Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wałka rozrządu, problem z kablem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 grudnia 2010 - 18:16

witam.jakie sa objawy uszkodzonego czujniak walka rozrządu.pomoze mi ktos?


Jest dużo o tym na forum. Użyj opcji "szukaj".

#22 OFFLINE   DDT

DDT
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-12-2010

Napisany 12 grudnia 2010 - 11:54

Witam.Mam klopot ,auto gasnie i nie odpala.wymieniam czujnik walka jest ok. na kilka dni i znowu to samo.wymienilem 3 razt w przeciagu miesiaca ten czujnik zakazdym razem to samo.Brak mi juz sil i cierpliwosci ,co robic jakas rada co moze byc nie tak.czesci nowe i orginalne,komp.niepokazuje bledow.Dzieki za rade z gury.

#23 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2010 - 21:42

Witam. Miałem ten sam problem kiedyś w tym samym silniku. Przewód od czujnika do wtyczki jest narażony na wysoką temperaturę, idzie bardzo blisko kolektora wydechowego i powinien być izolowany taką aluminiową rurą. Mechanicy jak wymieniają to często nie puszczają przez tą rurę tylko obok, albo osłonkę wywalają. Przewody się w środku zgrzeją i niby jest wszystko OK - nie wykazuje błędów, parametry czujnika mierzone omomierzem też nic nie wykazują, ale silnik nie zawsze odpala - zwłaszcza jak jest wilgotne powietrze to nie chce odpalić. Wymieniłem na nowy czujnik i przeciągnełem przewód przez tą rurę osłonową i wszystko wróciło do normy.
Innym problemem może być czujnik wałków rozrządu, lub cewka zapłonowa.
Cewka z kolei jest narażona na moknięcie pochodzące z podszybia, woda sobie tam spokojnie kapie prosto na przewody WN i cewkę i jest problem.
pozdrawiam

#24 OFFLINE   DDT

DDT
  • 2 postów
  • Dołączył: 11-12-2010

Napisany 13 grudnia 2010 - 19:06

Dzieki ku8a.mysle ze twoja rada poskutkuje.okazalo sie po rozmowie z panem mechanikiem ze czujnik niejest simensa tylko jakies tanie badziewie i nie podlaczal wlasciwie tzn.jak opisales w oslonie.jutro zalozy orginal i przez oslone.mam nadzieje ze bedzie dzialal jak powinien.Jeszcze raz wielkie dzieki za rade i pozdrawiam skazancow i milosnikow Omegi.

#25 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2011 - 19:05

To ja się podepnę,wyskakuje mi błąd od czasu do czasu 0340,zmierzyłem dziś czujnik wałków i tak pin 1-2 wskazuje 15(ohm) pin 2-3 1,1(ohm),wydaję mi się że czujnik jest dobry,natomiast gdy mierzyłem wtyczkę kabla miernik między pinami nie wykazywał żadnej reakcji,czy to znaczy że mam walnięty kabel?

#26 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 września 2011 - 21:23

To i ja się podepnę z moim problemem, Auto omega b 96r 2.0 benzyna, Co 2-3 dni wyskakuje mi błąd 92(czujnik wałka rozrządu),zgaszę auto i odpalę i gaśnie kontrolka, czasem muszę z 2-3 razy odpalić i wszystko gra. Czy to oznacza ze czujnik się jakoś zawiesza, czy się kończy już ?? zacząć szukać nowego czy jeździć tak dalej i się nie przejmować ??

Pozdrawiam.

#27 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 października 2011 - 19:34

hmmm mój problem się dość mocno nasilił, teraz to z 2-3 razy dziennie mam takie problemy,ale po kilka krotnym zgaszeniu auta jest ok. Panowie ponawiam pytanie, szukac czujnika ??? może jest tam jakaś regulacja ??

#28 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 października 2011 - 19:47

hmmm mój problem się dość mocno nasilił, teraz to z 2-3 razy dziennie mam takie problemy,ale po kilka krotnym zgaszeniu auta jest ok. Panowie ponawiam pytanie, szukac czujnika ??? może jest tam jakaś regulacja ??


Miałem takie same objawy. Czasem ten błąd nie wyskakiwał 2 tygodnie po czym było jak u ciebie. Miałem czujnik z kwadratową końcówką. Wymieniłem na nowszy typ, z owalną końcówką +wtyczka z okablowaniem i problem ustał.

#29 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 października 2011 - 21:20

a jak bym wymienił z owalnej na kwadratowa końcówkę to będzie wszystko ok ??? w którym miejscy najlepiej przylutować ten przewód ??

#30 OFFLINE   Iwona

Iwona
  • 128 postów
  • Dołączył: 19-04-2010
  • Skąd: WKZ/WZW

Napisany 05 października 2011 - 11:12

Ja z własnego doświadczenia wiem i polecam owalna końcówkę...kwadratowe nie zdały egzaminu
:zocha:

#31 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 05 października 2011 - 18:08

Ja z własnego doświadczenia wiem i polecam owalna końcówkę...kwadratowe nie zdały egzaminu


I to jest prawda :):looz::up:

#32 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 października 2011 - 20:51

zostałem przy owalnej wtyczce, wbrew radom mądrych ludzi kupiłem zamiennik, dziś go zamontowałem i.... nie działa :/ gorzej niż na poprzednim czujniku, w ogolę kontrolka nie gasła,wsadziłem z powrotem stary czujnik i się poprawiło, co ciekawe zadziej wyskakuje błąd niż przed tymi operacjami,ale nadal wyskakuje, czemu tak ???? nie rozumiem tego :/

Przy przykręcaniu czujnika zauważyłem ze można go przesuwać (lekko obracać) w lewo i prawo, czy ważne jest w jakim położeniu go ustawie i przykręcę ??

#33 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 października 2011 - 19:14

zostałem przy owalnej wtyczce, wbrew radom mądrych ludzi kupiłem zamiennik, dziś go zamontowałem i.... nie działa :/ gorzej niż na poprzednim czujniku, w ogolę kontrolka nie gasła,wsadziłem z powrotem stary czujnik i się poprawiło, co ciekawe zadziej wyskakuje błąd niż przed tymi operacjami,ale nadal wyskakuje, czemu tak ???? nie rozumiem tego :/

Przy przykręcaniu czujnika zauważyłem ze można go przesuwać (lekko obracać) w lewo i prawo, czy ważne jest w jakim położeniu go ustawie i przykręcę ??


Kup GM SIMENS orginał , a nie zamiennik bo omegi tego nie lubią. Ciekawe ile dałeś za ten zamiennik ?

#34 OFFLINE   bimber1

bimber1
  • 50 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 października 2011 - 20:12

97zł, zwróciłem go :)

A czemu po założeniu starego jakoś nagle mu się troszkę poprawiło ??

#35 OFFLINE   Iwona

Iwona
  • 128 postów
  • Dołączył: 19-04-2010
  • Skąd: WKZ/WZW

Napisany 07 października 2011 - 20:33

97zł, zwróciłem go :)

A czemu po założeniu starego jakoś nagle mu się troszkę poprawiło ??



Miałam identycznie tak jak to opisujesz nie kupuj bubli będziesz mial dodatkowy koszt zainwestuj w orginal a na pewno nie bedziesz zalowac :).Wiem to z wlasnego doswiadczenia to co wydasz na zamiennniki kupisz raz a porzadnie orginal
:zocha:

#36 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 07 października 2011 - 21:45

Ja z własnego doświadczenia wiem i polecam owalna końcówkę...kwadratowe nie zdały egzaminu


Lepiej nie rzeźbić z lutowaniem. Zwłaszcza, że gratów jest do wyboru dużo. Jak to mówią lepsze jest wrogiem dobrego:)

#37 OFFLINE   szuwar88

szuwar88
  • 14 postów
  • Dołączył: 09-10-2011

Napisany 09 października 2011 - 13:24

panowie mam problem z vectra b silnik 2.0 benzyna 97 roz mianowicie problem polega na tym ze gasnie mi podczas jazdy ale odpala mi po dluzszym kreceniu pseldo fachowcy kazali mi wszystko po kolei wymieniac od kabli zaplonowych po swiece i przeplywomierz ostatnio sie dowiedzialem ze moze to byc problem z czujnikiem wlaka rozrzadu i jakims modulem wytryskowym czy jest to prawda moze mi ktos powie jakei jeszcze moga vbyc objawy bo jezdzic od fachowca do fachowca to ne oplaca mi sie nie mam pomyslow juz gdzie i co naprawiac bo kazdy mechanik mi co innego mowi prosze o szybko podpowiedz

#38 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 października 2011 - 13:33

problem polega na tym ze gasnie mi podczas jazdy ale odpala mi po dluzszym kreceniu


Ja bym obstawiał czujnik położenia wału korbowego. Uszkodzony czujnik ma właśnie takie objawy

#39 OFFLINE   szuwar88

szuwar88
  • 14 postów
  • Dołączył: 09-10-2011

Napisany 09 października 2011 - 13:47

a czujnik walu korbowego to to samo co polozenia rozrzadu ??
bo przez jakis czas jezdzi bez zazutow a pozniej swiruje mi silnik i jaki koszt wymiany tego ??

#40 OFFLINE   arcade90

arcade90

    V8 :D

  • 192 postów
  • Dołączył: 25-02-2011
  • Skąd: Malbork
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 października 2011 - 13:55

a czujnik walu korbowego to to samo co polozenia rozrzadu
bo przez jakis czas jezdzi bez zazutow a pozniej swiruje mi silnik i jaki koszt wymiany tego


Nie. To są dwa inne
1. Czujnik położenia wału korbowego
2. Czujnik wałka rozrządu

Koszt wymiany to coś w granicach 250zł (oczywiście za oryginał)