bzyczenie podczas redukcji w skrzyni 5L40E, y25dt
#21 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 16:29
Pozdro
#22 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 21:44
#23 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 22:11
Fabrycznie te skrzynie zalewano olejem 7045e (podaję za Oplowskim TISem) i przy zwykłej wymianie najlepiej używać właśnie jego, żeby nie musieć się stresować, czy olej innej marki dobrze wymieszałby się z resztą 7045e pozostałą w skrzyni.
5L40E powinno pracować na oleju zgodnym ze specyfikacja Dexron III lub nowszym Dexron VI (VI jest jest kompatybilne wstecz). Jeżeli zatem Twój zielony olej jest zgodny z Dexronem, a skrzynia pracuje poprawnie, to możesz spać spokojnie!
A co do wymiany dynamicznej... przy jej pomocy usuniesz więcej starego oleju niż przy zwykłej wymianie statycznej (chociażby przepompujesz olej z chłodnicy), ale oczywiście nie wszystko. Olej w konwerterze oraz w kanałach płyty sterującej i obudowy skrzyni zostanie, bo gdy auto stoi, zawory sterowania nie pracują, a olej nie jest przez nie pompowany. Dodatkowo siła odśrodkowa wywali stary olej na ścianki konwertera, a wtedy to już zupełnie nic z niego nie wypłynie.
Natomiast poszarpywanie przy przyspieszaniu i wycie po odjęciu gazu to objawy kończącej się tarczy lock-up'u w konwerterze. Można to dość łatwo potwierdzić diagnostyką komputerową podczas przejażdżki (OP-COM sobie radzi). Można olać temat i czekać aż lock-up zupełnie się posypie i opiłki z niego pójdą do skrzyni i ją skutecznie uszkodzą (wtedy lubi lecieć pompa, tarczki itp). Albo działać szybko, diagnozować i regenerować konwerter puki olej czysty i skrzyni nie trzeba ruszać.
Regeneracja konwertera do tej skrzyni to też nie jest całkiem prosty temat. Konwerter tej skrzyni pracuje bowiem z modulowanym poślizgiem (patent GM zastosowany w kilku ich skrzyniach) i wymaga innych okładzin ciernych tarczy lock-upu niż większość konwerterów na świecie, o czym wydaje mi się mało kto wie i robota jest często pieprzona.
Powodzenia!
Barted
#24 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 23:13
Regeneracja konwertera do tej skrzyni to też nie jest całkiem prosty temat. Konwerter tej skrzyni pracuje bowiem z modulowanym poślizgiem (patent GM zastosowany w kilku ich skrzyniach) i wymaga innych okładzin ciernych tarczy lock-upu niż większość konwerterów na świecie, o czym wydaje mi się mało kto wie i robota jest często pieprzona.
Barted, wiesz może kto byłby w stanie zregenerować konwerter tak jak należy?
#25 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 12:55
Barted, wiesz może kto byłby w stanie zregenerować konwerter tak jak należy?
Po 2 miesiącach bezawaryjnej jazdy opiszę wszystko co i jak i podam odpowiednie namiary. Nie chce dziś czegoś napisac, a jutro się z tego wycofywac i robic z forum śmietnik. 3majcie kciuki, bo mam ten temat na świeżo.
Nie martw się jednak na zapas. Dowiedz się co z tym Twoim olejem i zrob diagnostyke skrzyni podczas jazdy (a nie tylko sprawdzenie błędów). Będzie dobrze!
Barted
#26 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 15:18
Ja dalej sobie nie sprawdzilem stanu przez pogode bo niemam garazu z kanalem i jestem ciekaw ile tego oleju jest, ale mysle jednak ten olej wymienic moze sie skrzynia nie wysypie....
#27 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 15:39
Mnie ciekawi to ze wiekszosci naszych kolegow wystarczylo dolanie oleju lub wymianka i bzyczenie ustalo, jesli faktycznie konwenter ma juz slady zuzucia to faktycznie swiezy olej mu pomaga?
Jakieś 30kkm temu wymiana oleju u mnie też pomogła, ale jak widac tylko odroczyła koniecznośc ingerencji.
Sprawdzic olej oczywiście trzeba i w razie czego uzupełnic. Niski stan oleju powoduje zasysanie przez smok (bedacy jednoczesnie filtrem) oleju o duzej zawartosci powietrza (piany olejowej). Wtedy spada cisnienie na linii sterujacej lock-upem i komputer nie jest w stanie go mocniej wysterowac (mocniej docisnac), poslizg rosnie i pojawia sie szarpanie albo smażymy tarcze lock-up zbyt dużym poślizgiem.
Barted
#28 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 17:09
Jakieś 30kkm temu wymiana oleju u mnie też pomogła, ale jak widac tylko odroczyła koniecznośc ingerencji.
Sprawdzic olej oczywiście trzeba i w razie czego uzupełnic. Niski stan oleju powoduje zasysanie przez smok (bedacy jednoczesnie filtrem) oleju o duzej zawartosci powietrza (piany olejowej). Wtedy spada cisnienie na linii sterujacej lock-upem i komputer nie jest w stanie go mocniej wysterowac (mocniej docisnac), poslizg rosnie i pojawia sie szarpanie albo smażymy tarcze lock-up zbyt dużym poślizgiem.
Barted
Czyli mam rozumieć ze miałeś to samo co my, czyli te bzyczenie na zimnym tak? I za 30kkm padła skrzynia? Jak się zachowywała, tuż przed tym jak jak całkowicie odmówiła posłuszeństwa?
#29 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 18:03
Czy w "sam naprawiam- omega B" jest wszytko o czym powinienem pamiętać przy wymianie? A poza tym, mam teraz założoną uszczelkę pod miskę papierową. Kupiłem metalowo-gumową, czyli taka jaka powinna być. Czy trzeba poza tym uszczelniać jakimś silikonem czy czymś powierzchnie styku miski ze skrzynią, czy poprostu w miejsce starej papierowej uszczelki wkładam nowa metalowo-gumową i przykręcam?
Samą procedurę wymiany sobie znajdziesz, bo chyba było już o tym kilka razy choćby na Naszym Forum. Pisać ani szukać mi się nie chce, sorry.
Uszczelkę kładziesz na sucho, bez silikonu, czy innego szamaństwa.
Czyli mam rozumieć ze miałeś to samo co my, czyli te bzyczenie na zimnym tak? I za 30kkm padła skrzynia? Jak się zachowywała, tuż przed tym jak jak całkowicie odmówiła posłuszeństwa?
Bzyczenie się pojawiało, ale podstawowym objawem było delikatne poszarpywanie przy przyspieszaniu z zapiętym lock-upem w zakresie 1500 - 2100 obr./min. Bezpośrednio przed awarią skrzynia szarpała lock-upem coraz mocniej. Biegi zmieniała bez zarzutu.
PS. Dowiedziałeś się co to za olej u Ciebie siedzi?
Barted
#30 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2010 - 23:39
PS. Dowiedziałeś się co to za olej u Ciebie siedzi?
Barted
Niestety nie... sesja, i wiec nie mam czasu tam skoczyć, bo ten zakład nie jest w moim mieście. Kurde... Jeżeli ten zielony olej to dextron, to spokojnie mogę wymienić na texmatic 7045e a jeżeli jakiś inny to już lipa, dobrze rozumiem?
Bzyczenie się pojawiało, ale podstawowym objawem było delikatne poszarpywanie przy przyspieszaniu z zapiętym lock-upem w zakresie 1500 - 2100 obr./min. Bezpośrednio przed awarią skrzynia szarpała lock-upem coraz mocniej. Biegi zmieniała bez zarzutu.
Fakt faktem nie wiem jak poznać kiedy jest zapięty lock-up ale nigdy mi przy przyspieszaniu nic nie szarpało....
#31 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2010 - 11:09
QUOTE]
Jeżeli ten olej jest zgodny z normą DEXRON III lub DEXRON VI, to nie masz go po co wymieniac, bo jest dobry dla tej skrzyni. Jeżeli nie, to trzeba go wymienic na odpowiedni. Jedyna 100% pewna metoda wymiany całości oleju to rozebranie skrzyni i płukanie układu chłodzenia. Natomiast nie wierze, że zmieszanie dwóch gatunków przy zwykłej wymianie może zaszkodzic. Najwyżej zrobisz dwie wymiany i już będziesz miał około 80% właściwego oleju w mieszaninie. Pamiętając o tym, że właściwości nawet skrajnie różnych AFTów są ciągle bardzo zbliżone... jesteś w domu.
Barted
#32 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 19:20
Olej wygladal dosc ladnie i kolor jego raczej bym okreslil na pomaranczowo brazowy niz czerwony...
Przy okazji wykopalem karteczke pod maska od poprzedniej wymiany oleju i sa tam zaznaczone pola ze wraz z silnikowym w skrzyni tez bylo zmieniane + filtr...
Takze u mnie to dziwne bzyczenie widac zostanie chyba, no albo jeszcze raz moze zmienic sam olej???
#33 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 20:14
Dzis przy wymianie oleju w silniku sprawdzalem olej w skrzyni i bylo praktycznie do poziomu gwintu tyle ze skrzynia byla dosc ciepla po okolo 25 km jazdy, ale przy jakiej temp. sie powinno sprawdzac niewiem np.w audi/vw ponoc przy temp 30 st...
Olej wygladal dosc ladnie i kolor jego raczej bym okreslil na pomaranczowo brazowy niz czerwony...
Przy okazji wykopalem karteczke pod maska od poprzedniej wymiany oleju i sa tam zaznaczone pola ze wraz z silnikowym w skrzyni tez bylo zmieniane + filtr...
Takze u mnie to dziwne bzyczenie widac zostanie chyba, no albo jeszcze raz moze zmienic sam olej???
A jaki olej wlałeś? Ja miałem parę litrów oleju Texmatic 7045e, wiec dla sprawdzenia spuściłem olej tylko z miski, bez jej odkręcania, i zalałem właśnie ten olej. Zeszło raptem 3,5L około 30% całej ilości oleju w skrzyni, i już jest poprawa! Na ciepłym teraz biegi wskakują jak marzenie,na zimnym bzyczenie niestety nie ustało jednak mija ono szybciej- mniej czasu od zimnego startu aby skrzynia ucichła. Wiec za tydzień robię pełną wymianę wraz z filtrem +odkręcenie miski i zapewne za jakiś czas jeszcze raz, aby "odmłodzić" olej. Zobaczmy jak to będzie....
Co do Twojego pytania o ponowną wymianę, to może jednak poczekaj. Rozmawiałem z jednym z posiadaczy 2.5dti 5l40e i miał podobne objawy jak my, które minęły po wymienianie oleju na 7045e ale dopiero po 2-3kkm.
Ps. Dla sprostowania moich poprzednich postów na temat zielonego oleju w skrzyni, miałem jednak czerwony.... Przepraszam za zamęt, ale to tylko dlatego że nie było mnie osobiście na poprzedniej wymianie.
#34 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 20:25
#35 OFFLINE
#36 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 21:38
Znaczy sie dokladnie to wymianialem w silniku i przy okazji sprawdzilem jaki stan w skrzyni jest. Wedlug tej karteczki co znalazlem w komorze silnika wynikaloby ze olej byl w skrzyni wymieniony jakies 5 tysiecy temu ale na jaki to juz nie pisze...takze niema pewnosci czy bylo robione na bank i jaki olej zalali...wiec sie zastanawiam nad wypuszczeniem oleju wlasnie bez sciagania miski i zalania 7045....
Hmm bez ściągania to tylko 3.5L. Ze ściągnięciem i wymiana filtra schodzi chyba ok. 5,5L a to już ok. 50%.... Nie wiem czy jest sens oszczędzać...
Ja u siebie sprawdzałem na pracującymolej w ASB sprawdzany na pracującym silniku ?
#37 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2010 - 22:24
Ogolnie skrzynia chodzi ladnie tylko ten odglos troche mnie czasem irytuje...
#38 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2010 - 07:12
ale dexeron jest płynem ATF więc w czym problemczy jak poprzedni wlasciciel zmienial to czy nie wlal czasem poprostu dextrona
#39 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2010 - 16:12
Tak oczywiscie na wlaczonym, ten olej wyglada faktycznie swiezo tylko czy jest wlasciwy to oto jest zagadka. Ciekawi mnie to czy jak poprzedni wlasciciel zmienial to czy nie wlal czasem poprostu dextrona, skoro mam nowy filtr to mysle czy wlasnie nie wypuscic oleju korkiem i zalac texamatica...ale dlaczego by mialo sie wylac przez korek tylko 3,5 litra przeciez wydaje mi sie ze zejdzie wszystko z miski tak jak po jej odkreceniu?
Ogolnie skrzynia chodzi ladnie tylko ten odglos troche mnie czasem irytuje...
Nie wiem dlaczego tylko 3,5 z zlatuje.... Jak zrobię wymianę wraz z filtrem i odkręcaniem to napisze w tym wątku co i jak.
#40 OFFLINE
Napisany 19 stycznia 2010 - 16:18
A jaki olej wlałeś? Ja miałem parę litrów oleju Texmatic 7045e, wiec dla sprawdzenia spuściłem olej tylko z miski, bez jej odkręcania, i zalałem właśnie ten olej.
Witam:) W niedługim czasie też wymieniam olej w skrzyni i filtr. Mam pytanie gdzie można w miarę tanio kupić ten olej czyli Texmatic 7045e ?