Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bzyczenie podczas redukcji w skrzyni 5L40E, y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 11 stycznia 2010 - 16:29

Ok ja powiem to tak, ja zmieniam co 60 tysięcy olej omcia ma przelatane prawie 300 tys. Co do mozliwosci padniecia skrzyni po wymianie wydaje mi sie ze albo Ci z forum zalewali skrzynie innym olejem albo nie zalewali do konca czyli zlali np 7 litrow oleju a potem wlewali 5 i skrzynie padaly.


Pozdro

#22 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 11 stycznia 2010 - 21:44

Co proponujecie mi zrobić w przypadku mojej skrzyni 5L40E w której chce wymienić olej na texmatic 7045e a mam aktualnie zalane olej w kolorze zielonym :confused:. Mieszać olei się nie powinno, a czy wymiana dynamiczna napewno usunie poprzedni olej w całości.

#23 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 stycznia 2010 - 22:11

Dowiedz się najpierw co to za olej! To, że jest zielony wcale go nie dyskwalifikuje.

Fabrycznie te skrzynie zalewano olejem 7045e (podaję za Oplowskim TISem) i przy zwykłej wymianie najlepiej używać właśnie jego, żeby nie musieć się stresować, czy olej innej marki dobrze wymieszałby się z resztą 7045e pozostałą w skrzyni.

5L40E powinno pracować na oleju zgodnym ze specyfikacja Dexron III lub nowszym Dexron VI (VI jest jest kompatybilne wstecz). Jeżeli zatem Twój zielony olej jest zgodny z Dexronem, a skrzynia pracuje poprawnie, to możesz spać spokojnie!

A co do wymiany dynamicznej... przy jej pomocy usuniesz więcej starego oleju niż przy zwykłej wymianie statycznej (chociażby przepompujesz olej z chłodnicy), ale oczywiście nie wszystko. Olej w konwerterze oraz w kanałach płyty sterującej i obudowy skrzyni zostanie, bo gdy auto stoi, zawory sterowania nie pracują, a olej nie jest przez nie pompowany. Dodatkowo siła odśrodkowa wywali stary olej na ścianki konwertera, a wtedy to już zupełnie nic z niego nie wypłynie.

Natomiast poszarpywanie przy przyspieszaniu i wycie po odjęciu gazu to objawy kończącej się tarczy lock-up'u w konwerterze. Można to dość łatwo potwierdzić diagnostyką komputerową podczas przejażdżki (OP-COM sobie radzi). Można olać temat i czekać aż lock-up zupełnie się posypie i opiłki z niego pójdą do skrzyni i ją skutecznie uszkodzą (wtedy lubi lecieć pompa, tarczki itp). Albo działać szybko, diagnozować i regenerować konwerter puki olej czysty i skrzyni nie trzeba ruszać.

Regeneracja konwertera do tej skrzyni to też nie jest całkiem prosty temat. Konwerter tej skrzyni pracuje bowiem z modulowanym poślizgiem (patent GM zastosowany w kilku ich skrzyniach) i wymaga innych okładzin ciernych tarczy lock-upu niż większość konwerterów na świecie, o czym wydaje mi się mało kto wie i robota jest często pieprzona.

Powodzenia!

Barted

#24 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 11 stycznia 2010 - 23:13

hmm... masakra:( jeszcze dla sprostowania, to przyspiesza gładko, szarpie (lekko ale wyczuwalnie) tylko przy zrzucaniu z biegu (na tak jakby luz). I to wszytko dzieje się na zimnej skrzyni.... A myślę jeszcze nad tym olejem, ze względu na poprzednie wypowiedzi w tym temacie = zawsze pomagała jego wymiana. Ale mimo wszytko ten najczarniejszy scenariusz i regeneracja konwertera nie daje mi spokoju.

Regeneracja konwertera do tej skrzyni to też nie jest całkiem prosty temat. Konwerter tej skrzyni pracuje bowiem z modulowanym poślizgiem (patent GM zastosowany w kilku ich skrzyniach) i wymaga innych okładzin ciernych tarczy lock-upu niż większość konwerterów na świecie, o czym wydaje mi się mało kto wie i robota jest często pieprzona.


Barted, wiesz może kto byłby w stanie zregenerować konwerter tak jak należy?

#25 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 stycznia 2010 - 12:55

Barted, wiesz może kto byłby w stanie zregenerować konwerter tak jak należy?


Po 2 miesiącach bezawaryjnej jazdy opiszę wszystko co i jak i podam odpowiednie namiary. Nie chce dziś czegoś napisac, a jutro się z tego wycofywac i robic z forum śmietnik. 3majcie kciuki, bo mam ten temat na świeżo.

Nie martw się jednak na zapas. Dowiedz się co z tym Twoim olejem i zrob diagnostyke skrzyni podczas jazdy (a nie tylko sprawdzenie błędów). Będzie dobrze!

Barted

#26 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 stycznia 2010 - 15:18

Mnie ciekawi to ze wiekszosci naszych kolegow wystarczylo dolanie oleju lub wymianka i bzyczenie ustalo, jesli faktycznie konwenter ma juz slady zuzucia to faktycznie swiezy olej mu pomaga?
Ja dalej sobie nie sprawdzilem stanu przez pogode bo niemam garazu z kanalem i jestem ciekaw ile tego oleju jest, ale mysle jednak ten olej wymienic moze sie skrzynia nie wysypie....

#27 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 stycznia 2010 - 15:39

Mnie ciekawi to ze wiekszosci naszych kolegow wystarczylo dolanie oleju lub wymianka i bzyczenie ustalo, jesli faktycznie konwenter ma juz slady zuzucia to faktycznie swiezy olej mu pomaga?


Jakieś 30kkm temu wymiana oleju u mnie też pomogła, ale jak widac tylko odroczyła koniecznośc ingerencji.

Sprawdzic olej oczywiście trzeba i w razie czego uzupełnic. Niski stan oleju powoduje zasysanie przez smok (bedacy jednoczesnie filtrem) oleju o duzej zawartosci powietrza (piany olejowej). Wtedy spada cisnienie na linii sterujacej lock-upem i komputer nie jest w stanie go mocniej wysterowac (mocniej docisnac), poslizg rosnie i pojawia sie szarpanie albo smażymy tarcze lock-up zbyt dużym poślizgiem.

Barted

#28 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 12 stycznia 2010 - 17:09

Dzisiaj byłem u mechanika na umówionej wymianie oleju w skrzyni i du*a ! Mechanik ewidentnie chciał mnie odciągnąć od wymiany oleju, argumentując to że nie wyobraża sobie wyjącej skrzyni i to zapewne jest podpora wału lub kola. Chyba pozostaje mi ty tylko wziąć sprawy w swoje ręce i podjechać do znajomego mechanika i wykonać wymianę samemu. I co do tego mam pytanie. Czy w "sam naprawiam- omega B" jest wszytko o czym powinienem pamiętać przy wymianie? A poza tym, mam teraz założoną uszczelkę pod miskę papierową. Kupiłem metalowo-gumową, czyli taka jaka powinna być. Czy trzeba poza tym uszczelniać jakimś silikonem czy czymś powierzchnie styku miski ze skrzynią, czy poprostu w miejsce starej papierowej uszczelki wkładam nowa metalowo-gumową i przykręcam?

Jakieś 30kkm temu wymiana oleju u mnie też pomogła, ale jak widac tylko odroczyła koniecznośc ingerencji.

Sprawdzic olej oczywiście trzeba i w razie czego uzupełnic. Niski stan oleju powoduje zasysanie przez smok (bedacy jednoczesnie filtrem) oleju o duzej zawartosci powietrza (piany olejowej). Wtedy spada cisnienie na linii sterujacej lock-upem i komputer nie jest w stanie go mocniej wysterowac (mocniej docisnac), poslizg rosnie i pojawia sie szarpanie albo smażymy tarcze lock-up zbyt dużym poślizgiem.

Barted


Czyli mam rozumieć ze miałeś to samo co my, czyli te bzyczenie na zimnym tak? I za 30kkm padła skrzynia? Jak się zachowywała, tuż przed tym jak jak całkowicie odmówiła posłuszeństwa?

#29 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 12 stycznia 2010 - 18:03

Czy w "sam naprawiam- omega B" jest wszytko o czym powinienem pamiętać przy wymianie? A poza tym, mam teraz założoną uszczelkę pod miskę papierową. Kupiłem metalowo-gumową, czyli taka jaka powinna być. Czy trzeba poza tym uszczelniać jakimś silikonem czy czymś powierzchnie styku miski ze skrzynią, czy poprostu w miejsce starej papierowej uszczelki wkładam nowa metalowo-gumową i przykręcam?


Samą procedurę wymiany sobie znajdziesz, bo chyba było już o tym kilka razy choćby na Naszym Forum. Pisać ani szukać mi się nie chce, sorry.

Uszczelkę kładziesz na sucho, bez silikonu, czy innego szamaństwa.

Czyli mam rozumieć ze miałeś to samo co my, czyli te bzyczenie na zimnym tak? I za 30kkm padła skrzynia? Jak się zachowywała, tuż przed tym jak jak całkowicie odmówiła posłuszeństwa?


Bzyczenie się pojawiało, ale podstawowym objawem było delikatne poszarpywanie przy przyspieszaniu z zapiętym lock-upem w zakresie 1500 - 2100 obr./min. Bezpośrednio przed awarią skrzynia szarpała lock-upem coraz mocniej. Biegi zmieniała bez zarzutu.

PS. Dowiedziałeś się co to za olej u Ciebie siedzi?

Barted

#30 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 12 stycznia 2010 - 23:39

PS. Dowiedziałeś się co to za olej u Ciebie siedzi?
Barted


Niestety nie... sesja, i wiec nie mam czasu tam skoczyć, bo ten zakład nie jest w moim mieście. Kurde... Jeżeli ten zielony olej to dextron, to spokojnie mogę wymienić na texmatic 7045e a jeżeli jakiś inny to już lipa, dobrze rozumiem?

Bzyczenie się pojawiało, ale podstawowym objawem było delikatne poszarpywanie przy przyspieszaniu z zapiętym lock-upem w zakresie 1500 - 2100 obr./min. Bezpośrednio przed awarią skrzynia szarpała lock-upem coraz mocniej. Biegi zmieniała bez zarzutu.


Fakt faktem nie wiem jak poznać kiedy jest zapięty lock-up ale nigdy mi przy przyspieszaniu nic nie szarpało....

#31 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 13 stycznia 2010 - 11:09

[quote name='LeoVince']Niestety nie... sesja, i wiec nie mam czasu tam skoczyć, bo ten zakład nie jest w moim mieście. Kurde... Jeżeli ten zielony olej to dextron, to spokojnie mogę wymienić na texmatic 7045e a jeżeli jakiś inny to już lipa, dobrze rozumiem?
QUOTE]

Jeżeli ten olej jest zgodny z normą DEXRON III lub DEXRON VI, to nie masz go po co wymieniac, bo jest dobry dla tej skrzyni. Jeżeli nie, to trzeba go wymienic na odpowiedni. Jedyna 100% pewna metoda wymiany całości oleju to rozebranie skrzyni i płukanie układu chłodzenia. Natomiast nie wierze, że zmieszanie dwóch gatunków przy zwykłej wymianie może zaszkodzic. Najwyżej zrobisz dwie wymiany i już będziesz miał około 80% właściwego oleju w mieszaninie. Pamiętając o tym, że właściwości nawet skrajnie różnych AFTów są ciągle bardzo zbliżone... jesteś w domu.

Barted

#32 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2010 - 19:20

Dzis przy wymianie oleju w silniku sprawdzalem olej w skrzyni i bylo praktycznie do poziomu gwintu tyle ze skrzynia byla dosc ciepla po okolo 25 km jazdy, ale przy jakiej temp. sie powinno sprawdzac niewiem np.w audi/vw ponoc przy temp 30 st...
Olej wygladal dosc ladnie i kolor jego raczej bym okreslil na pomaranczowo brazowy niz czerwony...
Przy okazji wykopalem karteczke pod maska od poprzedniej wymiany oleju i sa tam zaznaczone pola ze wraz z silnikowym w skrzyni tez bylo zmieniane + filtr...
Takze u mnie to dziwne bzyczenie widac zostanie chyba, no albo jeszcze raz moze zmienic sam olej???

#33 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 18 stycznia 2010 - 20:14

Dzis przy wymianie oleju w silniku sprawdzalem olej w skrzyni i bylo praktycznie do poziomu gwintu tyle ze skrzynia byla dosc ciepla po okolo 25 km jazdy, ale przy jakiej temp. sie powinno sprawdzac niewiem np.w audi/vw ponoc przy temp 30 st...
Olej wygladal dosc ladnie i kolor jego raczej bym okreslil na pomaranczowo brazowy niz czerwony...
Przy okazji wykopalem karteczke pod maska od poprzedniej wymiany oleju i sa tam zaznaczone pola ze wraz z silnikowym w skrzyni tez bylo zmieniane + filtr...
Takze u mnie to dziwne bzyczenie widac zostanie chyba, no albo jeszcze raz moze zmienic sam olej???


A jaki olej wlałeś? Ja miałem parę litrów oleju Texmatic 7045e, wiec dla sprawdzenia spuściłem olej tylko z miski, bez jej odkręcania, i zalałem właśnie ten olej. Zeszło raptem 3,5L około 30% całej ilości oleju w skrzyni, i już jest poprawa! Na ciepłym teraz biegi wskakują jak marzenie,na zimnym bzyczenie niestety nie ustało jednak mija ono szybciej- mniej czasu od zimnego startu aby skrzynia ucichła. Wiec za tydzień robię pełną wymianę wraz z filtrem +odkręcenie miski i zapewne za jakiś czas jeszcze raz, aby "odmłodzić" olej. Zobaczmy jak to będzie....

Co do Twojego pytania o ponowną wymianę, to może jednak poczekaj. Rozmawiałem z jednym z posiadaczy 2.5dti 5l40e i miał podobne objawy jak my, które minęły po wymienianie oleju na 7045e ale dopiero po 2-3kkm.

Ps. Dla sprostowania moich poprzednich postów na temat zielonego oleju w skrzyni, miałem jednak czerwony.... Przepraszam za zamęt, ale to tylko dlatego że nie było mnie osobiście na poprzedniej wymianie.

#34 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2010 - 20:25

Znaczy sie dokladnie to wymianialem w silniku i przy okazji sprawdzilem jaki stan w skrzyni jest. Wedlug tej karteczki co znalazlem w komorze silnika wynikaloby ze olej byl w skrzyni wymieniony jakies 5 tysiecy temu ale na jaki to juz nie pisze...takze niema pewnosci czy bylo robione na bank i jaki olej zalali...wiec sie zastanawiam nad wypuszczeniem oleju wlasnie bez sciagania miski i zalania 7045....

#35 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 stycznia 2010 - 20:58

olej w ASB sprawdzany na pracującym silniku ?

#36 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 18 stycznia 2010 - 21:38

Znaczy sie dokladnie to wymianialem w silniku i przy okazji sprawdzilem jaki stan w skrzyni jest. Wedlug tej karteczki co znalazlem w komorze silnika wynikaloby ze olej byl w skrzyni wymieniony jakies 5 tysiecy temu ale na jaki to juz nie pisze...takze niema pewnosci czy bylo robione na bank i jaki olej zalali...wiec sie zastanawiam nad wypuszczeniem oleju wlasnie bez sciagania miski i zalania 7045....


Hmm bez ściągania to tylko 3.5L. Ze ściągnięciem i wymiana filtra schodzi chyba ok. 5,5L a to już ok. 50%.... Nie wiem czy jest sens oszczędzać...

olej w ASB sprawdzany na pracującym silniku ?

Ja u siebie sprawdzałem na pracującym

#37 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 stycznia 2010 - 22:24

Tak oczywiscie na wlaczonym, ten olej wyglada faktycznie swiezo tylko czy jest wlasciwy to oto jest zagadka. Ciekawi mnie to czy jak poprzedni wlasciciel zmienial to czy nie wlal czasem poprostu dextrona, skoro mam nowy filtr to mysle czy wlasnie nie wypuscic oleju korkiem i zalac texamatica...ale dlaczego by mialo sie wylac przez korek tylko 3,5 litra przeciez wydaje mi sie ze zejdzie wszystko z miski tak jak po jej odkreceniu?
Ogolnie skrzynia chodzi ladnie tylko ten odglos troche mnie czasem irytuje...

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2010 - 07:12

czy jak poprzedni wlasciciel zmienial to czy nie wlal czasem poprostu dextrona

ale dexeron jest płynem ATF więc w czym problem

#39 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 19 stycznia 2010 - 16:12

Tak oczywiscie na wlaczonym, ten olej wyglada faktycznie swiezo tylko czy jest wlasciwy to oto jest zagadka. Ciekawi mnie to czy jak poprzedni wlasciciel zmienial to czy nie wlal czasem poprostu dextrona, skoro mam nowy filtr to mysle czy wlasnie nie wypuscic oleju korkiem i zalac texamatica...ale dlaczego by mialo sie wylac przez korek tylko 3,5 litra przeciez wydaje mi sie ze zejdzie wszystko z miski tak jak po jej odkreceniu?
Ogolnie skrzynia chodzi ladnie tylko ten odglos troche mnie czasem irytuje...


Nie wiem dlaczego tylko 3,5 z zlatuje.... Jak zrobię wymianę wraz z filtrem i odkręcaniem to napisze w tym wątku co i jak.

#40 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 stycznia 2010 - 16:18

A jaki olej wlałeś? Ja miałem parę litrów oleju Texmatic 7045e, wiec dla sprawdzenia spuściłem olej tylko z miski, bez jej odkręcania, i zalałem właśnie ten olej.


Witam:) W niedługim czasie też wymieniam olej w skrzyni i filtr. Mam pytanie gdzie można w miarę tanio kupić ten olej czyli Texmatic 7045e ?