

Nie jeżdżę na halogenach - APEL
#21
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 14:03
#22
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 14:13
A ta ankieta to niby czemu ma słuzyć ?? :hmm:a może by tak ankiete zrobić w związku z tym apelem
#23
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 15:46
i co da ? - chyba tylko tyle ze 15 chłopaków z OKP zdeklaruje sie ze nie bedą jezdzic z właczonymi halogenami , a raszta kilku milionowa rzesza kierowców bedzie robić i tak co uważa oczywiście nie zważając na przepisyA ta ankieta to niby czemu ma słuzyć ?? :hmm:
Zeby nie było, własciwie to ja wogole nie używam halogenów przednich
#24
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 16:33
i co da ? - chyba tylko tyle ze 15 chłopaków z OKP zdeklaruje sie ze nie bedą jezdzic z właczonymi halogenami , a raszta kilku milionowa rzesza kierowców bedzie robić i tak co uważa oczywiście nie zważając na przepisy
Zeby nie było, własciwie to ja wogole nie używam halogenów przednich
no właśnie a pozatym i tak w tym wątku wszyscy piszą co o tym sądzom a w ankiecie było by łatwiej bo dajesz tak lub nie a tak to są spory bo ktoś powie tak a drugi że nie
#25
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 17:40
"
Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.
3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:
pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo;
do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;
pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.
4. (uchylony)
5. Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.[/B]
6. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się do kierującego pojazdem, który nie jest wyposażony w światła mijania, drogowe lub światła do jazdy dziennej. Kierujący takim pojazdem w czasie od zmierzchu do świtu lub w tunelu jest obowiązany używać świateł stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu.
7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem i za nim, stoją inne pojazdy.
Art. 52. 1. Kierujący pojazdem silnikowym lub szynowym, w warunkach niedostatecznej widoczności, podczas zatrzymania niewynikającego z warunków ruchu lub przepisów ruchu drogowego oraz podczas postoju, jest obowiązany używać świateł pozycyjnych przednich i tylnych lub świateł postojowych. W pojeździe niezłączonym z przyczepą oraz w zespole pojazdów o długości nieprzekraczającej 6 m dopuszcza się włączenie świateł postojowych jedynie od strony środka jezdni.
2. Podczas zatrzymania lub postoju, w miejscu oświetlonym w stopniu zapewniającym widoczność pojazdu lub znajdującym się poza jezdnią i poboczem, wszystkie światła pojazdu mogą być wyłączone. Przepis ten nie dotyczy pojazdu szynowego oraz pojazdu, na którym znajduje się urządzenie lub ładunek, wystające poza pojazd i wymagające oznaczenia odrębnymi światłami.
3. Światło oświetlające przedmioty przydrożne (szperacz) może być włączone tylko podczas zatrzymania lub postoju, pod warunkiem że nie oślepi innych uczestników ruchu. Ograniczenie to nie dotyczy pojazdu uprzywilejowanego."
ja zawsze uzywam halogenow jak przelaczam na drogowe. tylko ze wtedy nikogo nie oslepiam.
teraz halogeny juz powoli wychodza z mody i ustepuja miejsca ledom.
#26
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 18:39
Jeśli z grupy 100 userów przeglądających ten wątek 2 jeździ na Halogenach w nocy, w deszczu itd - oślepiając innych i zastanowi się nad tym że źle robi i przestanie to robić - to już sukces
Chodzi mi tylko o to żeby zastanowić się nad tym co robi się za kółkiem - bo u nas jak czasami widzicie - brakuje tego myślenia

Dzięki za poparcie dla apelu

#27
OFFLINE
#28
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2009 - 20:18
Co do samch halogenow w miescie w dobra pogode nie uzywam (zreszta nie mozna). Chyba ze jestem w trasie i jest mgla to zawsze.
#29
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 09:42
To jest super rozwiązanie :ok:

#30
OFFLINE
#31
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 10:16


#32
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 13:04
ale wyłączam jak jedzie samochód z naprzeciwka

#33
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 13:22
#34
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 14:15
sądze ze kazdy wie kiedy sie ich uzywa tylko ze niektorzy własnie sobie oswietlają droge, albo zapomna wyłączyc bo chyba sa slepi ze swiecą halogenyPrzecież na halogenach jeździć nie wolno jeśli nie ma warunków ograniczonej widoczności (mgła, rzęstiste opady deszczu, zadymienie etc.), więc OCB?
mi by było wstyd jechac na halogenach wtedy kiedy nie potrzeba ich uzywac, a jak widze takiego głąba co ma je właczone własnie wtedy, to tez mu włączam niech wie jak to jest ,,,,

#35
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 16:27
powiem tak nie jeżdże nawet długich staram się niestosować w nocy
Jezli ma sie soczewki marki Depo to niestety trzeba uzywac w nocy dlugich na trasie. Bo innaczej jest d u p a blada i jedzie sie po omacku.
#36
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 16:41
mam DEPO i hid-y i jasno ze nie potrzeba drogowych i nikogo nie oslepiam bo sprawdzałem:)Jezli ma sie soczewki marki Depo to niestety trzeba uzywac w nocy dlugich na trasie. Bo innaczej jest d u p a blada i jedzie sie po omacku.
#37
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 16:43
Hmm Lukasboss ja mam Depo i jakoś nie muszę używać długich.Halogeny mam ale ich nie używamJezli ma sie soczewki marki Depo to niestety trzeba uzywac w nocy dlugich na trasie. Bo innaczej jest d u p a blada i jedzie sie po omacku.

#38
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 17:11
#39
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 17:20

#40
OFFLINE
Napisany 02 listopada 2009 - 17:35
mam DEPO i hid-y i jasno ze nie potrzeba drogowych i nikogo nie oslepiam bo sprawdzałem:)
Bo masz hidy dlatego normalnie widzisz droge. To zupelnie inna temp swiecenia. A ze nie oslepiasz to tylko tak CI sie wydaje. Jezeli tylko mocniej zabrudzi CI sie lampa Ty dalej widzisz dobrze ale swiato xenonu napieprza wtedy jak glupie i oslepia kierowcow (-rozproszenie- i jest tak jak w Twoim avatarze). I niech nikt mnie nie przekonuje ze podrobki soczewek swieca bdb. Ile jest postow na tym forum o zmianie soczewek na oryginalne, o oddalaniu zarowki aby pozbyc sie 2 snopow swiatla itp itd...
Chyba ze masz spryskiwacze i samopoziomowanie i regularnie pryskasz na lampy to ok wtedy bedzie wporzadku. W przeciwnym razie jestes zagrozeniem dla innych uczestnikow ruchu. A co gorsza jezeli dojdzie do wypadku i poszkodowany powie ze oslepiles go na drodze xenonem (a masz same Hidy z allegro) to mozna narobic sobie duzych problemow.
Mialem dostep do duzej ilosci hid-ow. Testowalismy je na roznych autach. W ryflach jest tragedia. W soczewkach juz lepiej, tylko dlaczego 90 % xenonu na drodze napieprza nam po oczach. (szczegolnie po deszczu przy mokrej nawierzchni). Jezeli xenon to tylko oryginalny a nie tanie chinskie podrobki... na domiar zlego doszly ledy w zderzak (sic!) Dlatego nastepnym "bajerem" do mojej omy bedzie fotochromatyczne lusterko, jezli nie moge sie przed tym bronic z przodu to chodciaz bede mogl z tylu...
Z halogenow zeszlismy na hidy, ale mysle ze jedno i drugie moze byc powaznym problemem na drodze.