Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zmiana mostu na taki z innym przełożeniem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
479 odpowiedzi na ten temat

#241 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 października 2011 - 16:34

3.70 miales.


czyli dobrze obstawiałem ze 3.70 było a 3.90 założył :tank:

#242 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 października 2011 - 20:55

Panowie dziękuje wszystkim za pomoc:up: i mam jeszcze jedno pytanko jaki jest zalecany olej do dyfra ?

#243 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 06 października 2011 - 21:03

Ja troszkę z innej beczki...

W dieselku ... takim moim auciku :) jaki jest oryginalnie dyfer ?? (2.5 automat )

muszę podać vin??

Pytam, bo dyfer mi dość głośno pracuje... i zastanawiam się tak coraz mocniej na wymianą... i chciałem wymienić na nieco szybszy... Wiem, że Beast coś nie coś kombinowałeś z dyferami w dieslu (z resztę, czego Ty nie robiłeś :p). Może masz jakieś spostrzeżenia, że warto to czy tamto... ?

#244 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 listopada 2011 - 17:33

Znalazłem pdf na forum gdzie jest napisane:

do roku modelowego 1998:
2.5 V6
manualna 3.70
automatyczna 3.90
3.0 V6
manualna 3.70
automatyczna 3.70

od roku modelowego 1998:
2.5 V6
manualna 3.90
automatyczna 4.22
3.0 V6
manualna 3.70
automatyczna 3.90

W tym temacie znalazłem taki o to link
http://imageshack.us...atylnymost.jpg/

Dobrze kombinuję, że tak czy tak 3,0 automat 97rok(przed zmianami). Mam most 3,7?
Wszystkie 2,0 miały mosty 3,9?(bo czy mogę kupić od 2,0?)

Czemuś zmienili z 3,9 na 3,7. Trudno zapytać "który lepszy". Można odpowiedzieć, w trasę 3,7 w miasto 3,9?:pokoj:

#245 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 07 listopada 2011 - 17:40

Wszystkie 2,0 miały mosty 3,9?(bo czy mogę kupić od 2,0?)

jak kupisz od 2.0 to bedziesz musial przelozyc krzyzak ze swojego mostu, bo ten w 2.0 ma mniejsze otwory do przykrecania walu

#246 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2011 - 18:31

Może komuś się przyda:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#247 OFFLINE   MATEK--1

MATEK--1
  • 78 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Iława

Napisany 07 listopada 2011 - 20:50

ja sobie pozwoliłem założyć most 3,45 do 2.5 v6 to- był słaby i trochę jakby zamulony.2000 obr. 87 km/h
na 3,9 zbierał się super. 2000tyś obr. 80km/h
a teraz mam 3,7 i 2000obr 84 km/hna 5 biegu już tak się nie zbiera jak na 3,9.
a ostatnio jeździłem omegę 2.5 v6 z mostem 4,22 to ma kopa ale przy 2000tys obr. ma 77km/h.

#248 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 14 stycznia 2012 - 19:18

czy przekladka mostu z manuala 2.5 do 3.0 automata wymaga jeszcze wymiany czegos oprocz samego mostu??
niestety narazie nie wiem jakie przelozenie w 2.5 i 3.0 ale patrzac na tabelek obydwa maja 3.7 chyba ze cos zle ja odczytuje

#249 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2012 - 20:55

Nie, zmieniasz sam most i nic wiecej nie potrzeba.

#250 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 14 stycznia 2012 - 22:03

Nie, zmieniasz sam most i nic wiecej nie potrzeba.

a jeszcze po czym rozpoznam most lsd ze szperunkiem? gdzie widzialem pisane bylo o tym ale zlokalizowac nie moge

#251 OFFLINE   sztomber

sztomber
  • 21 postów
  • Dołączył: 11-05-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 14 stycznia 2012 - 22:45

a tu pokazuja
http://www.cardomain...el-omega/page-7
Lepszy cellulit w garści, niż silikon w telewizorze ...

#252 OFFLINE   cateramv6

cateramv6
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-11-2011

Napisany 15 stycznia 2012 - 16:43

czyli zadnych znakow oznaczen nie ma?

#253 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 stycznia 2012 - 00:00

Nie. Musisz wyciagnac poloske i zajrzec.

#254 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2012 - 07:07

czyli zadnych znakow oznaczen nie ma?

jest na tabliczce, która jest niestety naklejką i już zapewne jej niema, a był Panowie most 3,27 bez LSD ?

#255 OFFLINE   sylwunio

sylwunio
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-01-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 18 stycznia 2012 - 11:57

Jak wyglądają wartości przyspieszenia i vmax dla mostu 4.22? We wszystkich danych w necie podawana jest jedna wartość dla silnika 2.5V6 a napewno most ma spory wpływ na to. Sam mam 4.22 i chciałbym wiedzieć czym się ten rodzyn objawia?

#256 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 19 kwietnia 2012 - 00:03

Witam

koledzy mam problem padł mi most w omedze 2.5 v6 automat z 94' rozsypał sie całkowicie i w tym problem ze nie wiem jake ma przełożenie ten most na 1 biegu odcina mi przy ok 80-85km/h

ale przyśpieszenia zabardzo nie ma dobrego jedzie niedużo lepiej od vectry b 2.0 16v

z danych technicznych wynika ze 3,9 ale nie jestem pewny bo nie wiem czy ktoś wcześniej go nie zmieniał

ogólnie jeżdżę tylko po mieście i pasowało by zęby się lepiej trochę zbierała i myślałem nad założeniem mostu 4,22 co o tym myślicie?

#257 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 kwietnia 2012 - 00:10

ogólnie jeżdżę tylko po mieście i pasowało by zęby się lepiej trochę zbierała i myślałem nad założeniem mostu 4,22 co o tym myślicie?


Ja jestem za;)

#258 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 19 kwietnia 2012 - 00:17

a nie wiesz może czy na 4,22 będę miał dozo mniejsze osiągi ?? jutro spróbuje policzyć zęby w moim żeby się dowiedzieć jaki on jest o ile jeszcze jakieś sa

#259 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 19 kwietnia 2012 - 01:02

Przecież różnica między 3,9 a 4,22 to około 8%. Od prędkości osiaganych na każdym biegu odejmij sobie niecałe 8% i będziesz wiedział jak to będzie wyglądało po zmianie...

#260 OFFLINE   michal1420

michal1420
  • 46 postów
  • Dołączył: 18-04-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 20 kwietnia 2012 - 20:00

a mam jeszcze jedno pytanko czy jak kupie most od 2,0 16v to czy będzie pasował czy sa jakies inne mocowania bo 2.0 tez ma 3,90

ja cos słyszałem ze jest trochę inne mocowanie wału a dokładnie to mniejsze otwory na śruby ?