Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gdzie jest nastawnik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 lutego 2010 - 21:15

Możesz się pobawić, aczkolwiek ta dawka, którą masz nie spowoduje jakichś negatywnych skutków, jedynie może być delikatnie przysłabawa.


Mam jeszcze takie pytanie w tej chwili na rozgrzanym silniku i przy wyłączonych odbiornikach na MID pokazuje mi 0.6-0.7 l/h tak sobie skacze a w trybie mieszanym pali mi 12l na 100km (sprawdzane tankowaniem pod korek), jestem ciekawy czy jak zmienię że by na MID pokazywał 0.9-1.0 l/h to zacznie mniej palić tak że by się mieściła w 10l na 100km. I jeszcze jedno po przestawieniu nastawnika silnik jak szarpał z rana tak szarpie zaraz po odpaleniu i nadal ma problemy z odpalaniem na zimnym i ciepły (musi parę razy przekręcić zanim zapali) wie może ktoś od czego może się tak dziać?

#22 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 21:40

nadal ma problemy z odpalaniem na zimnym i ciepły (musi parę razy przekręcić zanim zapali) wie może ktoś od czego może się tak dziać?

Czujnik temp. pod pokrywką nastawnika.

pokazuje mi 0.6-0.7 l/h tak sobie skacze a w trybie mieszanym pali mi 12l na 100km (sprawdzane tankowaniem pod korek), jestem ciekawy czy jak zmienię że by na MID pokazywał 0.9-1.0 l/h to zacznie mniej palić tak że by się mieściła w 10l

Z litr powinien zejść.

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 21 lutego 2010 - 22:00

Czujnik temp. pod pokrywką nastawnika.

Z litr powinien zejść.


Czy przy wymianie tego czujnika można coś uszkodzić w nastawniku albo przestawić? Ile może kosztować taki czujnik i co jest potrzebne do jego wymiany. Sprawdzałem błędy sposobem na spinacz i nic nie wykazało a jak taki czujnik jest walnięty to powinien pokazywać jakieś błędy tak?

#24 OFFLINE   dareme89

dareme89
  • 96 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 21 lutego 2010 - 22:02

mi spalil teraz w lutym 10l/100km w samym! miescie, z 4 razy sie zakopalem, bylo to dluzsze wykopywanie sie. wiec 12 w mieszanym to duzo, szczegolnie ze mi spalila te 10 a nie raz krecilem do 4 tys :) ustawilem wg opel scaner dawke na 5,1mg

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 22:25

Czujnik + uszczelka to koszt 65 zł. Wymiana prosta, zdejmujesz dekielek, odkręcasz czujnik 2 śrubki, podmieniasz, przykręcasz, wymieniasz uszczelkę i skręcasz pokrywkę. Kupowałem od "Diesel-pol" na allegro.

#26 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 22:29

Czujnik + uszczelka to koszt 65 zł. Wymiana prosta, zdejmujesz dekielek, odkręcasz czujnik 2 śrubki, podmieniasz, przykręcasz, wymieniasz uszczelkę i skręcasz pokrywkę. Kupowałem od "Diesel-pol" na allegro.


I co po tej akcji bedzie lepiej odpalac??

#27 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 10:18

Mam jeszcze takie pytanie w tej chwili na rozgrzanym silniku i przy wyłączonych odbiornikach na MID pokazuje mi 0.6-0.7 l/h tak sobie skacze a w trybie mieszanym pali mi 12l na 100km (sprawdzane tankowaniem pod korek), jestem ciekawy czy jak zmienię że by na MID pokazywał 0.9-1.0 l/h to zacznie mniej palić tak że by się mieściła w 10l na 100km.

Z litr powinien zejść

Czy to jest powod tak duzego spalania? Ja na rozgrzanym mam 0.6-0.7l/h (te wartosc ustawili mi w serwisie Bosch'a jak pompe uszczelnialem) i pali mi okolo 8.2 l/100km, no w mrozy niecaly litr wiecej.

PS. Autem nic, a nic autem nie telepie przy 0.6l/h :)

 


#28 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 12:01

Ustaw jak należy i się sam przekonaj :)

#29 OFFLINE   dominik_z

dominik_z
  • 591 postów
  • Dołączył: 31-07-2006
  • Skąd: Kuźnica Kiedrzyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 13:50

Ustaw jak należy i się sam przekonaj :)

Taaakkk, a jak mi o litr wzrosnie (co jest IMHO wielce prawdopodobne) a nie spadnie?
Wole zostac przy obecnym spalaniu na 100km :)

 


#30 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 22 lutego 2010 - 15:38

A czy nie powinno wywalać błędów na kompie jak jest czujnik temperatury paliwa walnięty? Jak można sprawdzić czy czujnik jest dobry czy nie? Chcę aby mi mniej paliła i nie telepało silnikiem zaraz po odpaleniu no i że by lepiej zapalała na zimnym i ciepłym silniku.

Wie ktoś jak jest z tym czujnikiem temperatury paliwa powinien pokazywać błąd po sprawdzeniu na spinacz czy nie? I czy można jakoś sprawdzić ten czujnik temp. paliwa?

Jak ktoś zna odpowiedź na te pytania niech mi coś podpowie.

#31 OFFLINE   grzegorz lubelskie

grzegorz lubelskie
  • 62 postów
  • Dołączył: 19-07-2009

Napisany 23 lutego 2010 - 17:32

moze to ze telepie to wina swiec ja tak mialem zmienilem sam wszystko teraz smiga jak zle

#32 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 lutego 2010 - 18:24

moze to ze telepie to wina swiec ja tak mialem zmienilem sam wszystko teraz smiga jak zle


Świece i filtry są nowe.Ale świece przecież nic nie mają do szarpania bo one biorą tylko udział w odpalaniu silnika.

#33 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 23 lutego 2010 - 19:48

U mnie na V-power komputer wskazuje 0,5l, na "zwykłym oleju" 0,6-0,7. Auto w mieście pali ok.10l. Wiem że te 0,5;0,6;0,7 to oszustwo kompa(10l/100km. to już fakt- po przeliczeniu, po korek). Fachowiec stwierdził że komp oszukuje bo pompa powoli szykuje się na spoczynek(po podłączeniu do Opel Skanera). Oczywiście, na razie można jeździć, nie ma potrzeby cokolwiek robić, ale trzeba pamiętać o pompie i zbierać powoli pieniądze.

#34 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 lutego 2010 - 19:57

Ja już nie wiem co mam zrobić przestawię jeszcze dawkę jak będę miał chwilkę na 0.9-1.0 (jeżeli mi się uda trafić w taką wartość) , ale nie wiem co z tym telepaniem silnika i czemu ma takie problemy z paleniem skoro wcześniej paliła od strzała a teraz raz zapali od strzała a drugi trzeba ją giełdać ze 2 razy i dopiero zapali. Pompa była robiona 2 lata temu,i jeszcze w grudniu paliła od strzała i w mieście paliła nie całe 10l/100km w mieście

#35 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 22 lutego 2012 - 15:47

arczon daj mi tel na priv albo skype... chce pogadac o ustawieniu pompy x25td (nastawnik)
mam na wyświetlaczy 1,8/h muł taki, że jap...

#36 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 lutego 2012 - 16:58

...sprawdź:
1. Czy podaje pompka w Baku.

2. Filtr Paliwa, zasyfiony, może też być "nieszczelny" (źle ułożyła się uszczelka), wtedy pompa wtryskowa zasysa powietrze.

3 "Puszczają" już wężyki przelewowe, układ zapowietrza się "od góry"

4. Wtrysk "sterujący", mógł paść i wywala dopiero trochę paliwa, prawie nie widać, ale wystarczy aby dostało się powietrze.

5. Wodzianka mogła dostać się już do Pompy Wtryskowej a w zasadzie do nastawnika. Zdejmij nastawnik, wyczyść go, sprawdzisz wtedy również termistor organoleptycznie i oczywiście miernikiem. Woda gromadzi się głównie pod czarną, ebonitową pokrywką przewodów el. dalej wychodzących z pompy jako wiązka. Woda w tym miejscu fałszuje wskazania termistora i czujnika położenia wałka nastawnika ("przepustnicy")

6. Świece oczywiście również mogą być przyczyną takiego zachowania "Dezla", w tym silniku jest tzw. komora wirowa, która musi być być wstępnie mocno podgrzana, inaczej zimny silnik dostaje trzęsionki wzdłużnej i poprzecznej przez kilka(naście) sekund:D

...ale objawy Twojej złOmci to najprawdopodobniej "tylko" zapowietrzenie układu zasilania paliwem, albo koniec filtrozji paliwa, ew. pompka w baku całkiem martwa lub zasyfiony jej filterek.

#37 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 lutego 2012 - 18:52

...ale objawy Twojej złOmci to najprawdopodobniej "tylko" zapowietrzenie układu zasilania paliwem, albo koniec filtrozji paliwa, ew. pompka w baku całkiem martwa lub zasyfiony jej filterek.


ewidentnie się mylisz z takim spalaniem jak kolega napisał to za mała dawka i omka muł będzie nic innego

#38 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 22 lutego 2012 - 20:26

witka ja to samo przerabiałem padły mi świeczki a grzebałem wszędzie po wymianie od strzała pali :jump: zobacz pompkę w baku czy syfu nie za dużo i czy pracuje, a nie masz przypadkiem filterka zwrotnego zamontowanego??morze to też byc przyczyną jak pompka to wymontuj pod prostownik i niech pochodzi trochę morze metalu załapała (opiłka)i stop ;)

#39 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 22 lutego 2012 - 23:42

arczon... jeszcze raz dziękuję za udzieloną pomoc...
a teraz ...
[ATTACH]17030[/ATTACH]

[ATTACH]17031[/ATTACH]

[ATTACH]17032[/ATTACH]

tak było, a tak jest...
czynności wykonujemy na włączonym silniku (ja tak robiłem), auto wyposażone w komp z wyświetlaczem jak na zdjęciach (w innych nie wiem jak jest)
zdejmujemy pokrywę silnika (śruba 10 i śrubokręt płaski)
luzujemy 3 śruby torx (torx 30, przedłużka)
nie dotykamy śruby patentowej (śruba dla pompiarzy, klucz można kupić i kosztuje około 75 złotych NIE JEST POTRZEBNY)
bierzemy młotek i przykładamy jego drewniany trzonek do obudowy nastawnika, następnie drugim młotkiem (ja wziąłem 10g) stukamy w kierunku kabiny auta, finezyjnie jak w gwoździa w ten trzonek i patrzymy na wyświetlacz kompa,
po pierwszym walnięciu z 1,8/h zeszło do 1,4/h, kolejne stukania pomogły zejść do 0,7/h (0,7/h wskazuje za wysoką dawkę i silnik po podkręceniu obrotów wolniej schodził do swojego 700/min.)
ze względu na złą dawkę )0,7/h odwróciłem położenie młotka z drewnianym trzonkiem i raz uderzyłem w kierunku chłodnicy , na wyświetlaczu pokazało się wskazanie 0,9/h i wahało się w kierunku 0,8/h po przykręceniu ustabilizowało się na wartości 0,9/h przy temp. około 90 stopni i obrotach około 700/min.
jak widać na wyświetlaczu, godzina początkowa 18.30 końcowa 20.42 (po pierwsze niepotrzebnie mordowałem sie ponad godzinę z tą pokręconą śrubką, i zdjęcie drugie zrobiłem juz po powrocie do domu)
czyli cała operacja ustawiania trwała zaledwie 30 minut... reszta to niepotrzebne czynności od których bolą tylko ręce i kręgosłup od schylania się...

dla potomnych lewlub.... ciao

PS. auto pali i na zimnym i na gorącym tak samo... aha i dostało kopa... w porównaniu do poprzedniego zrywu żółwia idącego do swojej teściowej na imprezę geriatryczną:hihi:

...ale objawy Twojej złOmci to najprawdopodobniej "tylko" zapowietrzenie układu zasilania paliwem, albo koniec filtrozji paliwa, ew. pompka w baku całkiem martwa lub zasyfiony jej filterek.


no gato to pojechałeś po Omedze... złOmcia... he... moja jest na Twoją obrazona i wali na nią starym olejem...:masakra:

OMEGA to Omega... inne auta nie maja tego klimatu, tylu fanów i tak uroczo sie nie psują... Gato... wyluzuj człowieku... sam masz Omegę... czy tylko plakat na ścianie?:jump:

ewidentnie się mylisz z takim spalaniem jak kolega napisał to za mała dawka i omka muł będzie nic innego


rafi miałeś rację...
ja chcę do klubu...:szpital:

#40 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 lutego 2012 - 20:26

...rano odpisałem, ale był jakiś "remont" forum i zjadło...

...zł=złotych, nie złom, czyli jak sam nie naprawisz to płacisz mechaniroznachorom kupę forsy, taki jest ten mój skrót dot. złOmci ocywiście. :D

Sam jestem bardzo zadowolony z mojego autka, ale do cholery, przecież to nie zabytek tylko staruszka dopiero :D, a moja złOmcia Twoją objedzie na dwupasmówce ze dwa razy zanim się rozpędzisz do 150... :p

...jeżeli chodzi o regulację nastawnika to chyba każdy z TDS'em pod maską wie jak to zrobić :D, ale jest jedno ale...

Mianowicie, nastawnik nigdy sam z siebie nie rozreguluje się !! chyba, że pomoże mu w tym pompiarz, który nie dokręci mocno śrub albo wyreguluje dawkę na zimnym silniku.
Uszkadza się termistor, plastik ma pęknięcia, w czasie następuje zmiana rezystancji, ECU idiocieje. Wyregulujesz, jest o.k. ale przyjdą np. mrozy?
Mogą też być często występujące:
Opiłki na indukcyjnym czujniku położenia nastawnika.
Woda w nastawniku.
Filtr paliwa przytkany, dawka jest z "automatu" za mała na wolnych obrotach, wyreguluj będzie o.k. ale wymień filtr i co się stanie?
Układ paliwowy "łapie" powietrze, też wyregulujesz dawkę nastawnikiem...
Zabrudzony lub częściowo uszkodzony zawór odcinający...
...etc...
Można tak by wymienić przynajmniej ze 100pkt, ale faktycznie może miałeś szczęście i tylko ktoś przed tobą rozregulował pompę :D a konkretnie nastawnik :) i ta regulacja starczy na dłużej niż 2 tys. kilometrów, inaczej to może być tylko zaleczenie problemu...

wrrr... wkułem się bo też bardzo kocham moją złOmcię (to już moja 4-ta) i będę ją reanimował jeszcze dłuuugo... :)