, nie wdać tam przypadkiem rudej??:cool:

#9 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 20:47

1. wikipedia jako powietrdzenie danych .. troche naciągane to :D

Faktycznie wikipedia nie nalezy do najlepszych zrodel potweirdzajacych informacje i nikt mi nie wmowi, ze to co po 97 zrobili mozna nazwac ocynkiem.

Dwoje drzwi oraz nadkole na tylnym błotniku - taki ocynk, ze aż z zewnątrz mozna by chomiczka do srodka wpuścic :D

Cita jesli mozesz chomiczka wpuscic do srodka przez dziury po rudej to Ty chyba w ogole drzwi juz nie masz. Przeciez chomiczek jest znacznych rozmiarow - ostatnie 2 zdjecia to potwierdzaja http://forum.omegakl...36&postcount=96 :p :D

 


#10 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 23:17

Z tego co kiedys czytalem to ocynk rzeczywiscie tam byl, zreszta stal jest zawsze w jakis sposob zabezpieczana. Problem jest taki, ze ludzie jak uslysza "ocynk" to mysla, ze to nie rdzewieje. Stal nierdzewna zardzewieje wiec ocynk jest tylko warstwa ochronna i wszystko zalezy od warstwy, sposobu nanoszenia (na goraco czy elektrolitycznie) i samego oczyszczenia stali.
Nie ma co kruszyc kopii, jezeli nawet byly to blachy cynkowane to niewystarczajaco.

I nie prawda jest, ze Opel nie potrafil dobrze zabezpieczyc blach tak jak Audi. Mogli to zrobic, ale chodzilo o koszty wiec kto by kupil Opla w cenie Audi? No i druga sprawa, ze auto dla producenta "zyje" 3, max 5 lat. Potem moze gnic.

#11 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 listopada 2009 - 23:19

moja 99 gniła na górnych krawędziach drzwi i na koncach dolnych, fl 2oo2 nie ma śladu rdzy

#12 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 listopada 2009 - 23:37

moja 99 gniła na górnych krawędziach drzwi i na koncach dolnych, fl 2oo2 nie ma śladu rdzy


a zdjąłeś kiedykolwiek jakąkolwiek listwę ozdobną??;)

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 listopada 2009 - 23:53

a zdjąłeś kiedykolwiek jakąkolwiek listwę ozdobną??;)


Pod listwami tak nie rdzewieje jak podluznice i elementy wokol silnika. Ogolnie po 2000 roku poprawiono zabezpieczenia i FL ma z tym najmniej problemow.
No ale pod ramieniem wyciereaczki z tylu w kombi rdzewialo do konca produkcji...

#14 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 07:36

dominik... :tank::tank::tank::tank: :szpital:

#15 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 07:39

Pod listwami tak nie rdzewieje jak podluznice i elementy wokol silnika


no chyba 2,0

\/


\/


\/


\/


Bo w V6 cieknące pokrywy zaworowe skutecznie konserwują całą komore silnika lepiej niż ocynk.

:D

#16 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2009 - 12:32

Bo w V6 cieknące pokrywy zaworowe skutecznie konserwują całą komore silnika lepiej niż ocynk.

:D


I polowe podwozia, wspomagane wyciekami z laczenia skrzyni i z samej skrzyni. Tyl sie konserwuje wyciekami z mostu. I tylko biedna klapa na sucho jezdzi i rdzewieje.
Pany, jak ktos narzeka to niech sobie kupi Ka to dopiero zobaczy co to znaczy "rdza zjada auto". :)

#17 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 listopada 2009 - 16:11

ja miałem 97r. z licpa i nie było ocynku - żarło strasznie... Co do FL to nie widziałem jeszcze rdzy, chyba ze była ostro piznięta a potem zrobiona przez pana Kazia w garażu. Kupują ludzie Omegę zrobioną z trzech a potem: o Boże jak te Omegi rdzewieją.

#18 OFFLINE   mr_ozi

mr_ozi

    Mr Freeze

  • 73 postów
  • Dołączył: 26-02-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 listopada 2009 - 16:50

Pany, jak ktos narzeka to niech sobie kupi Ka to dopiero zobaczy co to znaczy "rdza zjada auto". :)


Zgadza się. Miałem Escorta - w 8-miolatku robiłem cały prawy próg i podłużnicę prawą tylną (pod bagażnikiem). A i tak, jak dostała strzała z boku-przodu to wyszło na jaw że większość elementów konstrukcyjnych była zjedzona od środka. Brrr...

Moja Omega ma w tej chwili mniej rdzy niż Escort miał jak go kupiłem, a był to 4-latek.

#19 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 21 października 2010 - 16:02

witam, chciałbym trochę odświeżyć temat ocynku w omedze ,ponieważ zrobiłem test na dwóch omegach i przeanalizował mi kumpel to z Politechniki co tam jest naniesione na blachę :)

1. omega 2.6 v6 2002r wersja cdx - Anglik - zdrapane zostało wszystko aż do blachy w paru miejscach i porobiono osobne próbki

2. omega 2.6 v6 2002 wersja Europejska design edition po wypadku, więc nie było szkoda skrobać :p - tak samo parę miejsc, parę osobnych próbek.

Wynik:
okazało się, że Anglik był pokryty cały ocynkiem, natomiast wersja europejska tyko w najbardziej narożnych miejscach. - powinno to rozwiać niedociągnięcia tego tematu :)

#20 OFFLINE   tatra1962

tatra1962
  • 9 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 12 listopada 2010 - 11:55

Miałem Omegę A 1992 2.3TD-kombi-gniła, ale bez przesady,najgorszy był tył,progi oraz ranty przednich błotników.W 2008 kupiłem Omegę B 2.5TDS 1998(29.grudzień)-kombi w której malowałem maskę ale nie dlatego że rdza lecz poprzednik źle pomalował wgniecenie na masce gdzie przetarł ocynk i wyszły pęcherze.Fakt że pod listwami na tylnych błotnikach były ogniska rdzy no i na tylnej klapie.Fajne było auto lecz w grudniu 2009 po czołówce została sprzedana na części,nawiasem mówiąc zderzenie wytrzymała wzorowo.Teraz przywiozłem sobie z Litwy Omegę 2.2DTI2002(pierwsza rej. październik 2003)-kombi i narazie nie zauważyłem śladów rdzy choć motor ma słabszy niż 2.5TDS.Pozostałem wierny tej marce i jako mechanik powiem że awaryjność tych aut nie jest wcale większa od innych,a do naprawy jest prostsza i nie zadroga.Pozdrawiam..