Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gdzie jest nastawnik


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 30 września 2009 - 17:44

siemano. mam pytanie gdzie konkretnie w ktorym miejscu silnika znajduje sie nastawnik? zamierzam ustawic,a nie wiem gdzie on sie znajduje.? z ktorej strony

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2009 - 17:58

Skąd jesteś? Widzę, że wielkopolskie, to może wpadniesz w niedziele na spota do Barcinka i Ci wyreguluje?

#3 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 30 września 2009 - 18:24

jestem z pleszewa niiedaleko kalisza. moze i bym wpadl ale jeszcze nie wiem czy bede mogl. moze jest ktos z okolicy co by to mi ustawil. ?

i jak odpowie mi ktos? jak sie za to zabrac od poczatku?

i jak? jodpowie ktos?

#4 OFFLINE   GEOR

GEOR
  • 16 postów
  • Dołączył: 31-05-2009

Napisany 03 października 2009 - 18:13

nastawnik znajduje sie z prawej strony silnika przed filtrem oleju wygląda jak metalowa puszeczka wielkosci pudełka zapalek przykrecony 3 torxami i jedna srubką7.5mm jesli się nie mylę

#5 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 03 października 2009 - 21:07

wielkość pudełka zapałek? chyba całego 10-cio paku zapałek. nastawnik jest górną częścią pompy wtryskowej. dochodzi do niego przewód paliwowy zasilający od strony kabiny a z boku dochodzi przewód elektryczny.

#6 OFFLINE   roger01011986

roger01011986
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-02-2010

Napisany 10 lutego 2010 - 23:12

Zrobiłeś ten nastawnik???

#7 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2010 - 12:45

Może ktoś wrzucić fotkę z nastawnikiem zaznaczyć te śruby które trzeba poluzować do ustawienia nastawnika bo ktoś pisał że są to 3 śruby torx i jedna 7 a u mnie są wszystkie na klucz torx i co najgorsze jest tam ich trochę bo jedne są wyżej przy takim dekielku a drugie niżej. A nie chciałbym poluzować złych i coś zepsuć podczas próby ustawiania nastawnika.

#8 Guest_stasiek30_*

Guest_stasiek30_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 11 lutego 2010 - 15:13

Może ktoś wrzucić fotkę z nastawnikiem zaznaczyć te śruby które trzeba poluzować do ustawienia nastawnika bo ktoś pisał że są to 3 śruby torx i jedna 7 a u mnie są wszystkie na klucz torx i co najgorsze jest tam ich trochę bo jedne są wyżej przy takim dekielku a drugie niżej. A nie chciałbym poluzować złych i coś zepsuć podczas próby ustawiania nastawnika.


Trzeba luzować te które są niżej be te wyżej są tylko od tego dekielka.

#9 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2010 - 15:55

OK. Mam jeszcze jedno pytanko czy do ustawiania nastawnika zdejmować kolektor dolotowy czy nie? A gdy się już zabiorę do regulacji to luzować śruby na zapalonym silniku czy na zgaszonym i czy samo ustawianie czyli te puknięcia robić na zapalonym silniku czy pukać na zgaszonym i po każdej takiej próbie odpalać i sprawdzać? Jeżeli góry dziękuje za pomoc.

#10 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 16:05

1. Dolotu nie musisz zdejmować.
2. Na odpalonym silniku sprawdzasz dawkę, gasisz i przesuwasz w odpowiednią stronę. Dokręcasz.
3. Odpalasz i sprawdzasz.
4. Gasisz i korygujesz.

#11 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2010 - 16:10

1. Dolotu nie musisz zdejmować.
2. Na odpalonym silniku sprawdzasz dawkę, gasisz i przesuwasz w odpowiednią stronę. Dokręcasz.
3. Odpalasz i sprawdzasz.
4. Gasisz i korygujesz.


Wielkie dzięki właśnie o to mi chodziło bo niektórzy mi mówili że na zapalonym silniku ale to było troszkę dziwne dla mnie bo zawsze są jakieś drgania i ciężko by było pukać tak delikatnie.

#12 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 16:38

1. Dolotu nie musisz zdejmować.
2. Na odpalonym silniku sprawdzasz dawkę, gasisz i przesuwasz w odpowiednią stronę. Dokręcasz.
3. Odpalasz i sprawdzasz.
4. Gasisz i korygujesz.


Ja na odpalonym pukalem sprawdzalem i dokrecalem i gra wszystko:)

#13 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 16:48

Na odpalonym po dokręceniu i tak będzie inaczej niż jak byś ustawiał na zgaszonym.

#14 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2010 - 20:06

U mnie i tak ciezko bylo ustawic dokladnie zeby nie skakalo,jak mial bym gasic i odpalac to szalu bym dostal:jump:

#15 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 lutego 2010 - 20:27

jutro będę sam próbował z tym nastawnikiem bo u mnie w mieście już 3 mechaniorów powiedziało że bez odpowiedniego programu nie wezmą się za regulacje nastawnika a takowego nie maja. Jak jutrzejszy zabieg nie pomoże to czeka mnie serwis bo znachorom kluseczki nie oddam!

#16 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 11 lutego 2010 - 21:33

jedynym(moze nie jedynym) komputerem-programem jakim jest Ci potrzebny do ustawienia dawki to komputer pokladowy.
Przez opel scaner tez mozna ale po co...? Cyba ze nie masz MIDa to inna sprawa.

#17 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 lutego 2010 - 20:55

Witam. Ponownie dawkę ustawiłem teraz pokazuje mi na ciepłym i wszystko wyłączone 0.8 - 0.9 czy to dobra dawka czy nie za bardzo? Nie mogłem ustawić na 1 bo zawsze jakoś nie mogłem trafić w tą wartość a z samego początku to tyle mi się przesuneło że jak zapaliłem kluskę to zaraz wskoczyła na max obroty. Jutro sprawdzę czy szarpie silnikiem po odpaleniu i czy lepiej pali zimna i ciepła. Jak będę miał chwilkę to napisze jaki jest wynik tej walki z nastawnikiem która była dość długa i denerwująca!

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2010 - 21:03

0.9l/h na ciepłym silniku jest idealną dawką.

#19 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 16 lutego 2010 - 13:34

0.9l/h na ciepłym silniku jest idealną dawką.



Dzisiaj przejechałem się omcią i okazało się że po rozgrzaniu i bez odbiorników ma spalanie tak na 0.6-0.7 faluje pomiędzy tymi wartościami. Moje pytanie jest takie czy spróbować ustawić na 0.9 czy zostawić tak jak jest bo nie wiem czy ta wartość może zostać czy mogą być jakieś konsekwencje tej wartości. Po nocnym postoju odpaliła bez szarpnięć silnikiem ale musiała pare razy przekręcić zanim zapaliła a na gorącym to zależy jak jej czapka stoi raz zapali od kopa a czasami musi po kręcić chwilkę.

#20 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 16:41

Możesz się pobawić, aczkolwiek ta dawka, którą masz nie spowoduje jakichś negatywnych skutków, jedynie może być delikatnie przysłabawa.