Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#321 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 maja 2012 - 16:45

Moje pytanie jest trochę inne a mianowicie czy można przełożyć szpere z dyfra 3.9 do dyfra 4.22 jeśli można to jak??

#322 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 16:49

Można przełożyć. Niestety obawiam się że ciężko będzie Ci to złożyć "tak jak fabryka przykazała" ze względu na brak odpowiednio dokładnych przyrządów pomiarowych... Pozostaje jeszcze pytanie czy znajdziesz dokładne informacje o przewidzianych luzach, zakup stosownych podkładek to mały problem, ASO Ci sciągnie.

#323 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2012 - 16:50

Moje pytanie jest trochę inne a mianowicie czy można przełożyć szpere z dyfra 3.9 do dyfra 4.22 jeśli można to jak??

Można.

Technika jest bardzo prosta:
1. rozkręcamy oba dyfry
2. demontujemy szperę z 3.9
3. montujemy w 4.22
5. nie zapominamy o PA90
4. skręcamy dyfry

I voila! Szpera przełożona :)

#324 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 maja 2012 - 16:56

Rozumiem dzięki za szybką odpowiedź

#325 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 17:04

Można.

Technika jest bardzo prosta:
1. rozkręcamy oba dyfry
2. demontujemy szperę z 3.9
3. montujemy w 4.22
5. nie zapominamy o PA90
4. skręcamy dyfry

I voila! Szpera przełożona :)

Tak... A luzy mamy w nosie, podobnie jak wszelkie uszczlenienia po demontażu.

#326 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2012 - 19:22

Tak... A luzy mamy w nosie, podobnie jak wszelkie uszczlenienia po demontażu.

Wiekszosc tutaj tak robi niestety.

#327 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 21:20

Można przełożyć. Niestety obawiam się że ciężko będzie Ci to złożyć "tak jak fabryka przykazała" ze względu na brak odpowiednio dokładnych przyrządów pomiarowych... Pozostaje jeszcze pytanie czy znajdziesz dokładne informacje o przewidzianych luzach, zakup stosownych podkładek to mały problem, ASO Ci sciągnie.


Jak złoży to luzy bedzie miał identyczne, bieżnie łożysk same sie dosuną do sigerów jezeli je za ciasnoo poskłada. W czym problem. Lozyska , bieżnie łożysk, koła zebate sa w tych dyfrach na tyle zuzyte ,że o luzy po zlozeniu bym sie nie martwil :)

#328 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 21:23

Pewnie, przy składaniu silnika na luzy tłok/cylinder też nie ma co patrzeć bo przecież panewki są podjechane... Mniej więcej podobne porównanie :masakra:
Łożyska to część wymienna, skoro przy demontażu widać że są zużyte, to należy je wymienić.

#329 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 21:25

Pewnie, przy składaniu silnika na luzy tłok/cylinder też nie ma co patrzeć bo przecież panewki są podjechane... Mniej więcej podobne porównanie :masakra:
Łożyska to część wymienna, skoro przy demontażu widać że są zużyte, to należy je wymienić.


I Ty w to wierzysz ??? proszę Ciebie .Nie wierze ze skladasz zawsze na nowych czesciach i ustawiasz wszystko tak jak dane technologiczne mówią. Nie realne stary. Ty to powinienes wiedziec najlepiej.

#330 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 maja 2012 - 21:26

Ja nie muszę wierzyć. Ja wiem jak wygląda to co ja robię. Pewnie dlatego mam za wysokie ceny i mało klientów, bo Ci zadowoleni nie muszą co chwilę wracać.

Rozumiem że hałas łożysk lepiej trocinami wsypanymi do mostu wyciszać niż naprawić poprzez wymianę??

#331 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 21:31

Ja nie muszę wierzyć. Ja wiem jak wygląda to co ja robię. Pewnie dlatego mam za wysokie ceny i mało klientów, bo Ci zadowoleni nie muszą co chwilę wracać.

Rozumiem że hałas łożysk lepiej trocinami wsypanymi do mostu wyciszać niż naprawić poprzez wymianę??


no comments :masakra:

#332 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 maja 2012 - 22:32

Nie wierze ze skladasz zawsze na nowych czesciach i ustawiasz wszystko tak jak dane technologiczne mówią. Nie realne stary.


ja tak robię... a to jakaś zbrodnia jest?? :hmm:

Wiekszosc tutaj tak robi niestety.


to nie znaczy że większość ma rację ;)

Tak robiąc niedługo większość z tych szper będzie się nadawała na śmietnik

#333 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 maja 2012 - 22:35

I Ty w to wierzysz ??? proszę Ciebie .Nie wierze ze skladasz zawsze na nowych czesciach i ustawiasz wszystko tak jak dane technologiczne mówią. Nie realne stary. Ty to powinienes wiedziec najlepiej.


topserwis ma racje. u mnie przy przekladce do 4.22 luzy miedzyzebne byly regulowane bo wartosci odbiegaly od norm




 


#334 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 24 maja 2012 - 09:59

pytanie: co bylo wyznacznikiem ze w danej omedze byla szpera albo nie bylo?

#335 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 maja 2012 - 17:46

pytanie: co bylo wyznacznikiem ze w danej omedze byla szpera albo nie bylo?


zależało od grubości portfela kupujacego Ome w salonie

#336 OFFLINE   misiekSR

misiekSR
  • 21 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 26 maja 2012 - 20:02

A powiedzcie mi czy most w 2,5v6 jest taki sam jak w 3,0 ??

#337 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2012 - 20:14

czy most w 2,5v6 jest taki sam jak w 3,0


[attach]18740[/attach]

[attach]18741[/attach]

[attach]18742[/attach]

#338 OFFLINE   adasko6891

adasko6891

    ZACHODZI PRZY SKRĘCIE

  • 35 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: białystok-słoneczny stok

Napisany 26 maja 2012 - 20:53

A czy można założyć dyfer z dłuższymi przełożeniami bo według mnie to moja omega jest mało ekonomiczna x20xev

#339 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2012 - 21:03

A czy można założyć dyfer z dłuższymi przełożeniami



Pewnie ze mozna:)

#340 OFFLINE   adasko6891

adasko6891

    ZACHODZI PRZY SKRĘCIE

  • 35 postów
  • Dołączył: 31-05-2010
  • Skąd: białystok-słoneczny stok

Napisany 26 maja 2012 - 21:13

szczerze mówiąc na dyfrach to sie nie znam, a chciałbym założyć most z dłuższymi biegami od jakiego modelu by pasowal mam OB kombi RM 95