Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bzyczenie podczas redukcji w skrzyni 5L40E, y25dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 08 listopada 2009 - 06:10

Omaga 2,5 DTI z automatem 5L40E, przebieg 170tys km, rzeczywisty pewnie 250tys,
Po ostatnim spadku temperatur zauważyłem następujący problem. Przy prędkości około 50-60km/h gdy puszczę gwałtownie gaz z okolicy skrzyni dobiega dziwne bzyczenie, brzęczenie nie wiem w sumie jak nazwać ten dźwięk. Podczas redukcji czuć delikatne szarpnięcie po czym bzyczenie ustaje. Co ciekawe, gdy silnik (skrzynia) rozgrzeje się ten dziwny dźwięk i szarpanie ustaje.

W przyszłym tygodniu wybieram się do mechanika na wymianę oleju w skrzyni może to pomoże. Miałem zrobić to po zakupie omegi jakieś 6tyś km temu, ale jakoś nie miałem czasu :( Jeśli to nie pomoże przychodzi mi do głowy jeszcze wymiana elektrozaworu i/lub problemy z konwerterem.

Czy ktoś miał może już podobny problem z tym modelem skrzyni ? Zastanawia mnie co będę musiał wymienić, żeby pozbyć się tego irytującego dźwięku ;-)

#2 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 08 listopada 2009 - 19:49

u mnie buczało cicho jak był puszczony gaz i hamował silnikiem jak skrzynia puściła ustawało bez względu na temperaturę, po uzupełnieniu oleju w asb ustało

#3 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 08 listopada 2009 - 20:42

Witam!
Mam identyczne objawy, na zimnym coś przy 50-60km zaczyna wyć jak puszczam albo dodaje gazu. Na ciepłym jest elegancko. Ja wymieniłem olej.... ale nic to nie dało... i od zakupu borykam się z tym problemem. Poza tym u mnie jeszcze delikatnie poszarpuje...:mad:

#4 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 09 listopada 2009 - 16:25

Dzwoniłem dzisiaj do teomotors w Swadzimiu. Po przedstawieniu problemu gość z którym rozmawiałem stwierdził, iż mogą to być pierwsze objawy zużycia konwertera. Na 25 listopada jestem umówiony na diagnostykę skrzyni. Jeśli to rzeczywiście konwerter to czeka mnie naprawa skrzyni. :(
Może do tego czasu skonsultuję to jeszcze z jakimś innym mechanikiem.

#5 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 09 listopada 2009 - 18:34

Na początek wymień olej i filtr. Może pomoże i bedziesz miał wieksze wydatki z głowy na jakiś czas. Ja mam przelatane 285 000 co 60 tysięcy wymieniam olej w skrzyni i odpukać narazie jest wszystko OK.

Krzysiek

#6 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 20:20

Jestem po wymianie oleju. Bzyczenie ustało. Szarpnięcie po puszczeniu gazu z 3 jest prawie niewyczuwalne. Ogólnie mam wrażenie, że skrzynia pracuje równiej na wszystkich biegach.
Olej który był w skrzyni był już mocno przepracowany, jednak nie było w nim żadnych opiłków czy innych latających fragmentów skrzyni.

Jako ciekawostkę dodam to, iż nalali mi "castrol transmax z" czyli olej syntetyczny.
Na forum przewija się opinia iż powinien być mineralny. Jako, iż nie czuję się ekspertem w dziedzinie ASB nie kłóciłem się i nalali mi właśnie taki olej.
Najwyżej za pół roku napiszę, że moja skrzynia się rozleciała i nadaje się do kapitalnego remontu ;)

#7 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 25 listopada 2009 - 20:41

Myślę że napiszesz wcześniej. Ignorancja Twoich majstrów od ASB jest dla mnie zagadką. Tak samo jak Twoja zgoda na taki numer.


Krzysiek

#8 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 25 listopada 2009 - 20:59

Wymianę robiłem w warsztacie który ma bardzo dobrą opinię jeśli chodzi o ASB.
Jeśli zacznie się coś dziać na pewno o tym napiszę.

#9 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 25 listopada 2009 - 22:35

A u mnie bzyczy jak bzyczało... Wymiana oleju nic nie zmieniła, nie wiem co o tym myslec...:confused:

#10 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 25 listopada 2009 - 22:35

a może kolega Krzysiek rozwinie swoją opinie o tym dlaczego i co zle zrobiono ?? też mam ten olej i mam sie dobrze . czekam na opinie experta

#11 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 25 listopada 2009 - 22:58

GM zaleca do tej skrzyni olej Texaco Texamatic 7045E (ktory jest tak naprawde Dextronem III) olej ten ma inną lepkość konkretnie mniejsza niz ten Castrol. Nie wiadomo jak zachowują się te oleje po wymieszaniu ze sobą, bo przecież się wymieszały bo nie da się spuścić całego oleju ze skrzyni.
Whatever, ja bym sie na taki deal nie zgodzil. Ale to wasza decyzja.
Aha i nie jestem expertem


Krzysiek

#12 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 grudnia 2009 - 15:36

Podepne sie pod temat, od niedawna mam druga Ome 2.5 DTI z automatem i zaobserwowalem idento dziwne glosy jak pisali wczesniej chlopaki.
Szczegolnie przy 50-60 km/h najlepiej slychac to cos w rodzaju "bzyczenia" jest to najlepiej wyczuwalne przy minimalnym ruchu gazem +/- kiedy nawet wskazowka od obrotomierza nie rusza sie. Odglos jest w pewnym sensie podobnawy do wyjacych mostow ale odpowiednio ciszej, podczas jazdy z wlaczona dmuchawa i grajacym radiem prawie tego nie slychac ale drazni mnie to bo wiem ze to JEST......
Na poczatek wymienie olej+filtr i zobaczymy co dalej z tego co czytam niektorym pomoglo :)

#13 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 16 grudnia 2009 - 17:00

Ja nadal tego nie naprawiłem... Też będę wymieniał olej jeszcze raz, tyle że teraz sam to zrobię i będę miał pewność co leje, czyli Texaco Texamatic 7045E. Znajomy mi powiedział ze miał bardzo podobne objawy (tyle że w Mercedesie)gdy zaprowadził na wymianę oleju do jakiegoś tam zakładu niby od ASB. Jak to on określił "zalali mi pewnie jakiegoś bełta zamiast oleju". Kupił olej taki jak potrzeba, dobrej firmy wymienił sam, i wszytko działało jak należy. Zobaczymy jak to będzie w omie.

Ps. Ostatnio byłem tez na kompie żeby zajrzeć od strony komputera do skrzyni. I przy takich objawach nie ma błędów...

#14 OFFLINE   borek

borek
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-03-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 05 stycznia 2010 - 16:51

Witam. mam takie pytanie czy ktoś rozwiązal problem tego wycia w asb bo u mnie jest to samo i niewiem co robić bardzo proszę o pomoc

#15 OFFLINE   borek

borek
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-03-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 07 stycznia 2010 - 16:35

Problem rozwiązany brakowało oleju

#16 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 07 stycznia 2010 - 23:04

tak jak było u mnie

#17 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 stycznia 2010 - 01:23

Ja bylem na podnosniku sprawdzic stan ale mechanik byl tak zesrany ze cos zepsuje ze niechcial mi sruby odkrecic calkiem :pokoj: tylko popuscil lekko poczym wystajacy gwint niby zrobil sie wilgotny i stwierdzil ze stan jest ok...Wedlug mnie przeciez wewnetrzna czesc sruby musi byc mokra z oleju i wiadomo ze przy popuszczonym gwincie moze przemoknac ale to nie znaczy ze jest stan do wysokosci gwintu??? No moze sie myle ale ja to musze sprawdzic jednak sam tylko pogoda nie bardzo sprzyja do nurkowania pod autem...
Pytanie jeszcze do kolegow co dolewali, czy ewentualny niedobor uzupelniali dextronem czy wylacznie 7045e ???

P.S. Wlasnie na forum BMW przeczytalem 58 stron o tych skrzyniach i tylko jeden gosc mial podobny przypadek z bzyczeniem, natomiast chyba co drugiemu po wymianie oleum w szybkim czasie skrzynia zdechla :o

#18 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 10 stycznia 2010 - 02:10

Kolego ty masz inną skrzynię. Texamatic zalewa się do skrzyni 5L40E.


Pozdro

#19 OFFLINE   davo76

davo76

    Silnik: 3.0V6 X30XE (211)

  • 144 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Libiąż
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 stycznia 2010 - 11:54

Tak zgadza sie kolego mam dwie kluchy 3.0 i DTI i o tej drugiej mowa tu...
Co ciekawe na naszym forum niema zabardzo postow ze po wymianie oleum sie sypie 5L40 a na forum BMW jest masa ludzi i kazdy potem wydaje od 4000 do 8000 pln na naprawe.....szok

#20 OFFLINE   borek

borek
  • 59 postów
  • Dołączył: 26-03-2009
  • Skąd: gdzieś

Napisany 10 stycznia 2010 - 14:56

Też to czytałem na forum BMW i normalnie porażka. Ja wymieniłem olej na dextron i jest ok