a gdyby okleic srodek odblysnika taka folia? (tam gdzie zarowka od dlugich i postojowka)
http://allegro.pl/fo....055044709.html
Ale po co?
Folia nie będzie odbijała światła także "długie" będą tylko z nazwy, a i na przeglądzie może być problem
Napisany 16 marca 2014 - 14:45
a gdyby okleic srodek odblysnika taka folia? (tam gdzie zarowka od dlugich i postojowka)
http://allegro.pl/fo....055044709.html
Napisany 16 marca 2014 - 15:19
a gdyby okleic srodek odblysnika taka folia? (tam gdzie zarowka od dlugich i postojowka)
http://allegro.pl/fo...4055044709.html
Napisany 16 marca 2014 - 15:23
ale tu chodzi o swiatla dlugie, tam jest zarowka h4 chyba, albo h1.
Napisany 16 marca 2014 - 16:30
Napisany 16 marca 2014 - 18:15
a wie ktoś moze czy uchwyty od odblysnikow z lamp zwyklych, nie soczewkowych pasują do lamp xenonowych? bo mi jakies plastiki czarne powylatywaly z lamp i odblysniki są luzne.
Napisany 19 marca 2014 - 16:33
a gdzie to kupic jak przeszperalem chyba wszytskoH7 tam jest. Oklejanie nic ci nie da. Najprościej kupić odbłyśniki albo oddać stare do metalizacji
Napisany 19 marca 2014 - 17:50
ja sie tu podepnę, zeby nie smiecić.
Mam w fl org xenon ale swoje ma, urwany zaczep i kijowo swieci pytanie,
czy z soczewki http://allegro.pl/la...4064654555.html niby orginalne podejdą mi tylko same odbłyśniki ? Nie mam czasu na wysylke do metalizacji tych starych tylko bym przelożyl calą lampe ?
a gdzie to kupic jak przeszperalem chyba wszytsko
Napisany 19 marca 2014 - 18:30
Ty masz soczewki na D2S a na aukcji są raczej na zwykłą H1.
Napisany 19 marca 2014 - 18:42
Napisany 19 marca 2014 - 18:52
chodzi mi o numer 1 czy d*pa tam gdzie sie to swiatło rozprowadza podejdzie z tamtych soczewchowych do xenonowej ?Chodzi Ci o sam odbłyśnik w którym są światła drogowe i śruby do przykręcenia soczewki??
Jeśli chodzi Ci o to, to te odbłyśniki są takie same, oczywiście tej samej firmy muszą być lampy.
Napisany 19 marca 2014 - 19:38
chodzi mi o numer 1 czy d*pa tam gdzie sie to swiatło rozprowadza podejdzie z tamtych soczewchowych do xenonowej ?
o tak najprościej chyba nam bedzie
Napisany 19 marca 2014 - 19:42
Nie podejdzie, sama soczewka może i tak ale odbłyśnik jest inny.
Napisany 19 marca 2014 - 20:17
A gniazdo montazowe nie jest na stałe w odbłyśniku?
Napisany 19 marca 2014 - 20:18
Napisany 20 marca 2014 - 10:28
przeslone idzie przelożyć. Ale czy reszta mocowań podpasuje ?
Napisany 21 marca 2014 - 20:27
Napisany 21 marca 2014 - 20:39
idealna odp. Dzieki bardzo jak bedzie kiedyś okazja stawiam browarWidzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:
1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą),
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).
Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.
W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)
Napisany 21 marca 2014 - 21:40
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne)
Odpicuj swoją omegę xd
Napisany 21 marca 2014 - 21:54
Widzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:
1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą),
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).
Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.
W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)