Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Środkowy drążek kierowniczy do wymiany


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 października 2011 - 11:50

czy problem z tym drazkiem moze powodowac latanie po koleinach?
teoretycznie na szarpakach luzu nie widac, ale koleiny daja zupelnie inne sily..

#42 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2011 - 13:56

tak
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#43 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 października 2011 - 14:04

ha, pytam bo mam taka sytuacje, na zgaszonym silniku luz na kole dosc duzy, po odpaleniu brak, ale auto lata po koleinach i jadac np z lewej strony koleiny musze kontrowac kierownica i mam wychyl od prostego ustawienia o jakies 5-10 stopni, to samo w druga strone. Wsio wymienione oprocz wlasnie srodkowego i sie zastanawiam czy tu nie lezy sedno sprawy.

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 października 2011 - 20:36

skasuj luz na przekładni. Na kierownicy przy zgaszonym silniku i kołach na wprost nie powinno być luzu

#45 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 20 października 2011 - 21:06

hmm tyle ze juz w paru miejscach na forum czytalem ze kasowanie luzu moze dobic przekladnie:)

#46 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2011 - 08:45

hmm tyle ze juz w paru miejscach na forum czytalem ze kasowanie luzu moze dobic przekladnie

niby moze, ale prawda jest taka, ze jak sie konczy, to sie konczy i rozsypie sie bez wzgledu na to czy sprobujesz skasowac luz czy nie, najwazniejsze , zeby nie przesadzic z dokrecaniem , bo wtedy napewno przekladnie wykonczysz

#47 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2011 - 09:15

okej, a jest gdzies porada jak go skasowac?

#48 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2011 - 10:03

okej, a jest gdzies porada jak go skasowac?

jest, teraz pisze zpamieci ale na gorze przekladni powinna byc sroba z nakretka do kontry,
luzujesz nakretke i dokrecasz srube az zniweluje sie luz na kierownicy przy prostych kolach(przy skreconych zawsze bedzie) jak go zniwelujesz to dokrecasz kontre i to wszystko, najlepiej rob to na podniesionych kolach przednich zeby wiedziec czy nie zamocno dokreciles, nie powinno byc za duzego oporu przy kreceniu, mam jedna przekladnie w garazu to zerkne jak to dokladnie w omie wyglada.

#49 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 21 października 2011 - 10:33

dojscie do przekladni jest od dolu?

#50 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2011 - 21:14

dzisiaj niemialem czasu zajzec jutro z rana u siebie zerkne jak to wyglada, ale w V-ce napewno bedzie problematyczne :)

#51 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 22 października 2011 - 12:50

sprawdzilem dzisiaj i na prostych kolach mam tyle luzu ze bez problemu moge zablokowac kierownice, mniej wiecej 7-10 stopni. Wiec trzeba bedzie zweryfikowac ten luz.
Czy wsporniki drazkow moga miec wplyw na zachowanie auta na jezdni? Dzisiaj jechalem po nierownej drodze, ale bez kolein i auto rownie kiepsko sie prowadzi tj plywa.

#52 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 października 2011 - 23:07

sprawdzilem dzisiaj i na prostych kolach mam tyle luzu ze bez problemu moge zablokowac kierownice, mniej wiecej 7-10 stopni. Wiec trzeba bedzie zweryfikowac ten luz.
Czy wsporniki drazkow moga miec wplyw na zachowanie auta na jezdni? Dzisiaj jechalem po nierownej drodze, ale bez kolein i auto rownie kiepsko sie prowadzi tj plywa.

ma bardzo duzy wplyw, ale na postoju jesli przekladnia niema luzu to bezie sztywno , nawet jesli wspornik jest walniety.

#53 OFFLINE   yatta

yatta
  • 252 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin

Napisany 23 października 2011 - 18:09

ok, zatem najpierw sprobuje zrobic regulacje przekladni.

#54 OFFLINE   Nosek86

Nosek86
  • 209 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała / Mazańcowice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 października 2011 - 20:35

też się biorę w tym tygodniu - i to będą OSTATNIE PIENIĄDZE jakie w łupę włożę... i to tylko ze względu na żonkę bo strach już jeździć...

od 3lat stuka mi drążek środkowy na progach zwalniających. Boczne drążki wymieniałam ponad rok temu i było ok - na wiosnę jak wrzuciłem alusy to lekko mnie ciągło w prawo ale zlałem temat jako iż omka miała już dawno na żyletki iść, wdu*** letnie normalka ale na zimę zrobię jednak cały kpl i stąd moje pytanie warto w ogóle to zakładać?

http://allegro.pl/Sh...żek&id=10567714

chyba taniej już nie ma... no i do tego też wspornik. pytanie czy to nie będzie gorsze niż to stare...w sumie w moim przypadku wszystko będzie lepsze...

Luz na kierownicy przy zgaszonym mam od zawsze...przy okazji też spróbuje go skasować.

#55 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2014 - 10:31

Kupiłem drążek środkowy jakiejś doopnej firmy i po dwóch miesiącach już ma luzy i porwane osłony na sworzniach. Chcę wymienić na coś markowego. Że Lemforder daje radę, to wiem. A co z Ruville, Delphi, Febi, Moog? Ktoś montował? Długo wytrzymują?

#56 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2014 - 11:07

Kupiłem drążek środkowy jakiejś doopnej firmy i po dwóch miesiącach już ma luzy i porwane osłony na sworzniach. Chcę wymienić na coś markowego. Że Lemforder daje radę, to wiem. A co z Ruville, Delphi, Febi, Moog? Ktoś montował? Długo wytrzymują?

Srodkowy tylko lemforder.

#57 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2014 - 11:19

A co z Ruville, Delphi, Febi, Moog? Ktoś montował? Długo wytrzymują?

Już jesteś w plecy na lipnej jakości części, po co drugi raz ryzykować. Ruville i Delphi są tańsze ok. 50 zł. Nie warto :nie:

#58 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 czerwca 2014 - 11:23

No właśnie jak dobrze poszukać, to Ruville i Febi można znaleźć taniej niż Lemforder o około 100 PLN. Dlatego pytam, czy ktoś montował i ile to wytrzymuje, bo nie chce mi się wierzyć, żeby te renomowane firmy robiły bullshit, chociaż tego nie wykluczam.