Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

malowane lampy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
150 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2014 - 14:45

a gdyby okleic srodek odblysnika taka folia? (tam gdzie zarowka od dlugich i postojowka)
http://allegro.pl/fo....055044709.html


Ale po co?

Folia nie będzie odbijała światła także "długie" będą tylko z nazwy, a i na przeglądzie może być problem

#102 OFFLINE   Pan Filip

Pan Filip
  • 385 postów
  • Dołączył: 25-03-2013
  • Skąd: Moszczenica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2014 - 15:19

a gdyby okleic srodek odblysnika taka folia? (tam gdzie zarowka od dlugich i postojowka)
http://allegro.pl/fo...4055044709.html


:pokoj: nie kombinuj bo i tak efektu nie będzie tak jak w orginale... uskładaj kasy i przerabiaj na bi-xenon.. i wygląda i świeci tak jak cza ;)

#103 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 marca 2014 - 15:23

ale tu chodzi o swiatla dlugie, tam jest zarowka h4 chyba, albo h1.


H7 tam jest. Oklejanie nic ci nie da. Najprościej kupić odbłyśniki albo oddać stare do metalizacji

Dodany obrazek


#104 OFFLINE   Gajos23

Gajos23
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-11-2013

Napisany 16 marca 2014 - 16:30

a wie ktoś moze czy uchwyty od odblysnikow z lamp zwyklych, nie soczewkowych pasują do lamp xenonowych? bo mi jakies plastiki czarne powylatywaly z lamp i odblysniki są luzne.

#105 OFFLINE   Boscorelli

Boscorelli

    Jest blacha musi być rdza

  • 464 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Bełchatów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2014 - 18:15

a wie ktoś moze czy uchwyty od odblysnikow z lamp zwyklych, nie soczewkowych pasują do lamp xenonowych? bo mi jakies plastiki czarne powylatywaly z lamp i odblysniki są luzne.


Nie pasują

#106 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2014 - 16:33

ja sie tu podepnę, zeby nie smiecić.
Mam w fl org xenon ale swoje ma, urwany zaczep i kijowo swieci pytanie,
czy z soczewki http://allegro.pl/la...4064654555.html niby orginalne podejdą mi tylko same odbłyśniki ? Nie mam czasu na wysylke do metalizacji tych starych tylko bym przelożyl calą lampe ?

H7 tam jest. Oklejanie nic ci nie da. Najprościej kupić odbłyśniki albo oddać stare do metalizacji

a gdzie to kupic jak przeszperalem chyba wszytsko :p

#107 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 marca 2014 - 17:50

ja sie tu podepnę, zeby nie smiecić.
Mam w fl org xenon ale swoje ma, urwany zaczep i kijowo swieci pytanie,
czy z soczewki http://allegro.pl/la...4064654555.html niby orginalne podejdą mi tylko same odbłyśniki ? Nie mam czasu na wysylke do metalizacji tych starych tylko bym przelożyl calą lampe ?
a gdzie to kupic jak przeszperalem chyba wszytsko :p


Ty masz soczewki na D2S a na aukcji są raczej na zwykłą H1.

 

 



 


#108 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2014 - 18:30

tak dokładnie tam soczewka pod h1 ja mam swoja pod D2S, chodzi mi tylko o odbłysniki czy te ze zwyklych soczewkowych przeloze do tych xenonowych :p Soczewka obudowa (szkło) zostaje z tej co mam xenon

Ty masz soczewki na D2S a na aukcji są raczej na zwykłą H1.



#109 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 marca 2014 - 18:42

Chodzi Ci o sam odbłyśnik w którym są światła drogowe i śruby do przykręcenia soczewki??

Jeśli chodzi Ci o to, to te odbłyśniki są takie same, oczywiście tej samej firmy muszą być lampy.

 

 



 


#110 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 marca 2014 - 18:52

Chodzi Ci o sam odbłyśnik w którym są światła drogowe i śruby do przykręcenia soczewki??

Jeśli chodzi Ci o to, to te odbłyśniki są takie same, oczywiście tej samej firmy muszą być lampy.

chodzi mi o numer 1 czy d*pa tam gdzie sie to swiatło rozprowadza podejdzie z tamtych soczewchowych do xenonowej ?:p o tak najprościej chyba nam bedzie :)

#111 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 marca 2014 - 19:38

chodzi mi o numer 1 czy d*pa tam gdzie sie to swiatło rozprowadza podejdzie z tamtych soczewchowych do xenonowej ?:p o tak najprościej chyba nam bedzie


Nie podejdzie, sama soczewka może i tak ale odbłyśnik jest inny.

Dodany obrazek


#112 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2014 - 19:42

Nie podejdzie, sama soczewka może i tak ale odbłyśnik jest inny.


Odbłyśnik xenonu i soczewki jest identyczny

Różnica jest jedynie w przesłonie

#113 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 marca 2014 - 20:13

A gniazdo montazowe nie jest na stałe w odbłyśniku?

Dodany obrazek


#114 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 marca 2014 - 20:17

A gniazdo montazowe nie jest na stałe w odbłyśniku?


o jakim gnieździe montażowym mówisz?

#115 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 marca 2014 - 20:18

Tu gdzie wkładasz żarówkę/palnik

https://www.google.p...%3D3282;449;349

Dodany obrazek


#116 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2014 - 10:28

przeslone idzie przelożyć. Ale czy reszta mocowań podpasuje ?
Czy bebechy z lampy orginalnej hela xenon z omegi b pasuja do omegi C ? Sam srodek obudowa (szyba) zostaje ze starej :)

#117 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 marca 2014 - 20:27

Widzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:

1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą),
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).

Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.

W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)

#118 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2014 - 20:39

Widzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:

1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą),
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).

Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.

W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)

idealna odp. Dzieki bardzo jak bedzie kiedyś okazja stawiam browar :)):p

#119 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2014 - 21:40

3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne)


Potwierdzam to, pomimo tego że jakiś czas temu pisałem że obudowa soczewki i ksenonu różnią się od siebie. Ostatnio rozklejałem lampy i miałem przy sobie obudowy soczewki i ksenonu. Są takie same. W obudowie soczewki są miejsca na zaślepkę żarnika (3 torxy).

Fajnie, że dobrze podsumowałeś tą zagwostkę :)
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#120 OFFLINE   Mardok225

Mardok225

    no_drift_no_fun

  • 113 postów
  • Dołączył: 23-12-2012
  • Skąd: ELA-EBE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2014 - 21:54

Widzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:

1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą),
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).

Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.

W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)


:brawo: dla kolegi postaral sie